Brynäs IF

723306 inlägg · 7955 ämnen

A propósito de nada

« · 2715691 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
DrCox: Tror du True firar jul i Övik? Ruggig floppvarning där…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Det återstår att se tror du ni är immuna mot att floppa kommande säsong bara för att ni har fått hem ett par hemvändare?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DrCox: Jag frågade vad du trodde om True, varken mer eller mindre. Men visst har vi ett par värvningar man är osäker på också. Men Silfverberg, Lindblom och Djoos tillhör definitivt inte den kategorin.

Vad jag förstått ska True spela högt upp i hierarkin hos er?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DrCox: OK. Fick intrycket av att du känner dig segerviss i att ni kommer värva en back som är bättre än alla andra backar som alla andra har värvat, eftersom man ju inte kan namedroppa någon som ni velat ha. Då borde du ju rent logiskt förvänta dig att ni hämtar in en av ligans absolut bästa backar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Det är alltid så med Färjestad-värvningar, framförallt enligt dem själva. Att det är såå bra spelare de tar in. En förening som tror sig ha tecknat en evighetsförsäkran för framgång, säsong på säsong. Årtionde efter årtionde. Verkligheten kommer förr eller senare säga annat även för dem som andra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Den forwardssidan de har nu är rätt brutal, det går inte att komma ifrån. Färjestad brukar väl ofta gå bra i grundserien och lär göra det i år också men något som är intressant är att de bara tagit sig förbi kvartsfinal två gånger de senaste tio åren. Det är ändå otroligt svagt med deras mått mätt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Generellt sätt har Hinken haft bra utgångar med sina importvärvningar. Ingen hemlighet direkt att det är svårare i SHL, speciellt om man värvar under säsongen med mindre scouttid. Skulle True inte uppnå förväntningarna som hos mig iaf inte är skyhöga, är det inte hela världen då vi har juniorforwards som kan ta den platsen för stunden. Gör han det bra är det en mycket värdefull spelare att ha i laget
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödluvan:

Jo han lyckades bra med importvärvningarna i allsvenskan, men det gjorde Alcén med.

I SHL lyckades hans dåligt. Det får man ändå säga.

Lehtinen var riktigt bra.

Ranta ok.

Rubins, Topping, Rouhomaa, Hutsko, O’regan… det är ju inga värvningar som höjer ett CV för en sportchef. Snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Rubins var inte dålig, inte Topping heller. Det var okej värvningar. Ranta blommade ut till en väldigt bra värvning, jag tror han kommer ha lekstuga den kommande säsongen. Det kan vara jävligt besvärligt med Nordamerikaner som inte spelat på större rink, O’regan hade ändå bäst underliggande siffror av samtliga importer invärvade.

Förra säsongen var Hinkens tredje säsong som sportchef. Någonsin. Hans första som sportchef i SHL. Det kommer nog bli lättare när vi är en mer etablerad SHL-klubb också
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödluvan: Frågan är bara vilken roll han kommer att spela när det blir lekstuga i en Modo-match?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Rödluvan:

Haha jag vet att ni har en enorm övertro till Hinken. Han har verkligen lyckats med den där sektgrejen han ville införa.

Ska bli spännande att se vem den sista backen blir. Om det var så smart att tacka nej till D’Astous så bestämt som ni hävdar att han gjorde.

Vi har iaf lyckats värva Djoos och D’Astous som backar trots att vi var sist ut på marknaden. Det känns bra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Japp, vi tror på Hinken eftersom han lyckades ta vårat kaosbygge med typ 20 spelare in och ut under säsongen och nära kvalspel till en andraplats säsongen efter, och även göra oss till den bästa nykomlingen på flera år när alla tippade oss dyngsist.

Jag har ingen aning vem D’Astous är och visste inte ens att ni hade värvat en kille som hette så. Skiter i om han gör det bra hos er. Det enda jag vill se laget göra är utvecklas och bli bättre än förra säsongen. Det hade varit ett mkt gott betyg.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Lulessss: ja tack! Dave Gust låter intressant. Vem hamnar då i tredjekedjan om han blir aktuell? Indrasis?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: Det får väl bli konkurrens om topplatserna för en gångs skull. Det viktigaste för en spelare som Indrasis är nog istid i powerplay.

