Brynäs IF

723789 inlägg · 7956 ämnen

A propósito de nada

« · 2710664 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Är det någon här som vet när Silfverberg kommer hem till Sverige igen?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: Tyckte jag läst nåt om midsommar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: ” Vesel visade hela säsongen att han är en bättre spelare än Ölund.”

Tror Gällstedt kommer att börja med Vesel i tredje sen vem vet beroende på prestation upp eller ner i hierakin,

Men en sak är säker Gällstedt gillar Vesel, nedan är bara ett av alla lovord Gällstedt gav Vesel förra säsongen.

”Niklas Gällstedt lyfter gärna fram Tyler Vesels betydelse. Centern som gjorde comeback i lördags.
– Han betyder mycket för oss. Det är roligt att se honom på matchen senast, han är delaktig, pratar och kommunicerar och gör många bra saker.”
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: ok tack för svar👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäs forever 1912: blir kul att se Silfverberg i Sveriges finaste matchtröja igen😀😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
vad tror ni om denna teori, man har inte tackat av Benn eller Cukste för att Benn inte bestämt sig om att avsluta karriären eller ej, om han vill köra en säsong till så "gör man sig av" med Johannesson om Benn tackar nej och Cukste inte hittat en annan klubb än så kör man på honom istället för Johannesson och skiter det sig med båda så sparar man cashen
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Frågan är väl in Vesel är en bättre 3:e center i SHL än Ölund. Att han är en bättre allsvensk offensiv center vet vi.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Enligt hockeynews blir det Almtuna för Johannesson, så om något blir det väl Larsen så blir nästa spelare på tur som ska lämna i sådant fall. Antingen på lån eller permanent.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Hockeynews skriver om kontraktslösa spelare som skulle kunna vara aktuella för SHL. Två intressanta finländska forwards i bra åldrar nämns.

Joona Luoto är en powerforward som smällde in 18 mål för Bern men som inte blivit erbjuden nytt kontrakt där.

Waltteri Merelä söker helst nytt NHL-kontrakt, men har ingenting på bordet där just nu. Stor rightare som gjort en hel del poäng i både AHL och Liiga. Fick 19 NHL-matcher i Tampa den gångna säsongen men gjorde bara 1+0 där.

De är 26 respektive 25 år. Bra åldrar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: båda grymt intressanta, kanske för dyra för Alcéns budget men hoppas han kan norpa någon av dem
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Om inte Larsen, Lejon och Lindblom har någon slags kometutveckling under sommaren känns det ju osannolikt att de skulle kunna gå in som sjundeback respektive 12:e forward från start.

Man måste också komma ihåg att Brynäs har många äldre spelare, och även vissa yngre (t.ex Axel Andersson och Kinnvall) som har varit ganska skadedrabbade i sina karriärer. Om man är sjundeback på pappret när alla är skadefria kan det ju ändå mycket väl bli så att man spelar på tre backpar i merparten av matcherna, likaså kommer 13&14:e-forwards att spela många matcher i fjärdelinan.

Jag tror att Larsen kommer att lämna senast i november, han måste spela hockey och det kommer inte ske i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Sen har vi den här aspekten, finns det möjlighet att hitta platser och tillfällen att utveckla dessa spelare så lär man ta chansen, mycket kommer baseras på om vi har "råd" att spela dem. får vi en bra start och lite trygghet så kan man slänga in Lejon i byten högre upp än fjärde för att ge honom tid med skickligare spelare, och i mer offensiva situationer

men slåss vi med näbbar och klor varje match där varje mål kan avgöra matchen så blir det svårt att ge dem tiden de behöver.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: ja men det är i HA vesel har inte bevisat något i SHL medans ölund har gjort det visat att han håller i SHL
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Ja, det är en faktor, men handlar också om nivån på spelarna. Lindblom och Larsen hade tempoproblem mot de bättre allsvenska lagen, det måste till en exceptionell utveckling för att man ska gå från att ha svårt att hänga med mot Karlskoga och Björklöven till att kunna hänga med mot Färjestad, Frölunda osv.

