Bafucin: Intressant för er utombys BIK-supportrar är att BIK nu har hjälp av Nick Angell att scouta spelare i USA och Canada. En rightfattad forward med målsinne och bra storlek står högst på listan, och Bengtzen bekräftar att det helt säkert kommer att bli två spelare från nordamerika i årets uppsättning av BIK. Dessutom bekräftas att förhandlingar pågår med andra utländska spelare, dock då från EU-länder, som kan tillföra spetskompetens till laget. Enligt BIK är det 100% säkert med ett par EU-spelare också i laget. Vet att Stefan ska till HockeyVM i slutet av veckan, kanske inte bara för att titta...
Bafucin: Södertälje fortsätter att värva Bofors-bekanta spelare. I dag blev värmlänningarnas målkung från den gånga säsongen, Johan Sjödell-Wiklander klar för klubben, se länk .
Bafucin: Då får ni en bra målvakt , har sett David ett par gånger genom åren . Och eftersom jag själv är gammal målvakt håller man extra koll på dom , grattis till en mycket bra målvakt om ni hans namntäckning .
Enligt officiella, det är bara formaliteter som återstår, så är målvakten David Rautio från Luleå klar för BIK nästa säsong. Det är ingen regelrätt övergång utan ett lån. Han skall vara väldigt lovande så det ser ju bra ut.
Db_04: Tja, det gämer mig väl inte så mycket. BIK har dock gjort klart med Mathisa Porseland, em 20-årig coming man från Frölunda. Skall bli spännande att se vad han är för en typ av spelare. Back är han men så mycket mer vet jag inte. Kanske nån Göteborgare här kan fylla luckorna?
I dagens Kuriren kan man läsa att "Bull" inte får vara kvar i FBK och att BIK känns som ett bra alternativ för honom. Det skulle inte sitta fel tycker jag.
Bafucin: Synd, mycket tråkigt skulle jag vilja säga, hoppas ni hittar bättre spelare, det har gått en del rykten om Sperrle, vet ej om nått är sant. Lycka till!
Bafucin: Hoppas Sperrle går till er, eftersom det verkar vara klart att han lämnar Mora. Mycket lovande målvakt, hade helst sett honom kvar. Men hoppas han går till er istället för Brynäs.
Jag startar en ny Silly- tråd eftersom den andra var gammal.
Så här är läget just nu. Spelare som lämnar: Fredrik Ericsson går till Djurgården, skall bli intressant att se vad AIK fansen tycker om det...... Niklas Zetterström, Henrik Tojkander och Andreas Lundin får inte nya kontrakt.
Spelare som är på väg bort: Nick Angell till antingen Brynäs, Linköping, Frölunda Daniel Wessner till nån elitserieklubb Johan Sjödell-Wiklander verkar vara på väg till Djurgården Sebastian Lauritzen till Timrå Flera spelare lär dessutom försvinna.
Spelare som kontaktats av BIK: Daniel Sperrle, Mora Johan Bergmark, Björklöven Joachim Gellerstedt, Brynäs Jimmie Svensson, AIK Niklas Westerlind, Arboga Johan Olsson, FBK Calle Steen, Leksand Oscar Steen, Leksand Emil Kåberg, FBK Stefan Gråhns, AIK Diverse finnar har studerats.
Klara spelare: Mikael Andersson Jens Olsson Per Sveder Johan Larsson Tobias Thermell Marcus Herou Fredrik Höggren Björn Eriksson
Det skall bli mycket intressant att se vad som händer framöver.
Intressant för er utombys BIK-supportrar är att BIK nu har hjälp av Nick Angell att scouta spelare i USA och Canada. En rightfattad forward med målsinne och bra storlek står högst på listan, och Bengtzen bekräftar att det helt säkert kommer att bli två spelare från nordamerika i årets uppsättning av BIK. Dessutom bekräftas att förhandlingar pågår med andra utländska spelare, dock då från EU-länder, som kan tillföra spetskompetens till laget. Enligt BIK är det 100% säkert med ett par EU-spelare också i laget. Vet att Stefan ska till HockeyVM i slutet av veckan, kanske inte bara för att titta...