Brynäs IF

728067 inlägg · 7962 ämnen

4 st Brynässupportrar stängs av från samtliga arenor!!!

« · 965538 · » Till forumet

Sv: 4 st Brynässupportrar stängs av från samtliga arenor!!!
65selander: Säga vad man vill om Ultras Brynäs, jag tiger helst i ämnet (talande tystnad!), men de är j-t kreativa och envetna med sina klistermärken. De flesta skyltar på min stadsdel har avrivna UB-märken på sig. Beklagar att jag inte kan hjälpa dig i klacken imorgon (måste du hela tiden påminna att du snart är i Tälje?). Det får bli en annan bortamatch.

Tips för framtiden: Lappa den brynässpelare du vill bli av med med något UB-märke! :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu kanske ni vet varför Metrosexuelle Sperrle är bänkad... Han hade ett UB märke i baksidan av masken.
Kommentera

Ambroo: ska man ha riktigt feta kraschlandningar så är det inte tjeck som gäller utan tjack...
Kommentera

65selander: Puss på dig gubbe! Här är det busgroggen som talar!

Men visst är jag villig att hålla med då den där kråkan ser ut att gå mot en riktigt fet kraschlandning. Någon skrev för ett tag sen att det gäller att hitta rätt tjeck och det stämmer nog...
Kommentera

wikström:
Jag är fullt medveten om att hat har funnits och förmodligen alltid kommer att finnas i en klack.

Det jag tycker är synd, vilket jag kanske var otydlig med i förra inlägget, är när man fokuserar mer på att hata sina motståndare än att hylla sitt eget lag. Så upplever jag att det har varit i väldigt stor utsträckning under den här säsongen. Därmed inte sagt att jag inte vill ha Ultras på plats i Läkerol Arena, de gör väldigt mycket bra också!

Jag tror med stor övertygelse att det är kärleken till Brynäs som gör att folk står och kämpar i klacken match efter match. Det kanske är naivt, men det är i alla fall vad jag tror och hoppas.

Jag vet ingenting mer om de här avstängningarna än vad jag läst på olika ställen idag så om det är rätt eller fel kan jag inte uttala mig om.

För övrigt så är jag inte äldre än dig. Jag sitter alltid på hemmamatcherna vilket jag alltid gjort och förmodligen alltid kommer göra. Och jag är väl därmed enligt många inte i position att klaga på de som står i klacken, men jag gör så gott jag kan för att höras på min sittplats i Arenan i alla fall.
Kommentera

wikström:" Varför ska Sektion L kliva in och briljera i en klack som bara vill ha ramsan vi älskar Brynäs och en medelålder på 50?"

Så det är alltså ett fåtal här på HS som skall bestämma vad som gäller? Det fåtal personer som knappast ser mer än 8-10 matcher LIVE i Läkerol Arena.

Det handlar om fantasi helt enkelt. Om man lägger ner samma energi på att vara kreativ istället för en massa destruktiva saker så kan man häckla, håna och reta motståndarsupportrar till vansinne. Detta med hjälp av ramsor som har glimten i ögat. Såna ramsor och sånger skulle tvärt om stärka aktierna för ståplats.

Att INTE ha på sig brynäs färger och endast skrika ut hur mycket man hatar motståndarna stöttar knappast Brynäs.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Wikström: Du och jag känner varandra jävligt väl men jag har svårt att tro att du inte vet vem som brände. Om jag tolkade rätt så tänker ni sitta på läktaren... Kanske läge att visa vad ni kan. du har ju lett klacken tidigare samt att du har bra folk i gruppen. Att Ambroo bråkar är inget att hänga upp sig för. När han hade min tröja på sig kände han de historiska stolta vingslagen. Nu är det mest en skadesjuten kråka som flacar
Kommentera

GävleLasse: Ja självklart är det personliga straff men klart att det känns för dom när det är dom 4 mest aktiva försvinner, självklart kommer dom andra gå men dom kommer sitta, vad säger att dom inte är avstängda om 1 månad!! Jag ställer mig helt till att det är fel att bränna men ja tycker bara detta är förjävligt!

Varför ska Sektion L kliva in och briljera i en klack som bara vill ha ramsan vi älskar Brynäs och en medelålder på 50?
Kommentera

wikström: Enligt vad jag har hört såär det personliga straff. Om Ultras lägger ner heltpå grund av det så bevisar det ju bara att de varit sig själva de hejat på och inte Brynäs. Om mannu är en sk. "Ultra" så skall detta inte påverka. Man håller på sitt lag no matter what...