Det naturliga för de här tre spelarna (Lejon, Lindblom, Larsen) hade varit att först och främst etablera sig i Hockeyallsvenskan och genom bra spel där utvecklas till SHL-spelare. Preics som Kvist och Birgersson borde ha gjort innan de spelade massa SHL-matcher i Brynäströjan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Aaaa:Vad jag säger är att Gällstedt gillar Vesel,(detta grundar jag på allt positivt Gällstedt sagt om Vesel)
Sen finns det stats på hur bra Brynäs var utan och med Vesel förra säsongen även om det är stats i HA.
Personligen tycker jag Ölund ska gå i en fjärde med Kopacka.
Dessa två gjorde det bra ihop förra säsongen och kommer få utrymme i en fjärde lina utan att få all uppmärksamhet som dom första två linorna kommer att få, vilket kommer ge Kopacka utrymme som sniper,
Lite sorgligt att så många stirrar sig blind på vilket nr det är på kedjorna, (Skitsamma om fjärde producerar mer än andra linan)
Jag tror nyckeln för Brynäs är att ha fyra jämna kedjor som kan producera, detta som nykomling i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: ja och Gällstedt har hyllat ölund också efter matcher som någon som gör jobbet bra och spelar exakt så som dom vill så vad vill du komma med hyllningar som sagt när Gällstedt hyllat båda
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zzz: ”Att han är en bättre allsvensk offensiv center vet vi”
Håller inte med, jag tror Ölund lätt kunnat matcha Vesels poängsnitt om rollerna var ombytta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Aaaa: Ha ha jag vill inte komma med något utan bara refererar till vad Gällstedt sagt,
Min personliga åsikt är att Vesel är en bättre offensiv spelare än Ölund.
Varför jag vill ha Ölund med Kopacka är för att Ölund täcker upp defensivt för Kopacka,
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S:

O. Lindblom - Schroeder - Silfverberg
Rödin - Larsson - Indrasis
X - Vesel - Kopacka
Scott - Ölund - X

Gärna två in nu. Jag vill inte flytta på Kopacka från tredje. Tror det är bästa stället för honom. Är lite kluven om Ölund går in i tredje eller om Vesel gör det. Känslan säger dock att Vesel håller till i tredje. För mig handlar det inte om att Ölund är för dålig för tredje, jag litar på Ölunds defensiva spel, därför vill jag hellre ha honom i fjärde. Får vi in två starka jobbiga jävlar som fyller platserna så tycker jag att det ser bra ut. Sen kan man alltid justera under säsongen, flytta på spela lite hit och dit.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: ja då vill vi lika men ser ingen värld där kosacks startar i en fjärde aldrig någonsin finns inte ens en procent till de, utan tror de blir kopacka-ölund i tredje och scott-vesel-lejon i en fjärde för att ge lejon större chans till utveckling i en sån miljö, sen är kopacka dålig defensivt så då stödjer ölund upp för honom defensivt
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Aaaa: Skulle också bli förvånad om Alcen värvar in kosacker till fjärde 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Kosackdans är alltid imponerande!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: kopacka*
Kommentera

Sv: A propósito de nada
TIK_TIK: det är nog deras chans. I spelet tror jag edmonton är bättre.

NHL är dock så sjukt jämnt så det kan gå hur som. Men vore också roligt med edmonton tycker jag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Supportern:

Jag som har varit supporter till Oilers sedan 1984 hoppas på en buckla efter många år men tyvärr vinner nog Florida, de har enligt mig ett otroligt homogent lag, kanske ligans bästa på alla positioner, Målvakterna behöver man inte ens diskutera. Skinners 90,4 denna säsong är sämre än fjolårets 91,4.

Ändå är Oilers i final, det beror på att spelare som Hyman och framförallt Bouchard blivit hur bra som helst medans Draisaitl var nästan osynlig i förra rundan mot Dallas, Florida stängde ner McDavid i match 1 och trots att Edmonton var det bättre laget spelmässigt senast och vann skotten så har Panthers den bästa målvakten i serien som kan vinna matcher, det såg man senast.

