Brynäs IF

726972 inlägg · 7960 ämnen

A propósito de nada

« · 2244803 · » Till forumet

Sv: A propósito de nada
Viitakoski: Vad menar du egentligen?
Förstår du inte min invändning?

Flera konton...
Kommentera

mk: Nej det är väl hela idén med forum. Eller skriver du här enbart för att alla ska hålla med?
Kommentera

Viitakoski: Absolut inte. Man får tycka vad man vill, sen lär inte alla gilla det man tycker.

Men gissar på att du inte är en ny användare.
Därför undrar jag och flera varför man har flera konton.
Kommentera

Jahopp, inget nyförvärv i sikte idag iaf... Nu får vi hålla tummarna för positiva besked imorgon efter Dimas läkarundersökning tidigare idag!
Kommentera

Axle San: Ja för det är ju väldigt stor skillnad, inte
Kommentera

Viitakoski: ”du skrev ju precis att du kunde tänka dig honom som femte eller sjätte. Hur som haver verkar det som Manner bestämt sig”

Jag skrev att jag tippar att han skulle kunna gå in som femte eller sjätte bästa back i laget.
Läs om, läs rätt.
Kommentera

KalleTeodor: För att slippa prata om allt vad som innebär med försvarsspel och att det börjar i anfallszon osv.
Genoway ska spela med Bertilsson, alternativt en ny mer defensivt inriktad back.
Att spela med Björk alt Hedberg fungerar inte. SEN har hans +/- många faktorer. Men i mina ögon är den största saken att han spelar med fel backpartner.
Kommentera

SnowKing: ”För mindre än ett år sedan var vi nära att ramla ur högsta serien... vi klarade oss i elfte timman men priset var högt. Stor förlust i det ekonomiska resultatet...”

Fast här måste vi ändå få vara en aning kritiska.
Alla klubbar hade mer eller mindre samma förutsättningar utifrån antal på läktaren, sluspelet inkluderat.
Vad gjorde andra klubbar rätt ocheller vi fel för att hamna så mycket fel i resultatet? Vårt minus stod ut och det förklaras inte enbart av en av den dyraste truppen i serien.
Kommentera

SnowKing: med tanke på Manners kommentar får vi hoppas att det stämmer. Hade varit väldigt märkligt han han säger så i pressen för att sedan signa honom. Andersén höll tyvärr inte förra året och gör absolut inte det nu. Tyvärr, för det är en sann Brynäshjälte!
Kommentera

Många åsikter, vissa skribenter roar sig fortfarande på Brynäs IF:s bekostnad och hånar i detta utsatta och tråkiga läge föreningen befinner sig i.
För mindre än ett år sedan var vi nära att ramla ur högsta serien... vi klarade oss i elfte timman men priset var högt. Stor förlust i det ekonomiska resultatet...

Vad kan vi sätta för hopp om den närmaste framtiden? Kan Manner få ordning på laget?
Tja... Eftersom vi har vunnit mot 3 topplag i början av serien så kan vi väl få till fler 3-poängare tror ivf jag!
Mycket har sagts och kan sägas om Niklas Andersén... Kanske om han får en rent defensiv roll att hålla ihop försvaret med nån vääldigt offensivt lagd back? Vem får ni gissa själva!
Jag utgår från att han i så fall erbjuds en i sammanhanget låg lön.
Som jag ser det har vi inte så många kort att spela ut.
Kommentera

mk: måste man gilla Andersén för att få hänga här?
Kommentera

Axle San: du skrev ju precis att du kunde tänka dig honom som femte eller sjätte. Hur som haver verkar det som Manner bestämt sig.
Vilket är otroligt skönt
Kommentera

Brynäsgubbe:

VARFÖR bestämde den gamla styrelsen vem som skulle vara sportchef??????????????????????????????????????
Kommentera

Viitakoski: Vem är det nu som reggat med nytt namn?
Vem har två konto?

Hur Jä-la svårt är det att ha ett konto bara?
Kommentera

Viitakoski: Jag har ingen sådan idé, jag leker inte sportchef som många andra här.
Kommentera

Axle San: ja det låter som en toppenidé att värva en femte eller sjätteback när vi redan har två fulla backpar på de positionerna.
Kommentera

Viitakoski: ”tillägg.
Försvaret är inte tillräckligt bra och ditt förslag är att lösa det med en back som inte är tillräckligt bra? Låter i mina öron som totalt jävla vansinne. Såklart KAN Andersén bli bra. Men i detta läge måste man ju ta de senaste åren som ingångsvärden och då ganska snabbt se att tyvärr, även att man älskar Andersén, så är hans tid med oss förbi.”

