Bafucin: Ja jäkla Melin.. Borde avgå direkt när han skrev på det jäkla kontraktet med Linköping.. Men fan va man skrattar om Linköping åker ner och äänu mer om RÖGLE går upp!!..
Då var det dax igen för sammanfattning efter 12 0mgångar.
1. Norra 12 163-136 80 2. Södra 12 131-160 68
Norra fortfarande bäst enligt denna enkla statistik men trots det kan det bli två söderlag som tar de två kvalserieplatserna. Det kan även bli två norrlag. Avslutningen på SA kommer att bli en rysare det är en sak som är säker. Det verkar som om traditionens makt är stor. Rögle förlorar återigen i Mora. Märkligt hur det kan vara, kanske "Melineffekten":-)
Rönne River: Som jag ser det så handlar det ju inte direkt om ES i dagsläget, kanske om tre fyra år. Just nu är det ju bara roligt att ha en chans att möta bra motstånd och få se fina ishockeymatcher. Vad du än tycker och tror så är ju fackta det att det är mycket öppnare och roligare hockey i serien direkt under ES. Att man sedan kan vara med och påverka och störa vissa lag i deras utstakade framtid, är ju bara en bonus. Då tänker jag ju främst på vad som har sagts innan SA (som vanlig bör ju tilläggas).
Pat86: Ska ni fortfarande vara Färjestads plantskola om ni går till elitserien? Om så är fallet vad har ni då i elitserien att göra? Om så inte är fallet hur ska ni då klara er?
Bafucin: man får väll säga grattis i efterskott till emil...sen får man väll säga grattis i förskott till Bull och Nyllet som också fyller den här veckan...
Ibland hör man om att folk tycker att det är för dyrt att gå på hockey...vi skall nog inte klaga. Läs Aftonbladets artikel om priserna i NHL. Se länktips...
Bafucin: visst var det underbart att se vårt BIk vinna på straffar... skulle de spela lika bra borta som hemma skulle de ju leda sa...men men det är bara hoppas vi tar poäng i de tre återstående matcher...tror på seger mot ik icing men saik blir svåra sen tar vi revanch på bajen i sista de var inte speciellt bra när vi mötte dem i hovet...
Inte varje dag man får se BIK vinna en match som går till straffar. Desto skönare att göra det nu. Precis som ikväll skall det se ut. Distinkta straffar utan tvekan och inte en massa dribblingar in på mållinjen. Skönt att se detta för en gångs skull.
Men varför i h-e har BIK så svårt att få till det i andra perioden?? Återigen en andra period där spelet från första är som bortfluget. Mna tappar sin ledning och allt ser bedrövligt ut. I tredje kommer man starkt igen och när man gör 3-2 så hoppades man att det skulle räcka till tre pinnar. Nu blev det två vilket inte är så illa det heller.
Björklöven imponerade inte. Visst hade man spelet vissa stunder men av ett lag med elitserieambitioner som de måste man kräva mer. De utländska "stjärnorna" visade i alla fall att man är bra på att gnälla på domaren. Vilket tjafs det var i tid och otid. Mycket snack och liten verkstad skulle man kunna säga.
Tabellen är fortfarande oförkämt jämn. Det lovar gott inför avslutningen...om man inte har dålig härta:-)
Södra gjorde ett ryck i tionde omgången. Tre av fyra söderlag vann.
1. Norra 10 132-103 69 2. Södra 10 98-129 55
Det hettar till...slutet närmar sig...vilka tar direktplatserna till kvalserien? Svårt att svara på men jag hoppas att BIK är ett av lagen. Det är inte omöjligt.
Underbart med seger igår...men fy fan vilken dålig match det var...helt klart bland de säsmsta matcher jag sett. Såg ut som om det vore en träningsmatch.
Nu blir det en viktigt match mot Löven...vinst där och det ser bra ut inför fortsättningen av Super Allsvenskan.
Gôtt med en seger igår men kan nån förklara varför BIK har så svårt att spela bra i andra perioden? Det har varit så här från och till under hela säsongen. För mig är det oförklarligt.
Träna bra under uppehållet nu, BIK så börjar vi slutdelen på serien med att tvåla till AIK på Hovet.
Ja, vad säger man..? Nu är Norra 20 p. före Södra, gör fler och släpper in färre mål.Vi fär väl se vad som händer efter uppehållet. Då följer en ren Söder vs. Norr omgång.
Pat86: Konstigt att jag inte har hört "Vi hatar skoter" ramsan.. Där emot har jag hört "Vi åker skoter" ett antal gånger.
