Brynäs IF

723300 inlägg · 7955 ämnen

A propósito de nada

« · 2715922 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Samsung: Där kan vi ifråga sätta Alcens kompetens åtminstone vad det gäller målvakter.Han valde att satsa på AL istället för VV som avslutade säsongen före på ett bra sätt sedan väljer han att satsa på AL ytterligare en säsong vilket också var ett misstag.
Att Alcen lyckades träffa så jäkla rätt på Clara var nog mest tur eftersom tanken var att han skulle vara en tydlig andremålvakt.

Med tanke på Alcen och Brynäs förmåga att träffa rätt på målvakter så kan man säga att jag känner mig aningen orolig inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Känslan är att Alcén litar 100% på leverans från Källgren. Det känns skakigt det…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: tycker han är smart en första målis i Källgren en andra som är ung och som kan utvecklas under Hansson som Clara gjorde samt som är väldigt billig så man kan lägga mer pengar på en till forward
Kommentera



Sv: A propósito de nada
Makita: Denna värvning kan både bli en flopp eller flipp men att kalla NCAA för nån gärdsgårds liga vet jag inte om jag håller med om. Om du har någorlunda koll på den amerikanska hockeyn vet du att NCAA håller rätt bra klass då exemplevis Celebrini och Smith spelade där förgående säsong. Ett exempel på en NCAA värvning till SHL är Strauss Mann.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban: Kul med lite gräv! Sånt uppskattas för en själv som inte hunnit ta sig tiden att läsa på.
Tack för det!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Får sluta posta snart men den här bilden var ändå spännande. Head coach för University of North Dakota är legendariske Brad Berry. Här är en bild från ifjol där han presenterar han vår nya målis.

Brad Berry spelade ihop med Niklas Gällstedt när det begav sig om jag inte minns fel. Undrar om de har kontakt än idag och pratat om Ludvig?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban:Bra grävt 👍

Jag var på tjänsteresa i North Dakota inte så långt därifrån i våras. Kunde ju ha åkt förbi och morsat på Brad om jag hade vetat 🙂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tänk om det var jag som skrivit dessa orostankat över målvakterna Källgren och/eller Persson, jävlar vad vissa skulle negga över en sådan kommentar.
..mje mje mje.. ..ge dom en chans.. ..pip pip pip.. ..mje mje mje..
ha ha ha, hur som.

Kvaliteten på 1sta målvakten är minst lika viktig som kvaliteten på första femman och andremålvakten minst som andrafemman.
När Källgren spelar så saknas det betydelse på vilken nivå Persson har eller kan leverera.
När Persson ska stå spelar det ingen roll om Källgren har eller kommer att flippa eller floppa i sina matcher.
Vi har haft sisådär bra målvaktspar i närtid, även om vi haft enskilda målvakter som varit riktigt bra som erson och Clara, men också där äldre meriterade målvakter inte riktigt nått förväntad nivå,
så jag hoppas och tror att Alcen har lärt sig av det och scoutat våra målvakter bra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hescores: Jag skojade. Luktar flopp lång väg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: Dumt att dra några större slutsater om Persson om man inte har koll på honom. Givetvis är han en underdog i sammanhanget, men det var ju som sagt Ersson och Clara också. Rent krasst hade Alcén redan kastat tärningen och satsat stort på Källgren innan den här värvningen, Persson är ju uttalad tvåa. Att han har gått fyra år på universitet är förtroendeingivande utan isen, han är förmodligen ingen dumskalle.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Välkommen Ludvig! En del verkar ha dömt ut dig på förhand redan men jag är åtminstone inte en av dem.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
William2325: NCAA är dock inte en av de bästa serierna i USA och han har inte lyckats att ta sig därifrån.
Han har varit på diverse camper osv och jag måste säga att det vore helt fantastiskt om han har tackat nej till chanserna att spela hockey på en högre nivå för att studera på college.
Det kanske hade varit en ok värvning men något gnager i mig vad gäller Källgren som kommer ifrån en medioker säsong.Har en känsla av att våran tvåa kan få chansen att stå mer än vad vi vill.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: ”Jag skojade. Luktar flopp lång väg.”

