Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

Alderholmen

79304 · » Till forumet

Sv: Alderholmen
gordo:

Om manföljer pressen i olika delar av landet är det nu, snart, bara
vår kära förening som inte presenterar något förslag. Jo, jag vet att man presenterat ett förslag till förslag, men inget konkret.
Vi ligger i bakvattnet. Utan ny arena blir det svaårt att få:

-sponsorer = intäkter
-nya spelare
-mera publik, dagens publik nöjer sig inte med en kokt + kaffe

När man sen sent om sider fått arenan ligger man långt efter och i värsta fall fått göra ett Leksand eller ett AIK.
Man får uppfattningen när man läser denna sida att punkterna ovan inte hänger ihop, men dom gör det mera än ni tror.

Utan ny arena blir det ALDRIG MERA SM Guld till Brynäs.
Kommentera

westerlind m fl:
Redig HS-fest i natt...
Jag gissar att alla sätt är bra utom de dåliga!
Kommentera

gordo:

Kom igen nu! Det är bara du och jag kvar nu som står upp för Brynäs! Medger att det inte hela kvällen varit så berikande diskussioner, men du brukar väl alltid ha något att säga?

Själv har jag väl överdoserat på grogg, öl och whisky - men jag kan nog klippa till med några balanserade och insiktsfulla inlägg - hoppas jag...
Kommentera

micke: Att återanställa Tommy Sandlin kanske inte skulle vara så tokigt ändå. Han grinar ju jämt ut i tidningarna och skapar ett mediabrus. Eller anmäla hela laget till nästa säsongs Big Brother? ;)

Annars kan man göra som dom Schweiziska klubbarna. Dom får ju bara ha tre utlänningar i laget. Det gör att dom kör med 17 inhemska/juniorer/andra kassa spelare med låga löner och har tre (ibland t.om fyra, men då får en sitta på läktaren) utländska profiler som tjänar en låg NHL-lön. Vi kan mao köra med allsvenska/J-20 spelare och köpa in Fleury och Dacke. ;)
Kommentera

Lyck: Har sagt det förr och säger det igen: "Jag röstar för Lyck som ordförande i BIF:s nya visions-och jävlaranammakommitté!"

Håller fullständigt med Lyck. Devisen "all reklam är bra reklam" stämmer ju fullt ut. Kommer t.ex ihåg när BIF för ett par somrar sedan hade ett par NHL-busar på besök. På slutet av träningen skulle dom visa ett par tricks på hur man slogs i NHL. I Aftonbladet var det krigsrubriker med bilder "Här tränar Brynäs IF på att slåss!. Hemliga bilder från fighting-club lägret". Det AB skrev stämde ju såklart inte men man fick stora rubriker i AB mitt i sommaren under försäsongsträningen. Mer sånt! Allt reklam är bra reklam. FBK:s sk. "schakalsystem" är ju ett annat exempel. Förhoppningsvis anställer nu BIF ngn kompetent person som kan jobba för att göra bra pr och fixa sponsorer på heltid.
Kommentera

Lyck:

Produktplacera? Du menar att stoppa in Ove Molin i full matchutrustning i bakgrunden på någon het Hollywood-film? Vad sägs om Stjärnornas krig XIII eller något liknande? Tyvärr lär det nog handla mer om Björnes Magasin eller Mitt i Naturen - men, det skulle ju vara ett fint skyltfönster ändå...

Allvarligt, jag tycker det är mycket tänkvärt det du skriver att Brynäs har Hockeysveriges starkaste varumärke: Det borde vi kunna få ut mycket mer av, utan att bli alltför pinsamt kommersiella. Ideerna om att flytta BIF-matcher till andra ställen i landet är ju mycket intressanta och tror jag fullt genomförbara. Brynäs - Leksand i Globen måste ju bara krossa allt motstånd!
Kommentera

westerlind: Nja, till hälften i alla fall allvarligt menat; Produktplacera Brynäs redan idag som det självklara Stora Hockeylaget i Sverige, med Riksintresse. Think Big, Act Big, and you'll GROW!

