Brynäs IF

722786 inlägg · 7954 ämnen

Forum

« · 5317 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Skador
Kanske kan Wahlberg bli aktuell redan denna säsong. Modo införskaffade ju faktiskt två centrar i år. Men Walle är inget att bygga framtiden kring, spelskicklig förvisso men ingen tvåvägsspelare som Kyrö.
Jag som hade sett fram emot att sitta i Globen och se Brynäs ge Colorado en match, frågan är om man får ihop ett lag nu.....
Kommentera

Sv: Brynäs-Colorado på TV
Japp, båda Colorados matcher kommer att visas på canal+....själv ska jag ner å' kolla. =))))
Kommentera

Sv: Skador
Lyck: Tills Walle kommer hem nästa år? Är Wahlberg på väg tillbaka, eller är det bara önsketänkande?
Kommentera

Sv: Skador
Kan inte tro att sportkommittén kan komma till nån annan slutsats vid sitt möte ikväll än att en ny center köps in på ett år, för att täcka för Kyrö fram till att Walle kommer hem nästa år.

Brynäs centerlösning på lite sikt kanske ser ut; Jonas Johnson, 1:a center; Micke Wahlberg 2:a, Wågström 3:e, Mårs 4:e? Förhoppningsvis har jag fel; och vill ej räkna bort Kyrö.
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Håller med dig summiten!!
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Okej, att förlora mot ett helt nytt AIK var ju inte vad jag trodde, men å andra sidan kan vi ju faktiskt påpeka att de 6 spelarna som var borta är inte vilka som helst.
Och Frölunda vill jag inte säga nåt mer om.
Men hur många av oss Brynäsare bryr oss egentligen så mycke om V.F???Skriver några i den Gästboken?
Brynäs måste vara ett lag som ingen klarar sig utan.

//MVH Micke
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
VF fan, vi får väl se hur det går i serien!
Det skulle vara kul att se hur VF klarar sig utan 6-7 av sina bästa spelar! Brynäs spelade med tre ordinarie backar, varav endast 1 spelade i BIF förra året. Mot AIK spelade tom. Janne Larsson back!
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Moreten:
AIK gör det nu ja,, inte länge till. Åker från Göteborg till Norrtälje och spelar matchen samma dag.. Vann ju sist med 9-1 när VF var utvilade. (skyll på skadorna)!
VF fan:-)
SM-guld 2002!!!
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Nä, att loosa spelar inen roll va fetto?
Det är ju bra att ni får vänja er.
VF fan :-)
Kommentera

Brynäs-Colorado på TV
Nån som vet om Brynäs-Colorado matchen kommer att visas i TV???Canal + eller nåt???
Kommentera

Sv: Formen på burväktarna?
Mot TIK så stog Asplund... Han tog 47 av 50 skott....
Kommentera

biljetter
har 2 biljetter till brynäs-colorado!!!

[email protected]
Kommentera

Sv: Skador
Om Roger Kyrö inte kan spela nåt mer iår. Då är det blir det tuffare ändå för Brynäs. Att tappa spelare som Tuulola och Kyrö klarar inga lag utav. Men som sagt, ny center bör köpas/hyras in.
Det är vad jag tror.
MVH/ Micke
Kommentera

Sv: Skador
Olsson kanske slipper en operation enligt Arbetarbladet. Fast det står att det inte påverkar tiden det tar för honom att komma tillbaka... Tyvärr...
Kommentera

Formen på burväktarna?
Är det någon som har koll på ifall Asplund har utvecklats någonting jmf med vårsäsongen? Han lär ju ha gjort en fin insats mot Tierp. Mot TPS Åbo stod väl MP. Vem vaktade kassen i matcherna mot Timrå respektive AIK? Har det kommit några signaler från ledningen om val av förstemålvakt, eller är det dagsformen som kommer att avgör under serien?
Kommentera

Sv: Färjestad vs Färjestad!!!
Det var som fan!!! Med andra ord: Det enda som kan stoppa Färjestad, är Färjestad!!! (?)
Kommentera

Sv: Färjestad vs Färjestad!!!
Smurfen: Jag tippar 3-3 ,sedan avgör Färjestad på straffar :-)
Kommentera

Färjestad vs Färjestad!!!
Färjestad blir nog överdjävulska i år...Kolla in följande notis på Hockeymagasinet...

Billeruds Cup:

"Färjestad har vunnit båda sina matcher i cupen och möter Färjestad i final under söndagen."
Kommentera

Sv: Skador
Jo, visst är det så. Olsson och Kyrö har haft ont under längre tid (Läs: våren 2001). Precis som jag tidigare skrivit borde båda ha undersökt för länge sedan. Jmf med hur NHL-lagen hanterar uppkomna skador; pang på, undersökning av USA:s främsta experter på idrottsskador direkt. Spelarna är ju lagets värdefullaste tillgångar. Och trasiga spelare kan inte prestera maximalt på plan. Än värre är att småskador snabbt kan försämras om de inte tas om hand i tid.

