Bandy

1904 inlägg · 143 ämnen

?

354850 · » Till forumet

Sv: ?
Klinth: Måhända, i vilket fall, nästa gång tar jag med kikare.
Kommentera

nek97raj: Tja, de har väl öga för spelet antar jag. Sedan har de ju letat efter den där oranga bollen i så många år att de vet hur den ser ut vid det här laget....
Kommentera

Klinth: Tror snarare på din förklaring, meddelst portföljens innehåll tror/ upplever man sig se bollen! Vad som dock är än mer oförklarligt är hur spelarna, i synnerhet målvakterna, kan se densamma?
Kommentera

Har inga problem att se bollen och följa spelet men antar att amatörer har svårt för det och lätt ger upp.
Problemet med Tv är att de hänger inte med och man får inte den totala överblicken över spelet som man vill ha så man ser hur spelarna rör sig på isen och vad de åker i för banor så man kan läsa spelet och kanske förutse vad som kommer att ske.
Kommentera

nek97raj: Ta med bandyportföljen så löser det hela sig på bästa sätt ska du se.... Annars så är det bara att envist fortsätta gå på matcherna tills du lär dig se bollen...
Kommentera

Dragan 2k: Ja, kanske kan man träna upp något slags selektivt bandy-seende. Jag är villig att pröva igen.
Kommentera

nek97raj: Haha. Håller med. Var och såg en match i Trollhättan mellan lagets stolthet och Lesjöfors tror jag det var. Fast jag hade flax. Det var i princip alltid en Gripen spelare som hade bollen. Men ibland fick man nästan scanna av bandyplan för att se var bollen var. Men det är klart. Bandysupporterproffs vet säkert var bollen är. Och jag är inget sådant
Kommentera

?
När ska bandyn ta fram en boll som syns?! Det har ju alltid hetat att bollen syns bättre 'live', men efter att ha bevistat en match i Sandviken kan jag konstatera att det inte var ett dugg lättare än att (förgäves) försöka följa bollens väg i tv-rutan.
Kommentera

354850 · »