Jag tror Oilers behöver vinna i natt annars är det nog tyvärr kört för jag tror Florida kniper 1 match i Edmonton.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: ja de är en otrolig lagmaskin och Edmonton lite mer ojämna då i grunden ojämnt lag. Jag tycker Edmonton har högre toppar så de avgörs nog på Edmontons botten sex och målvakter :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: När ’Z-bads’ Rangers åkte ur så håller jag också på Oilers.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Vi saknar nog även en poängproducerande center likt Janne Larsson 1999.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Förhoppningsvis kan Schroeder åter bli en poängproducerande center.
Om jag förstått rätt så hade han en annan roll i laget förra säsongen som bidrog negativt i hans poängproduktion.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Som man väntar på besked angående Benn....är det någon som sett att Alcén kommenterat honom överhuvud taget??
Kommentera

Sv: A propósito de nada
willyyoung : typ ”vill han komma nästa säsong så tar vi gärna honom” inget mer än det dock
Kommentera

Sv: A propósito de nada
willyyoung : Det enda Alcén sagt externt gällande Benn är att i fall han väljer att fortsätta spela så ser dom gärna att han gör det i Brynäs. Så länge inte Benn är avtackad så lever hoppet iaf.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: ja hade Benn bestämt sig så hade Brynäs gått ut med det .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tråkigt.
Men Mora Träsk är inte jag uppväxt med.
Däremot min dotter..

Oerhört bra musikanter.👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Kan ju alltid fråga Janne om han vill hoppa in som center nu när han håller till i Gävle ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Blå grottan:

Vore kul med ett kanadensiskt lag som vinnare, Zibanejad har fått mycket kritik från fans denna säsongen pga att han inte levererat som de hade väntat sig, jag tycker ändå 16 p 3 - 13 är bra under slutspelet. Vet inte vad kritiken bottnar i men tror det kan vara så att han inte gör så många spelmål jämfört med PP mål.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Bumpar tråden så Brynäsloggan åter hamnar överst 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hade inte Benns fru sagt att hon inte trivdes i Sverige? Känns väl osannolikt att han ska spela vidare isåfall. Spela en säsong till när man inte har något att bevisa eller ekonomiskt signifikant att vinna samtidigt som familjen får lida?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
havre: cukste har lagt ut på sin insta att han kommer lämna så som jag uppfatta inlägget
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Aaaa: För er som inte har insta.
Uppladdat:

450x300-img2551.jpegimg2551.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brome till Luleå
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp:

Bra värvning

Luleå känns mer och mer som en kandidat " IGEN "
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: ”Bra värvning”

Är det verkligen det? Det är fortfarande samma spelare som uppenbarligen inte alls fungerat i Öret. Så här säger Örets sportchef: ” Vi har hamnat i en situation där relationen mellan Mathias och tränarna blivit ohållbar, säger sportchef Henrik. Löwdahl.”

Utan att ha en endaste aning om vad som skett så känns det som rätt hög risk att plocka in i en grupp. Trodde dessutom Luleå var lite ”brända” efter Kempe gate…

Men Bulan kanske kan få rätsida på Bromé.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:

Tycker Luleå har seriens bästa forwardsuppsättning nu, skulle Bulan få ordning på Brome om det nu är det som är problemet så tror jag de kan gå långt.

Blir spännande och se honom och Shinimin i samma lag.

2 spelare som de flesta lagen i SHL vill ha
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Forwardserna är definitivt i topp, men centersidan är tveksam:

Levtchi - Brome
Omark - Andreasson
Shinnimin - Nurmi
Hedqvist - Lilja
Einar
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Jag tycker Luleås centersida är för svag för att klassas som ett riktigt topplag (topp4). Med förbehållet att jag har noll koll på Koivistoinen och hur han kommer att prestera i SHL.

O’neill kommer säkert fungera bra, men Lundin, Lilja och Berglund skrämmer nog inga andra topplag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: är det någon som skulle få ordning på honom är det ändå bulan
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Kolla Berglunds mål förra säsongen! Bästa fjärdecenter ligan! Bra i BP och defensivt i vanliga fall😂👌🏻 Och Lilja är ingen center, utan de som kan komma användas som centrar är:

4 ordinarie

O’niell
Koivistoinen
Lundin
Berglund

Granberg

(Andreasson)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: verkligen synd tycker jag, tror han hade kunnat vara en perfekt Sjunde back🥲Men förstår ändå varför det inte blir så 😮‍💨
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lulessss: Jag gick bara på EP och där står Lilja som center. Sen måste jag rätta dig, bäst 4:e center har vi, oavsett om det blir Ölund eller Vesel 😉 Skämt åsido, jag gillar Berglund, verkar oerhört nyttig för ert lag.
Kommentera

« · 2710664 · »