Jag tycker att hanteringen av Kyrös och Olssons skador är usel. Förvisso vilar det ett stort ansvar på spelarna själva att rapportera hur de mår. Men lagets läkare, massör och tränare är ändå ytterst ansvariga för att det nu gått så pass illa som det gjort. Inväntar Melins utlovade rapport med spänning.

Mästercupen blev ingen vidare värdemätare för Brynäs. Man gör nog klokt i att glömma den turneringen så fort som möjligt. Förlust mot AIK, otroligt svagt, oavsett manskap på plan. Och på torsdag blir det mer stryk mot Färjestad...

När gör den nya centern entré?
Kommentera

Sv: Skador
Jo, han har haft ont i ryggen hela sommarn å Kyrös knä har krånglat jättelänge. Likaså Tony Mårtensson hade ju problem med ryggen säsongen som var men det kollade dom ju inte upp förrän i somras, Va är det för läkare egentligen????
Kommentera

Skador
Funderar lite... Har inte Olsson haft ont i ryggen hela sommaren? Och har inte Kyrös knä krånglat i evigheter? Varför har inte skadorna kollats upp på ett tidigare stadium?

Har en kollega som påstår att det har med en trolig ändring av de nuvarande så generösa försäkringarna att göra. Kan inte tro att det är så - eller...?
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Va jag vet så ligger AIK i elitserien iaf, det gör inte Leksand som ditt kära Fröunda förlorade mot! Det är väl inte så konstigt att det inte gått nå vidare för brynäs med alla deras skador!
Kommentera

Kom igen nu !
Sist....vad håller ni på med...Tråkigt med Kyrö, men det hade nog inte hjälpt ändå. Skärp er nu det finns inga räddningsplankor i elitserien i år.
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Ja men sluta nu ja blir ju sÜr vettu!
Mästarcupen har ju ingen som helst betydelse för säsongen!!!
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Som det ser ut nu så kommer det att gå bra för VF. leder med 3-1 över Timrå... 5 min. kvar. Vi är så jävla bra!!
Vi kommer ju att komma bättre till än er!
VF fan :-)
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Nä! VF spelar så bra att man måste skryta!
VF fan
Kommentera

Sv: Vad händer
Ja du Tord L; Jag brukade också söka tröst i svåra stunder genom mina klipp från både 93 och 99. Ända tills i somras då min dotter spelade över med några såpaavsnitt.........

Tror inte heller att det är kris. Brynäs kommer alltid tillbaka !!!
Kommentera

Sv: Vad händer
Ja du Tord L; Jag brukade också söka tröst i svåra stunder genom mina klipp från både 93 och 99. Ända tills i somras då min dotter spelade över med några såpaavsnitt.........

Tror inte heller att det är kris. Brynäs kommer alltid tillbaka !!!
Kommentera

Sv: Tabellen
Du får nog vända tabellen upp och ner så kommer den att stämma!!!
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
Det kanske inte var så bra att förlora mot AIK men det är ju när serien börjar som det gäller och då får vi väl se vart VF är någonstans!!!
Kommentera

Sv: loosa mot AIK
VF fan - har du inget bättre för dig?
Kommentera

loosa mot AIK
Hahaha! Vad dåligt att lossa mot AIK! Ni kommer att få det tufft i år!
VF fan
Kommentera

Sv: Truppen
Det finns ju en ledig etablerad center på marknaden - Lindros :)

I vilket fall som helst så måste nog en etablerad center från någonstans i världen värvas. Ingen allsvensk center i detta läge tack.

Finländare? Tjeck? Slovak? Ryss? Kanadensare? ... osv... Ut och leta, och skulle Kyrö kunna komma tillbaks denna säsong så är ju det en bonus(varför inte lagom till slutspelet).

Dom övriga skadorna löser sig ju i sinom tid, det är enligt mig mest Kyrös skada som oroar, det är ju han som är tänkt att vara stommen i fem år framåt, tillsammans med Molin.

Hoppas att han blir hel och kommer tillbaka helt återställd, man ska inte chansa och slänga in honom för tidigt, låt honom vila till nästa säsong om det bedöms vara den säkraste lösningen, säkrare att ha honom i fyra år än att han ska gå sönder totalt(om det inte redan har gått så långt).

Jag har ingen center på förslag( förutom Lindros då :) ), men jag hoppas att det finns någon där ute som kan ta Kyrös plats på bästa tänkbara sätt. Varför inte någon spelskicklig, snabb center som har svårt att platsa i sitt NHL-lag eller nå't, typ en tjeck eller ryss(som gärna tar ett år för att visa NHL-lagen att dom är bra)?

Hoppas iallafall på en bra lösning :)
Kommentera

Sv: Mästarcupen
Sist i cupen är inte hela världen med tanke på alla spelarna som var borta. Jag tror att denna säsong kan bli väldigt intressant ändå. Bara "gubbarna" håller klass i minst en säsong till!