Otippad åsikt från din sida.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Men varför plockar ni från den hyllan, varför var det väntat att plocka en så här osäker andramålis? Med all rätt att vi plockade en rätt osäker andramålis inför förra säsongen också men det här är ju ungefär som att plocka upp en junior. Halvtaskigt mot den där Steinbergs ni har
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödluvan: Du har stenkoll på den här målvakten antar jag?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Silfverkroken: Det var väl bara en tidsfråga innan modoiterna skulle komma in och ifrågasätta vår värvning… Som dom gör med alla lag utöver sitt eget…

Jag skulle säga att ingen supporter har koll på Ludvig Persson utöver statsen på EP. Förhoppningsvis har Hansson/Alcén bättre koll.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Hade Modo värvat en andrakeeper från college hade det minsann pratats om Hinkens otroliga fingertoppskänsla och hur man inte kan stirra sig blind på räddningsprocenten hos okända målvakter på grund av ”anledningar”.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
nyb: modo tackar numera nej till alla potentiella värvningar. Trots att dom har seriens svagaste backsida.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödluvan: Halvtaskigt mot Steinbergs vet jag väl inte. Grabben var högst medioker i J20 förra säsongen, så varför ska han vara berättigad en backup-plats i SHL? Steinbergs är nog ett par år bort från A-laget. Inte säkert att han går hela vägen heller. Målvakter är, som vi alla vet, en färskvara.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tigerhjärta: Jag gillar överraska. 😉
Vi kommer att ha haft en bättre målvakt säsongen i Allsvenskan än vad vi kommer ha i höst.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: Vi får väl se till att förlägga spelet i motståndarzonen så löser det sig. Själv är jag dock försiktigt optimistisk - en målvakt som Brad godkänt = kvalitetsstämpel.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Anders Berg: ” Vi kommer att ha haft en bättre målvakt säsongen i Allsvenskan än vad vi kommer ha i höst.”

Måste vara underbart att ha din spåkula. Källgren är/var ju väldigt tydligt Anthon Hanssons val vilket så klart borgar för att han har väldigt bra koll på honom och ser potentialen. Alla här inne vet vad Hansson gjorde med Clara förra säsongen.

Jag tycker vår målvaktssida ser spännande ut. Vi har provat SHL’s ”bästa” en gång med Limpan/Veini, det gick så där…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
” Vi har provat SHL’s ”bästa” en gång med Limpan/Veini, det gick så där…”

Det där ger jag inte mycket för som ”bevis”.
Hade man inte envisas med Limpan utan delat istiden utifrån prestation så kanske det gått riktigt snyggt att ha båda.
Men gör ena en slarvmatch och ändå får fortsätta stå, så vill väl den andra bort om den anser sig vara lika bra som den första.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödluvan: Nej, helt rätt att inte lita på Steinbergs detta år.
Man såg förra året i allsvenskan att han är väldigt valpig och inte redo för shl. Så helt rätt att inte satsa på han detta år. Han behöver växa till sig lite.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Så det är bara en back och en forward till som återstår få in i truppen nu då?
Tycker inte Brynäs ska behöva bli sämre än 12:a kommande säsong. Så jag inte blir beskylld för nån överskattning åtminstone...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: tror nog inte backen kommer komma in innan säsongen börjar snarare under säsongen om en kommer in, om inte en jättebra bra back som är billig kommer ut på marknaden som Brynäs känner att dom måste ha
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rödluvan: osäker andra mv? Vad grundar du det på?
Halvtaskigt? Men snälla du det är ju elitidrott vi håller på med...
Hade han varit en väldigt lovande mv så hade han säkerligen fått ett kontrakt eller va tror du?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
xxx BIF xxx: ” Det där ger jag inte mycket för som ”bevis”.
Hade man inte envisas med Limpan utan delat istiden utifrån prestation så kanske det gått riktigt snyggt att ha båda.
Men gör ena en slarvmatch och ändå får fortsätta stå, så vill väl den andra bort om den anser sig vara lika bra som den första.”

Du kanske har förträngt att Veini var minst lika usel som Limpan i inledningen av säsongen samt att dom stod på ett ungefär lika många matcher. Limpan hade väl någon bättre match och fick då starta nästkommande.

Då började Veini att grina och ville åka hem istället för att ta upp fajten och visa på isen att han skulle stå. Det kan du inte påstå att han hade gjort fram till han försvann. Veini sajnade ju dessutom efter Lindbäck och borde insett att det skulle bli en helt annan kamp om spaden än mot en medioker Andrén…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban: Kompletterar Scerbans gräv med denna tweet.
Persson är helt klart svårbedömd men nog finns det mängder med utmärkelser och positiva lovord kring honom.

”As bad as Miami’s teams have been the last three seasons, every single game it felt like they had a chance to pull out a win, no matter the opponent. Almost solely because of Ludvig.”
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Skönt att det är fler som minns samma sak. Trodde jag var galen först. Huvudet på spiken av dig, Jugge.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nån som har nån go laguppställning på gång? Sitter och kollar på truppen men har svårt att bestämma mig, sen får man väl räkna in en "NY" i topp 9 verkar det som.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Jag ger mig på en laguppställning baserat på vad vi har på plats nu. Johannesson och Ohlsson ryktas ju att lånas ut så dom tar jag inte med.

