"Och i år är det Bajens tur att vinna - efter deras halv taskiga start av grundserien, har de sett starkare och starkare ut!"
Jag ser ändå Byn som den största favoriten av de två. De har den viktigaste erfarenheten, nämligen den som Hammarby saknar...... att vinna en final. Det tror jag kan få en stor betydelse när det verkligen gäller.
Så där ja... Nu var det bara fyra lag kvar... Föga överraskande att det just blev de här fyra lagen!! :-)
O jag tror att det inte blir några större överraskningar efter semifinalerna heller.... Det blir en "dröm final" med Bajen och Byn på Studenternans den 19 mars. Och i år är det Bajens tur att vinna - efter deras halv taskiga start av grundserien, har de sett starkare och starkare ut!
Sannes: Ja jag hoppas du har rätt i att det blir SAIK och fel i att ni ska ta det hela till mer än 3 raka matcher för SAIK ;) Sedan är jag rätt säker på att SAIK åker ut mot Byn.
Och när det är ett grönt och vitt lag med i final gäller det som vanligt att hoppas de torskar så heja Byn mot VSK eller Bajen
Robban_Brynäs: Mitt roliga tar slut i nästa "runda", hur jag än försöker kan jag inte få ihop att Vänersborg skall slå SAIK. Men jag hoppas att de kan vinna en match iallafall...
Så var den här säsongen över... tragiskt men sant... Hade hoppas och trott på en kvartsfinal i år, minst för Vetlanda... men det roliga tog slut idag...
Nu tar Bajen hem guldet - det är deras tur i år!! :-)
Så var Eliteserien slut - Rätt intressant avslutning, med att Edsbyn fick stryk sin andra match i vinter. Och där med förlorade 100 000 :-. En dyr resa till Småland, idag med andra ord!!
Vetlanda och Vänersborg känns rätt säkra att gå till kvarten. Medans de andra matcherna är öppna, anser jag!
Sedan vill jag att Bajen, väljer Vetlanda i kvarten, så jag kan få se Vetlanda på Zinken!! :-)
Fick mig en tankeställare idag... vad krävs det för att en bandymatch ska ställas in? Var inte i Vänersborg, i går - men enligt tidningarna så snöade det kraftigt, under hela matchen. Så att säga att det spelades bandy, i Vänersborg, är kanske fel ord... :-)
Tycker det är starkt av Villa att rycka upp sig mot Broberg och vinna med 9-3. Men mot Vänerborg vikte de ner sig efter att dragit på sig en massa onödiga utvisningar. Hoppas Villa kan prestera lite bättre de närmsta omgångarna.
Kom just hem från Zinken... En bra match, där Vetlanda hade ett "guld läge" att göra 4-3, men missar. Sedan gör Bajen 2 mål på slutet o vinner med 5-3.
"Bara" ca. 2500, en fredag på Zinken. Jag tyckte att det var "dåligt" - men då sa en vänn från Vetlanda, skulle det vara det på Kullen så skulle vi vara njöjda!! :-)
Men det händer ett intressant sak i första halvlek. En spelare slår enligt mig en motståndare, med knytnäven i ansiktet. Borde inte det rendera i matchstraff? Vem som slog vem, spelar mindre roll.
Klart man skall vara lite besviken när laget man håller på förlorar, men samtidigt så får man ju inse att motståndarna faktiskt kan vara bättre än det egna laget. Tyvärr är det inte alla som inser det, och de brukar ju bli ruggigt besvikna.
Ja, dom har börjat Elitserien strålande bra. Just nu är det Hammarby och Edsbyn som är de starkaste lagen.
När det gäller mitt Vänersborg, så tror jag inte att de klarar av att hamna bland de fyra bästa, att de skulle klara av att ha antingen Västerås eller Sandviken bakom sig är snudd på omöjligt. Men det är kul att de kan vara med och överraska, som tex ikväll.
Ikväll trodde jag faktiskt att Edsbyn skulle sopa till Vänersborg rätt så rejält, men de klarade av att få oavgjort, 3-3. Det tycker jag är ett suveränt bra resultat för Vänersborg.
Är på väg in till Zinken för att se Bajen-Vetlanda i kväll! Hoppas o tror på en bra match och självklart på en borta seger!! Även om det lär bli tufft!
Ikväll tvålade mitt Vänersborg till Villa Lidköping ordentligt, 7-0. Det är siffror som talar sitt tydliga språk. Jag njuter lika mycket varje gång Villa får stryk av "mina" grabbar.
Såg dessutom att Pasjkin gjorde 5 av målen ikväll, han har verkligen fått upp ångan.
Vänersborg har fått precis den start jag kände på mig, förlust hemma mot Hammarby och idag en poäng borta mot Broberg/Söderhamn.
Just nu sitter jag och slötittar på matchen mellan Villa och Edsbyn, Edsbyn leder med 3-0, detta kan sluta med en förskräckelse för Villa, de har absolut ingenting.
Måste säga att jag o Lasse Sandlin, på aftonbladet, tror rätt lika när det gäller de fyra första lagen i Elitserien... Vad det gäller de andra lagen, är vi lika överens!! :-) 50 % är inte fy skam!!
"8. Broberg - Hade "tur" att de gick till Elitserien o får det tufft här"
Oerhört skön kommentar att höra när man själv är Bollnäs-fan! Hehehe
I ärlighetens namn tycker jag ändå att Broberg var mer värda platsen än Bollnäs i år. Detta för att de inte gör lika många plattmatcher som Bollnäs. Tyvärr spelade Giffarna endast två RIKTIGT bra matcher i år..... och båda var mot Bajen. Roligt iofs med tanke på hur svårt man haft mot Bajen tidigare, men det räcker ju knappast om man spelar som man gör i övriga matcher! :-/
Sannes: det ska bli kul att elitserien drar igång. Fram till nu har det, nästan bara varit en transsport sträcka för många lag! På fredag så börjar vi!
Ja rutin saknas inte, men det är inte alltid det hjälper.
Edsbyn kommer att vara i final och det blir nog även mot Hammarby denna gång också, men det är svårt att redan nu peka ut vem som skall möta Edsbyn. Det kommer att hända mycket innan den där dagen i mars kommer.
Sannes: Jag tror dock att Hammaby kan "överraska", nu när de har kunnat träna ordentligt. De kan bli farliga i mars, kanske är de deras tur i år? Det är bara ett lag som har slagit Edsbyn i år...
Sannes: Jag tror att Vänersborg kan bli överaskningen i år... Eller så gör de som Vetlanda gjorde förra året... Vinner söder serien, kommer 5;a o åker ute i kvarten... :-)
Jösses, Vänersborg på tredje plats, det var friskt satsat måste jag säga. Själv är jag inte lika positiv, efter denna suveräna höst/vinter så kommer de säkert att ramla som ett korthus när serien drar igång på allvar. Jag hoppas verkligen att jag har fel, men....
Just nu så finns det inget lag som kan stoppa Edsbyn, jag trodde litegrann på Sandviken innan serien drog igång men nu..njae, tveksamt.
Det skall hur som helst bli mycket spännande när det drar igång igen.
Robban_Brynäs:Drömfinal de skulle nog vara Edsbyn mot Bollnäs eller två andra Hälsingelag.....Bajen de är bara en våt dröm för Media