Brynäs IF

728248 inlägg · 7962 ämnen

AIK-BRYNÄS IF

« · 246900 Till forumet

Sv: AIK-BRYNÄS IF
Tips: 1-4 Målgörare: Molin, Anger, Laitinen o Nylander
Kommentera

70 Rodrigues: Men är det inte lite vad Brynäs saknar, en fysiskt spelande back, så det händer lite grejer på isen. Igår var det inte mycket av tacklingar mm. In med grabben på isen!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Bra, spela in honom med Sjödin då... Kan inte bli sämre än med Pekkala... Han kanske inte är PP-material, men varför har inte Brynäs speciella PP-formationer? Man borde iallafall toppa backarna i PP... In med skyttarna, sker det? Nej!!! Skedde under Melins tid, men GP verkar ha missat det totalt... Nu spelar man alla formationer som dom är i PP istället för att ha två bra i PP...
Kommentera

P J Davydjoos: Fysiskt spelande back kan man lungt säga att han är eller vad sägs om 93 utv min på 27 matcher!!! Han hann med att göra 11 mål och 6 ass också. Mattson gjorde 4 mål o 8 ass och satt utvisad 22 min på 28 matcher. Danielsson gjorde imponerande 33 poäng på 21 matcher, fördelade på 21 mål o 12 ass. Rönnqvist 12 mål o 13 ass på 25 matcher.
Kommentera

70 Rodrigues: Helt klart att Pekkala kan stoppas i det facket, känslan man får när man ser Pekkala på isen är skrämmande lik känslan man hade när Custemo var på isen... Pekkala är lika ordinarie som Custemo var - halleluja... I dom fallen måste man våga chansa och släppa fram juniorer som iallafall vill och kan bli nått...
Kommentera

Tomas HOCKEY: När Brynäs har powerplay(i slutet av andra) och ett gyllene läge att sätta ett ledningsmål, vad händer då? Jo Sjödin vågar inte ens passa Pekkala som står helt ren, troligtvis efter Pekkalas otroligt tafatta spel som drog ner hela första femman under hela matchen.. Hade någon annan, t.ex. Adam Andersson, Daniel Johansson eller Laitinen spelat bredvid Sjödin så hade ju det PP't sett helt annorlunda ut, då det hade funnits en spelare till man kunde passa till, hela idéen med PP är ju att man är en spelare mer på isen som kan ta emot pucken och leverera den någonstans, en pass ett skott eller dyl.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Av dom snart 20 matcher jag sett den här säsongen så har Pekkala varit bra i 1/2 match ungefär. Pekkala kan stoppas in i samma fack som Brad Berry, Branislav Janos o Jeff Williams m.fl!
Kommentera

70 Rodrigues: Det kastas nog lite för mycket skit på Pekkala i mellan åt! Helt klart har han inte varit bra under en lång tid precis som dom flesta andra Brynäsarna den här sässongen! Dock dom senaste matcherna har han ryckt upp sig och får ut hyffsat mycket av sitt spel! Däremot tycker jag inte han ska vara kvar nästa sässong men det är en annan fråga!
Kommentera

70 Rodrigues: ok - du har nog rätt... Men är det någon som har någon aning om vilken typ av back Karlsson är? Han ser ju inte ut att vara den med den mest bländande teknik jag har sett om man säger så, så är han en defensiv och fysiskt spelande back?
Kommentera

P J Davydjoos: Pekkala gör inte mycket rätt på isen, tror att både Karlsson o Mattson skulle göra det bättre!!!
Kommentera

65 Selander: Tyvärr så tror jag du har rätt, tycker det är fegt av Persson att inte låta dom spela, är övertygad om att dom skulle prestera mer o bättre än både B Danielsson o P3.
Kommentera

70 Rodrigues: Helt rätt, enda frågetecknet tycker jag är Pekkala, tycker han är totalt usel, litar inte på P3 heller, men det är nästan så jag tycker att P3 kan ta Pekkalas plats och åka på lite offensiva uppdrag, och så täcker Laitinen upp...

Vad tyckte du/ni om backen Karlsson's(nr 16) teknik i uppvärmningen, en riktig tekniker? :)
Kommentera

70 Rodrigues: Lessen Tony men dina Tigerungar får du nog titta dig i stjärnorna efter (:

Synd för att dom är respektlösa och hungriga.

I morgon så förväntar jag mig ett rappt skridskoåkande, hårdskjutande Brynäs mot Gnaget. 1:sta vinsten borta sedan 98/99 kommer i morgon :)
Kommentera

Gust: Mycket virrigt enligt mig!
Kommentera

70 Rodrigues: Är inne på samma Danielsson-tankar men tycker inte vi borde dribbla så mycket med backuppställningen eller var det virrigt igår?
Kommentera

AIK-BRYNÄS IF
Så här vill jag se laget i morgon:

Målvakter: Ram(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Anger-Miettinen-N Danielsson

2:a Pekkala-Laitinen Molin-Larsson-Karjalainen

3:e Johansson-Rehnberg Rönnqvist-Kyrö-Nylander

4:e Mattson-Karlsson B Danielsson-Wågström-Jobs

Reserver: Floberg o Bergqvist
Kommentera

« · 246900