Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

Polar Bandy World Cup 2005

612657 · » Till forumet

Sv: Polar Bandy World Cup 2005
RavenLord: Ja, vädret är väl snarlikt även om det kan skilja några grader (som kan vara avgörande för isen), hit eller dit.

Några hallar hade inte skadat. Det eller att senarelägga premiären någon månad eller så...
Kommentera

Klinth: iofs såg jag idag att SAIK enbart tränat 4pass på fullstor is och ligger efter i träningen.
Men man har ju lirat lite turneringar däremot på fullstorplan i Edsbyn och Ljusdal och idag kör man en träningsmatch på Jernvallen mot Hammarby på en nästan fullstor plan (va dålig is i nå hörn så de kortar av plan)
Kommentera

Klinth: Jo det har ju helt klart sin bidragande orsak och är de några lag som behöver bygga hallar så är det ju dom södra.
Kommentera

RavenLord: Om inte annat så är ju förutsättningarna helt olika. Här nere åker de flesta lagen fortfarande runt på hockeyrink och tränar bandy och premiären riskerar att bli på surfingbrädor i stället för grillor.

Man borde antingen flytta premiären minst en månad alternativt anslå en himla massa stålar till inomhusarenor... I dag så tävlar man inte på samma villkor...
Kommentera

RavenLord:

Jag håller helt klart med om att södergruppens känns "tunnare" än norrlagen. Jag ser idag ingen "favorit" i den gruppen. Ok. VSK, VBK, Villa, Boltic och Vännersborg, lär hamna på de 5:a första platserna, men i vilken ordning? Det kan gå hur som helst!

Men VSK blir "alltid" ett annat lag när det drar sig i mot slutspel! Det lär troligen bli ett "Norrlag" som vinner SM i år också!
Kommentera

henkaaa: Ja man har i många år nu tyckt att norrgruppen är snäppet tuffare men när Elitserein börjar visar det sig vara jämnare än man tror.
Men i år tror jag helt klart att Norrlagen dominerar i Elitserien
Kommentera

RavenLord:

Jodå, norrgruppen blir nog tät i vanlig ordning. Har varit 5-6 lag som kunnat konkurrera om ES-plats i flera år känns det som. Jag tycker inte södergruppen varit lika jämn däremot. Som du säger, det blir nog endast ett eller något till söderlag som kommer kunna slå sig in emellan norrlagen. Åtminstone hoppas jag det... hehehe!
Kommentera

WarhawK:

Nja, jag klarar mig nog ändå! :-)
Kommentera

henkaaa:
haha där ser man hur det kan gå .. du får försöka komma över en kopia på det så kan du kan titta på dig själv ;->
Kommentera

henkaaa: Ja jag såg några av matcherna på SVT24 men inte så mycket av finalen.
Ser ut att bli en jämn och rolig Norrgrupp i år med många bra lag som kan slå varandra.
Sticker ut hakan som norrboende och säger att endast VSK från Södragruppen skulle kunna slå sig in bland Norrgruppens top 5 som jag då tror är följande lag Edsbyn,Bollnäs,HammarbySAIK,Broberg.
VSK brukar dock inte gå så bra i seriespelet men är jämt att räkna med när slutspelet börjar.
Kommentera

RavenLord:

Ja, det ligger nog mycket väl nånting i att Hammarby inte är med. Måste ju alltid vara ett storstadslag med i såna här små sporter för att de ska få rikstäckande bevakning känns det som. Dock hörde jag att SVT hade riktigt bra sändningar från Cupen i 24:an och det ska de ha en eloge för. :-) Dessutom lyckades de tydligen fånga min fula nuna då de zoomade in publiken vid nåt tillfälle. Hehehe......
Kommentera

henkaaa: Läste SAIKs nyhetsbrev och kan bara hålla med i följande rader

"Har du tänkt på hur lite det skrevs om World Cup i kvällstidningarna?
Det enda som skrevs under turneringen var ett TT Meddelande i går om att Bollnäs vunnit!
Undrar om det har att göra med att Hammarby dragit sig ur?"
Kommentera

RavenLord:

Man tackar man tackar..... :-)
Kommentera

Grattis alla Bollnäsare till segern i World Cup
Kommentera

Frisco: Jaaa, gud vad det ska bävas och sökas förlåtelse när SSK, Selånger, börjar dominera lite käckt.....;-)

Se Kåre, han har en plan han....;-)

Nu när SSK fått hörna, se nu till å få nå förna........

Kommentera

RavenLord: Ja visst är det kul för publiken att få se ett bra lag men det hela är underligt. Ska man bjuda in lag till Världens största klubbturnering? Jämför man med fotboll så..... ja där blev ju Liverpool inbjudna till CL-kvalet.

Ska man bjuda in lag i hockeyn till elitserien om de ramlar ur?
Kommentera

Frisco: Jo det vet jag men personligen tycker jag det är trevligt att de är med.
Kommentera

RavenLord: De har inte kvaificerat sig´.
Kommentera

Frisco: Varför skulle de inte vara i Ljusdal ?
Kommentera

Frisco: Nu har de gjort 10 till....
Kommentera

Klinth:

Fredag 28/10
00.30 Villa Lidköping-Västerås 3-1
08.00 Baikal Energy-Narukerä 8-1
09.30 Sandviken-Mjöndalen 5-0
11.00 Broberg-Kuzbass 1-2
12.30 Dynamo Moskva-Solberg 10-0
14.00 Bollnäs-Neftjanik
15.30 Edsbyn-ToPV
17.00 Ljusdal-Narukerä
18.30 Vodnik-Zorkij
20.00 Kuzbass-Mjöndalen
21.30 Baikal Energy-Solberg
23.00 Broberg-Sandviken
Kommentera

Frisco: Spelar bandy och gör en massa mål som det verkar....
Kommentera

Klinth: Dynamo Moskva? Vad gör de i Ljusdal? Skandal!
Kommentera

Polar Bandy World Cup 2005
Torsdag 27/10
11.00 Dynamo Moskva - Narukerä 16-1
12.30 Villa Lidköping-Zorkij 2-4
14.00 Vodnik-Västerås 0-4
15.30 Broberg-Mjöndalen 3-0
18.30 Kuzbass - Sandviken 3-4 (i Edsbyn)
20.00 Ljusdal-Solberg 8-2
20.30 Edsbyn-Neftjanik 5-2 (i Edsbyn)
21.30 Dynamo-Baikal Energy 11-1
23.00 Bollnäs-ToPV 7-1

Fredag 28/10
00.30 Villa Lidköping-Västerås 3-1
Kommentera

612657 · »