1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447156 inlägg · 7964 ämnen
« · 2869747 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SM-final 2 - Brynäs - Luleå
Lindström: Om du läser dina inlägg så fort vi inte kommer upp i den nivå vi ska ha så kan du nog se vem som tappat det av oss två. Det går att tycka att vi inte är bra och vara lite nyanserad. Är det för mycket begärt?

Måste vara tufft att leva med känslorna utanför kroppen hela tiden. Handhjärta.

parks: Starten gick för 20 minuter sen men du och Brynäs kanske har en annan tidszon.

Alldeles för klen start av oss, många ledande spelare som gör en riktigt mjuk första period. Nu är det ju bara att kriga till sista droppen och göra allt för att behålla hemmafördelen. Gäller att vinna andraperioden nu.

Nu gäller det att vara påkopplade från start, ge allt! Så kan vi fortfarande vända detta!

Silfver: och tv 4 hyllar Luleå som att de har vunnit guld

Zappaholic: Nej, det är ju 40 minuter kvar att bli bättre på. 👍

Zappaholic: Blöjor? Har du tappat det helt?
Silverberg hasar runt första 20 som han har tofflor på sig.
Djoos ser ut som en P12 spelare i kroppen och framför allt i handlederna.
Sen orkar jag inte ens nämna våran finlandsfärja 70 som ser ut sen en mjukglass i Sahara.

För jävla dålig inställning och start på finalmatch 2. Tog mer än 13 min innan första skott på mål. Säger en del om hur påslagna gossarna är.

Axelsson: Men man kan väl inte ge upp? Lag har väl vänt 0-2 underlägen förut?

Man får gärna gnälla och tycka vi gör en dålig period. Jag kan hålla med om det. Men det kan ju inte ta vilka proportioner som helst. Det är min enkla poäng, tydligen är den provocerande för en del.

TheMacamush: Sitter man nära rinkside så ser man hur lite tid och understöd våra spelare har i egen zon. Luleå är oerhört intensiva och med så jämna lag så är det sånt som väger över. Sen stänger de till bra i mittzon a la Brynäs.
Faktiskt imponerad rent hockeymässigt, känslomässigt svär jag som faen så klart.

gwl:

det lönar sig att tappa klubben vid minimal beröring, Andreasson är en fuskgubbe

lapad: Luleå leder rättvist, vi sover i början ….IGEN.

Fan obegripligt att man inte är ”på”, SM-final på hemmaplan …??

lapad: Det här ta vi 👍👍👍

Zappaholic: Det är då fan inte bra. Närmare uselt än bra. Helt sjukt hur man kan kliva ut i en finalmatch på hemmaplan och se ut som man drack grogg till kl 03 i natt.

Erat: underbar bild förövrigt!

BIF Kungen: Kom igen, ett mål i varsin period och så avgör vi i förlängningen.

Skaffade TV4 Extra allt och då ska det INTE vara reklam och så är det reklam ändå. Vilket jävla skämt. Som matchen hittills ungefär.

Lindström: Men ta och lägg ner eller skriv nåt nytt inlägg om att korta bänken, blöjor eller annat trams.

Sjukt tramsigt att t ex skriva att detta är det sämsta man sett? Eller håller du också med om det?

Lindström: dags för gälla att köra hårtork så de vaknar

Brynäsgubbe: Samtidigt svårt att spela när man får 2or för minsta beröring.

Och luleå får göra precis som de vill utan konsekvenser.

Säger godnatt redan nu, domarn är inte klar.
Blir minsta 20min till bp ikväll.

Erat: precis mycket hockey kvar 🇧🇪🇧🇪👊

Första målet: börjar med ett felpass i egen zon av Silfverberg. Sen sover Silfverberg på markeringen framför kassen.

Andra målet: Djoos har oceaner av tid att lägga ut pucken, lyckas inte med det, mål….