Sektion L då? Nu har ni världens chans att dra nytta av situationen och kliva fram och styra upp ståplats. Passa på!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kostar mera är min kusin, därför nämns han så mycket
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Vilken_lirare: Ang brandlarm vs FFMA-Hovet så är moras jävligt mycket mindre och lägre i tak. Tycker det är för jävligt när man bränner mm på en Arena. Snyggt i fotboll trots det är förbjudet men inte lika bra i en hall. Känner alla inblandade vissa på ett bra sätt och andra på mindre bra sätt. Alla har alltid brunnit för Brynäs enl mig. För några år sedan så började detta casual sakerna börja. Vi sk julgranar är värdelösa. tror min matchtröja kostar mer en Hacket tröja med en siffra kostar mera. Själv så trodde jag att det hängde på att heja på laget. Sällan man ser banderoller som inte handlar om den egna grupperinger numera. Emil från Superstars/LTC skrev en pricksäkert svar ang saken med att stödja sitt lag idag på ett forum. Tyvärr kan jag inte adressen i huvudet men sök på hockeytifo. tyvärr så måste ni vara reggade. det gick iaf ut på att man måste inte bränna och ställa till jävelskap. Tyvärr så fattas det en del logik eftersom en wappande mobil är som Danne ensam på backen.
Kommentera

pinklake: Men för helvete när har det aldrig hatats i en klack

Under hela tiden när dom hållt på så har dom fan bara fått skit, okay att dom gjort bort sig ibland med vafan är det för grejjer igentligen, vad jag hört så var det väl inte ens dom som tände den där jävla bengalen. Mötena som har varit har ju bara varit om att inte bry sig i borta klacken och så vidare, så det som dom kan vara avstängda för måste vara döskalle flaggorna och är det sånt så tycker jag att det är rent förjävligt, nu kommer klacken att vara helt död.

Man tröttnar ju inte alls när några av dom äldra har som syselsättning att kasta skit på oss yngre, förhelvete vad är problemet? Sektion L gjorde bort oss i SCA, för all del kasta skit på oss för det, det har jag redan tagit på mig även om jag inte var den som var värst, efter det har vi skött oss. Vad får vi för det om inte annat än folk som bara sitter och klagar på vad vi gör, och frågar vi vad vi gjort så kommer SCA upp hela tiden. Hur ska Gävles klack växa om vi som är yngre bara får skit för det vi gör.

Nu kommer Ultras antagligen läggas ner, Sektion L kommer sitta resten av säsongen fast vi inte var inblandad i detta, hoppas ni tar ert ansvar och visar att ni nu kan bygga upp en klack, visa oss nu hur ni äldre ska få klacken att växa!!!!!!
Kommentera

wikström: Du filade ett tag på det där såg jag, strongt.
Kommentera

Ambroo: Nej men du verkar vara så jävla häftig hörre du!
Kommentera

westerlind:

Nej,jag var inte heller där,men jag har pratat med folk som var på plats,o enligt dem så lyckades man "ringa de skyldiga"
Kommentera

Brynässtockholm:
Om Ultras ägnade mer tid till att ÄLSKA Brynäs istället för att HATA motståndarna skulle det vara lättare att uppskatta deras jobb för att höras och synas.

Jag är så töntig att jag vill ha en klack som bara älskar och aldrig hatar. Nidvisor med glimten i ögat är roligt, men aldrig hata!
Kommentera

wikström: Du var alltså där? Men gud vad fräsigt!
Kommentera

74050: Ja vf ? haha , för fan Ultras är en av dom grupper som har fått igån klacken i gövle ( ? ) Men om man ska stänga av dom här för lite små saker och sånt skit kan man inte stänga av dom som köper ståplats biljet och bara står där och inte gör nått ? Dom är för snåla att köpa Sittplats men då ska dom förstöra för oss !!! Det är en skam hur folk håller på. Och jag tycker att ultras ska bli tackade mer en hatade !

Förstår inte hur folk tänker i detta läge Ultras har fått igån den döda pupliken i gävle och nu dödar man hälften av arbetet ! tycker det är synd faktist ! och om folk fortsätter att klagga ska jag fan gå med där sj !!!!!
Kommentera

Ambroo: Damp fjortisar :D Du e go du!
Kommentera

westerlind: Nu handlar det inte bara om dödskallar. Men det har ju varit på tapeten det med. Man har använt sig av Brynäs logotyp, ett registrerat varumärke och blandat ihop detta vackra emblem med "Ultras och dödskallar. TROTS att Brynäs flera gånger utryckligen sagt att man inte får göra det. Ett klart övertramp, men inte på långa vägar skäl nog att bli avstängd.

