1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447180 inlägg · 7964 ämnen
« · 2870020 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM-final 2 - Brynäs - Luleå
SuneMangs:
Tycker inte något lag är speciellt bra. Det är en dåligt spelad hockeymatch generellt. Sjukt dålig kvalité. Sen är det en serie händelser, individuella dumheter etc, som gör att matchen dör ut tidigt.

Sånna här matcher är inte speciellt underhållande i min mening.

Bolle81: Tråkigt att du är mer upprörd över Ölunds tackling än spelare som förstör sporten med filmningar i typ varje match.

Undrar om man inte ska ställa SSK målis i mål nästa match? Han ser nog sin chans nu att verkligen visa upp sig. Man ska inte underskatta det.

Sen tycker jag Indra drar ner farten på den kedjan, Tror Trivigno blir rätt låst pga detta.

Undrar ändå om man inte ska sätta in Vesel/Trivigno tillsammans. Tror det skulle få upp farten i den kedjan ordentligt.

Saknar farten som Kopacka och Trivigno hade i början av säsongen

Nu är det bara en match men efter denna insats så känns den här finalserien helt jävla hopplös nu, hur fan ska dom lyckas komma tillbaka efter detta, det är sån jävla klasskillnad

Sista perioden. Ska dra nytta av fördelen av att vara på plats och heja på laget och skrika på domarna oavsett om det blir 5 mål eller 0. På återseende!

pastorn: Ja, han är inte eliseriemässig. Svagast i hela SHL. Kör han inte styrketräning ?

munkas: Vilken keeper börjar nästa match undras på plats…
Luleå är rörligare, bättre passningstempo och spelar smartare. De är bra på att trycka på Brynäs temposvagaste spelare också.

Zappaholic: visst men ändå, problemet har ju varit under så lång tid och jag ser inga tendenser till bättre spel i nämnda spelformer…

Märkligt att det inte hänt något åt rätt håll ..

Anders Berg: Jag tror på serievinnarna som spelar SM-final efter dom har varit i HA förra året.

Vad trodde du innan säsongen? Ska du inte klippa ditt medlemskort igen som du gjorde förra året?

Bolle81: Kommer säkert en avstängning imorgon.

kells: Precis. Hade nog gjort mycket om Gälla tog timeout och bara sa att alla ska ta det lungt. Och sluta skicka pass som spelare i div 4 gör

Denna matchen är ju mer eller mindre förlorad i praktiken, så är det nog, men det blir intressant att se inlånade målisen.

Inga större jättemissar av Källgren egentligen, men just sidledesförflyttningarna är han seg på generellt. Hade han varit bättre där så hade han tagit något mer skott med förväntat mål.
Men som sagt inte Källgren fel om vi förlorar, men räddningsprocenten tyder inte på något storspel.
Antal (o)gjorda mål påvisar ändå vårt största problem idag och det är verkligen störst anledning till att vi torskar idag. Vi har ju inte ens målchanser värt namnet.

Trevligt att se Ekholm. Han kommer spela i Brynäs säsongen 2026/2027.

pastorn: Djoos var jävligt bra förra matchen däremot. Men det är en klen tröst idag såklart.

Supportern: Det spel som gav serieseger efter 52 omgångar samt seger i kvartsfinal och semifinal?

BIF Kungen:
BIF låg på över 80% i BP fram till sista 10 - 12 matcherna men sen hände något uppenbart katastrofalt & den trenden fortsätter uppenbarligen.
PP har absolut inte varit bra under säsongen heller så frågan är om det kanske förlängdes lite väl fort med ansvariga coacher?

Supportern: Det ser tyvärr lite ut som i dom sämre matcherna borta mot Malmö men nu är det på hemmaplan så det är ju inte ok på något vis.

Luleå slår oss tveklöst i det fysiska spelet och är hetare över hela isen. Nu är man grymt besviken och jag kan ibland bli lite trött på mantrat att vi ska spela med pucken i alla lägen. Då måste man ju börja med att erövra den först och vinna kamperna i egen zon så inte Luleå får betalt för sin offensiva forecheck.

Nu fick vi en taskig start och sen en 5:a emot oss på det vilket gjorde att matchen rann ifrån oss.
Tänker dock inte ge upp detta utan tror att vi har bra chans och knipa en match i Luleå. Vi har visat förr att vi kan vända dåliga insatser till att studsa tillbaka direkt och jag tror absolut att vi kan göra det igen.

Shinnimin lyckas med precis allt,hur fan kan vi lägga så mycket fokus på honom. Luleå gör det för bra helt enkelt, sen förstår jag inte hur ni kan försvara Ölunds tackling,fruktansvärt fult. Konstigt att han inte får matchstraff

OveJärnkrok:

Djoos skjuter menlösa dragare från blå vid tillfällen då det saknas skymning, han bara lägger iväg träningspuckar som det vore uppvärmning innan match.

Sen helt förvirrad i markeringsspelet egen zon. Djoos är riktigt dålig just nu. Bra uppspel dock men det är väl allt.

OveJärnkrok: Man får leta länge för att hitta nått positivt från AB .

AB måste ha världshistoriens kortaste tålamod..

Jannes 22: Dom är inte van behöva agera i båset, två säsonger och nästan bara vinster.

Ren idioti av Ölund, tyvärr.