Blå grottan: Ja, luffaren Andreasson är ju en skicklig spelare. Men det är många i Luleås lag som är på audition i varje match… Men utöver att spela hockey och filma så pysslar även Andreasson med en del annat…

Brynäsgubbe: Blötast är väl ändå alla gamnackar härinne som redan verkar ha gett upp…🤣

Semic: Luleå håller betydligt högre tempo än oss vilket flera av våra spelare har problem med.
Djoos i point i ett pp mot Luleå???? Wtf

Tycker den här första perioden påminner om match fyra (andra borta) mot Skellefteå.
En period där bortalaget var klart bättre än hemmalaget.
Det här var en oerhört medioker första period och det lär spelarna få höra i periodpaus.
Ruskigt medioker period av oss.
Men 40 minuter kvar.
Ska också sägas att man måste ha respekt för Luleå och sättet de spelar på.
Dom är oerhört disciplinerade och taktiskt duktiga.
Då måste vi vara på samma nivå och i denna första perioden så är vi långt ifrån.

rafalski: Det var ju inte som att Luleå behövde gå in och spela sitt livs hockey direkt.. Vi serverar ju matchen på ett silverfat. Helt otroligt.
Laget ser helt oförberett ut.
Jag vill se 13-1 i skott och 3-0 i andra perioden tack.

Erat: Håller med dig Erat även om jag personligen just nu mest är arg över första perioden. Finns mycket jag skulle vilja påpeka men sparar på det tills imorgon när känslorna lagt sig och man kan tänka någorlunda mer rimligt än vad man gör just nu när man är mitt i det.

Ett lag är hungrigt, ett annat är blöta.

Två sjukt enkla mål som Brynäs måste ha fokus och disciplin att undvika.

Första är en enkel missad pass, det andra för att Chucky slår klubbor ur händerna. Varför i helvete gör han så.

Med all sannolikhet 1-1 nu, och Brynäs måste vinna uppe i Luleå.

Zappaholic: Tur att ivf du har stämplat in, för Brynäs IF var åskådare i 15 minuter av 20. I en FINALMATCH på hemmaplan..

Den här perioden är det bara att lägga bakom oss

Luleå får 2 mål på att vi ställer till det något enormt för oss själva, vi kan ju spela så mycket smartare i defensiva situationer, det vet vi alla.

Skruva på lite detaljer inför andra nu och gå ut och ANFALL deras mål, in i ansiktet på Ward och lasta puckar på honom!

Skruvar vi på rätt saker så tror jag vi vänder det här!

Att komma ut på hemmaplan och låta Luleå köra över oss är bara för dåligt. Får ju inte hända. Nu får dom steppa upp.

Hoppet är väl att Luleå backar hem och kör sarg ut redan efter första.

40 min kvar, det här vänder vi.

OveJärnkrok: Väldigt stressat och hafsigt spel från oss och Luleå har fått matchen precis dit dom vill.
Måste upp åtskilliga procent om det ska bli match av det här. Ser inte bra ut.

Boysen har i alla fall lyft sig nu känns det som. Men det blir tufft nu! Bara o kötta i minst 40 min nu.

Märkligt att Brynäs nästan alltid börjar svagt. Inte bara i finalspelet.

Blå grottan: alltså det där var det värsta jag sett. Pinsamt, bedrövligt och om det är nångång man kan visa missnöje så är det nu.

Blå grottan: Kopacka bänkad i det sista bytet?

Sicken jävla pissperiod!

Kan inte alla härinne andas en smula. Det är så gnälligt när det tar emot så det nästan är löjligt.

Supportern: Jag får en depression av den här matchen

Vafan vad dom ska kladda HELA tiden. SKJUT FÖRFAN

SaggeBoy: Japp, Luleå har gjort sin läxa och kan kontrollera matchen

Riktigt frustrerande period.. inte mycket som stämde men ett snabbt 1-2 mål i början på andra perioden o allt är möjligt.. 0-3 och det är över..

havre: det är så sorgligt att se oss försöka spela. Tror vi gör alla fel i ALLT.

Vad är det för jävla crosspassar vi försöker lägga genom två Luleå-försvarare, som dels är helt omöjliga att ta emot och dessutom enkla att stoppa.

Flippmackor i PP kan vara det värsta jag vet.

Luleå lyckas med det som flera lag gjort i perioder. Dom kommer ut och sätter hård press på våra backar och lyckas i sin forecheck inledningsvis.

Vi behöver upp i det aggressiva försvarsspelet och få ned farten på dom genom mittzon.
Det ser lite bättre ut sista minuterna, Rödin och Scott är bra.

Kom igen i PP nu

PP suger ju.....

Viktigt att utnyttja detta nu. Vi måste in i matchen

« · 2869747 · »