Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Försäsongsmatch

« · 589941 Till forumet


Sv: Försäsongsmatch
Tabelläge i Svenssons Cup!!!
Grupp 1
1. IK Sirius 2 1 0 1 9-5 +4 2
2. BK Derby 1 1 0 0 4-1 +3 2
3. IFK Vänersborg 1 1 0 0 3-0 +3 2
4. Skutskärs IF 2 0 0 2 3-13 -10 0
Matcher, vinster, oavgjorda, förluster, gjorda mål, insläppta, målskillnad, poäng

Grupp 2
1. Tillberga IK 2 2 0 0 17-12 +5 4
2. Vetlanda BK 0 0 0 0 0-0 0 0
3. Katrineholms SK 1 0 0 1 6-8 -2 0
4. Gustavsbergs IK 1 0 0 1 6-9 -3 0
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Hmm....dessa skulle ju med oxå....

2005-10-07 17.00 Ljusdal - Dynamo Moskva i.u.
2005-10-07 19.00 Edsbyn - Sandviken 5-7
2005-10-07 15.00 Skutskär - Derby (SC) 1-4
2005-10-07 17.00 Katrineholm - Tillberga (SC) 6-8
2005-10-07 19.00 Sirius - Vänersborg (SC) 0-3
2005-10-07 21.00 Vetlanda - Gustavsberg (SC)
SC = Svenssons Cup i Uppsala
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Några resultat från försäsongen och Svenssons Cup....

2005-10-06 14:00 Hammarby - Västerås 6-2
2005-10-06 19.00 Sirius - Skutskär (SC) 9-2
SC = Svenssons Cup i Uppsala
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: P.Nilsson trummar på märker jag...flera mål av honom under försäsongen...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: SAIK - Broberg slutade 5-4 och i SAIK spelade inte Zeke och Dino
Mossan åkte troligen på en knäskada men kanske kan vare en lårkaka bara om han har tur.

Målen, SAIK: Patrik Nilsson 2, Linus Forslund, Gustav Björkman, Stefan Andersson.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Dagens matcher och resultat hittills:

16.00 Hammarby - Dynamo Moskva 4-7
18.00 Sandviken - Broberg
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: Slänger in en liten matchraport från SAIKs sida

2005-10-02
SAIK fortsatte idag sitt träningsspelande. Match mot Bollnäs Giffarna i Arena Edsbyn.
Det blev seger med 3 - 1 efter 0 - 0 i paus.

Förutsättningarna inför dagens match var att landslaget spelade mot Ryssland och därmed saknades Hagberg, Westh, Mossberg och Söderholm.
Vilket blev ett utmärkt tillfälle att lufta alla "kidsen" i SAIK - truppen!
Fem juniorer spelade matchen igenom och gjorde det på ett härligt sätt.

SAIK:arna spelade jämnt och stabilt matchen igenom. Flera spelare spelade på ovana positioner, tänker närmast på Marcus Wedin som spelade vänsterhalv och Daniel Eriksson som löste liberorollen på ett utmärkt sätt.

Patrik Nilsson dundrade in tre mål och var stark och nyttig. Tycker även att ungdomarna Daniel Berlin, Linus Forslund, Linus Pettersson och Emanuel Sundqvist svarade för mycket bra insatser.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: Visste inte ens att de lirade hehe Men kul att de vann utan Landslagslirare som ju spelade mot Ryssland och torskade med 5-4 (2 SAIKare nätade)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Resultat idag:

2005-10-02 14.00 Sandviken - Bollnäs 3-1
2005-10-02 16.30 Ljusdal - Broberg 5-6

Närmast kommande matcher med allsvenska lag inblandade...

