1150x200-brynasbanner.jpg

A proposito de nada

« · 2792057 · » Till forumet

Sv: A proposito de nada
#33: Edlund funkar, tycker jag. Absolut bland de bättre.

Men Unger vet ju fan inte ens vart han är nuförtiden, minst en gång kallade han Brynäs för Timrå😏
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Edlund kommenterar ikväll, jag tycker Edlund är bra 👍.
Låst ämne

Farsang: Återigen, fan vad en slö bildproducent + Gammelstöt Unger kan förta upplevelsen. Inget av dessa två tjafs eller vad det nu var märktes i TV-sändningen. Unger tjoade nyvaket att ”det verkar ha hänt något” när både andra och tredje drog igång…
Låst ämne

aplusb: Någon Schroeder på isen idag?
Låst ämne

parks: Håller med dig. Samtidigt så är det en balansgång, det gäller att hålla folk nöjda också. Det är inte en Lindbäck-situation, Källgren är definitivt bra, bra nog att vinna matcher - Då kanske man ska hålla sig till game plan med en förstamålvakt så länge det rullar på.
Men jag hade ställt Ludde...
Låst ämne

Farsang: Dessutom har han gjort 8 mål, det är lika många som Larsson och Lindblom, och fler än Miks och Schroeder... Inte illa för en kille som troligtvis spelar billigt och inte hade några direkta förväntningar på sig som poängspelare inför säsongen. Bara att lyfta på hatten åt Alcen och co igen.
Låst ämne

aplusb: ja det är svårt att vara kritisk till gällstedts val och laguttagningar men för mig så är ludvig den bättre målvakten..
Låst ämne

parks: Nästan varenda gång jag varit kritisk till att Källgren ska stå har han gjort en toppmatch, så egentligen borde jag väl vara tyst - Men det känns jäkligt oschysst mot Ludde att inte låta honom stå ikväll nu. Gjorde en jäkla fin match sist.
Låst ämne

fortsätt med ludvig i mål nu tack..
Låst ämne

Match dag! 😀
Låst ämne

Farsang: Tippar att han kommer vara sjukt bra i ett slutspel.
Låst ämne

Silfver: ett till glädjeämne är att Bobby trivigno har skapat lite känslor i dem två senaste matcherna mot Växjö🤩 ena gången bråkade han flertalet gånger med Larmi i målet och senaste matchen bråkade han med Brian cooper flertalet gånger 👏🏻 ändå skönt med en spelare som kan skapa lite rivalitet i årets tråkigaste mostånd🤩
Låst ämne

Trallgöken: inget för oss
Låst ämne

Slaven82: En av få glädjeämnen från honom ikväll tyvärr, sen blev det väl nonchalant i slutet från hela lagets sida.
Låst ämne

Chrille: Jaj, men han såg som ung spelare större möjlighet för utveckling i Brynäs och han valde nog rätt. 👍
Låst ämne

Trallgöken: Jag håller med, Hillström blir kul att följa.
Låst ämne

Fin intervju med Tommy Sjödin inför hyllninngsmatchen och hissning av vepan.

youtu.be/vsv5Phi7gfQ?si=paF_uNMCwRmABz63
Låst ämne

Blindpass: Men de har en ganska OK forwards besättning, tycker jag!
Låst ämne

Farsang: Sedan så går ju spelet utan puck i FBK ut på att haka, screena och hänga på ryggen på motspelaren och inte så mycket jaga.
Låst ämne

Fjuppen: troligtvis ja! Men Färjestad har sån stabil organisation och stabilt lag för att kunna ge en spelare som Ljungkrantz plats och speltid för att kunna använda spelet med puck.

Men jag tycker att vi har det för stunden, men vi måste bygga stabilitet över tid.

Det är min åsikt iallafall👍🏼
Låst ämne

Bra spel av Lindstein vid 3-1.
Låst ämne

Farsang: Tydligen tyckte Färjestad annorlunda!
Låst ämne

Oturlig skridsko styrning i eget mål av Lindstein 😢😢
Låst ämne

Det är alltså 10p ner till fjärdeplatsen.. det här är en sån sinnessjuk säsong oavsett vad som sker på slutet
Låst ämne

Trallgöken: jag har svårt att se Ljungkrantz i Brynäs igen, om han inte utvecklas mer.

Tyckte att hans spel utan puck var gräsligt förra gången han var i Brynäs.
Låst ämne

Trallgöken: Hillström
Låst ämne

Cardigan Daffipoff: Ja Hellström verkar vara en riktig framtidsman.
Låst ämne

Trallgöken: Jag tycker han hade sin chans att förlänga när vi åkte ner..
Låst ämne

Kul att ni hyllar en gammal TIK✌️
Låst ämne

Trallgöken: I nuläget ser jag inte att han flyttar på någon i de tre första formationerna, särskilt inte när Schroeder kommer tillbaka.