Men det är fler som är kassa idag.

Brynäs har haft en plattmatch per serie och vi får väl hoppas att detta blir den enda i finalen. Sen är jag inte säker på att det hade gått så här långt med en skadefri Persson från start i de här skitmatcherna. Källgren är skör i starterna om laget inte hjälper honom tillräckligt.

Nu blir vi tvungna att plocka en av de två närmaste bortafajterna.

Och att skylla ifrån oss på filmningar etc - vilket både laget och många supportrar gör - då går vi i fällan. Fokus på rätt saker. Idag tar vi dumma beslut.

Jannes 22: Tänkte också på det. Hade föredragit om det hade kommit redan under första efter den dåliga starten.

Erat: Aha, du tror samma sak?

BIF Kungen: Tror inte det kommer bli nämnvärt bättre förrän möjligtvis nästa säsong. Bara att försöka vinna ändå. Oavsett vad.

Anders Berg: hitta en hobby

munkas: håller med. Vi skapade nästan inget i första matchen heller och nu har de alla nycklar. Vad gör vi för att ändra det? För om vi inte kan göra det så ärndet kört.

Rödin sa innan match att vi inte var så brydda över ev justeringar från Luleå då vi trodde på vårt spel.
Nonchalanta? Och vad är vårt spel som ska lyckad över tid?

Anders Berg: Inte det vi diskuterar. Jag syftar på ditt ständiga pissande på Brynäs och konstanta hyllande av annat valfritt SHL-lag. Det är skumt om man säger sig vara Brynäsare.

OveJärnkrok: Okej, vilka tror du vinner guld då? De med sämsta målvakten och sämsta specialteams.
Skum var ordet.

Slutar inte Brynäs fokuserar på domarna och #24 kommer Luleå vinna denna final.

Huge: Gissar på att det anmäls och till skillnad från i DIFs fall så omvandlas detta till 3 matchers avstängning.

Något som förvånar mig är att Gälla inte har tagit timeout i denna match. Inte heller i förra när det svaja som fan...

Jockster : Luleå spelar en perfekt hockey för att plocka ner Brynäs. De öppnar upp med att stressa fram några obligatoriska bjudningar och vips 0-2. Sen kör de kompakt och sticker på kontringar. Brynäs få avslut har hamnat i magplattan på NHL-målvakten.
Den här matchbilden får inte fortsätta om det ska bli en spännande serie.

Zappaholic: hur länge ska vi och alla andra gnälla på vårt PP och PK utan förbättringar tycker jag är/har varit en relevant fråga?

Zzz: Och hur gör han när han "skapar känslor"? Jo, filmningar. Men det är tydligen häftigt nu!

Gyllen22: ja det finns ju inget annat... Precis som i de tidigare serierna så ska det ges bort en match

Jannes 22: Petter är dummare än Påskharen

Anders Berg: Säg vad du vill. Tycker du är skum som fan.

Anders Berg: Underskatta inte SSK målvakten vi har tagit in (även om Sanny gör det).

mattiask: Nja, snarare en onödig tackling och inte nåt medvetet fult.
Axel mot axel initialt, Andreasson lite ur balans.
Samtidigt lite överdrivet av Andreasson, syns att han höjer armarna precis innan tacklingen kommer, som att han redan där väntar sig en tryckare i ryggen.
Ändå: onödigt av Ölund att riskera ett matchstraff i ett ofarligt läge.
Luleå bättre än oss redan från start och femman berövade oss alla chanser att kunna vända på steken.
Ny fight på onsdag, den här känns körd...

Det är fan skandal att vi inte vinner guld med 4-0 i matcher.. nu ska jag gå grina litegrann

Petter kan ta o bli överkörd av en zamboni, tack.

OveJärnkrok: Han menar inte filmningarna så klart. Han menar spelare som skapar känslor, sånna som vi har alldeles för få av i svensk hockey.

Zappaholic: tråkigt med Petter ...som annars har synpunkter på spelare men nu står o ler o myser åt Shinimin..Kronvall borde också tycka till...men gör det inte
Heder åt Joel som tycker till om shinmins ben som.bara försvinner .

SuneMangs: är det dom som är grymma eller vi som är riktigt usla?

OveJärnkrok: Okej, jag säger så här då: Det laget som har den bästa målvakten och bästa specialteams kommer att vinna SM-guld.

Supportern: Så du hade hellre förlorat match 1 också? Eller missförstod jag dig nu?

Matchen må vara förlorad men jag är iallafall glad över att vara på plats i arenan där man får lida i ett enda stort kollektiv med brynäsare runtom sig. Hade mått mer skit om jag hade bevittnat detta från soffan.

Får ge Shinnimin en sak. Hans analys är ju spot on, tyvärr.
Luleå håller sig till gameplan, dom åker mycket skridskor, de är disciplinerade och sätter sina chanser.

Vi gör precis raka motsatsen.
Målen är inte mycket att säga om, det jag är skogstokig på är den disciplin vi visar upp idag. Totalt hål i huvudet.

Petter Rönnqvist tycker alltså det är "häftigt" med filmningar. Ska komma ihåg det, vill inte höra han någonsin gnälla över nåt sånt igen. Tröga gamla Petter, blev han så jävla traumatiserad av Bissetts kanoner i krysset att han inte kan tänka klart.

« · 2870020 · »