Brynäs IF

723745 inlägg · 7956 ämnen

A propósito de nada

« · 2711125 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
mk: Ett ingen har diskuterat att lägga ner damlaget.
Vad damlaget kostar det är det ytterst få förmodligen som vet.
I verksamhetsberättelsen för 22/23 kan inte jag utläsa vad dam respektive herrlaget kostar.
Men är ingen expert på området.
Men stämmer det att det är vanligt att en SDHL spelare har en lön runt 30-50 000. kr i månaden rör det sig inte om små pengar längre ut mera vad spelare typ Kopacka tjänade i Allsvenskan.

Det var vad jag läste någonstans och kan ej hitta denna sidan igen.
Men har vi nu bla utländska importer som inte jobbar vid sidan om så låter det inte osannolikt.

Du skriver samma förutsättningar oavsett kön och samtidigt att om damspelarna skulle ha samma lön som herrarna är det som att en Allsvensk spelare skulle ha en PL lön.
Jag får inte ihop det i diskussionen om damernas lönekostnad.
Gäller det att damerna och tjejerna ska ha samma träningsmöjligheter och att det ska finnas ett damlag är det en annan sak vilket inte många ifrågasätter.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Peja: Är det verkligen någon utanför Stockholms gränser som sitter inne på Hockeynews+?😅
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: har via mitt arbete en del insyn i vissa sdhl-kontrakt och de kontrakt jag läst har samtliga legat på 17-25k/mån. Dessa summor har varit för spelare som kommit utifrån (Kanada, Tjeckien, Schweiz osv) till olika sdhl-lag.

Om det finns sdhl-spelare med löner på 30-50k är det garanterat ett fåtal spelare (typ Luleås finska stjärnor). Majoriteten ligger runt 20-25k före skatt. Boende och mat ingår ofta (hos de klubbar som har egen restaurang).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ja hopp nu har man tagit studenten då! Känns konstigt men bra! Går på Polhem så Theo Lindstein fick ett stipendium för att ha varit årets manliga idrottare på Polhem och han fick gå upp på scen och sen så gick jag förbi honom på vägen ut till utspringen men sa inget. :) Roligaste dagen på året om man är ute i stan och särskilt för oss som tar/tog studenten. Ska gå på högskola för att bli journalist eller sportjournalist nu. :) Har också sommarlov nu i 9 veckor så det är skönt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kan addera att det var så jävla högt ljud i aulan. Klasser sjöng ramsor och kanske till med att de hatade Leksand ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: GRATTIS, njut rejält av sommarlovet nu🤩
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vill man se lite hur det ser ut idag på studenten i Gävle så kan man ju faktiskt kolla in Lindsteins insta story.nwww.instagram.com/theolindstein/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Hockeynews har blivit bättre efter att de tog in Mattias Persson från ÖA.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hemskt oavsett vem det är, men förhoppningsvis ingen av våra unga spelare som firar studenten.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Där bekräftas det att Coreau lämnar. Skulle det kunna betyda att en ny målvakt är nära?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Tyvärr blir det ingen Bibeau. Klar för Liiga (KooKoo)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lång intervju med vår nummer 33 i Expressen.
Silfverberg känner sig laddad efter åren i NHL och menar att han är i bättre form än på flera år. Han har gått ner fem pannor bl a.

Lovar gott!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: ”"Fast nu lät det ju mer eller mindre som om en bra start stod och föll med kommunens bidrag."

Vet inte om jag delar den bilden faktiskt, lyssnade om just den delen av podden och fick inte samma intryck som dig.”

Svedman i podd: ”Vi vill ha långa samarbetsavtal speciellt när det är kopplat till det arbete vi gör med barn och unga, för att det är ju svårt att gå in och avbryta nått sånt mitt under, för här finns ju lärare och elever och det finns framförhållning och planering så det är ju svårt att avbryta det från ett år till ett annat, vår ambition är ju att få till ett längre avtal med Gävle kommun.. ..det är viktigt för oss att ha et fortsatt avtal med Gävle kommun, så vill jag uttrycka det.”

Jag tolkar det som att avbryta det arbetet som involverar barn och unga, lärare och elever, från ett år till ett annat utifrån avtalet med Gävle kommun. Han vill ju ha långt avtal för att inte tvingas avbryta det arbetet vissa år. Du tolkar det annorlunda. Det finns ingen tolkningsföreträde mer än svedmans förtydligande.