Brynäs måste stärka sin mediarelation, och sin profil.
Hur många märkte tex att alla publikrekord utom ett slogs när Brynäs hade bortamatcher i Allsvenskan -96, t o m mot Björklöven i Tegs Ishall? Då hade redan Leksand varit nere 2 gånger utan att göra så mycket väsen av sig. Jämför det med hur Leksand lyckats få media med på tåget i år - kommer leda till nya sponsorer, positiva vibbar för att knyta till sig spelare, en god cirkel. Marknad, PR och Vision, måste vara prioriteten när ledningen sätts samman för framtiden. Tror en del gamla uvar i marknadskommitten gjort sitt tex. Det är framförallt där det behöver förstärkas, SK gör i sammanhanget ett helt OK jobb.
Kommentera

Lyck:

Härligt Lyck, jag är svarslös - än så länge. Är det möjligen fler än jag som dricker sportdryck ikväll?
Kommentera

.... och anställ en PR-ansvarig för att ladda varumärket ytterligare, skapa ständig uppmärksamhet och vibbar om Brynäs, så att de rikstäckande sponsorerna får ännu mer valuta för pengarna. Låt denna PR-man via diverse kanaler ständigt hålla lågan levande; Döp om alla YFWs till Stövare och övertyga TV4 och Lasse Anrell att man nu spelar en helt ny Kapsylhockey. Hyr in BJ för en dag som konsult (med medföljande riksmedia), för att träna tacklingar och hur man täcker skott med ansiktet, skicka gänget på träningsläger med Navy SEALS, vägra spela med hjälm inför seriestarten, backa ner endast efter Aftonbladets nätenkät visas "Läsarna tycker Brynäs bör spela med hjälm", styr om Tierpbussen till att bussa "riksmedia" från gärdet till Alderholmen, låt Sares påskina att man har en helt ny "S-slipning" på skrillorna, se till att en gammal Brynäslegend ALLTID placeras i läktarfåtöljen närmast ingången till TV-intervjuhörnan vid varje TV-sänd hockeymatch oavsett var den spelas (flytta undan Boorken först), kräv att få spela i Finska Ligan för att få värdigt motstånd, bjud in Dave Hammer Schultz till Sverige för att träna Brynäs en vecka, börja spola isen motsols, och hävda att det ger hemmalaget och alla rightskyttar en fördel, bygg en 8 meter hög Bronsstaty av den gamla C-kedjan vid Centralstation, ge Joe Strummer en cigg och en pava Whisky för en ny Brynäslåt, inför en Brynäsdag, då alla Brynäsare i hela landet ska bära sin Brynäskepa, åk på fotbollsresa till Skottland, och påstå sen att man" inlett samarbete med Celtic", flytta minst två Brynäs-Leksand-matcher i Globen, för att visa Stockholmsmedia hur ett fullsatt Derby ser ut, köp över Rydbergs Salladers reklammakare, be Frölunda flytta några av sina matcher till Frölundaborg, med argumentet Brynäs vill spela några matcher där för att tillgodose sin OERHÖRDA supporterbas på västkusten, ge prinsessan Madeleine en egen ......... Äh, nu börjar jag spåra ur; i alla fall; Huvudsaken; skapa drag kring klubben, och se till att när Sverige tänker Hockey, tänker man Brynäs!
Kommentera

westerlind: Jag är ju absolut inget orakel, så långt därifrån man kan komma faktiskt, men jag kan ju försöka svara ändå.

Jag vet inte. :)

Du kan ju alltid maila Börje Olsson och fråga, han har alltid svarat när jag undrat någonting. Personligen så tror jag inte det finns så speciellt detaljerade ritningar. Först ska det ju kommunen ge klartecken till bygget och kanske sälja marken till BIF sedan ska ju vi besluta om det. De enda kostnadsberäkningar jag sett är ju de som publicerades i tidningarna, dvs en totalkostnad på 250 miljoner SEK. Varav man ska låna 170, själv lägga upp 40 och hoppas att kommunen bidrar med resterande 40. Allt skulle bli klart till säsongen 2005 eller 2006.
Hur det än blir så kan man räkna med att BIF inom några år spelar i en ny arena. Jag är inte så säker på att Gävle kommun är så tänd på idén. Även om dom skulle vägra bidra sina 40 mille så kan dom ju vägra tillåta bygget överhuvudtaget. Vad skulle dom göra med Gavlerinken om det stod en ny arena på alderholmen? Det tidigare förslaget var ju annars att bygga om Gavlerinken till en Löfbergs Lila Arena. Risken finns ju att det blir en sån "skitlösning".
Kommentera

micke, prosten eller någon annan av våra orakel:

Finns det några planer att snart gå ut med en mer heltäckande beskrivning av Alderholmen-projektet? I så fall när och i vilken form? De tidningsuppgifter jag funnit fram till nu har ju mest varit lite allmängiltigt svävande svammel, kompletterat med retuscherade foton av NHL-arenor.