Jag skulle tippa att "råttet blev mågat" efter ett flertal möten där man lovat bättring men sen har man likt förbannat fortsatt. Det enda man har bevisat är att man inte håller ord och totalt skiter i vad som sägs.

Ser man på ultras  "produktion" av grejer så dominerar  den av saker där man "stöttar" sig själva och inte på Brynäs...

Personer som har åkt med på deras resor har ombetts att ta av sig sin brynäströja.... varför?
Kommentera

Ambroo: haha "men här stänger man av hela klacken" nästan samma sak som i brynäsfallet..
Kommentera

Bissett19: Självklart inte.

Nu var jag inte där, så du får upplysa mig: Såg man vilka det var?
Kommentera

Bissett19: Pratar vi de där dampfjortisarna som var på SCA-Cupen?

Passar på att länka en liknande grej, men här stänger man av hela klacken, typ:
Kommentera

Bissett19: Var inte ens på plats i den där skitladan i mora men självklart så länge brandlarmet inte gick så kan man fortfarande "påstå" hur nära det var att det gick. Borde varit lika nära i Hovet några timmar tidigare då glada djurgårdare brände av bengaler? Vad jag vet har dom inte stängt av några "huliganer".
Kommentera

westerlind:
"Och så bränner de av bengaler utanför arenan ibland."

Nu var det ju så att man tände på bengalen på ståplats inne i FM Matssons arena,enligt Moras supporterpolis var det en hårsmån att brandlarmet gick och man hade fått  utrymma hela arenan.

Tycker du det är okej?
Kommentera

Jajjen: "Du kan rekommendera Läkerol Arena också."

Hahaha, tänkte inte på det.
Kommentera

westerlind skrev: "Och så bränner de av bengaler utanför arenan ibland."

Jag upplever det som allt populärare de senaste säsongerna, att bränna av bengaler inne i hallarna istället för utomhus.

Känns ju inte heller som en slump att man till denna säsong införde förbud för ickeimpregnerade OH-flaggor.

Nu är väl varken bengaler eller OH-flaggor i sig livsfarliga. Det är däremot kontruktionen på våra arenor. Branta flaskhalsar som är närmast omöjliga att uttrymma på ett säkert och snabbt sätt.

Så gärna ungdomligt engagemang, men helst med lite hjärna bakom.
Kommentera

Jajjen: Inte en aning jag heller varför men det lär knappast vara för att dom spöar folk. Då borde man märkt av det. Döskalleflaggor och liknande tänker man inte på så jag skulle nog rösta på det faktiskt..
Kommentera

westerlind: "...de som önskar en tyst och foglig publik som käkar popcorn och håller käften rekommenderar jag amerikansk sport."

Du kan rekommendera Läkerol Arena också.

Svårt att ha en åsikt innan men vet vad dom anklagas för. Spöar dom folk eller handlar det bara om dödskallar? Man får väl nästan förutsätta att Brynäs har på fötter om man tar till nåt sånt här. Måste vara unikt i Brynäs historia.
Kommentera

westerlind: Det där va det vättigaste som sagts i den här tråden!
Kommentera

Är absolut inte insatt i ämnet, bryr mig inte så mycket heller eftersom det inte är jag som är avstängd och då inte heller mitt problem.. Tycker dock att man verkligen inte ska säga "äntligen" när man har stängt av ett par bif fans .. Vi håller väl endå på samma lag för fan...
Kommentera

Brynässtockholm: Hur menar du då? Att dom blir avstängda från alla hemma eller t.ex bara alla bortamatcher?

För övrigt så tror jag inte det är så svårt för dessa människor att gå på varken bortamatch eller hhemmamatch det här året. Speciellt inte på bortamatch då jag knappast tror dom sätter upp bilder på folk som inte får komma in i varje biljettlucka.
Kommentera

Tönt-Brynäs har slagit till igen. Moralpaniken når nya höjder.

Men härräguh, dödskalleflaggor!!! Och så bränner de av bengaler utanför arenan ibland. Fy bubblan!!! Annat var det när jag var ung!!!

Det är f-n så att man skäms för att vara brynäsare: Här har vi i alla år gnällt och gnytt att ingen under 40 år engagerar sig. Så kommer ett gäng runt 20 och börjar leva om - och får fart på klacken. Då börjar plötsligt vi griniga gråhåriga gubbar att tjoa om "huliganer". Vad var det för stolpskott som myntade det uttrycket?

