Brynäs IF

730083 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2490545 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
🚨BREAKING NEWS!!!🚨ALCEN TAR EN INTERVJU
Låst ämne

Forsberg 1978: står vår sportchef och säger att han inte ens har koll på sin tränares intervjuer!?
Låst ämne

Värst vad Alcen tycker Manner är tydlig.
Det enda jag ser som är tydligt är ett lag som är sjukt ointresserade av att vinna väldigt många matcher.
Låst ämne

Alcen försvinn bara, bara försvinn!
Låst ämne

Supportern:

Håller med då ansvaret läggs ut på fler spelare, nu väntar ju måmga på att "stjärnspelarna" ska fixa allt.
Önskar mig också fler resoluta tacklingar från Eklind.
Växjöbacken har väl inte fått tillbaka andningen än...
Låst ämne

Supportern: Exakt! Jag är 45 år gammal och har jobbat som hockey scout i många många år, och träffat spelare både med och utan rutin och man märker absolut en markant skillnad.

Jag hade velat i tex en sådan match som är nu, att Manner skulle vilat ev tränat Brynäs bästa spelare och tagit in juniorer för just denna match. Då hade dom spelarna kunnat pratat ihop sig, läst av statistik osv inför kommande matcher, kanske tänker helt fel.
Låst ämne

Hockeyleksing: man kan dock dra ganska mycket slutsatser på vad Rödin säger i intervjuerna
Låst ämne

Farsang: 100% Jag kommer stå upp i bortaklacken mot Almtuna med.
Låst ämne

Swehockeyscout: att spela på elitnivå handlar om att sätta vanor, helst vinnande sådana. Det ska mycket till att brynäs håller sig kvar. Finns ingen magisk knapp att trycka på.
Låst ämne

Blå grottan: tänker du hålla på Brynäs när dem går ner isåfall?
Låst ämne

Supportern: exakt, Rödins C skulle han ju ha ryckt för längesedan t.ex

Men han har väl studerat de populära lågaffektiva bemötandet
Låst ämne

Huge: Dig kan man bara inte ta seriöst 😂
Låst ämne

Attila: Absolut, just NU spelar Brynäs korpmatch, vilket är otroligt tråkigt. Jag HOPPAS att spelarna har vilja att hålla sig kvar i SHL.

min scouting under period 1
Brynäs lär öka mer i tempo både med och utan puck. Passa mellan spelarna mer (läsa av spelet).
Lindbäck bör röra sig sidleds mer en vad han gör, han kan om han vill!
Snacka mer på isen för att kunna göra bra uppspel TILLSAMMANS!

Tråkig första period men förhoppningsvis tar vi ikapp i andra!
Låst ämne

Huge: ”Tycker ändå vi ser Ok ut”

Skämtar du? Med detta spel och det man presterade mot Timrå senast åker dom garanterat raka vägen ner i HA.
Låst ämne

Treklövern1912: sitter du omklädningsrummet eller? Rätt dåligt och hänga ut enstaka spelare Rödin gör garanterat så gått han kan. Brynäs har ett svagt lag Scott är inte en 1a lina spelare i många andra lag. Man har en svag trupp med för lite spets. Ska det gnällas på någon är det sport chefen
Låst ämne

TheMacamush: hans ledarstil är inte något som fungerar på elitnivå. En viktig egenskap är att markera om så behövs. Manner verkar jobba med belöning
På dåliga beteenden.
Låst ämne

Blå grottan: Om vad? Jag har väl inte preciserat vad jag tycker om att man vilar spelare. Jag förstår tänket, varför ödsla energi på den här matchen?

Rätt eller fel väg, jag vet inte. Det lär väl visa sig.

Malmö ställer ju också över några viktiga pjäser.
Låst ämne

Attila: Sydöstra Hälsingland. Lagen från sydvästra är bättre.
Låst ämne

Treklövern1912: absolut så är det en del av problemet, men det ligger även på manners ansvar att styra upp laget och få det att följa honom, att inte lyckas med det är knappast en bra egenskap som tränare.

Men helt klart att han inte är ensam att bära skulden även om han har yttersta ansvaret över spelet.
Låst ämne

Treklövern1912: så sjukt less på rödin. Sagt det förr och säger det igen. Desto snabbare han drar desto snabbare kan brynäs bli ett lag igen. Om han så spelar gratis så ska han INTE vara kvar vare sig i shl eller ha.
Låst ämne

Zappaholic:

Borde rimligtvis va böter, vet dock inte hur mycket.
Låst ämne

Treklövern1912: Jag är 46. Ge mig tre månader på is och jag skulle vara snabbare i sidled 😅😂
Låst ämne

Huge: Andra målet skulle han styrt ner i hörnet med klubban, det var inte direkt en kanon,
Låst ämne

Zappaholic: Håller inte med dig, det gäller ju att väcka laget innan kvalet. Detta är ju pinsamt lojt.
De ställer ut skridskorna på isen idag (Utom Scott)
Låst ämne

Attila: vet inga regler. Men tror inte man får det om man tänker på alla streckstrider i serien.
Låst ämne

Swehockeyscout: Tycker det ser ut som ett lag från SHL (Växjö) mot ett lag från div2 södra Hälsingland (Brynäs) 😁
Låst ämne

TheMacamush: Största skälet till att vi ligger i botten är att spelarna med Rödin i spetsen har inte accepterat Manners spelidé. Manner borde ha bänkat några av kverulanterna tidigt på säsongen. Nu är det för sent.
Låst ämne

Attila: Böter?
Låst ämne

Huge: och så var du tillbaka med nedsättande språk mot oss andra..