Jag vill se ritningar, kostnadsberäkningar samt budget för hur bygget ska gå ihop...

Bygg Alderholmen nu! Går det åt skogen kan man väl alltid ha hund- och kattmässor där istället.
Kommentera

passbie:

Klart det är effektsökeri, men helheten finns ändå där. BIF har ni VISIONER att skapa en instution som ska vara ledande i svensk hockey. Arena- som spelmässigt. Löfbergs Lila arena kommer vara medioker om 10 år, Kinnarps Arena är hopplöst omodern och för liten redan om 5 år. Brynäs arenavision kommer stå sig i över 30 år.
Kommentera

micke:

Tackar för infot... men hur hur rätt känns det att man inte ens... jag menar, lite effektsökeri känns det som från Bif's sida.
Kommentera

passbie: Det har du och din teckingskunniga vän alldeles rätt i. Bilderna på arenan som publicerades på BIF:s presskonferens (och i Arbetarbladet) är bilder från Entertainment & Sports Arena (Carolinas arena) och Nationwide Arena (Columbus Arena). BIF har väl inte lämnat ut bud till arkitekbyråer ännu, därför visade man bara sin vision hur det skulle kunna se ut.

www.caneshockey.com/arena/default.asp
www.nationwidearena.com/

(Där hittar du orginalbilderna som BIF hade retuscherat hjälpligt)
Kommentera

Min dator har varit våldsamt trött den senaste veckan, så detta inlägget är väl sent om sidor; jag tyckte att bilderna på Alderholmen såg lite publikvänliga ut och frågade en teckningskunnig person i min omgivning om han ansåg bilderna speglade en arena som skulle ta det omtalade antalet åskådare. Han ansåg (liksom jag) att utifrån bilderna i (tex) Arbetarbladet borde arenan rymma uppemot femton tusen...

Liksom... om man nu ska presentera ett förslag, varför inte låta det vara realistiskt på bild åtminstone... Personligen är jag dum nog att gå på en utlottning av tröjor för 2500.-, men fasen inte dum nog för att köpa dessa bilder...
Kommentera

Lyck: :))

Dom tankarna är långt borta nu. Brynäs SKA återigen inta sin position som ohotad etta i svensk hockey, som i fornstora dar. Vi SKA vara den förening andra klubbar sätter sin måttstock mot och bara drömmer att uppnå. FBK kan ju känna sig blåsta med sin upphottade islada för futtiga 120 mille och HV ska man ju inte tala om.

Vi är på god väg som sagt. Alderholmenarenan står klar redan till säsongen 2005/06 och vid det laget har BIF redan tagit två till SM-guld och premiärspelar som Sveriges mest överlägsna lag i norra europas flottaste anläggning.
Kommentera

......men det går väl inte...det är ju bara lilla Gävle.....vi ska inte tro vi är nåt.....det är nog bäst att stanna kvar i sängen och dra täcket över huvudet.....det är farligt ute i stora stygga världen....så länge vi är bättre än Godis är jag nöjd.....men inte kan väl vi....orättvist att de andra klubbarna drar förbi.....inte rättvist alls....borde finnas nån lag mot sånt.....ring facket.....
Kommentera

micke:
Håller med dig micke: Det här är världsklass: Lyck, var har du varit i hela mitt liv...?
Kommentera

Lyck: Huvudet på spiken och hatten av för för Lyck!

Sitter och läser dina visioner och drömmer mig bort till en framtid där dom är verklighet. Brynäsfansen vallfärdar från hela Sverige och kliver av vid resecentrum bara några hundra meter från hockeytemplet. Hela Alderholmen är som en cityfest redan två timmar innan nedsläpp. Och nu snackar vi vanliga elitseriematcher. Det jäkliga i det hela är att det faktiskt inte är en utopi utan förutsättningarna faktiskt finns där, åtminstone bryorna till förutsättningarna. Jag röstar för Lyck som ordförande i BIF:s nya visions-och jävlaranammakommitté!
Kommentera

....och efter souvenirbutikerna i Varberg, Kiruna, Mora, Uppsala, Norrköping, Motala och Mariehamn, så gå samman med Tågkompaniet, och ordna Hockey-Specials från hela (mellan?)sverige, inklusive biljetter, hotellövernattning för i Arenahotellet för den som vill, och tajmade avgångstider till och från nya resecentrum på gångavstånd från hallen, en gångpromenad kantad av Pubar, restauranger, och en levande hamn; området lever upp likt Nyhavn i Köpenhamn; Gävle centrum lever upp och expanderar till andra sidan "järnridån" (järnvägen), och blir centrerat kring, och fokuserat på det som är Gävles själ och hjärta - Ishockeyn!

