1150x200-brynasbanner.jpg

2007·11·03 HV 71–Brynäs IF

« · 936738 · » Till forumet

Sv: 2007·11·03 HV 71–Brynäs IF
65selander: Förvisso är HV landets absolut bästa lag så vi skall väl inte dra för höga växlar men det är nog läge att:
- Plocka in en idrottspsykolog (för självförtroendets skull)
- Låta Sjödin ta time out
- Låta Sundlöv jobba med centerförstärkning och en Väänenen
- Ta en en Slovakpolare till Brendl eller bryta hans kontrakt för att frigöra mer pengar
- Ta hem Gynge och Lindbäck (om det går)
- Låna ut Salmonsson och Spets
Kommentera

Just hem kommen från Jkpg... Nära idag... Tack för det... De två första målen i början på andra avgör tyvärr allt... Att sedan Winborg ville hem ta sig en öl, (Ljungby-Jkpg) är en annan sak... Han var lika dålig åt båda håll... Hör bara vad Hv klacken sjunger i slutet på andra... Tyvärr så avgör detta matchen med att Hv gör 3 snabba i början på andra... Men... Ölen var god även i Kinnarps... Alltid något.. ;)
Kommentera

65selander:
tragiskt m människor som är så rädda för livet bortom rampljuset...
håller jaget framför laget

5-5 kanske vi hade kunnat matcha hiv, har inte spelarna blivit upplysta om intolleransen till att använda klubban mot motståndare...
Just nu framstår de som sveriges största vattenskidklubb...
Kommentera

65selander: Ja nu måste dom inse fakta och bänka dom som inte är villiga ellerr har kraften att spela BRA hockey för LAGET!!
Kommentera

tjugo8: Inte för att dra in privatlivet men jag tror han har problem, det finns inget bett i skridskoåkningen längre, totalt offside i spelblicken och taskig skäggväxt.

Behövs nog en rejäl rotfylla för laget på en öde ö med pölsa och taskigt kolat HB.
Kommentera

tjugo8: Ja om inte Herr Östblom kan se att nr 7 sänker hela laget då ligger vi riktigt risigt till...
Kommentera

Jajjen: Precis, spets iställer för Spets.
(och då menar jag inte Knut-Henrik iställer för Lars-Erik)
Kommentera

Lindström:
tommy-tina är pinsam, tidigare bara som person men nu även spelmässigt...
Kommentera

Curre: Ja, kan budgetgäng som Luleå, SSK och DIF köpa landslagsfinnar borde Brynäs kunna fixa en. Hellre en spelare av landslagsklass än 2 halvbra. Spets istället för bredd. Boorks största (enda?) misstag var att tro på bredd.
Kommentera

1) Nöt försvarsspel i två veckor. Gå tillbaks till förra årets defensiv.
2) Köp nån!
Kommentera

GävleLasse: Sparka alla finnar i laget, det finns inte en finne på 13 år som tillfört Brynäs något (förutom Tuulola, Kivälä och Luovi). In med lite landslagsspelar för fan. Titta på HV vilka klasspelare man har, dom bara flyger fram på isen och Brynäsarna står nästan som skyltdockor. Men så länge Sundlöv sitter där han sitter kommer vi aldrig bli ett topplag med dessa urusla värvningar. Ta hit Kristan omgående, tjänstefel att ersätta honom med Koronen.
Kommentera

Peja: Ja lite som med Djoos, Larsson Kanon NÄSTA sista året KASS sista.. :(

Ge platsen åt en hungrig junis NU!!!!
Kommentera

Lindström: Sjödin har tyvärr valt att spela ett år för länge. Det känns riktigt tråkigt måste jag säga.
Kommentera

Huge: "Vi börjar riktigt bra i första, kanske med hjälp av deras ngt loja inställning."

HV 5 mål !
Brynäs 1 mål

Expertanalys?

Moahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

GävleLasse: Hörru, när kommer dina analyser, grundade på fakta, av övriga lags värvningar?
Kommentera

GävleLasse: Ja VAFAN håller SJÖDDA på med?? Nån?? Vad jag kunde se så kan Hv tacka han för 4 mål, då han direkt ser ut sen en P14 spelare.
Jag kommer aldrig mer att gnälla på Dj för han klarar fanimig att hålla i klubban i 2 jävla händer åtminstånde...

BÄNKA SJÖDIN SNARAST FÖR FAN!!
Kommentera

Jajjen: nej det är lika omöjligt som påståendet att DJ är defensivt säker
Kommentera

Jajjen: absolut inte
Kommentera

Robban74: Ja det kan ju inte vara du som har fel!
Kommentera

Jajjen: Ja... första matchen Östblom tog över fick inte DJ spela mycket, och jag tänkte att äntligen är det någon som sett DJs brist på kvalité - Men nu är det ju tillbaka i samma veva igen. Visst han kan få spela PP och 5-5, men att ha han inne i boxplay är inget annat än grovt tjänstefel!
Kommentera

Robban74: Precis samma tavla som att låta Sjödda spela PP
Kommentera

Robban74: Jaaaa, både Boork och Östblom måste va kompletta idioter!
Kommentera

Just ja... glömde skriva: Om man ska ha NÅGON som helst chans att vinna i Jönkping så bör (eller SKA) man låta DJ vara med så lite som möjligt. Knappt ombytt ens.
Att man låter den karln spela BoxPlay framför Andersén är ju en gåta. Det visar på dåligt ledarskap från Östblom tyvärr.
Kommentera

Roade mig med att lyssna på de första 2 perioderna på radion. När HV gör 1-1 är matchen förlorad.Brynäsarna viker ner sig totalt!! Ett skamligt beteende som ej borde få förekomma på den här nivån.Nu är vi återigen där vi förtjänar och förmodligen kommer att stanna.

Fast Boorken är ju borta. Heja Brynäs!!!!
Kommentera

Huge: Fel Huge... Brynäs började även förra säsongen med ett offensivare spel, skillanden var att Boork återgick till styrspelet tidigare då. Sen spelade han alltid bästa laget och vi hade de gamla spelarna i form. Spelare som Sjödda, Dackell måste ha massor a speltid i match efter match, annars kläggar de igen.

Men Visst har du lite rätt i det du skriver att vi var tajtare i defensiven..Men har man en bra målvakt så kan man spela på ett mer avslappnat sätt....Då lät man motståndarna skjuta utifrån...då tog Kristan dessa skott, det har inte Korhonen och Sperrle gjort.
Kommentera

Ska man ha NÅGON chans att vinna i Jönköping så får man inte dra på sig så mycket utvisningar, och hoppas på en rättvis domare. De flesta BIF utvisningar idag var korrekta, men några var ju HELT horribla. Däribland den på DJ när han i första "hakade" Jämtin.. Det enda som möjligtvis blev upphakat så var det nederdelen på Jämtins tröja. Ingen utvisning. Detnna situation föranleddes dessutom av en solklar offside, så egentligen skulle det redan vara avblåst. Dessutom ställer jag mig väldigt frågande till om inte HVs 4:e mål även var offside för Pettersson kom så väldigt långt in i zon.
Vimmelborg var som vanligt allt annat än konsekvent. Brendl kom fri i början av 3:e och fick en slashing över handskarna när han skulle sprätta upp pucken - Det blev ingen utvisning. Senare i anfallet åker de ikull Brendl utan att Vimmelborg blåder. Karlsson åker på en bentakling som Vimmelborg bara MÅSTE se om han har ledsyn - men det blev ju inget där heller.
Med en konsekvent domartrio så har det kunnat gått, men det har varit jäkligt svårt ändå.
Kommentera

Huge: At man är arg, ledsen och besviken på HUR man förlorar är skillnad på att vara gamnacke eller reralist. Ser du på resultaten ikväll så var det botten kollegor som var hungriga, som insett att man inte viker ner sig. Man läser ofta ursäkter om att det inte ärmot de bra lagen man skall vinna. Mot vilka ska man vinna då när vi skänker bort poäng mot t ex SAIK.