2005-10-04 20.30 Dynamo Moskva - Ljusdal

2005-10-05 16.00 Hammarby - Dynamo Moskva
2005-10-05 18.00 Sandviken - Broberg

2005-10-06 14:00 Hammarby - Västerås
2005-10-06 19.00 Sirius - Djurgårdens (SC)
SC = Svenssons Cup i Uppsala

2005-10-07 17.00 Ljusdal - Dynamo Moskva
2005-10-07 19.00 Edsbyn - Sandviken
2005-10-07 15.00 Djurgårdens - Derby (SC)
2005-10-07 17.00 Katrineholm - Tillberga (SC)
2005-10-07 19.00 Sirius - Vänersborg (SC)
2005-10-07 21.00 Vetlanda - Gustavsberg (SC)
SC = Svenssons Cup i Uppsala
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: 2005-10-02 14.00 Sandviken - Bollnäs 3-1


Var du och såg matchen? Rättvist resultat?
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: Nä det är han absolut inte. Han kunde lika gärna fixa till ett par läckra framspelningar. Men man ska inte ha för duktiga spelare i laget, åtminstånde inte någon så dominant då kommer tanken så lätt..."äh, ge bollen till honom så får vi se vad han gör". Det är iaf min uppfattning, vi har haft det lite så i GBK när Timouchev var i gott slag...alla bollar på Timo...men på senare tid så har han inte varit lika duktig och man kan se flera andra spelare ta för sig på ett helt annat sätt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: Men han drog ju på sig bevakning och gjorde att andra kom fri oxå och spelade fram till mycket (några ser han bara som målskytt vilket han bara inte är)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: Så kan det absolut bli...brukar vara bra för ett lag när de "stora" försvinner, fler spelare som tar sitt ansvar och inte förlitar sig på stjärnorna. Dessutom har motståndarlagen fler spelare att hålla koll på än bara Muhren t.ex.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: Drar inte så stora slutsatser av det hör iofs men kanske blir det bättre än man erfarat och att lite andra spelare kliver fram nu när Muhren och Spångberg dragit till Ryssland
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: Ja, hur gick det här till? Var det inte SAIK som skulle få det lite svårt i år? Gött med ett snenskt lag som segrare iaf :)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Härligt att i förstahand få slå Zorkij med Muhren i som jag hoppas lyckas bra i Ryssland i vinter och sedan återvänder hem.

Håller med Arbetarbladet i följande angående att man vann Cupen "Något överraskande eftersom både Edsbyn och de ryska lagen tillbringat längre tid på stor is än SAIK och fick bära favoritstämpeln i säsongens första cup"
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
SAIK vann finalen!!!

Neftjanik - Sandviken..2-3 e fl
Burlakov 30 Mossberg 54
Suzdalev 47 Hagberg 59
Björkman 103


Hmm...noterbart är kanske att samtliga målskyttar var svenskar i matchen om tredjeplats.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Match om tredje pris

Västerås - Zorkij........ 5 - 4
Rydberg 21,71,85 J Andersson 35,63,75
Geijbert 29 Holgersson 37
Hammarbäck 87



Final
Neftjanik - Sandviken.... 2 - 2
Burlakov 30 Mossberg 54
Suzdalev 47 Hagberg 59

Finalen pågår ännu...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Zorkij-Sandviken 4-6 (1-3)

0-1 (15) Daniel Eriksson, 0-2 (32) Patrik Nilsson, 1-2 (37) Magnus Muhrén, 1-3 (44) Daniel Eriksson, 1-4 (48) Patrik Nilsson, 2-4 (50) Fredrik Rinaldo, 2-5 (51) Henrik Hagberg, 2-6 (67) Patrik Nilsson, 3-6 (85) Nikolaj Kouljagin, 4-6 (86) Christer Lystad

Västerås-SKA Neftjanik 2-2 (1-1)

Neftjanik segrare efter straffar

Målen: 1-0 (7) Tobias Holmberg, 1-1 (42) Dimitrij Popov, 2-1 (83) Johan Östblom, 2-2 (84) Ivan Maximov
Straff 1: miss Anders Östling
Straff 2: mål Sergej Kargapolov

Final idag mellan SAIK & Neftjanik
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Bandy Champions Cup (semifinaler) idag

19:00 Zorkij - Sandviken
21:15 Västerås - Neftjanik
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
RavenLord: Se där ja, Sixtensson fick en bra start...viktigt!!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Lite matchresultat från den 22/9
Vetlanda-SAIK 1-4 (1-1)
Målen: 0-1 (4) Marcus Sixtensson, 1-1 (27) Magnus Karlsson, 1-2 (60) Stefan Andersson, 1-3 (62) Patrik Nilsson, 1-4 (75) Stefan Andersson