Eller, varför inte; lägg kommunala miljoner på en konserhall i badrumsmiljö, och fyll en gastank med Opera-arior, och somna in...
Kommentera

Jag röstar för ett uppror mot Djurgårdsmaffian som tar tag i landslaget.. Blir inte VM-truppen något nyskapande så är det ju skam och pina, alla vet ju att Hardy inte alltid tar ut det bästa laget, utan envisas med sina jävla djurgårdare...

Jag menar Mathias Tjärnqvist?? Måste jag säga mera??
Kommentera

Lumber Jack: Med United menar du alltså West Ham United? Och visst är Ciry laget no 1 i Manchester, Man U är väl dssutom rent tekniskt ett Salford-lag. Tar emot att säga det, men Brynäs och Man U är lite lika på det sättet. Dominerar ute i landet, men har svårt att bli "profeter" i sin egen stad. Brynäs bör snart höja blicken och målet, och inse att det inte är Saftpiraterna och Rallarbo som är konkurrenterna, jag vägrar se att "storstadslagen" på något enda vis skulle ha det bättre förspänt att dominera svensk hockey på lång sikt. Se på AIK.... Vad har Den Stora Staden och dess "aktivitetsbrus" betytt för dom? Brynäs mål , som det mest värdeladdade varumärket i Elitserien, med en rikstäckande "kundkrets", måste vara att Dominera. Klubba igenom Carnegie Hall på Alderholmen, instifta Hockey Hall of Fame i foajén, ta makten över Tre Kronor från Djurgårdsmaffian, se till att få proportionella intäkter från sända TV-matcher, värva några enstaka karismatiska spelare som kommer på löpsidorna i rikspressen varje dag, när sen Carnegie Hall är fullsatt så klubba igenom att hemmalagen behåller alla intäkter på matcherna, och voilá; en kopia av Man U:s utveckling från "sleeping giant" i en nordlig krisstad på dekis, men med rikspotential i form av supporterintresse, till Quadruplevinnare och favoritlag i alla Englands hörn, samt i pressen och på börsen.

P.S. Menar naturligtvis inte att Brynäs ska sätta upp souvenir-butik i Malaysia, det är en relativ jämförelse. Dock i Varberg.....
Kommentera

Lumber Jack:
Där har jag varit:-)
Hejade på både Colin Hendry och MArtin Dahlin i Bburn. Ja inte under matchen utan före denna.
hem.passagen.se/aaa/london/
Kommentera

Frisco:

United är ett lag för sanna fotbollsälskare, ett team med ryggrad! Grabbarna från East End regerar fet fett, och hör sen.
Kommentera

westerlind:
Man U må vara störst i Europa men i Manchester är det fortfarande City som är folkets lag.
Kommentera

Lyck m fl:

Skulle vilja blicka lite bortom knäppkorven igen, då det har skrivits en hel del intressant om Alderholmen och framtiden...

Bland många andra bra tankar fäste jag mig speciellt vid den här formuleringen, som jag tycker är mitt i prick:

"Eftersom Brynäs är nationellt sett det starkaste varumärket i Elitserien (Leksand är inte där än...), och har störst stöd och intresse i "resten av landet", är det självklart att en nationell sponsor ska vara målet för nya arenan (Manchester United låter sig inte direkt begränsas av att vara "en by i mitten av ingenstans", med engelska mått mätt; inget komplex mot "storstäderna" London och Birmingham där inte.... )"
Kommentera

BrynäsBo: Så det finns alltså knäppkorv. Jag har frågat ett par gånger men då har dom inte haft det, måste varit en knäpp tjej som sålde korven. Brynäsöl och knäppkorv nästa säsong då alltså!
Kommentera

Tor Karlström:
Jag menar knäppkorven. Har du aldrig gått in och kollat på MoDos GB, på kvällarna? I så fall har du missat något - kan bli hur underbara diskussioner som helst där...
Kommentera

westerlind: vad då ninvå???????!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