Förstår inte heller hur du ska bortförklara precis allt.

Håller inte med om att det ser bra ut och jag har en dålig känsla inför sättet vi hanterat de sista veckorna. Att man vilar halvskadade spelare, visst. Men vi kommer ju inte in i kvalet som ett lag totalt i spillror. Det gör inte Malmö.
Låst ämne

Huge:
Andra målet är helt och hållet AL gel då han släpper en extremt billig retur på ett löst skott.
Bara en blind naiv individ försöker hitta ursäkter på den
Låst ämne

Huge: Är du full eller har ledsyn på riktig. Nu får du väl ändå skärpa dig. Jag tror inte en du är allvarlig faktisk. Fast lite rolig är du ändå.
Låst ämne

Lindbäck stabil som vanligt. Är det Växjö som ska vinna med 0-16 istället kanske?
Låst ämne

2 mål i första perioden.. illa..
Laget lär bli mycket snabbare med puck, gå på mer i närkamper och framförallt börja våga skjuta.
Hur tycker ni matchen ser ut en så länge, försöker scouta av matchen lite extra!
Låst ämne

Huge: fast Huge. Visst att den tar på Sklenicka. Men varför är Lindbäck påväg åt det helt andra hållet ens? Inte ens i närheten av dit skottet är påväg 😂
Låst ämne

Supportern: En helt allvarlig fråga. Får man lämna WO utan ”giltig” anledning? Alltså, Brynäs i detta fall skulle ju kunna lämna WO och träna istället, eftersom att det inte finns något att spela för. Finns det regler kring detta?
Låst ämne

Supportern:
Båda målen är en ren produkt av Brynäs vilja att stå och smådutta med pucken i egen zon.... slå ngn schysst flipp macka på tejpen osv.....
I kvalet så kommer Malmö att komma stenhårt på backarna i anfallszon och Brynäs kommer att bli så jävla överkörda
Låst ämne

En otagbar styrning som tar på Sklenicka och en räddning där han styr ut pucken som oturligt går direkt ut på bladet hos Stjärnborg, där vår gubbe inte klarar att markera och låsa klubban på målskytten.

Bara en totalt tondöv bedömare med noll hockeyöga som klassar det som tabbar av Lindbäck…

Som sagt: Växjö som förväntat rejält påslagna och skärpta, släpper inte till mkt.

Tycker ändå vi ser Ok ut sett till att vi inte har nåt mer att spela för än att undvika skador och försöka behålla matchtempot till tisdag..
Låst ämne

Treklövern1912: ja vi skulle nog kunna ta dendär konen som skulle ersätta Lindbäck och även ersätta Manner med den, skulle ju knappast bli mindre coachande
Låst ämne

Sportnisse: håller med. Laget har ju fullständigt kollapsat.
Låst ämne

Zappaholic: Fast det är flera än Lindbäck som presterar oerhört dåligt. Johannesson är oerhört dålig och har så varit de senaste matcherna. Ser loj och ointresserad ut. Passsr sig noga för alla typer av närkamper
Låst ämne

Supportern: Man har ju ställt över ett gäng spelare. De vill nog ge de med småskador större chans att vara skadefria nästa vecka.

Vet inte om det är dåligt eller bra.
Låst ämne

Jag väljer aktivt att avstå min första match för säsongen och vet ni? Det är så jävla skönt. Slippa stressen, deppen och andra hemskheter som den här säsongen har gett.

Samlar kraft inför nästa veckas pärs istället. Hoppas ni andra som tittar får en fin avslutning på säsongen i alla fall så hörs vi av på tisdag igen. Allt gott!
Låst ämne

Zappaholic: Möjligen visa lite stolthet? Men varför bryta vanor ikväll? Vi supportrar är ju vana med halvtaskiga insatser.
Låst ämne

Honken72: säger inget kvalet är något helt annat kommer bli sjukt spännande och man har inte glömt hur malmö slog ut oss ur shl. Så jag hoppas verkligen ni spöar malmö det hade varit enormt skönt som Leksing😎
Låst ämne

Chanzone: Han är ju 34 bast
Låst ämne

Hockeyleksing: Du vet att det funkar inte så när man håller på ett lag 😂
Låst ämne

Man kommer att fortsätta att älska den här föreningen livet ut men det är så fruktansvärt svårt att tycka om det här laget...
Låst ämne

Zappaholic: kan inte hålla med. Att krascha in i kvalet och sen tro man kan trycka på en knapp är knappast ett framgångsrikt sätt. Dessutom bör de ju stå upp för märket och hemmapubliken!
Låst ämne

TheMacamush: Vi spelar som en flock fiskmåsar. Börjar luta åt att byte av t är nödvändigt
Låst ämne

Lindbäck bör ju ha diskvalificerat sig från att stå en enda sekund i kvalet iaf, herregud vilken sengångare.

Tänkte på det redan under försäsongen. Skrattade bort det med att han knappast bryr sig om några sketna träningsmatcher och minsann kommer steppa upp under säsongen. Men inget hände. Fortfarande seg, yr och fladdrig i målet. Kan det vara den sämsta värvningen i modern historia om man ställer det emot förväntningarna man hade?
Låst ämne

« · 2490545 · »