Behövs bredd och konkurrens rakt igenom. Att ha Vesel eller Ölund tillsammans med Scott i fjärde kommer också bli bra, helt annan bredd än när Birgersson och Kvist spelade i fjärde senast Brynäs var i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: hur hittar jag information som påvisar hur många av gjorda målen är PPmål eller hur många assistpoäng som är andra assist?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Hur tror du att lönestrukturen utvecklas från förra till denna säsongen? Är vi där vi vill vara?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck:
Bra fråga!
Det bör tillföra lite äpplen och päron till rabarberpajen.

Just nu har vi inga kostnader med utköp och spelare/tränare under kontrakt på läktaren i ryggsäcken (så vi har lite till godo där mot förr om åren)
Men Brynäs lag 24/25 kostar ju någon krona och 3-4 linan tullar helt säkert på kakan på en nivå som inte Birgersson och Kvist gjorde.
Samtidigt får vi bättre BP spelare i Vesel, Ölund ,scott och slipper nöta på Larsson, silverberg osv i onödan. Det är värt någon krona också då matcher kan förloras just i det spelsättet.

Personligen håller jag kvist som en underskattad BP spelare bland oss supportrar. (Men det var 100 % helt rätt att släppa honom nu.)
Kommentera


Sv: A propósito de nada
IronKrook: Tack!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: Grattis Elias.
Uppladdat:

450x300-img0432.jpegimg0432.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stenis: En fingervisning,
Uppladdat:

450x300-img0433.jpegimg0433.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Säkert finns en del spelare kvar som man kanske egentligen inte vill behålla, men så är det nog för alla lag som går upp. I det stora hela tror jag att den här truppen är bättre balanserad i relation till spelarbudgeten än den som åkte ur SHL. Då la man en jäkla massa pengar på målvakter (med uselt utfall) och hade billiga utfyllnadsspelare (också med uselt utfall). Nu har man dyrare breddspelare och billigare målvaktssida.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Icke att förglömma de olika fraktionerna i laget säsongen vi åkte ut. Uppenbart tappade Manner laget fullständigt när man valde att ha lagmöte när han var på landslagssamling.

Senaste säsongen var det ju en helt annan harmoni i truppen med omtalat god sammanhållning. Man verkar lite bränd på finnar för tillfället och verkar hellre köra nordamerikaner.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Älskar bokstavsordning 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Nu är Alcén öppen med att man letar efter en ung målvakt: ”Det vi letar främst är någon som kan stötta upp Erik (Källgren), för vi tror stenhårt på honom. Vi letar inte efter en förstemålis, den positionen har vi satt redan. Vi behöver någon som är ung och nyfiken och som kan komma hit och förstå utgångsläget.”
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Vore ju guld om Alcén kunde hitta en ny Clara.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Vore Oliver Håkansson något nu?

Bevisat att han håller bra niva i HA och har utvecklingspotential
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Mogel: Tror deadlinen för att ta HA-kontrakterade spelare var 27e juni.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Mattson: Japp, kommer nog vara seriens bästa 2:a.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Varför? För att vara 24 bast har han inte åstadkommit så mycket där borta. För hockeyallsvenskan absolut men som andra målvakt i SHL.. är Källgren bra kan det bli ett bra komplement till honom men..

Förmodligen ett billigt alternativ.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hescores: De verkar ta honom för attityden och inte meriterna. Bra inställning, halvtaskiga stats. Verkar vara en kille med mycket vilja men där talangen inte matchar den.
Man får hoppas på en late bloomer effekt samt att Källgren levererar.
Steinbergs kanske inte var ett så dumt alternativ ändå om det var billigt och utvecklingsbart som JA sökte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alcéns motivering till värvningen kändes lite skohorn.. extra lång... märktes att han förstår att den kan ifrågasättas.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Absolut värvningen kan bli bra men nu kommer jag gå och ha en dålig känsla hela sommaren för han ser ju inte direkt ut att imponerat där om man säger så .
Och han är ju ingen talang , han är 24 och då har dom flesta målvakterna tagits sig längre .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Litet smakprov på vår nye 2a keeper. Något år gammalt dock..

www.youtube.com/watch?v=4xGaCCi8Vr4
www.youtube.com/watch?v=CNF4a1Nef_U
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfver: NCAA är en svårbedömd liga men den är betydligt bättre än J20. Tänk Steinbergs efter några år på universitet i USA, och du får någonting i stil med den här killen. Ingen jätteskräll att man plockar från den här hyllan.