Källgren - Persson

Djoos - D’Astous
Berra - Kinnvall
Lindstein - Andersson
Larsen - Junis

Silfverberg - Schroeder - Lindblom
Indrasis - Larsson - Rödin
Kopacka - Ölund - NY
Scott - Vesel - Lindblom jr
Lejon

Sen hoppas vi så klart alla på att Benn ansluter under hösten efter att dom fått barnet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:

Jag skulle säga att både Leksands och Brynäs 2a keepers känns väldigt som om det kan bli både fågel eller fisk, helt oprövade i SHL och ganska lika i sin spelstil, Jag är oerhört nyfiken på vad Hellsten och Persson kan åstadkomma i SHL

Enda skillnaden är att Persson är några månader äldre men det är såklart av akademisk betydelse.

Mantas och Källgren känns också ganska så jämna så det kommer kanske bli mer konkurrens om målvaktsplatserna än väntat?

Vad tror ni?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
”dom stod på ett ungefär lika många matcher. Limpan hade väl någon bättre match och fick då starta nästkommande.”

1. Vi vet inte känslan i laget från tränaren. Veini kändes kanske som uttalad 2a fast var lovad 50-50.
2. Det som talar för 1-. är att Veini stod 5 matcher och gick ut med att han ville lämna den 25 okt.
Då hade Brynäs sin 13 match.
Men eftersom vi inte vet om laguttagningen den 13 matchen kom före eller efter Venus beslut så säger vi 12 matcher.
5/12 = 0.4
Dvs han stod 2 av 5 matcher.
Hur får du det att bli ungefär lika mycket?


”Veini sajnade ju dessutom efter Lindbäck och borde insett att det skulle bli en helt annan kamp om spaden än mot en medioker Andrén…”

Båda står som signad samma dag och att det har varit en diskussion om resp. roll innan bör man ju kunna dra som slutsats, men vad man sades i förhandlingen och vad tränare sedan gjorde vet ingen. Vi vet bara att Limpan stod mer matcher..

”Du kanske har förträngt att Veini var minst lika usel som Limpan i inledningen av säsongen”

Nej då. De släppte in mål som var bedrövliga båda två, absolut.
Kollapsen i 3de mot Malmö var bedrövlig och den hade Veivi ansvar över - tillsammans med ett spel som inte funkade defensivt.
Men åter igen, matchningen..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Det som stör mig är OM limpan under en längre tid haft petsonliga problem ...sådana saker påverkar ju insatsen och i en spelatrupp...vet man om detta!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Fan vi fick bottenskrapet i CEDA medan modo plockar legenden Paul Overdue (Ladue)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Man hoppas ju så klart att Persson kan utmana Källgren rejält så det blir tävling på träningen. Men Alcén har ju varit tydlig med att Källgren är uttalad 1:a när säsongen inleds. Men med senaste säsongen i åtanke så vet man ju att allt kan hända.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Jäklar, se där, en spelare som modo inte tackat nej till… Kommer säkert göra succé och blir årets back, det är ju Hinken som värvat…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Ingen i Brynäs kommer våga vara kvar på isen när Paul laddar från blålinjen!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zource: Du kan ha rätt. 0 mål de senaste två säsongerna indikerar att det kan göra ont att täcka skott... eftersom han antagligen oftare träffar täckande motståndarspelare än han träffar målet?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Exakt. Hinken värvade honom för att skada! 💀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zource: Jag tycker inte att det är en dålig värvning på pappret. Det är ju ungefär spelare med hans CV som man kan förvänta sig att landa som SHL-klubb. Det byggs ofta upp orealistiska förväntningar. På pappret hade han varit en intressant kandidat för Brynäs om inte Benn blir kvar,
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Äsch.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:

För modoiter som läser: Jag hörde att Fbk, Lakers, Skellefteå, topplagen i Schweiz och några NHL-lag ville ha Ladue. Men han valde Modo.

För sansade läsare: Han kan säkert vara en jobbig jävel att möta, men totalt sett imponerar inte den backsidan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
OveJärnkrok: Jag tycker vi har en klart bättre backsida än modo. Har verkligen svårt att se modo kommer sluta över oss. Dom kommer få kriga om play-out med Malmö/HV.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Erat: Modos trupp ser ju fruktansvärt tunn ut på pappret men allt avgörs ju på isen.
Deras topp fyra backar bland annat skulle ju inte gå in något av de största lagens uppställningar ens.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Erat: Jag skulle vilja lägga till Öret i den mixen. Klubben mår uppenbart inte bra, dom ser oerhört trubbiga ut och all spets dom tappat är inte ersatt.
Kommentera

« · 2715922 · »