Nej nu krävs det en rejäl jävla uppryckning från HELA laget.
Kommentera

GävleLasse: Att peka på Kristan känns lite väl enkelt om du nu vill jämföra läget hittills iår med hur det såg ut vid samma tidpunkt ifjol.
Den stora skillnaden är ju att försvaret och hela laget DÅ var inkörda på vårt patenterade styrpspel redan från året innan.
Iår har man ju försökt vara mer offensiva från start och det har tyvärr straffat sig.
DÄR har du den stora skillnaden och inte att Kristan höll ett par nollor i inledningen.
Kommentera

GävleLasse:
Jag vill inte strö salt i såren, men det finns faktiskt ett lag som brukar åka till Jönköping och hämta poäng. :)
Kommentera

GävleLasse: Så dåliga värvningar men också misslyckade experiment är orsakerna till Brynäs läge. Nåt mer? Snacka om att helgardera!

Kan inte du delge mej dina analyser av hur t.ex. Luleå, Skellefteå och Mora värvade i år. (Tänk på att kolla vilka som har gått också.) Jämför sen med Brynäs.

"Tycker du själv att det ser bra ut? Vad är din analys om läget i laget och varför vi är där i är?"

Ingen utanför föreningen kan ha en susning om varför Brynäs spelar så jävla illa.
Kommentera

GävleLasse: Nä, som du säger: vem fan räknar med att åka till Jkpg och bara hämta poäng.
När man läser alla gnällinlägg så får man ju uppfattningen att det inte ska vara några problem för Brynäs.
Som man i nästa andetag sågar som lag och rankar som ett AS-lag.
Logik, någon??

Sanningen är den att det hela tiden stått klart (utom för vissa) att kampen om dom två sista slutspelsplatserna kommer att stå mellan 6 lag: DIF, SAIK, SSK, Brynäs, Luleå och Mora.
Kalla fakta.
Att vi haft förhoppningar om en högre placering i grundserien är inte samma som att förhoppningen automatiskt uppfylls bara för att det såg bra ut inför säsongen.

Tycker att Östbloms övertagande hittills lovat gott. Det har sett bra ut och dagens dikeskörning ändrar inte på men saken.
Vi börjar riktigt bra i första, kanske med hjälp av deras ngt loja inställning.
Men det förtar inte det faktum att vi spelar enligt gameplan och håller ihop laget bra.
Sen kommer det två olyckliga utvisningar som blir jävligt ödesdigra. Framförallt pga målen men även pga att dom får luft under vingarna rejält, ock kan spela ut. Ngt ett lag med självförtroende och som ligger i toppen av tabellen naturligtvis utnyttjar till fullo.
Ska man vinna en sån här match eller åtminstone ta poäng så gäller det att A: hålla sig undan utvisningsbåset, om det inte gäller nödvändiga utvisningar, sas.
B: sätta sina chanser. Lite si och så med det idag, för vi fick skapligt med chanser att komma in i matchen rejält ett par gånger.

Sammantaget dock inget att säga om resultatet. Att det i slutändan rinner iväg en aning sätter jag på frustrations och besvikelsekontot.

Uppehåll och 4 poäng upp till slutspelsplats med 2/3 kvar att spela.
KS-klara?
Ja, tydligen är vi det redan nu, enligt vissa gamnackar....
Kommentera

Jajjen: Det är n bidragande orsak, sen har ju givetvis Brynäs bidragit själv med misslyckade experiment. Men ser du rent krasst på hur det har sett ut så har vi många uddamålsförluster där flera av macherna förlorats på grund av målvaktstabbar.

Ser man överlag så har de flesta lagen värvat bättre. Brynäs förlängde med spelare som Sunken och Hermansson.