BrynäsBo:
Härligt, äntligen börjar vi nå lite nya nivåer på diskussionerna! Är dock lite fundersam om inte denna typ av ämne bör debatteras på MoDos GB, vilka som vi vet tillhör Elitserien på detta område...
Kommentera

Huge:

Om det är den prisade korven vet jag inte, men att det är knäppkorv och att den är godare än den sönderkokta grillkorven det vet jag.
Kommentera

Är det denna korv (ätvarianten, alltså) som fick pris som bästa
och godaste av alla från de olika ES-arenorna i en enkät för
några år sedan....?
Kommentera

BrynäsBo:

Knäppkorv? Låter gott - Är det Brynäs motvapen mot Öviks surströmming?

Ge gärna en länk eller liknande - helst med foto - så att jag får veta mera...
Kommentera

Lunkan:

HE HE HE ! ! !
Kommentera

BrynäsBo: Vi har en här på HS också, knäppkorv alltså. Hur ska man annars tolka mr Karlströms inlägg??
Kommentera

micke:

Knäppkorv finns redan det gäller bara att fråga efter den.
Kommentera

Lyck: Håller fullständigt med. Brynäs har minst lika bra förutsättningar som FBK att Sveriges ledande lag, allt som behövs är som sagt VILJAN och VISIONERNA. Dessa tror jag finns idag, som jag skrev i tråden "Näst bäst i ES på ekonomi.", nu finns förutsättningarna för att satsa på att bli nr 1. Brynäs IF är ett seriöst företag som omsätter 42 miljoner. Man kallar inte till presskonferens och presenterar arenaplaner för en kvarts miljard om man inte menar allvar med planerna. Det visar att både viljan och visionerna finns. Håller med om din prioriteringsordning:

1. Visionerna tror jag finns (se ovan)

2. BIF har ju saknat en heltidsanställd marknadschef som kunnat jaga sponsorer och sköta den delen. Man är medveten om problemet och jag tror jag läste att man ska lösa det redan till nästa säsong.

3. Laget tränar redan.

4. Ett starkt nyförvärv i Miettinen. Vi lär nog få se fler, b.la en världsmålvakt.

5. Knäppkorv kommer vi nog tyvärr aldrig få se i Gavlerinken. Vi får nöja oss med kokt grillkorv och mazariner. Självklart blir matutbudet bättre i den nya arenan. :)
Kommentera

Lyck:
Inte varje dag som det sprutar fram visioner och idéer i Lycks takt!
Härligt Lyck!
Vad säger du om ett internationellt arena namn:
"SPONSORNAMN Old Cod Arena"

Helt klart är, precis som du skriver, att Gävle inte är tillräcklig bas för att utverka sponsorpengar på rätt nivå!

Är för övrigt rädd att tåget lämnar perrongen redan den här säsongen, och inte om 3-4 år. Lite Leksandsvarning känns det som.
Pressat läge med andra ord...
Kommentera

Varför i övrigt begränsa "upptagningsområdet" på sponsring etc till Gävle??? Varför vara beroende just av Läkerol, Gevalia, och Bryntes Optik? Brynäs är en riksangelägenhet, lika mycket värda i marknadsföringen för företag i andra delar av landet, liksom rikstäckande. Dags att höja blicken, marknadsavdelningen måste stärkas.
Min prioritetsordning för ledningen:

1: En vision hur Brynäs ska återta och permanenta positionen som Sveriges starkaste hockeyklubb (tåget går inom 3-4år, något är på gång med ett embryo till arenaplaner etc, men saknar den heltäckande bilden)

2: Nya krafter i marknadskommitte'n.

3: Få laget att börja träna igen (på gång)

4: Starka nyförvärv (målvakt, Melkerkopia).