Jag bara frågar: Är det någon av er som har varit ung? Hur man kan jämföra några entusiastiska och ibland lite väl hormonstinna tonåringar med engelska proffsligister är för mig bara skrattretande. Visst, omdömet är väl inte helt färdigutvecklat, men att så intensivt fördöma ungdomlig entusiasm säger mer om de bittra anklagarna än om dessa hängivna brynässupportrar.

Visst, jag älskar inte allt killarna (och tjejerna?) gör, men tycker det är skitkul att äntligen någon försöker få fart på den trötta publiken i Gävle.

Själv hoppas jag på att de unga och engagerade ska börja strömma till och ta över arenan från oss gnälliga gamlingar: de som önskar en tyst och foglig publik som käkar popcorn och håller käften rekommenderar jag amerikansk sport.
Kommentera

Brynässtockholm: Varför, tycker du det . om jag får fråga!
Kommentera

sylf: Just det. Det visar sig att farmor städar. Hon gör det en gång varje vår.
Kommentera

Tycker , det är okej att dom stängs av . men dock inte från alla arener !
Kommentera

74050: Aha, du menar den där Bamse tittar upp till farmor med stjärnkikare men hon och katten vinkar tillbaka, utan kikare?
Kommentera

51 Roger: Ja hat brukar faktiskt föda hat ibland.

Det där med huliganer och huliganer kan väl diskuteras. Men det ser väl bättre ut i media med det ordet.
Hoppas inte det här har med någon döskalleflagga att göra för då tycker jag det är idiotiskt att stänga av någon för en sån jävla skitsak. Men det måste vara något annat tycker man.
Kommentera

Har hört ryckten att han ska vara aktuell för en av rollerna i Lord of the swords 2..
Kommentera

Lindström: Så där som han gör när han tror att det brinner i farmors hus och det visar sig att hon egentligen storstädar?
Kommentera

74050: JA det var pricsäkert ivf!! Jag så ut som lille skutt när jag hade läst det! :)
Kommentera

munkas DJ beskrivning: Första gången jag skrattade så jag grät av ett inlägg på HS.

Tack!
Kommentera

sylf: Det stämmer. Danne har en enastående förmåga att sno åt sig grejer då motståndarna minst anar det. Jag tror han snodde suspen av Davidsson i nån match mot HV förra säsongen. Davidsson svischade förbi på kanten och Johansson, som stod stadigt med båda fötterna nerborrade i isen, kunde likt en skicklig kirurg lirka in klubban och knipa skatten.

Angående Danielsson kontrakt så behöver man nog inte oroa sig för mycket. Han kommer nog slasha sönder det själv inom en snar framtid :)
Kommentera

BSKV_nu:

Lösmustach o peruk?

Du är ett geniiii BSKV nu;)
Kommentera

Men dom kommer väl dyka upp på matcherna. Bara ändra utseendet på sig lite, så märker dom ingenting.
Kommentera

Tråkigt att det skall gå så långt att några supportrar måste stängas av.Hoppas att dessa personer förstår varför, och inte blir hatiska mot Brynäs.
Kommentera

HF: Å fan, jag trodde att det var Timrå IK som bestämde vilka som får komma in i Eon Arena. Nu vågar jag inte mejla fler klagomål till Hockeyligan...
Kommentera

sylf + Arne:

Hans närkamspspel påminner om en ficktjuvs snabba manövrar. Det är ingen som märker han närvaro i det fysiska spelet...
Kommentera

Jompe: Om jag inte missminner mig var det den gode Munkas som myntade det uttrycket för ett tag sen. Antagligen beroende på hans ständiga petande i midjehöjd. Annars kanske han vet nåt ingen annan vet, han kanske muddrar fickor medan de andra duschar, vad vet jag?
Kommentera

T T: Självklart kan Brynäs, i samråd med Hockeyligan, stänga av personer som de inte vill ha på läktare. De, Hockeyligan, står som arrangörer och väljer vilka de släpper in. Dock finns det ett stort dock i det hela och det är att det finns ingen juridisk hållbarhet i ett dyligt beslut. Dvs de kan inte straffas om de ändå försöker ta sig in på en arena. Det finns sedan några år tillbaka en lag om något som kallas Tillträdesförbud. En persom som stängs med hjälp av denna lag är däremot i juridisk mening avstängd från arenorna och kan straffas om denne bryter mot avstängningen. Nu är jag helt övertygad om att det inte är denna lag som har tillämpats här, dels tar det en lång tid att få igenom detta och dels finns det egentligen inte juridiskt grund eftersom beviskraven är höga.

BSKV_nu: Ingen namedropping här! De har sin fulla rätt att vara anonyma och jag hoppas moderatorerna agerar ifall något sådant skulle ske.
Kommentera

« · 965538 · »