Edsbyn-Zorkij 5-6
Falu BS-Västerås 3-2
SKA Neftjanik–Broberg 5-4
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness:

Ja, sicket elände...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Sannes: Typiskt att man ska missa allt bra...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness:

Ja tänk så bra det skulle kunna bli, men detta lär varken du eller jag få uppleva.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Sannes: Jo men visst är det så. De borde satsa på något sportcenter med planer och hallar för olika ändamål, samla allt på samma ställe och sen driva det gemensamt, skicka in lokalbussar m.m då skulle det hända saker...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness:

Jag vet att det är rivalitet mellan städerna, det har inte undgått mig. (Jag jobbar ju i Trollhättan) Men jag tror faktiskt att man på sikt skulle tjäna på om man hade det gemensamt.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Sannes: Tanken är god men jag tror inte folket vill ha något gemensamt, möjligtvis kommungubbarna p.g.a ekonomiska skäl...nä, här råder rivalitet vet du väl? Var och en får vackert sköta sitt...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness:

De kan gemensam ha ett par hallar, placera dom i Båberg/Trestads Center, då är man verkligen mitt i.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Sannes: Visst är det problem på slätta med...det är det nog överallt med de förhållandena. Nä, det är dags att spika ihop ett par stora hallar...så det kan spelas både bandy och fotboll oavsett väder och vind, både i Trollhättan och Vänersborg.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness:

Det har ingen större betydelse var matchen spelas, det är gångavstånd till bägge arenorna.
Med tanke på att det är en lördag, skall jag kanske skriva krypavstånd.. :)

Jag tror inte kommunen har fattat hur allvarligt det är, det sitter säkert något "snille" på kommunkontoret och tycker att det är bra det som är.

Sen kan jag kanske förstå att det kan vara knepigt att få duglig is, när det är regn, blåst och 10 plusgrader, då är det problem även i Trollhättan.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Sannes: Eller spela matchen på "slätta" där skiner alltid isen.

Kan hålla med dig om att det är bedrövligt dåligt att inte kunna prestera bättre isförhållanden då de ändå är ett etablerat elitbandylag som huserar där.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness:

Äh, om det kniper så får dom dra på sig gympaskorna istället.

Kommunen måste ha förskräckligt dåliga resurser när man inte kan få fram duglig is till grabbarna. Bedrövligt är ordet!
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Sannes: Naturligtvis har detta inte undgått att missa :) Men tack för påminnandet...om det nu finns is i VBG! Det brukar då vara en bristvara vid något sämre väder än vindstilla och minusgrader på termometern.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Klinth & Guinness:

Jag antar att Ni har koll på läget men jag nämner det ändå, ifall att om.

I den sista träningsmatchen innan serien drar igång, så hettar det till ordentligt, Vänersborg möter Gripen den 5 november. Om jag har fattat saken rätt så spelar dom i Vänersborg.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Klinth: Jo, det blir fina matcher mot GAIS, det borde bli bra med folk från makrill-leden...de är lite som AIK...ett jädra virus som ska ta sig in och lägga sig i överallt :)
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: Det lär dom väl ha. Frågan är hur många Gripare det är som åker på förseriematch.

Dom är väl i samma serie som Gripen nu i år? Vill minnas att dom gick upp. Räl bli grymma matcher i serien i alla fall, med mycket publik. Förutsatt att Makrillarna som kollar på fotboll hittar halsduken, vantarna och köper in en bandyportfölj.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Klinth: Vems bil vi tar känns väl ganska ointressant...vem bryr sig, det e inte min opel :) Man får hoppas GAIS har publik...då kan det bli riktigt kul
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: Jaha. Då får vi väl åka dit då! Ska vi ta din eller min Popel?

Känns givet, måste ju bara känna på laget, atmosfören.... Segerkänslan...
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Klinth: en arena...eller idrottsplats kanske är mer lämpligt att kalla det...V Frölunda spelar väl sina matcher i fotboll där.
Kommentera

Sv: Försäsongsmatch
Guinness: Låter fint, vad är Ruddalen?
Kommentera

Försäsongsmatch
Kan detta vara något av intresse käre broder?

23/10 Träningsmatch - Ruddalen
Gais/Höjden BK - Gripen Trollhättan (Tid senare)
Kommentera

« · 589941