5: Knäppkorv i Gavlerinken.
Kommentera

Eftersom Brynäs är nationellt sett det starkaste varumärket i Elitserien (Leksand är inte där än...), och har störst stöd och intresse i "resten av landet", är det självklart att en nationell sponsor ska vara målet för nya arenan (Manchester United låter sig inte direkt begränsas av att vara "en by i mitten av ingenstans", med engelska mått mätt; inget komplex mot "storstäderna" London och Birmingham där inte.... ) Mitt förslag är att sälja namnet till en av sveriges största aktiemäklarfirmor, och bygga Carnegie Hall på Alderholmen. Såsom varandes hockeyns huvudstad skall den naturligtvis också inrymma svenska Hockey Hall of Fame.
Lite visioner tack! (Den gamla visionen "SM-Guld 2000" från 1997 är lite passe´) En ödesfråga för Brynäs. Om inte Gävle är intresserat att vara värd för och ta vara på Elitseriens populäraste hockeylag och starkaste hockeykultur, och Jantelagen sätter stopp för visionerna, kanske det är dags att flytta? (Det sista ett skämt)
Kommentera

Kessler: En liten den av kapitalet till den nya arenan räknar ju BIF med att få in från privatpersoner och företag i Gävle, så du behöver inte vara orolig över pg-konto.
Kommentera

andersson 79: Siffrorna jag nämnde var bara förslag. Givetvis ska vem som helst få sätt in hur mycket, eller hur lite, som helst. MEN betalar du, låt säga 10 000 eller nåt annat visst belopp så ska du få ut något extra av det förutom att du känner tillfredsställelse övar att sponsra världens finaste idrottsförening. En extra morot liksom.
Personligen tycker jag BIF ska stå för pg-kontot då det är de som får in cashen.
NY ARENA NU!!
Kommentera

250kg kärlek: Färjestad var inte först med att bygga ny arena, det var Hv som byggde Kinnarps Arena sedan byggde FBK och nu verkar det som att de flesta lagen i elitserien börjar och inse att det behövs något nytt för att locka till sig publiken.
Kommentera

Där ser man. Gävle vill ta upp kampen med lillebror. Ingen kan ta ifrån Karlstad och färjestad att de i alla fall var först med ishallstänkandet.
Undrar om det finns publikintresse och kapacitet i Gävletrakten för en ny mångmiljonarena.

Namnet Mr andersson 79, på arenan är solklart- JAVAHOLMEN arena...
Allt annat är otänkbart.
Kommentera

Kessler: jag vill också ha en ny arena på alderholmen, men det lär ju bli svårt att hitta någon som vill ha hand om postgirokonto. men varför måste man betla just 10 000 eller 5000 det kanske inte alla har råd med, men om var och en får bestämma själv hur mycket dom vill sätta in så tror jag det blir lättare att få in pengarna.
Kommentera

Kessler:

Måste hålla med claesw igen - Du är het i dag, kul!

"...så går inte mycket tillbaka i satsningar för att publiken (supportrarna) ska få det bättre när de kommer till match."
Just det är för mig en av de viktigaste prioriteringarna BIF måste göra - att GE VALIA...

Asch, jag börjar om - att GE VARJE ÅSKÅDARE EN SÅ TREVLIG UPPLEVELSE ATT DE VILL ÅTERVÄNDA.
Kommentera

Ford Prefect: Där dog all seriositet i den debatt jag ville få igång. När det på andra håll, då tänkar jag inom fotbollen i allmänhet och IFK Göteborg och Öis i synnerhet, är det supportrarna som kräver och driver på för att få bättre arenor. Dessa har insett att för alla pengar klubbarna drar in på entréavgiften, försäljning av souvenirer, korv mm, så går inte mycket tillbaka i satsningar för att publiken (supportrarna) ska få det bättre när de kommer till match.
Vad finns den viljan bland Brynäs supportrar? Vi sitter med en av sveriges äldsta hockeylador och vi verkar inte vilja göra något åt det. Mitt förslag är att: det minsta vi kan göra att att stötta den vilja som finns inom föreningen att få till en ny arena.
Kommentera

Kessler: Jag har ett par kassar med tomburkar, vad kan jag få för det? En snedträff i huvudet från Djoos kanske? :))
Kommentera

westerlind: JAG VILL HA!!
Det är långt till 250 miljoner, men om alla drar sitt strå till stacken så kanske vi kommer en bit på väg.
Någon som vill starta ett postgirokonto där man kan sätta in öronmärta pengar till projektet? Varför inte Brynäs själva?
Förslag: Alla som skänker 10 000:- får sitt namn i arenan. 5000:- får en matchtröja med spelarnas autografer mm. etc.
Kanske kan hitta någon lösning där man klickar på reklambanners för att på det sättet dra in pengar.
Som vanligt, lite tankar från mig bara.
Kommentera

westerlind: När jag försökte länka fick jag länken från söksidan... Hur gjorde du?
Kommentera

79304 · »