BIK Karlskoga

HockeyAllsvenskan · 2302 inlägg · 470 ämnen
Det finns ingen användare som heter pessimisten
« · 808008 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

IKO-BIK
2-2 borta mot Oskarshamn får väl räknas som godkänt. Nu är det 13 poäng upp till strecket.....
Kommer det att gå?????

Bra start
Skönt med en bra start efter juluppehållet. 7-2 hemma mot Bajen sitter fint. Den stora frågan är om Bofors skall nå en play-off plats? Självklart säger jag men det blir tufft.
Mot nya segrar!!

God Jul
God Jul och gott nytt år till alla hockeyfans.

Nya spelare
Bofors har testat en ny målvakt främst med tanke på nästa säsong. Fredrik Alcén från Falun.
Dessutom lånar man André Hult från Mora. Anledningen är att BIK räknar med att Fredrik Eriksson förvinner tillbaka till elitserien i januari. I första hand gäller lånet de två matcher som återstår i december men slår det väl ut och båda parter vill så kan det bli för resten av säsongen.

Sv: Wessner på väg till Mora.....?
Alisandali: Där ser man.

Bafucin: Och nu får ni en spelare från Mora till er , se länk .

Bofors-Huddinge
Seger även i sista matchen innan uppehållet. Skönt. Det börjar se ganska bra ut fast fortfarande är det långt upp till play-off strecket. Men det kan gå.....?

5-3 igår. Tre pinnar, sen att spelet var sådär kvittar just nu.

Nybro-Bofors
Kan man tänka sig...Bofors har vunnit tre raka. Det är sannerligen på tiden. Det verkar som det lossnat nu för flera spelare och det behövs verkligen. Micke i målet gör återigen en bra match och t.o.m Johan Bülow har börjat att producera.
Nästa gång match emot Huddinge och det måste oxå betyda tre poäng.

Sv: Bofors-Arboga
skellefteå_elit: Ja, det tror jag. Det har börjat att se bra ut även om det vart onödigt spännande i slutet igår. Nu tittar vi bara uppåt.

Sv: Bofors-Arboga
Bafucin: Var väl inga problem det där, nu är det väl rätt lutning på formkurvan väl?

Bofors-Arboga
Matchdag igen.....kan BIK ta två segrar på raken? Hoppas det. Arboga är ju i alla fall på papperet lite lättare motstånd än det man haft de senaste mmatcherna. Hoppas att Micke i målet kan behålla formen nu så att det hålls tätt bakåt. Framåt ser det ju ganska bra ut.
Tips: BIK-Arboga 7-4

Växjö-Bofors
Härligt Gubbar!!
Revanch för premiärförlusten. 2-3 i Växjö efter underläge 2-1.
Inte konstigt att man tömt en pava rödvin så här på kvällskvisten. (Jag är ledig imorgon om nån undrar).

Känns alltid bra med en seger, de har inte varit så vanliga denna säsong. Fredda Eriksson avgör. Perfekt!!

Sv: BIK-Leksand
Svanru:

Ja tji fick du =)

Sv: BIK-Leksand
Bafucin: Men bara 4 sekunder kvar när reduceringen kom :-(
Jag jublade i högan skyn efter 3-0 på 57 sekunder och tänkte på Mattias potentiella hjärtinfarkt men tji fick man.

BIK-Leksand
3-0 efter 1:56....mycket bättre går det väl inte att starta. Sen vaknade tyvärr Leksand men en pinne blev det i alla fall till slut. Starkt så.

Växjö borta på onsdag. Tre pinnar?

Löven-Bofors
Där kom vi ner på jorden direkt igen. 5-0 i baken i Umeå känns inte vidare kul. Men sådan är nu denna säsongen. Nya tag emot Leksand imorgon.

Sv: BIK-Rögle
Bafucin: 9 pinnar inga problem därför Leksand är på dekis igen efter senaste förlusten :-)

Bafucin:

hehe nej inte onsdagar hehe

mattias - 74: Den måste du väl i så fall tagit till redan igår?

Bafucin:

Vinner inte Leksand med minst 4 mål på sön blir jag besviken och måste ta till flaskan :)

mattias - 74: Det kan jag, och det gör jag:-)
OK, ni kan få med er en pinne:)

Bafucin:

Drömma kan du ju göra :)

Härligt, härligt, härligt. 3-2 mot Rögle efter övertid satt som en fläskläpp. Nu kommer man att sova gott.
Härligt att se Näsa tillbaka. Nu får man lite bättre självförtroende inför tre tuffa matcher, Löven, Leksand och Växjö.
Jag drömmer om nio pinnar:-)

Svanru: Dåliga värvningar, dåliga målvakter m.m Inget är som förr:-(

Bafucin: Måste bli bra odds på det resultatet.
Vad är det som har hänt sen förra säsongen ?

BIK-Rögle
Storstryk mot SSK senart, 7-2, men nu är det dax att det vänder. Rögle kommer till Karlskoga och Nobelhallen och det är dax att de får en förlust nu.
Chanserna är väl inte stora om man ser till Bofors hemmaspel så här långt men som sagt, det måste vändanu. Jag tippar BIK-Rögle 8-0:-)

Sv: Almtuna-BIK
Bofors vinner skotten igen men matchen förlorar man....det är svårt att vinna när man lämnar handicap med 4-0 efter första perioen:-(

Man är härdad nu så lite Johnny Walker får trösta . På söndag är det ny match...SSK borta. Lämpligt att sno tre pinnar då.

Bobcats 4ever!!

