Bandy

Grupper · 1904 inlägg · 143 ämnen

Forum

« · 774143 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Återtåget - GBK
Theodore: Gripen tränar på hockeyrink och spelar inte på stor plan än. Inte konstigt att det går som det går då när ni Villa hela tiden spelar brett och kör med långbollar. Så vitt jag vet stod Gripen där som fån i mittcirkeln och undrade över hur stor en bandyplan egentligen är... Det blir andra bullar när väl 0-punkten är här och isen ligger blank på slättbergsbanan.
Kommentera

Var det Gripen som Villa spelade ut i helgen? Är lite osäker på motståndet...
Kommentera

Sv: Selånger i Allsvenskan i år?
SMÅLAND: Yes... Dom har klonat en Lillis, en Bam-Bam, en Anders Uhlin(spelade även lite hårdfört i ÄLSKADE TIMRÅ IK i utbyte med Staffan Erixon som senare blev hjälte i SSK), en Bosse Unander, en Mats Fröberg, två Keith Sahlin, en Berndt Lind och fyra Ingemar Aava så det blir så....eliten nästa.....

Ja, vad faan, läs själv så får du bilda dig din egen uppfattning............:

www.selangerbandy.se/

Nu när SSK fått hörna, se nu till och få nått förna.......hupp.......;

Förresten, konkurser och skit... Dom heter ju numera SSK Sundsvall Bandy och man kanske kan fråga Reinfeldt om han vet nått om det och om det är hans fel kanske....;-)
Kommentera

Selånger i Allsvenskan i år?
Ska vi upp i eliten i år..
Kommentera

Sv: Bandy Inomhus
Bandy ska spela utomhus... Men visst det skulle bli en mer rättvis serie tror jag, om alla lag har samma förutsättningar under försäsongen.

En lite små rolig sak i sammanhanget är att Vetlanda kommun har lyckats på något sätt, att spola upp Tjustkulle, lagom till helgens DM som spelas där. Trots fler talet plus grader och blåst... För något år sedan var det när att det inte blev någon is alls på Kullen...
Kommentera

RavenLord: Absolut är det så. Jag har hört rykten, på väg till jobbet idag faktiskt att Västerås har långt gångna planer på en hall, Vänersborg skall fatta ett beslut innan nyår och sen helt otippat var det någon som trodde sig hört att Ale/Surte hade en hall på gång.
Kommentera

Guinness: Jo sant så sant att söderlagen verkligen behöver hallar med det klimat vi har nu.
Kan nog hamna efter rejält vad gäller träning och kampen om spelare då jag tror att många gärna går till ett lag med hall där träningsförhållanden är ständigt bra.
Kommentera

Gripen spelade två träningsmatcher under helgen, Katrineholm SK och Västanfors stod för motståndet. GBK vann bägge matcherna med 5-4.
Kommentera

RavenLord: Sånt här är rolig läsning. Jag hoppas det kommer fler beslut på bandyhallar runt om i sverige. Konstigt bara att det är så tyst om dem söderöver där de verkligen behövs...i plusgraderna.
Kommentera

Nu säsong...
Så där... Nu är bandyn igång på allvar... trots att det är vår tempratur ute... Men Svenska Cupen är avklarad... Där Sandviken slog Edsbyn....

Rätt intressant att Anders Jakobsson tror att Johan Lövstedt kan bli aktuell för landslagspel, rätt snart...

Snart kommer även kylan, så det kan spelas Bandy även utomhus...
Kommentera

Bandy Inomhus
Från och med 2008 spelar även SAIK innebandy ;)
Har varit tveksam till Bandy inomhus men senaste tiden varit för ett bygge i Sandviken eftersom det är nog vad som krävs om man ska hänga med framöver.
www.gd.se/Article.jsp?article=88426
www.gd.se/Article.jsp?article=88540
www.gd.se/Article.jsp?article=88532
Kommentera

Guinness:

Det har du iofs helt rätt i.... :-)
Kommentera

henkaaa: Klart att det kan vara så, jag fick syn på det igår för jag är ingen trogen gäst på förbundets sida. Eftersom ingen (vad jag minns) skrivit något här, tyckte jag det var lämpligt att ta upp ämnet.
Kommentera

Guinness:

Att förändringar varit i antågande har väl varit på tapeten länge. Tycker mig ha läst liknande utlägg på förbundets hemsida redan i våras och att utvärderingar gjorts om vilka regler man skulle ta in på prov......

Jag kan ju iofs minnas helt fel, men för mig känns inte de här speciellt nytt....
Kommentera

Projta: Jag vet inte riktigt men det skulle väl provspelas någon/några matcher under hösten nu för att utverdera det hela.
Kommentera

Guinness: Jo det är sant fakstiskt, när kommer beslutet om det där då?
Kommentera

Projta: Det är väl inga fel på de regler som finns, dock kan det bli intressant med den nya straffregeln.
Kommentera

Guinness: Värkar så, men det är väl inte fel på de gammla regelna
Kommentera

Nya regler på gång?
Kommentera

Billigt att se finlirs bandy i Trollhättan.

