Theodore: Gripen tränar på hockeyrink och spelar inte på stor plan än. Inte konstigt att det går som det går då när ni Villa hela tiden spelar brett och kör med långbollar. Så vitt jag vet stod Gripen där som fån i mittcirkeln och undrade över hur stor en bandyplan egentligen är... Det blir andra bullar när väl 0-punkten är här och isen ligger blank på slättbergsbanan.
SMÅLAND: Yes... Dom har klonat en Lillis, en Bam-Bam, en Anders Uhlin(spelade även lite hårdfört i ÄLSKADE TIMRÅ IK i utbyte med Staffan Erixon som senare blev hjälte i SSK), en Bosse Unander, en Mats Fröberg, två Keith Sahlin, en Berndt Lind och fyra Ingemar Aava så det blir så....eliten nästa.....
Ja, vad faan, läs själv så får du bilda dig din egen uppfattning............:
Nu när SSK fått hörna, se nu till och få nått förna.......hupp.......;
Förresten, konkurser och skit... Dom heter ju numera SSK Sundsvall Bandy och man kanske kan fråga Reinfeldt om han vet nått om det och om det är hans fel kanske....;-)
Bandy ska spela utomhus... Men visst det skulle bli en mer rättvis serie tror jag, om alla lag har samma förutsättningar under försäsongen.
En lite små rolig sak i sammanhanget är att Vetlanda kommun har lyckats på något sätt, att spola upp Tjustkulle, lagom till helgens DM som spelas där. Trots fler talet plus grader och blåst... För något år sedan var det när att det inte blev någon is alls på Kullen...
RavenLord: Absolut är det så. Jag har hört rykten, på väg till jobbet idag faktiskt att Västerås har långt gångna planer på en hall, Vänersborg skall fatta ett beslut innan nyår och sen helt otippat var det någon som trodde sig hört att Ale/Surte hade en hall på gång.
Guinness: Jo sant så sant att söderlagen verkligen behöver hallar med det klimat vi har nu. Kan nog hamna efter rejält vad gäller träning och kampen om spelare då jag tror att många gärna går till ett lag med hall där träningsförhållanden är ständigt bra.
RavenLord: Sånt här är rolig läsning. Jag hoppas det kommer fler beslut på bandyhallar runt om i sverige. Konstigt bara att det är så tyst om dem söderöver där de verkligen behövs...i plusgraderna.
henkaaa: Klart att det kan vara så, jag fick syn på det igår för jag är ingen trogen gäst på förbundets sida. Eftersom ingen (vad jag minns) skrivit något här, tyckte jag det var lämpligt att ta upp ämnet.
Att förändringar varit i antågande har väl varit på tapeten länge. Tycker mig ha läst liknande utlägg på förbundets hemsida redan i våras och att utvärderingar gjorts om vilka regler man skulle ta in på prov......
Jag kan ju iofs minnas helt fel, men för mig känns inte de här speciellt nytt....
Klinth: Jag garvar inte. Jag är bara nöjd med att vinter´n snart är här...18-20 plus och det är oktober!?! Alla matcher i "vinter" får spelas i Edsbyn.
El Maco: Selånger Sport Klubb, det gamla riktiga "SSK Kämpa på", det försvann för X antal konkurser sedan... Om man nu vill stoppa in Sundsvall i namnet då tycker jag man måste få göra det.... Jag vill inget annat, nästan, än att ha ett bandylag i den klass som ÄLSKADE SSK hade då kring SM-finalen 1981 med kanonjären Ingemar Aava i spetsen...
Rätt intressant att det diskuteras bandy rätt mycket nu.... Det är ett tag till serien drar igång!! :) Men snart är det dags för "x-antal" cuper... som man kan följa, om man vill... ;)
ståpäls: Vilken jävla idioti. Om Sundsvalls kommun har som krav på att laget ska ha "Sundsvall" i namnet är det dags för regimskifte... Men så kan det väl inte vara? Hette inte SSK Selånger/Sundsvall ett tag före förra konkursen?
Läste i tidningen att ryska lag redan är på is och har så varit ett tag, det har även spelats ett par matcher i deras cup...och så funderar man ibland på hur i helvete de kan vara så ruggit bra på bandy? Här i sverige har det väl knappt pratats om is...möjligtvis i Edsbyn då...Fler bandyhallar kanske?
Guinness: Det skulle vara skitkul om fd Eurocity avancerade ytterligare ett snäpp kommande säsong (även om Tammi skulle förtjäna viss motgång ibland eftersom han har ett självförtoende som är SÅÅÅÅÅÅÅ stort och är en av de svartsjukaste killar jag någonsin träffat).
Eurocity kan komma att gå långt inom ett par år. Tornio matar på med spelare allt eftersom Eurocity (numera HparandaTornio Bandy) avancerar - målet för spelarna är ju att spela i Allsvenskan i första hand eftersom bandyn håller högre klass i Sverige än i Finland. Det är ju troligen inte särskilt inspirerende att Tornio möter Oulu i varje final i Finland.
Guinness: Förutom mitt ex, målkungen, så har de bl.a knutit till sig hans bästis Danne Åhl som - om han är tillbaka på den nivå han skall vara efter skoterolyckan - håller allsvensk klass. Dessutom har flera finska mästare flera år i rad) från Tornio anslutit till truppen.
Robban_Brynäs: Palle hem till norr från Edsbyn liksom hans brorsa som spelat i Vänersborg. Fd Eurocity, Numera Haparanda Tornio Bandy kan bli utmanare på allvar kommande säsong.