Tycker du själv att det ser bra ut? Vad är din analys om läget i laget och varför vi är där i är?
Kommentera

GävleLasse: Alltså, all in all. Förklaringen till Brynäs kräftgång handlar om att andra lag värvat så mycket bättre än Brynäs? Och det är fakta? Som du givetvis redan har kollat upp?
Kommentera

Jajjen: ja det är fakta...Kristan hade tre, fyra nollor i det här skedet av serien...
Det är säkert någon statsfanatiker som har löpande stats från förra säsongen som kan bevisa detta. Jag vill minnas att Kristan hade en bra bit över 92 % i räddningar så här långt i serien.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jajjen: du får nöja dig med Sjödin, Dackell och Molin som tränare.
Kommentera

GävleLasse: Åkej, nu är det målvakten det handlar om alltså? Och det är fakta?
Kommentera

Jajjen: vi hade en myket stabilare målvakt i Kristan förra säsongen. Han fixade ensam många poäng åt brynäs förra säsongen.

Jag är absolut ingen expert men jag kollar upp FAKTAinnan jag häver ur mig en massa skit. Minns dina bevingade ord...

"Från ett år till ett annat är det inte så stor omsättning på spelare att det kan förklara Brynäs dipp. Precis som i Frölundas fall förra året måste förklaringen finnas nånannastans. Psykologi, osämja, ny spelmodell eller nåt annat tjafs."
Kommentera

65selander: Jorå, det blir skitbra. Wikegård kan konsulta på distans.
Kommentera

Jajjen:

Jajjen @ schtaaanIdag kl. 17:41 
Jag vill se Bäckman som headcoach med Boork och Flygis som hjälptränare.

Tror knappast att denna trio skulle kunna samarbeta, Boorken eller Flygis skulle inte underordna sig under skrikbäckman
Kommentera

GävleLasse: "...bräker ur dig en massa skit." ????????
Kommentera

GävleLasse: WOW! Lingonvecka?

Du är nog den enda expert, för det är du väl, som bedömde att Brynäs värvningar var så usla jmf med övriga lags värvningar. Det du påstår kunde stämma om det inte var för att övriga spelare också presterar under sin förmåga.

Vårt försvar dåligt förra året? Vad jag minns var det bara ett lag som släppte in färre mål.
Kommentera

Jag är inte besviken på ATT man förlorar, det är HUR man förlorar...

Att åka till jönköping å hämtar poäng finns inte...inte för nåt lag
Kommentera

Bara att titta på truppen och inse att vi inte är bättre än att ligga bland de 4 sista. Vilka är bra i Brynäs? Hietanen, Kankan, Angell på backen funkar, Brendl, Lind och Widing hyffsade framåt. Sen är det utfyllnad. Sjödin och Dackell platsar inte, går för långsamt och deras fina passar är ett minne blott.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Fan vad jag saknar Boork.
Kommentera

Jajjen: Jag kan bara summera med ett ord... skoterraggare...
Kommentera

Jajjen: vad då undantag? Ta å kolla upp lite innan du bräker ur dig en massa skit.

- Brynäs ersätta Bäckis med en finlandsfärja.

- Man förstärkte på backsidan men man låter en av sveriges största backtalanger i Andersén sitta till förmån för sveriges äldsta back som har åldrats 10 år över en sommar...

- Samtidigt så har vi kvarde spelare som gjorde vårt försvar så dåligt.

- Vi släppte Kristan och tog in en andra andremålvakt i Korhonen.

- Vi värvar Brendl och den värvningen misslyckades. Han är i obalans och tillför absolut ingenting.
Kommentera

AVGÅ: "Det här laget vill inte ha någon tränare. Östblom är bra, för han går att dupera till att tro att han styr skutan. I själva verket är det troligen några av spelarna som sköter det här. Och det går ju bra..."

Inte bara medgångare.
Amatörpsykolog och spåkärring dessutom.
Ja, jag säger då det.... :-)
Kommentera

GävleLasse: Ja. Där har du det lysande undantaget.
Kommentera

En förklaring till det stundtals usla spelet anser jag vara.
Skridskoåkningen, farten, passningsspeler och ev. inställningen.
Något verkar inte stå rätt till med laget, allt kan val inte vara oflyt med pucken.
Jag tycker man kan se på de första 10 min. hur matchen kommer att bli.
Kommentera

Jag vill se Bäckman som headcoach med Boork och Flygis som hjälptränare.
Kommentera

« · 936738 · »