Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Forum

« · 674043 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bandy-WM!!!
Portello:
Tänkte inte på det.....
Kommentera

Sannes:Inte om man är i Edsbyn.
Kommentera

Robban_Brynäs:
Klart det är kallt, det är ju bandy vi pratar om, utomhus mitt i vintern. :))
Kommentera

Sverige hade ett antal chanser att göra 3-3 på slutet... men det är som det är... Man måste ha lite tur, för att vinna ett VM-guld och det hade inte Sverige idag. Hade Daniel Liv gjort 3-2, på sin chans, så hade matchen blivit annorlunda...

En sak som är säkert också... det var grymmt kallt på Zinken idag!! brrrr
Kommentera

Sannes: Ja med tanke på att vi hade så många chanser där på slutet men men....det var väll Rysslands tur.
Kommentera

epa:
Det är ju inte det, men det känns lite sådär lagom halvsurt ändå tycker jag.

Kommentera

Förbaskat också, inget guld till de svenska killarna, men en silvermedalj är inte fy skam det heller, men man hoppades såklart att de skulle ro i land guldet, men icke.
Så efter 5 år, tror jag att det är, så är guldet tillbaka till Ryssland.

Kommentera

Sannes: Jaja, VM-silver är inte dåligt det heller :)
Kommentera

Robban_Brynäs:
Vad kul att Sverige tog sig till final, det trodde jag inte riktigt på efter att ha sett de tidigare matcherna.
Synd att jag inte såg matchen idag, valde hockeyn istället, men imorgon då skall jag garanterat se finalmatchen. Visst hade det varit toppenbra om man ännu en gång kunde knäppa till Ryssland.
Kommentera

Det gick vägen idag!! Hur skönt som helst!! :-) Så nu är det bara att hoppas att jag kommer inte på Zinken i morgon! Ska nog inte vara några problem!!
Kommentera

FINAL !!!! HÄRLIGT
Kommentera

Robban_Brynäs:

Med tanke på att spelet rasade ihop som ett korthus i andra halvlek, så kan man ju börja undra hur bra Sverige egentligen är. Men det är nog så att både Finland och Ryssland har blivit bättre och bättre medans Sverige står kvar och stampar på samma plats.

Jag tror faktiskt att man kommer få stora problem med att slå Finland, men oj vad jag hoppas att jag har fel.

Förresten, kan det vara så att de svenske har mörkat både form och spel.....nja....tveksamt...

Och så är man fruktansvärt bortskämt när det gäller landslaget, men förutsätter bara att man skall vinna hela tiden... :)
Kommentera

Sannes: Skapde Sverige en het chans under andra halvlek?? Men spelet i kväll, under första 45, var så mycket bättre än det spelet, som Sverige preseterade mot Finland i söndags! Kan det bli en final mellan Sverige och Ryssland, ändå??
Kommentera

Jaha, nu har Ryssland fått upp ångan i andra halvlek, jag hade detta på känn dessvärre.

Kommentera

Frisco:

Jag trodde först det var ett skämt, men icke, de hade visst ett bandylandslag.

På tal om bandy, suveränt bra första halvlek av de svenska grabbarna mot Ryssland. Hoppas bara att de kan hålla detta i andra.

Kommentera

Såg första matchen live på Zinken idag... en avslagen historia, men Sverige gör vad de ska. Hade förväntat mig mer av Kazakstan, de var mycket bleka. Skapade inte mycket... Tur att jag inte tippade 13-1, på matchen idag... Det hade varit jobbigt! :-)
Kommentera

Sv: Återtåget - GBK
Robban_Brynäs: Ja, 5-4 efter förlängning... Synd att man inte spelar så i kvalserien...
Kommentera

Klinth: Det blev en tuff och hård match, mellan Gripen o Vänersborg idag, såg jag... :-)
Kommentera

Dragan 2k: Vänersborg? Bandy? Vaddå? BAH!!!
Kommentera

Klinth: Jag har en kollega på arbetet här i Mölndal som säger att du är mer än välkommen till Vänersborg där man spelar bandy när jag påtalade om ditt intresse för Gripen.
Kommentera

Sannes: Du får väl nöja dig med "derbyt" i svenska cupen. Själv får jag njuta av den väntande förnedringen...
Kommentera

Bah, skrev lite fel ord.....

"jag tror minsann att jag får...." skall det ju vara.

Kommentera

Klinth:

Detta måste vara en riktigt kalldusch för Gripen, de trodde nog att det skulle gå hur lätt som helst även i denna omgång.

Och jag som redan har siktat in mig på ett härligt och underbart annandagsderby nästa säsong, hm, jag får minsann att jag får ändra siktet en aning.
Kommentera

ståpäls: Jo du. Det är väl milt uttryckt... Som vanligt så knyter det sig så fort det gäller något. Det är då orutinen lyser igenom. Kan bara hoppas att de får ordning på spelet nu under uppehållet och att de kan spela utifrån sin kapacitet. Annar blir det 1:an nästa år också...
Kommentera

Klinth: Hack i maskineriet?
Kommentera

Sv: Elitserien!
Fick mig en tankeställare idag... vad krävs det för att en bandymatch ska ställas in? Var inte i Vänersborg, i går - men enligt tidningarna så snöade det kraftigt, under hela matchen. Så att säga att det spelades bandy, i Vänersborg, är kanske fel ord... :-)
Kommentera

Frisco:

Det mest konstiga av allt, var att de spelade matchen. Spela och spela förresten, de plogade snö. Vi har ett riktigt skitväder här just nu.
Kommentera

Vänersborg - Sandviken 0-0 (0-0,0-0,0-0)
Kommentera

Bah, ikväll kan man verkligen säga gonatt när det gäller Vänersborg, 3 mål i baken redan, detta kan sluta riktigt illa.