Almtuna-BIK
Dax för Almtuna borta och visst skulle det sitta fint med tre pinnar. Det blir hårt men BIK verkar vara lite på uppgång så man vet aldrig.
Tips 3-5

Lätt för AIK
Bofors verkar ha lätt för AIK. I går kom andra segern mot dem. 4-2 hemma. Skönt att man har lätt mot nåt lag denna dystra säsong.

Förlorad säsong.....
Efter segern i onsdags så trodde jag i min enfald att nu kanske det vänder....ack så fel jag hade. 2-6 mot Nyköping i går kväll och så var man tillbaka i verkligheten igen.
Börjar nu ana att denna säsong är förlorad och att man får kämpa livet ur sig för att undvika negativt kval. Sorgligt men sant.
Inget är som det skall. Backarna är kass, målvakterna är kass och de flesta forwards suger. Några undantag finns...Fredda, Lauritzen, Niinikoski, Thermell men de flesta är helt under isen.
Ny hemma match imorgon. Nu mot AIK. Man bävar redan för hur det skall sluta:-(

Äntligen hemmaseger...
Första hemmasegern är äntligen bärgad. 4-3 mot Sundsvall.
Hoppas att de två följande kan ge sex pinnar tilol

Seabiscuit: Minst 50 minuter av dom 94 minuterna är för protester mot domslut och övirgt snack med domarna .

Bafucin:

Mm, 94 minuter låter mycket!!!
Men har han något eller ett par matchstraff?

henrikj: Ja frågan är bara om det är bra eller dåligt att han försvinner. Han leder ju utvisningsligan klart men gör oxå en hel del poäng. Det visar sig vad som är bäst.
Jag önskar honom dock lycka till i Mora. Skall bli kul att se om han hänger med i elitserien.

Bafucin: Det verkar tyvärr för er del som att han är klar nu.

Wessner på väg till Mora.....?
Enligt Kuriren idag så är Wessner på väg till Mora. Det vore väl inte så lyckat nu när läget är som det är.

Sv: Fredrik Eriksson klar för BOFORS!!
Alisandali: Fast sen gick det åt helvete......som vanligt.

Sv: Sundsvall-Bofors
Alisandali: Statistiken betydde ingenting ikväll. Som vanligt denna säsong så kan kan inte spela på en ledning utan åker på pumpen igen.....Man börjar bli härdad:-(

Bafucin: Och Fredrik fick en KANONstart i nystarten , ett mål och ett ass efter 6.54 och 2-0 ledning för Bofors .

Sv: Sundsvall-Bofors
Bafucin: Ni har ju 5 vinster av 5 möjliga på dom senaste 5 matcherna , så jag tror nog du kan räkna in en ny vinst även ikväll,

2006-01-22 Bofors-Sundsvall 5-1
2005-11-06 Sundsvall-Bofors 0-1
2004-11-21 Bofors-Sundsvall 4-0
2004-10-03 Sundsvall-Bofors 0-2
2004-02-11 Bofors-Sundsvall 4-2

Sammanlagt Bofors - Sundsvall 16 - 3 .

Sundsvall-Bofors
Sista matchen innan miniuppehållet. Boforsseger är ett måste. Fredrik Eriksson och Nicklas Jadeland gör debut ikväll. Skall bli spännande att se vad de kan tillföra.
Bortamatch brukar betyda att Bofors tar poäng. Hemma har det ju som bekant varit värre.

mattias - 74: Det är en spelare som vi verkligen behöver. Ska bli spännande att se vad han kan tillföra.

BIK-Nyköping
Så var det dax igen. Hemmamatch=förlust. Vet inte vad man skall säga. En poäng på hemmaplan på hela säsongen än så länge. Det håller inte. Igår började man bra, hade 2-0 efter drygt 4 minuter. Sen rasar det och NH kan gå ifrån till 2-5 innan BIK kommer på att man måste jobba lite. 5-6 till slut. Verkar tröstsöst:-(

Sv: AIK-Bofors
Bafucin: Jag är nöjd så länge ni slår stöckhölmarna:-) Bra kämpat

Lån från Malmö
Citat från BIK:s oficiella sida:
2006-11-4 Nicklas Jadeland till Bobcats!
Vi har alldeles nyss (lördagskväll) gjort klart med en ny forward till Bobcats.
Nicklas Jadeland är en relativt liten och åkskicklig forward som alltid jobbar hårt och effektivt han vet också var målet är beläget.
Vi lånar Nicklas från MIF Redhawks i första hand t.o.m. 31 januari, där han nu var inne på sin 2:a säsong med A-truppen.
Nicklas anländer söndagkväll till Karlskoga och kan ses i träning på måndag.

Välkommen till Bobcats Nicklas!

En fråga bara....behöver ibte Malmö alla spelare de kan få?????

horcoff: Ja, det gick bättre än vanligt. Visserligen en fight som gav matchstraff men ett fall framåt.

Bafucin: Gick det bra med utvisningarna ?

AIK-Bofors
ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad mer kan man säga? 4-1 mot AIK borta. Jag får erkänna att jag inte hade några förhoppningar alls på kvällens match. Skönt att man har fel ibland. Kanske för tidigt att tala om en vändning men i alla fall ett steg i rätt riktning:-)

Sv: Almtuna-BIK
Det fanns visst annat........ännu en förlust och nu ligger vi på kvalplats. Nånting måste hända NU!!!! Säsongen känns totalkörd. Av den så kallade elitseriesatsningen kan det bli div 1 om inget händer. Skandal!! Sparka, byt, gör nånting!

Trots bra spel i några matcher mot "topplagen" så vinner man inte. Det måste bero på nånting, men vad?
Visste jag det skulle jag vara kung i Karlskoga.

« · 808008 · »