MÖJLIGEN med Scott och Vessel i fjärde, men där skulle jag samtidigt vilja se Hillström lite mer. Det är lite ”inne” att tro bra om honom nu, men jag hakar på där.
Låst ämne

Vad tror ni om Ljungkrantz skulle komma hem,tar han en plats?
Låst ämne

Farsang: Var en bild på honom i GD idag 😀
Låst ämne

Undra om Noel Nordh kommer till spel redan idag i JVM 🤔 hade vart kul att se hur han ser ut nu
Låst ämne

Matchtråd stängd.
Låst ämne

Lassgård som idag bor i Skåne, i GD:
”Det var två år sedan han senast såg Brynäs spela på hemmaplan. Han har sett samtliga matcher på teve, förutom bortamatcherna mot Malmö och Rögle, som han såg på plats.
Men annandagens match mot Modo ska han se i Gävle.
– Det blir spännande, jag är heltaggad, det ska bli skitskoj.”.
Sen avslutas det med:
”Det händer att han tar på sig Brynäshalsduken hemma i tevesoffan. Men matchtröjan får vänta.
– Den tar jag på mig till slutspelet.”.

Var kul att se honom på matchen i torsdags. Tyckte väl att det var lite väl längesedan!
Låst ämne

Modos supportrar beteende sej även som skit där jag och dottern har säsongsbiljett.
Var 3 stycken som skanderade, bland annat: ”HO RA Silfverberg”.
Dom ombads hålla sin käft men då hotades man med att bli nerkastad från läktaren.
Dom blev dock avvisande från arenan efter första perioden.
Låst ämne

Jugge: Trodde Modofansen (inte alla) skämt ut sig nog här på HS. Men det räckte tydligen inte..
Låst ämne

Jugge: Håller med om det första, men inte det andra.
Låst ämne

Dwight: Då kan ”Kabbens Grabbar” stanna hemma nästa gång ni har bortamatch mot Brynäs. J-a tomhylsor…

Nåväl, vi lär slippa er nästa säsong när ni lirar i HA igen…
Låst ämne

Jugge: Kul att höra, bara.
Låst ämne

Dwight: Tvek på den faktiskt. Någon källa på det? Sen är ju skillnaden att Modo är en gruppering med ett namn vilket inte brynäsarna var, vad jag har hört.
Oavsett hur det har gått till så är det patetiskt och onödigt, enligt mig.
Låst ämne

JawKee: Det var tvärtom 20-25 från Brynäs och 10-15 från Modo (Kabbens Grabbar), men båda sidor överdriver alltid så man kan inte riktigt lita på siffrorna.
Låst ämne

Dwight: Jag såg ett klipp på det på twitter. Inget konto jag följer så minns inte vilket det var. I det klippet stod det ett namn på modo gruppen men inte Brynäs. Stod även att det var upp emot 20-25 personer i grupperingen mot 10-15 brynäsare. Det får man dock ta med en nypa salt.
Låst ämne

Jugge: Det är slagsmål hela tiden, men de flesta sker inte inne i stan, så det är inget man läser om i nyheterna. Det är folk som har styr upp det och träffas för att slåss på någon avskild plats. Men fortsätter Modos supportrar såhär lär de bli avstängda ganska snart, så då slipper man dem.
Låst ämne

Dwight: Bråk mellan hockey supportrar är ju väldigt ovanligt numera som tur är. Det vara annat på 80 och tidiga 90-talet. Men det är ju oroväckande att Modo varit inblandade i de enda 2 jag hört talas om på en massa år i alla fall…
Låst ämne

Jugge:De slogs ju mitt i stan, så det känns inte helt osannolikt att någon kamera kan ha fångat det. Bråket mellan Modo och Timrå resulterade i att nästan hela Timrås tifogrupp blev avstängd, så det händer att folk blir straffade för sånt här.
Låst ämne

Dwight: 30 personer jag hoppas aldrig mer får gå på hockey.
Låst ämne

Brynäsgubbe: Vem orkar bry sig om Wiken? Han kommer fortsätta harva på i HA med sin förkärlek till ”old school” hockey…
Låst ämne

Wikegård i JVM-rutan. Han är ju såklart upptagen med DIFF men vet någon om han yttrat sig något om Brynäs säsong?
Låst ämne

Dwight: Dåligt oavsett såklart, men ändå skönt att det inte var några "civila" som verkar ha skadats, utan bara killar som var med på det.
Låst ämne

« · 2792057 · »