Jag har inte kommit med något förslag överhuvudtaget.
Jag har sagt att jag gärna ser honom i laget men jag vet inte om han skulle göra laget bättre. Jag vet inte så jag sågar eller dissar ej. Sett till hans prestationer förra säsongen så tippar jag att han skulle kunna gå in som femte eller sjätte bästa back i laget.
Men som du säger så är nog hans tid förbi trots allt.
Kommentera

KalleTeodor: plus och minus räknas inte i pp och boxplay har jag för mig.
Genoway spelar som oftast med Björk som inte haft en plus säsong de senaste 7 har jag för mig.
Kommentera

SWEATT:kanske är flera som tränar samtidigt? Och att Andersen flyter med där.
Kommentera

Detta skriver en känd kolumnist i dag om matchen i Linköping:
Faktum är att den klick Brynäsare som var på plats höll igång mer än under hemmamatchen mot Malmö i torsdags.
Kommentera

ante08: Kloka ord av Manner gällande Andersén.
Kommentera

Pettisbif:

TROR observa TROR, att BIF bär på ett tystnadshetsarv, BIF är mycket av en norrländsk sekt.
Och sekten/tänket skapades under 1960-talet när värvningstågen gick uppåt/till norrbotten och i norrbotten där klarar måna av att tiga ihjäl en gråsten.

Brynäs har inte hängt med i den kommersiella/affärsmässiga/amerikaniserade/c-more delen av det hela, men nu är ju BIF inte helt ensamma med en tystnadskultur.
Finns fler SHL-lag som inte lever upp till sitt marknadsvärde i form av sälja in en produkt.

Idag har vi en Kapten som biter sig i underläppen istället för att leverera bra svar "Och eventuellt fyndiga roliga svar" på jobbiga frågor från de kommersialiserade kommentatorerna från C-more.
Blomkvist var inte heller jätterolig i rollen som kapten inför kamerorna, men har var iallfall saklig, ha stod inte där som en tjurig barnunge inför frågorna.

"Brynäsföreningen har mycket att jobba på för att hänga med i "hockeyaffären SHL"

De måste lära sig att bjuda på sig själva..

De bör inte ta allt så djävla gravallvarligt, hockey ska vara kul.

Brynäs riskerar att gräva ner sig i sin deppighet över allt och alla..

Ta in Kamratkompaniet och sätt fart på hockeyn..med trummor och sång och ett helvetiskt liv på ståläktaren IGEN....
Kommentera

Det var exakt det jag sa innan säsongen...
Näst på tur blir den säkert den jag också förutspådde skulle få det tufft. Johan Pennerborn.
Kommentera

Där var det över för Barry Smith.
Kommentera

Några kommentarer från Manner i Aftonbladet. Säger bland annat att han undersökts idag och att vi troligtvis får veta mer om skadan imorgon. Han lär däremot inte vara med mot Linköping på torsdag. Han bekräftar också att Lepistö är ett intressant namn och Andersén verkar inte vara särskilt aktuellt.
Kommentera

Axle San: Och du tror att alla gamlingar som har lirat i Brynäs kommer göra skillnad? Det luktar lite bakåtsträvande av dina inlägg
Kommentera

Axle San: tillägg.
Försvaret är inte tillräckligt bra och ditt förslag är att lösa det med en back som inte är tillräckligt bra? Låter i mina öron som totalt jävla vansinne. Såklart KAN Andersén bli bra. Men i detta läge måste man ju ta de senaste åren som ingångsvärden och då ganska snabbt se att tyvärr, även att man älskar Andersén, så är hans tid med oss förbi.
Kommentera

Axle San: Häckla? Om han inte höll förra året varför skulle han göra det i år? Dessutom utan försäsongsträning med laget ? Låter som en tankevurpa från din sida.
Kommentera

Petrov: Hur svårt kan det va’?
Kommentera

munkas: Japp det är lagt på is. Vi skall bara vinna tiotalet SM-guld först så kör vi igen.
Kommentera

Viitakoski: Faktiskt inte, det är ju sjukt att såga spelare innan de ens spelat denna säsong, sjukt. Andersén kanske skulle kunna bli succé, vem vet. Då är det ju sjukt dumt att håna och häckla honom i detta läge, sjukt.
Kommentera

Axle San: "Det viktiga är att der går bättre för Brynäs och inte namnet på de som bär tröjan."