Problemet här är att en bra start är Brynäs image och brand och de har gått ut med att just det arbetet inbringar mer sponsorintäkter - så det riskerar såklart påverka ekonomin.
Troligen ger en bra start möjligheten för företag behöver samhällsengagemang för att erhålla kvalitetsutmärkelser som kan vara ett krav hos deras underleverantörer och kunder för deras samarbeten. Så investerar en sponsor i Brynäs pga en bra start och sen blir det inte av - skulle inte den sponsorn se ett uppenbart problem här tror du?
Har Svedman då sett till att en bra start står och faller från ett är till ett annat för att en aktör, här kommun, behöver omförhandla avtalet, då har han ju satt Brynäs i en jävligt ofördelaktig sits.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
IronKrook: Verkar vara en ”premiumartikel”. Några klipp ur intervjun:

Var det lite splittrat den sista säsongen här borta, har du tänkt mycket på Gävle och Brynäs?
– Nja, kanske lite. Det har varit några tuffa säsonger, inte bara för mig utan för hela laget. Men det gav lite extra motivation att det här var sista året i Anaheim, då jag ville avsluta med känslan att det här året var ett steg åt rätt håll.
– Jag tänkte väl också under säsongen att det ska bli kul att komma hem och få en lite större roll i Brynäs än vad jag haft i Ducks under de senaste åren. Jag tycker att jag har fått med mig lite större självförtroende i bagaget. Även om jag inte gjorde så många poäng och mål, så kändes det överlag bättre i spelet. Jag kände mig piggare. Så motivationen var den bästa än vad den har varit på länge, då jag visste att det här var det sista året och jag ville göra ett avtryck för mig själv inför nästa säsong. Jag ville ha något att bygga vidare på.

Hur långt tillbaka i tiden hade du klart med Brynäs?
– Det började pratas under VM förra året att jag skulle bli utköpt av Anaheim och komma hem, men det var inget jag själv hade hört. Men Brynäs sportchef, Johan Alcén, ville att jag skulle komma förbi rinken när jag kom hem efter VM och då satte vi oss en timme och snackade. Men då visste jag ingenting annat än att vi skulle få en ny tränare i Anaheim, så det besked jag gav var att jag skulle åka tillbaka och göra en sista säsong i NHL.
– Jag sa att skulle jag bli utköpt, så ville jag verkligen hem och spela i Brynäs. Så vi kom väl muntligt överens redan då vad som skulle gälla om jag hade blivit utköpt. Mer än så var det inte.

Även om Brynäs då just hade hamnat i Hockeyallsvenskan?
– Ja, absolut. För mig hade det inte haft någon betydelse överhuvudtaget och det står jag fast vid. Men sedan är det ju så att alla som spelar där hemma vill spela i SHL.
– Sedan pejlade vi av läget tre-fyra gånger under vintern om olika saker, typ spelare som var aktuella som jag kände till och så. Men det fanns inget påskrivet papper.

Hur pirrigt var det i slutspelet där hemma när Brynäs kämpade för att återta sin SHL-plats?
– Jag tycker att det var värst under den första rundan mot Karlskoga. Jag satt och kollade på de matcherna och tänkte…shit, hur ska det här gå? Men sedan under finalrundan mot Djurgården tänkte jag att det här kan dom inte förlora!

:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Inga allvarliga skador, mår bra enl GD tackolov
Kommentera

Sv: A propósito de nada
IronKrook: bara jag som läser Jakobs frus namn Clara i artikeln som Damian Claras efternamn uttalas 😂 blir galen på mig själv
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hittade en till längre intervju med Silfverberg från nån Ducks-kanal, nån månad gammal:

m.youtube.com/watch?v=6BKZPO_VFK4
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Helt sjukt faktiskt
Uppladdat:

450x300-img7428.jpegimg7428.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Vad säger han då?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bob:

Riktigt bra och talande intervju, han säger riktigt bra saker och kommer betyda väldigt mycker för oss kommande säsong, han är sugen på att visa upp sig och göra skillnad 😅😎🤘
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Haha! På alla företag jag har jobbat på har kommunikationsavdelningen fått tuppjuck om någon lagt logotypen på en bakgrund med felaktigt RGB-värde eller om avståndet till texten har varit 3 millimeter fel.

På ett sätt uppfriskande att se att dessa saker inte betyder ett jota för er.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Det måste finnas regler kring hur Brynäs varumärke och logga får användas.
Det där ser mer ut som en dålig piratkopia.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver: Brynäs kollar lite på den här killen enligt hockeynews.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Ganska spännande ändå. Man är ju lite svag för Lettiska målvakter efter Gudlevskis ;)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: hade också passat bra in med en Lett som kan hänga med Indrasis utanför planen. Så målvakten inte blir för deppig över att vara andra målvakt 😌
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Expressen rankar SHL-lag idag: BIF 9 ”Prio ett är självklart att klara sig undan kvalplatserna, men om Brynäs får lite luft under vingarna tidigt på säsongen borde play in-positionerna vara mål nummer två”
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Det kanske kan bli en värvningsfredag i morgon med tanke på att dom tackade av Coreau i dag?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kopenga Kickass: lär det nog bli ja, det är ju en trend nu ju👏🏻
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver: Skönt att hålla på en klubb som är tydliga med vad som gäller:
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bad_Brett: ja verkligen, tydlighet är A och O. använd med fördel vilken som helst av alla loggor som kommit och gått genom historien :D
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bad_Brett: Jojo, men Modologgan ser ju ändå ut som något en bipolär pirat ritat på fyllan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bad_Brett: Borde dock ingå en varningstext till loggan att den kan framkalla epilepsianfall.
Men roligt att du har något att glädjas åt!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bad_Brett: 👍🏼
Uppladdat:

450x300-tumme_0.jpegtumme_0.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Någon som skrev i Gefle dagblads chatt att man hört ett rykte om att Brynäs är intresserade av David Blomgren
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Alvin : Sasse svarar å andra sidan med atr Brynäs inte i första hand letar i HA efter den sista forwarden. Går lite emot vad Höken trodde/gissade häromdagen. Jag hoppas det innebär att det finns tillräckligt med deg för att kunna få in något spetsigare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alvin : Blomgren har ju redan tackat nej till SHL eftersom han vill utvecklas vidare i DIF i en större roll, som jag fattade det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: Såhär i efterhand är "tummen upp-tröjan" en succé, då den har blivit lite av en meme inom MoDo-sammmanhang (lite som "MoDoröv").

Att däremot klippa bort delar av emblemet är ju knappast något som kommer ge en tröja kultstatus.
Uppladdat:

450x300-tummeupp.jpgtummeupp.jpg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bad_Brett: "MoDo Hockeys färger är röd, vit och grön, där röd
är den primära färgen."

Ser lite blått ut på bilden tycker jag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bad_Brett: eftersom färger, typsnitt, logga, gemener/versaler m.m. verkar helt godtyckligt så tog jag mig friheten att göra en ny logga till er.

Håll tillgodo!
Uppladdat:

450x300-domo.pngdomo.png

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Lemp: Intressant! Man älskar ju letter vid det här laget! :) Ser att snubben alltså var kapten sitt sista år på första universitetet, vad har vi ens för målvakter som varit kaptener genom åren? Kan inte va så många, har för mig att Martin Brodeur var kapten ett tag men annars kan jag inte komma på någon.

Imponerande räddningsprocent ifjol med tanke på hur dåligt laget gick, det enda jag frågar mig är väl om det är så bra att ha två målvakter som kan behöva tid på sig att spela in sig i rinkstorleken och allt det där, nykomlingar som har klarat sig kvar har väl alltid tagit mest poäng i början, anförda av en väldigt stabil målvakt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Inte läst exakt vad Höken sa men, det måste väl inte gå emot vad han sagt? Om han fått till sig att Brynäs tittar på en forward i HA, men Brynäs också tittar på annat håll så är det ju inte någon motsägelse :) Bara kompletterande information
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Som sagt jag tror Höken mest gissade ändå. Han gjorde en sammanställning över läget i alla SHL-trupper och där skrev han att han trodde sista forwarden skulle kunna vara någon från HA då det lär vara en spelare lägre ner i hierarkin. Tror inte ens det var någon inside-information utan bara vad han själv trodde.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bob: Inte många NHL-målisar som varit kaptener (7 stycken) då de inte får vara det på isen sedan 1948 tydligen (jag visste inte det heller).
en.wikipedia.org/wiki/List_of_current_NHL_captains_and_alternate_captains

"Goaltenders are not permitted to serve as captains during games. This rule was instituted in 1948 after teams complained that it took Montreal Canadiens goaltender Bill Durnan too long to skate to talk with the officials and back to his crease. Vancouver Canucks goaltender Roberto Luongo served as captain for two seasons (2008–09 and 2009–10), but because of the League's rule, he was not allowed to serve as captain on-ice or wear the "C" on his jersey, though it was incorporated into the artwork on his mask."
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Jag tycker det är ganska tydligt att läckan på Sätraåsen är tätad (för gott?) och Höken har numera inte mer insyn än vi vanliga dödliga. När avslöjade han något senast långt innan det blev officiellt av Brynäs?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Det bästa med kommande säsong är att vi inte betalar gamla sparkade tränare vi har inte någon sparkad spelare med löneanspråk.
Tror stålbadet i HA var bra vi verkar vara på rätt kurs äntligen.
Örebro med flera miljoner att betala ut till sparkade spelare,
Sen Rögle samma där en miljon utbetalning till Abbots.
Så jävla skönt att slippa den skiten och istället fokusera på att lägga pengar på bra spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Höken avslöjade ju Källgren, Djoos, Lindblom och Schroeder först.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Vår senaste värvning Schroeder. Men det var i ett sent skede, bara några timmar innan vi presenterade honom ändå.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Du har rätt i att Höken bara gissar/antar att Alcen letar spelare i Allsvenskan.
Citat Det är inte omöjligt att Alcen värvar i Allsvenskan.
det vet nog alla det är heller inte omöjligt att han letar någon annanstans.
Så i detta fall är nog Sasse lite tillförlitligare.
Kommentera

« · 2711125 · »