Kommentera

Robban_Brynäs:

Det är väldigt tyst om bandy överhuvudtaget tycker jag. Det är inte många rader som skrivs, vilket är jättesynd.
Kommentera

En sak som har slagit mig, är att det har varit ganska så tyst kring Bandy-Vm. Nu när det spelas på hemmaplan. Är det någon mer som uppfattar det så? Kan de beror på att Sverige, har ett lite sämre lag i år o där med är guld chanserna mindre?

Ps. I kväll tar Vetlanda sin första seger i Elitserien, hoppas jag! Ds
Kommentera

Tycker det är starkt av Villa att rycka upp sig mot Broberg och vinna med 9-3. Men mot Vänerborg vikte de ner sig efter att dragit på sig en massa onödiga utvisningar. Hoppas Villa kan prestera lite bättre de närmsta omgångarna.
Kommentera

Robban_Brynäs

Solklart att det ska rendera i ett matchstraff!
Kommentera

Kom just hem från Zinken... En bra match, där Vetlanda hade ett "guld läge" att göra 4-3, men missar. Sedan gör Bajen 2 mål på slutet o vinner med 5-3.

"Bara" ca. 2500, en fredag på Zinken. Jag tyckte att det var "dåligt" - men då sa en vänn från Vetlanda, skulle det vara det på Kullen så skulle vi vara njöjda!! :-)

Men det händer ett intressant sak i första halvlek. En spelare slår enligt mig en motståndare, med knytnäven i ansiktet. Borde inte det rendera i matchstraff? Vem som slog vem, spelar mindre roll.
Kommentera

brynästigern:

Klart man skall vara lite besviken när laget man håller på förlorar, men samtidigt så får man ju inse att motståndarna faktiskt kan vara bättre än det egna laget.
Tyvärr är det inte alla som inser det, och de brukar ju bli ruggigt besvikna.
Kommentera

Sannes:

Som tur är så skakar jag av mig förluster ganska snabbt. Det är ju bara idrott saken gäller. Men, visst lite besvikelse har man ju trots allt.
Kommentera

brynästigern: 

Förluster är ju dessvärre något som man kan råka ut för, men om nu Ljusdal var bättre så kanske det inte känns så grymt med kvällens förlust.
Kommentera

Sannes:

Ljusdal vann tämligen rättvist ändå, måste jag få lov att säga.
Kommentera

brynästigern:

Det är inte alltid det blir som man tänkt sig, extra surt är det att förlora på hemmaplan dessutom.
Kommentera

Sannes: Det är ju kul för eran del just nu, för egen del har jag inte mycket att glädjas åt. Sirius gick ju givetvis på pumpen mot Ljusdal.
Kommentera

Frisco:

Ja, dom har börjat Elitserien strålande bra.
Just nu är det Hammarby och Edsbyn som är de starkaste lagen.

När det gäller mitt Vänersborg, så tror jag inte att de klarar av att hamna bland de fyra bästa, att de skulle klara av att ha antingen Västerås eller Sandviken bakom sig är snudd på omöjligt.
Men det är kul att de kan vara med och överraska, som tex ikväll.
Kommentera

Sannes: Hammarby - Vetlanda 5-3

Bajen öser på.
Kommentera

Ikväll trodde jag faktiskt att Edsbyn skulle sopa till Vänersborg rätt så rejält, men de klarade av att få oavgjort, 3-3. Det tycker jag är ett suveränt bra resultat för Vänersborg.

Kommentera

Är på väg in till Zinken för att se Bajen-Vetlanda i kväll! Hoppas o tror på en bra match och självklart på en borta seger!! Även om det lär bli tufft!
Kommentera

Ikväll tvålade mitt Vänersborg till Villa Lidköping ordentligt, 7-0. Det är siffror som talar sitt tydliga språk.
Jag njuter lika mycket varje gång Villa får stryk av "mina" grabbar.

Såg dessutom att Pasjkin gjorde 5 av målen ikväll, han har verkligen fått upp ångan.

Kommentera

65selander: Blir troligen någon eller några matcher på Zinken - Defintivt Brons o Finalmatchen!! Kan bli fler matcher på Zinken eller Gustavsberg, beror på hur veckan i överig ser ut!
Kommentera

Vilka skal lgå och se Bandy-VM -2006.

Själv så jar jag bokat Finland-Ryssland (Gustavsberg) samt till Brons/Finalmatchen på Zinken. Får se om man går på några andra matcher om tillfälle ges.

Kommentera

Sv: Här är de som ska försöka stå emot Gripens återtåg...
Klinth: Får se vad Gripen går för när de får möta Vänersborg i "Svenska Cupen"!! :-)
Kommentera

« · 674043 · »