Brynäs IF

723314 inlägg · 7955 ämnen

A propósito de nada

« · 2715346 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Officiellt att Arttu Ruotsalainen lämnar Lugano. Spännande att se vart han hamnar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Få (?) förstår hur fundamental denna din kommentar är... ❤️💛🖤
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Ikonen hängde ju några klassiska pytsar 2017😊. Jag är på 😁
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kollade lite kontraktslösa forwards i Liiga. Den här killen har ett intressant CV som breddspelare, SHL-erfarenhet dessutom. Ikonen är också kontraktslös, inte en defensiv spelare, men han breddade ju laget på ett förtjänstfullt sätt 2017.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Haha, ja en breddvärvning. Billig men utvecklingsbar.
Mordor går bananas.
Råkade jämföra han med deras nye dansk. :-)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu är Modo-boken i full gång med att såga Timrås senaste värvning med.

(Vet, inte alla)

Men jösses vad den boken stinker av lillebrorskomplex.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Nej, verkligen en otrolig doldisvärvning av Timrå. Kanske visar sig vara en bra rollspelare men lite märkligt att ta någon med hans CV istället för en allsvensk toppspelare.... även fast det är kul med såna här oväntade värvningar också.

Såg förresten att Vittasmäki gick till DEL, han sägs ha funnits på bordet för SHL-klubbar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Topp: fast han hade nog tackat nej..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huge: Hahaha! Absolut, men han är nog för dyr! 😄😄
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tom Topp: Isf borde väl JFK från Modo ha varit ett bättre alternativ?? ;-))
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: han är nog värvad för att vara en jobbig jävel!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Och dom värvar Maximilian Eisenmenger, inte någon man känner till.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Precis. Att Brynäs vill behålla Benn visar på att man vill ha in ytterligare en back i truppen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Erik Andersson lämnar Timrå. Väldigt osexigt namn och man hoppas Alcén siktar högre - men man ska nog inte utesluta att intresse finns för en sån kille som utfyllnadsspelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Jag tror att Alcén avvaktar besked hur Benn vill göra. Just nu är backsidan för framtung och en stabil defensiv pjäs behöver vi få in som kan agera sheriff ihop med Berra. Benn vore så klart som klippt och skuren för rollen. Tror han skulle vara ännu bättre i det mer strukturerade spelet i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:

Borde inte Brynäs leta en bra back till? Tycker eran forwardssida ser bra ut.

Ponera om St Louis tar och plockar över Lindstein, då har ni ett stort tomrum att fylla, framåt ser det bra ut, dessutom är jag oerhört nyfiken på vem som blir backup till Källgren
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Behöver vi inte fysikalitet?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
Nu om aldrig förr behövs spelare med utvecklingspotential. Det borde finnas någon/några i den stora hockeyvärlden som behöver istid i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Om man ska tro på Expressen, så letar Brynäs antingen forwards som kan bredda laget och spela boxplay, eller en forward till toppkedjorna. Brodecki passar inte riktigt in i någon av de beskrivningarna.

Hade faktiskt varit kul att se Brodecki i HA, tror han hade kunna briljerat där.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Tvek på den. Han har ju provat i Brynäs i omgångar och det har väl aldrig riktigt lirat. Det är klart att jag hellre ser Brodecki än typ Lindblom jr. Men förhoppningsvis kan Alcén hitta något intressantare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kan Brodecki vara en ”breddförstärkning”?🤔. Han gjorde trots allt 3+4 på 20 matcher i Luleå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: Det hoppas jag verkligen...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan: Låt parhästarna ha något att gnälla över, det är deras näring!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
det är en tröja till försäsongen… tagga ner
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx:
Vem är kreatören?
Det leks en hel del i alla fall.
Finns det nån plan från föreningen eller är det trial and error?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S:
Nej för f@n!
Det där måste vara tränings-/svarta mot vita tröjorna eller nått. Eller som du skriver för försäsongen.
Axeloken ser tok billiga ut, och texten kunde ha varit betydligt bättre utformat - om det nu är en matchtröja!
Nä det där kan inte vara matchtröjan - det får inte vara det.
Fy f@n va dålig isf.
Då ser jag f@n i mig lika gärna en reklamfiylld sak bara oken är ”påkostade” och klubbmärket är med som det ska..

..men det är jag det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: GD och AB sänder dessa försäsongsmatcher.

Lördag 24 aug: Internmatch, Svarta mot Vita (15.00, Monitor ERP Arena).

Fredag 30 aug: AIK-Brynäs (18.00, Hovet).