Förresten vad är det för fel på skoter, dom har juh samma drivmedel som en utav era huvudsponsorer (band/larvfötter) och helst om ni döper laget till det med, så verkar det juh lite konsigt att du inte tycker om det..
...betyder mycket i SA. Ikväll var det Rögles tur att vinna med 4-1. Inte mycket att säga om. Nu visar vi mot Mora vad hemmaplan betyder och tar en trepoängare på söndag istället. Kul att Luukkonen gjorde en bra debut.
Pat86: Javisst, skitkul ;-) Att kalla hallen för tempel är väl att ta i. Men det är en schysst hockeyarena, eran "kattlåda". Ska man räkna med en massiv kattklack ikväll, när det är fredag och allt?
Bafucin: Jodå jag vet att det var du som skrev att Bofors spelar juste. Varför ni fått det ryktet av Röglefans kan ju bero på ert bortaspel i Ängelholm. Jag har sett alla hemmamatcherna mot Bofors och dom två senaste borta. Ni spelar precis som alla lag två helt olika spel hemma och borta. Dom senaste tre mötena mellan Bofors och Rögle i Ängelholm har ert lag verkligen förtjänat ert rykte som grishockeyns mästare. Jag vet inte om du varit nere och sett någon av dom senaste matcherna i Ängelholm men har du inte det så vet du inte hur dom spelar härnere. Dom flesta lagen som kommer ner till Ängelholm vet ju att man kan störa Rögle genom att vara destruktiv. Det är det väl inget att säga något om inget bortalag behöver ju bjuda publiken på underhållning. I höstas så var mötet mot er i Karlskoga en mycket sevärd match då Bofors försökte spela hockey. (Jag skrev så i matchreferatet med.) Tyvärr för er så räckte ju inte det. Men På bortaplan i Ängelholm har ni inte försökt spela utan bara försökt få motståndarna ur balans. Att vi som Håller på Rögle inte tycker om det kan väl inte vara så konstigt. Att sen en frispråkiga tränare är provokativ gör inte förhållandet bättre. När sen en dommare som i går har olika bedömningsnivåer så blir det ju inte bättre. Nu vill jag absolut inte säga att det var dommarens fel att Rögle förlorade. Ni var bättre i allt. Men jag skulle vilja att han dömde morgondagens match med för en sak var han bra på och det var att hitta smågrejer hos bortalaget och blunda för grova hos hemmalaget. Det hade passat oss bra i morgon :-) Sen är det väl så att våra lag ligger nära varandra i seriesystemet och då ingår väl en viss tråkning av varandra. Ni säger att Bofors är omtyckta överallt bland era motståndare :-) vi säger motsatsen. Vi kommer knappast att bli överens i mer än att vi ser olika på saker och ting och tur är väl det.
Förhoppningsvis är det vår tur i morgon att ha marginalerna på vår sida Ha det Belix
Belix: Det var jag som skrev att Bofors alltid spelar juste. Så juste som nu hockey kan spelas utan att bli menlöst. Om du tolkar ordet juste med att man aldrig bryter mot en endaste regel så gäller det inte Bofors lika lite som det gäller nåt annat hockeylag på någon nivå. Jag tycker inte att Bofors spelar fulare än nåt annat lag jag har sett, Boforsögon eller ej. Nej, varför Bofors har fått grishockeystämpeln av just Röglefans har jag lite svårt att förstå.
Nåja, imorgon är en annan dag ,som det sjungs i en schlager. Klart till drabbning!!
Kalle Kanon: Mycket möjligt att min meningsuppbyggnad är dålig. men det jag kommenterade var inte en enskild händelse utan ett utryck som sas här "Bofors spelar alltid juste" sedan räknade jag upp ett antal händelser från gårdagens match. Vad det har och göra med om jag är enögd eller ej att göra begriper inte jag
Belix: Vem är enögd? När du skriver om ”överkörningar av målvakter” i pluralis antar jag att du menar en situation där två spelare jagar pucken en forward och en målvakt, där resultatet blir en klassisk sammanstötning. Tyvärr blir målisen liggande efter det men reser sig ganska snart. Incidenten inträffar 3-4 meter utanför målgården i rikting lite snett mot mittplan. Det är inte en överkörning av målvakt.
I övrigt var matchen mycket underhållande och rolig att se. Jag önskar Rögle lycka till i fortsättningen men inte mot oss.... ;-)
En liten fråga bara: Vem f-n är Bo Forss? Ni sjöng (sjöng och sjöng) om honom i går. Kanske grundaren av föreningen, eller er bästa spelare genom tiderna. Vad gör han i så fall nu?
Bobcats 4ever!!