Vi kommer lätt gå till slutspel i alla fall och sen kan vad som helst hända!
Kommentera

Sv: Vad händer
Ta det lungt, själv satte jag på en rulle från 99, 4:e matschen mot Modo i Sm-finalen, (Bissetts lilla show), efter det så blir man på mycket bättre humör...det är lungt....allt kommer att ordna sig på bästa sätt.Kommer vara som vanligt, man kastats mellan hopp och förtvivlan när det gäller Brynäs, en 5-0 ledning är aldrig säkert men det är väl därför man älskar dem!!
Kommentera

Sv: Mästarcupen
Sista platsen var given! AIK går idag runt med över 30 man, letar fortfarande efter optimala femmor! Med andra ord hade de mer o ge en underbemmande Brynäs. AIK kommer helt enkelt överraska hela hockey Sverige! Och det i sin tur innebär att även Brynäs spelare kommer att gå på is i April......
Glädjande att Soling hängde en kasse senast och att han tar för sig rejält på plan! Rehnberg har satt sig i respekt hos många, man rör inte keepern ostraffat!!!!!!!
Kommentera

Mästarcupen
Sådärja, så blev det torsk mot gnaget med 2-4 och sistaplatsen ett faktum. Årets mästarcup kan man snabbt glömma då nästan hälften av de ordinarie spelarna var borta.

Om man ska sammanfatta skadeläget så tror jag det ser ut såhär:

Roger Kyrö, knäskadad, borta minst 4 månader och förmodligen hela säsongen.

Chister Olsson, diskbråck, kanske klarar sig utan operation men blir ändå borta 1-2 månader, minst.

Kenneth Bergqvist, illa stukad fot, kommer nog tillbaka i slutet av månaden.

Henrik Petré, har korsbandsopererats, kommer tillbaka slutet av nästa vecka?

Pär Djoos, fotskadad, kommer tillbaka nästa vecka?

Daniel Johansson, överansträngd magmuskel. Vet inte när han blir frisk.

Björn Danielsson, eksem. Borde gå att göra honom spelklar ganska snart.

Tony Mårtensson, diskbråcksopererats. Kör på halvfart och borde vara helt spelklar slutet på nästa vecka.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Ibland tror ja han spelade center, eller ja vet inte säkert men det är va jag har hört iallafall...
Kommentera

Vad händer
Vad är det som händer. Finns Brynäs A-lag eller... Nu kan vi ju sluta diskutera om man ska satsa på de unga eller de rutinerade. Nu gäller det att skrapa ihop allt vi kan. skämt åsido, Lite måste man ju fundera på hur träningar sköts och på spelarnas allmänna fys-status. Ser en parallell med IFK Norrköping som ofta har många skador trots ( eller pga ) att man ofta bedyrar att man tränar mer och bättre än nånsin. Sen undrar man ju om Brynäs har mögel i träningshall/ omklädningsrum eftersom eksem tydligen är en vanlig åkomma.
Tycker dock att det är starkt att bara förlora med uddamål i cupen med så många borta. kommer bara så många som möäjligt tillbaka så tror jag fortfarande på en fjärde - femtaplats.
Står visst 1-0 mot AIK just nu....
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Spelade Tony center i Arlanda? Jag som trodde att han och Danielsson var yttrar där med Jörgen Hägg som center mellan sig...
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Timrå Kanske blir lika farliga som Brynäs, vem vet. Gråt inte nu
Jimmy S, det här tar vi med oss, wow skulle du sagt, Timrå Kärnkraftverk Bom Bom-hus Tack för Laxen det glömde jag.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
mmm tony har ju precis såm du sa mer rutin än mårs..
synd med alla dessa skador!

Go Bif!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Jo visst sjutton skulle Mårtensson vila och så skulle han spela placeringsmatchen imorrn.

När Tony spelade i arlanda var ha ncenter så han kanske är lite mer rutinerad än Mårs, inte vet ja men så tror jag iallafall
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
3 - 3 e, full tid. 3 - 4 e, str. skott 17 - 47 =o).
Starkt jobbat av Brynäs med 6 ordinarie spelare
borta, Bif blir farliga i år.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Stryk på straffar igen. Vi skulle ha behövt Johan Molin...
Rehnberg får ta och lugna ner sig. Man börjar ju fatta varför han ratades av FBK.
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Helt jävla sjukt. BIF har haft 10 utvisningar hittills, alla 10 är på nyförvärv/nykomlingar. Har Brynäs bara värvat killar som ska nöta utvisningsbänken???!!!
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Bif - Tik 3 - 1 skott 5 - 12. (skit)
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Enligt rapporter dominerar Timrå totalt.
Siste brynäs spelare som rör pucken
får målet. (själv målet )
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
Brynäs är effektiva som vanligt. Rutin kallas det för :)

Hur kan ettan vara självmål när Rudan fick assist på det?
Kommentera

Sv: Brynäs vs Timrå
1 - 1 målet var ett självmål hmm.
Kommentera

« · 5317 · »