Torsdag 5 sep: Björklöven–Brynäs (18.00, Ljusne ishall).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: ”Over the course of his time in Florida, Zito has proven himself to be a savvy bargain hunter, successfully navigating free agency and challenging players to bet on themselves via short-term, low-risk and high-reward contracts”

Otroligt duktig på att hitta billiga spelare som växer upp och blommar ut i hans organisation.Vann Stanley Cup nyss. Nu värvar han Adam B. Och Jesper B.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: Lönetak. Men Zito verkar ha koll på vilka som kan utvecklas. Hade vi inte Alcen så skulle jag propagera för Zito 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Kommer han dock få chansen då? För att Lucas Carlsson fick inte det.

Edit: Såg att nu längre ner att Florida har tappat några av sina bättre backar. Dålig timing för Lucas då..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Jag tycker tröjorna var snygga.
Det hade varit ert alternativ att ha med den vanliga färgen.
Blir lite annat stuk när inte klubbmärket är det dominerande.
Jag gillar..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Inte dumt! Inte dumt alls! Vad heter de?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dempa: Inne i hjärtat❤️
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: ovanför hjärtat?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Nya tröjorna för försäsongen?
Var är klubbmärket?
Uppladdat:

450x300-img0425.jpegimg0425.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spännande att se vem som blir Brynäs sista forwards. Här är tre kontraktslösa importer med SHL-erfarenhet.

Lite svårt att veta vad man kan förvänta sig, då det skrivs om antingen ett par breddforwards eller en bättre forward som ska spela högre upp. De här tre killarna är nog bra exempel på spelare till tredjekedjan, men inte mer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Och nu kan ju bröderna dela golfbil när de pendlar till jobbet (tydligen åker många av spelarna golfbil till träningarna)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
dempa: Ja, tror att det kan bli riktigt bra för honom.
Floridas GM Bill Zito - som verkar ha utmärkt finger spitz gefuhl - kommer ju från Columbus och vet vad han får i Adam - och valde då just Adam 👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: kul med bröder i samma lag. Hoppas adam får chansen rejält nu när både Montour och OEL rört på sig - de båda fick istid i pp under säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: Nu är även Adam B klar för Florida.

Jesper lämnade New Jersey - Markan gick dit nu
Jesper lämnade Boston - Elias går dit nu
Jesper går till Florida - Adam går dit nu
Rör på sig bland Brynäsarna och Jesper lär ha mycket att snacka med BIF-kollegorna under sommarens grillkvällar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Kan rekommendera senaste podden med Rinkside.
Mycket suŕr om annat, men delen med hur hockeyn ska vara framöver var riktigt bra. Hur ska lagen i de undre ligorna överleva?

Lyssningsbart!!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Håller med om att detta har varit en positiv silly season, samtidigt är det naturligt att ett lag som klättrar en division blir bättre, särskilt när systemet är uppbyggt på ett sätt som gör att man helt plötsligt får mycket mer pengar att röra sig med en division högre.

Det är hemvändarna som gör att denna silly season känns lyxig. De andra nyförvärven är trots allt ganska normala SHL-värvningar. Tror de återstående värvningarna kommer bli viktiga, särskilt backvärvningen som jag förmodar kommer ske om Benn ger ett negativt besked. Backuppsättningen måste balanseras upp.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: för mig personligen så är det den bästa sillyn jag har upplevt hittils på flera år. Vi har liksom silfver, lindblom och djoos tillbaka!!! Liigaas bästa back osv.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Givetvis inte. Det har sagts att man kommer satsa på Källgren som etta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Källgren ska inte vara backup?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Håller med, stor skillnad att leta stomspelare på hösten. Brynäs ska främst bredda
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Skillnaden nu tycker jag ändå är att vi har fått klart med spetsen. Det som ska in är en backupmålvakt, en breddforward och kanske en back till. Det är en stor skillnad mot hur det har varit tidigare år då vi fortfarande letat spets vid den här tidpunkten. Många andra lag som också behöver leta spets nu efter att de tappat t.ex. Innala och Abols. Ur den synpunkten tycker jag vi ligger bra till.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: No worries. Man kan alltid fylla på med lite bra namn under säsongen. Spelarmarknaden brukar se riktigt bra ut i nov-dec för att sedan nå sitt crescendo i februari med REA-priser för spetsgodis. Sitt ner i båten!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det känns som Brynäs silly season förljer samma mönster varje år. Ett par-tre värvningar efter säsongsslut, sedan knäpptyst över större delen av sommaren. Kommer vi någonsin inleda en säsong med fullt lag?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver: Är ganska ointresserad av att se en identitetsutredning. Skiter helt i det. Gäsp.
Är däremot väldigt intresserad av vilka spelare och coacher vi får inför säsongen. Satsa nu!!!!

Identitet => 1 Tålamod på och utanför isen. 2 Utnyttja Brynäs stora supporterbas och sponsorbas till att satsa på A-laget. Klart!!
Kommentera

« · 2715346 · »