I det stora hela tror jag det här blir bättre, eftersom det betyder att man fördelar lite mer pengar på utespelarna. Att ha råd med en till bra forward och Benn (eller någon dylikt back) är viktigare än att lasta pengar på en till målvakt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
En lite riskabel men ändå vettig/logisk värvning i min bok. Vi kan inte förvänta oss att kunna värva från vilka hyllor som helst och ändå kunna ta in en etablerad säker målvakt till.

Det faktum att hans stats inte ser lysande ut vägs väl upp av följande :

"Ludvig har två gånger blivit uttagen i NCAA (NCHC) Second All-Star Team och blev inför den gångna säsongen värvad till toppskolan University Of North Dakota där han och laget blev ”regular season champions”. Han blev även nominerad till NCAA Top Collegiate Player (Hobey Baker Award)."


Nu blir det desto mer spännade att se vad nästa värvning blir.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Påminner lite om Leksands nya andramålvakt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Bästa? sämsta tvåa skulle jag säga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Verkligen, samma ålder och ett gäng säsonger i NCAA. Dock bättre stats på Persson.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alvin :
Fast det kan ju vara ett personligt val också. Att stanna i NCAA för att han vill gå klart sina studier.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wilhelmsson: Jag är ca 100% säker på att Anders Berg menade sämsta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jo, det är jag väl medveten om. Vad jag menar är att med Steinbergs så hade vi fått ännu mer pengar över till en forward och en defensiv back. Går Källgren sönder lär vi ändå leta efter en ny förstekeeper.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Håller sig källgren skadefri så blir det nog 80-85% matchning för han.
Alcen vet att han har en kompatibel Steinberg med och precis som du skriver så tror jag man går för mer kassa nu på utespelarna.
Uttalad etta och Persson vet om sin roll.
Spännande värvning.

Inge sa till mig för några år sedan att ECHL och NCCA lagen i toppen inte skulle göra bort sig i HA.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Samsung: Tämeligen säker på att det är mycket bättre att lägga pengarna på diverse konsulter än att lägga pengarna på en hyvsat beprövad andremålvakt.
Källgren känns som en rejäl chansning som förstemålvakt där den senaste säsongen som var sådär och till det kompleterar Alcen med en andremålvakt vars stats är sådär ifrån en gärdsgårds liga.
Vi har åtminstone en rödlinje vad gäller målvaktssidan och det är att den aldrig är stabil.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Makita: Gick väl så där också när han körde motsatsen, två första keepers i AL och Vevi.
Minns inte riktigt men gick väl så där den säsongen........
Tog väl tom in en till första keeper på det i Olkinoura... Tre första målvakter slutade med HA väl ...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Bra spaning, tyckte det såg skakigt ut först men känner mig tryggare nu. Räddningsprocenten kanske inte är imponerande men det är också ett ganska trubbigt mått. Ser att Miami University slutade sist i sin serie under alla åren han var där, och lätt tänka sig att Ludvig gjorde det bra men hade ett hopplöst jobb.

Ser också att Ludvig Persson allt som oftast hade bättre räddningsprocent än jämnårige Arvid Söderblom under juniortiden i Frölunda. Vad det nu är värt, finns förstås en anledning till Arvid blev draftad men inte Ludvig.

Känns som ett vettigt val som andramålvakt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Så länge Källgren håller den nivån som Brynäs verkar hoppas och tro och han står en 40-45 matcher så ser jag det här som en förnuftig och relativt bra värvning.

Persson har ändå en hel del erfarenhet men är samtidigt ung och utvecklingsbar. Vi såg ju alla vilken utveckling som Clara fick under Hanssons ledning förra säsongen.

Men skulle Källgren svaja i prestation eller bli långtidsskadad så kan vi ha en ny målvaktscirkus igen. Men samtidigt så tycker jag detta känns bättre och mer spännande än om Alcén signat ett år till med Coreau.
Kommentera

« · 2715691 · »