Nu hänger ju det dock oftast ihop.
Kommentera

lapad: Det viktiga är att der går bättre för Brynäs och inte namnet på de som bär tröjan.
Kommentera

Viitakoski: Hoppas inte
Kommentera

SWEATT: tar för givet att om Molin kör extra med Andersén är det för att han ska lira för oss
Kommentera

Lemp:
Ligger fokus omedvetet/medvetet på att ställa upp för styrning?
Kommentera

SWEATT:
Bra fråga!
Kommentera

Dallemas: Har Molin tid att träna Andersén efter arbetstid eller får en okontrakterad spelare ta del av Molins arbetstid som hade kunnat läggas på en junior tex?
Kommentera

Pettisbif:
Säger inget om lokaltidningarna, men man ser ju framför sig att det är Brynäs som skall steppa upp! Helst igår!
Kommentera

Tigerhjärta: Överlag måste det vara ett större driv mot mål också, alldeles för många tillfällen där man chippar ner den i hörnet istället för att lägga den mot mål för returer. Fruktansvärt svårt att göra mål från hörnen eller från en halvmarkerad back som har massor av spelare i vägen. Man måste bli bättre på omställningsspelet också, så fort man hamnar i en 3 mot 2 så ekar passiviteten.
Kommentera

Är det bara jag men är inte Gävles lokala tidning bedrövlig på att rapportera om saker? Tex gräva i om Alcén är på jakt efter spelare. Och vad för spelare, en back eller en målvakt eller både och? Hur gick undersökningen med Dima...?
Sen att dom aldrig är först på bollen när det kommer till spelar rykten är ju också förvånande.
Känns som reportrarna på GD alltid "ber om ursäkt" när dom intervjuer Brynäs och diverse spelare/ledare.
Varför ska man ha sån kissnödig respekt för dom? Dom har ett jobb där dom inte ska vara vänner med dom och gärna ställa obekväma frågor. Men det händer ju aldrig.
Bäst är Karin av alla. Men den där Hägerborn är ju rent av jobbig att se på. Han är så osäker på det han gör så man skäms...

Steppa upp GD/Arbetarbladet, tack! Helst igår..
Kommentera

Tigerhjärta: Kan man inte göra mål innan motståndarna börjar överarbeta och skottäcka så att de inte behöver bli trötta eller eventuellt få ont någonstans ;-)
Kommentera

Dallemas: ” jag för min del kan inte fatta att vi ska envisas med att spela Palve på vänsterkanten??? hur fan ska han kunna hota med direktskott därifrån??”

Helt enig! Gillar Palve skarpt men det blir alldeles för mycket ”leta avgörande passning” från hans sida! Såvida man inte heter ”Ryan lasch” är nyckeln till ett bra PP alltid skottvillighet!
Om kantspelarna + blålinje spelaren konstant skjuter/ hotar med skott, är det bara en tidsfråga innan motståndarspelare överarbetar en skottäckning etc... Det är DÅ man kan leta efter en avgörande passning!
Kommentera

Peja: Har vi tagit en paus från att leda svensk hockeys utveckling?
Kommentera

Dallemas: Vi behöver ju inte vara rädda för att tappa spelare till JVM i alla fall. Inte en enda Brynäsare uttagen till sista lägret inför JVM.
Kommentera

KalleTeodor: Man kan även observera att vårat PP överlag är skrämmande ineffektivt, jag för min del kan inte fatta att vi ska envisas med att spela Palve på vänsterkanten??? hur fan ska han kunna hota med direktskott därifrån??
Kommentera

Treklövern1912: Korrekt :)
Kunde inte låta bli att göra en analys också...
Kommentera

KalleTeodor: Det var inte bara observationer. ;-)
Kommentera

Dallemas: Han har tackat nej till Mora också så man undrar vad han väntar på? Lukrativt kontrakt i Tyskland?
Kommentera

« · 2244803 · »