Ungdomar under 13 år 20kr (Gratis i målsmans sällskap)
Ungdomar 13-18 30kr
Studerande med CSN-kort 50kr
Vuxna 70kr
Pensionärer 50kr
ÅrskortUngdom/Pensionärer 450kr
Årskort Vuxna 600kr

Årskorten gäller samtliga hemmamatcher!
Kommentera

Sv: Elitserien!
Klinth: Ha ha, ja du jävlar. Hade varit fint
Kommentera

Guinness: Vi får väl börja snickra på en lada då, hur svårt kan det vara? Ringa in Roomservice osv... Sveriges funkiaste bandyhall :-)
Kommentera

Klinth: Visst är det så...isen i groggen t.ex.
Kommentera

Guinness: Det är ju en baggis när det som kallast blir +9 på natten... Känner mycket is som trivs i det klimatet...
Kommentera

Klinth: Jo men det är så man blir lite orolig...isen skall ändå vara på plats om en månad, senast!!
Kommentera

Guinness: Visst är det bra... Då får vi långt till hemmamatcherna du...
Kommentera

Klinth: Jag garvar inte. Jag är bara nöjd med att vinter´n snart är här...18-20 plus och det är oktober!?! Alla matcher i "vinter" får spelas i Edsbyn.
Kommentera

Theodore & Guinness: Va fan garvar ni två åt då???
Kommentera

Guinness: Hehe :P
Kommentera

Theodore: Allsvenskan? Det är den här matchen som är årets startskott =)

17 nov kl. 19.00 Premiär, Div 1 södra

IFK Kungälv vs Gripen Trollhättan BK
Kommentera

Klinth: Du är väl aldrig 100% ha ha ha
Kommentera

Theodore: Under helgen vecka 45 tror jag 10/11 - 12/11, men jag är inte 100% säker....
Kommentera

Nån som har koll när starskottet går för allsvenskan?
Kommentera

Sv: Selånger SK
Klinth: Sopa På du.... Det är Kämpa På SSK som gäller ändå......;-)
Kommentera

Friman SR: Ähhh, men sluta nu då rå....

Alla vet väl att det är SOPA PÅ GBK som gäller?!?!?!?
Kommentera

El Maco: Selånger Sport Klubb, det gamla riktiga "SSK Kämpa på", det försvann för X antal konkurser sedan... Om man nu vill stoppa in Sundsvall i namnet då tycker jag man måste få göra det.... Jag vill inget annat, nästan, än att ha ett bandylag i den klass som ÄLSKADE SSK hade då kring SM-finalen 1981 med kanonjären Ingemar Aava i spetsen...

Kämpa på SSK Sundsvall så da....
Kommentera

Rätt intressant att det diskuteras bandy rätt mycket nu.... Det är ett tag till serien drar igång!! :) Men snart är det dags för "x-antal" cuper... som man kan följa, om man vill... ;)
Kommentera

ståpäls: Vilken jävla idioti. Om Sundsvalls kommun har som krav på att laget ska ha "Sundsvall" i namnet är det dags för regimskifte... Men så kan det väl inte vara? Hette inte SSK Selånger/Sundsvall ett tag före förra konkursen?
Kommentera

Guinness: Då dricker man ju glögg!!! Och kall öl i bastun....
Kommentera

Klinth: Nu förstår jag inte..??..har man inte is i groggen på vinter´n oxå...
Kommentera

Guinness: Is? Det har man ju i groggen under sommarhalvåret....
Kommentera

Jahapp, så var det dags igen...skadegörelse på "slätta" för omkring 70 papp...ska det vara nödvämdigt att hålla på sådär?
Kommentera

Läste i tidningen att ryska lag redan är på is och har så varit ett tag, det har även spelats ett par matcher i deras cup...och så funderar man ibland på hur i helvete de kan vara så ruggit bra på bandy? Här i sverige har det väl knappt pratats om is...möjligtvis i Edsbyn då...Fler bandyhallar kanske?
Kommentera

Guinness: Det skulle vara skitkul om fd Eurocity avancerade ytterligare ett snäpp kommande säsong (även om Tammi skulle förtjäna viss motgång ibland eftersom han har ett självförtoende som är SÅÅÅÅÅÅÅ stort och är en av de svartsjukaste killar jag någonsin träffat).

Eurocity kan komma att gå långt inom ett par år. Tornio matar på med spelare allt eftersom Eurocity (numera HparandaTornio Bandy) avancerar - målet för spelarna är ju att spela i Allsvenskan i första hand eftersom bandyn håller högre klass i Sverige än i Finland. Det är ju troligen inte särskilt inspirerende att Tornio möter Oulu i varje final i Finland.
Kommentera

Kickan: Aj aj aj, låter inget vidare för en Gripare det där...=)
Kommentera

Guinness: Förutom mitt ex, målkungen, så har de bl.a knutit till sig hans bästis Danne Åhl som - om han är tillbaka på den nivå han skall vara efter skoterolyckan - håller allsvensk klass. Dessutom har flera finska mästare flera år i rad) från Tornio anslutit till truppen.
Kommentera

Robban_Brynäs: Vänersborg åker äntligen ut, ut, ut, ut!!!! Mooohahahahaha!!!!!!
Kommentera

Kickan: Vad har Eurocity eller Happaranda knytit till sig? Nått av klass?
Kommentera

Robban_Brynäs: Palle hem till norr från Edsbyn liksom hans brorsa som spelat i Vänersborg. Fd Eurocity, Numera Haparanda Tornio Bandy kan bli utmanare på allvar kommande säsong.
Kommentera

« · 774143 · »