Brynäs IF

730513 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2490938 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
J-S: Det handlar om mycket mera än så. Laget är felbyggt vilket innebär att SC har gjort ett uselt arbete. Fyra målvakter har stått i målet eller snarare fem om vi räknar i Håkansson. Majoriteten av experter har varit tydliga ändå sedan i somras att Brynäs behöver ett par målskyttar, m.m. Och vad har Alcén gjort åt det? NADA!
Manner är en mysgubbe och det verkar inte fungera på spelarna, det behövs en tuff röst som STYR och inte gullar med grabbarna. Jag är väldigt orolig måste jag säga
Låst ämne

brynäs08: fyfan alltså, du har tyvärr så rätt så
Låst ämne

Passa på, nu är de två sista minuterna i finrummet på jävligt länge är jag rädd…
Låst ämne

J-S: Ända som kan rädda oss är att spelarna vaknar å gör rätt för sina höga löner .
Låst ämne

Horace76c:
Tinder-Dima är en jävla pajas. Både på och utanför isen
Låst ämne

Laget ser helt uppgivet ut.
Låst ämne

J-S:
Nä.. Nu kokar det fan i mig.... Måste han slänga sig hela tiden den där jävla timashov?
Låst ämne

Jan Grismöbel: Jag tror inte Josef Boumedienne kliver in igen utan han har alldeles för många andra uppdrag,
Men vad Falangen menade var kan vi hoppas på en ny röst i båset som Josef,
Jag säger våran överlevnad i SHL hänger på om vi hittar en ny röst i båset för att tända laget,
Spännande dagar innan kvalet börjar och jag hoppas Brynäs IF har en plan B annars är vi i HA nästa säsong
Låst ämne

Jan Grismöbel: tänk att Bom Bom va han som hjälpte oss...i kvalet och nu kan bli den som stjälpt oss genom att ta in Manner..Underliga äro herrens vägnar...
Låst ämne

Chanzone: Du kan trösta dig med att du inte är ensam…
Låst ämne

Jan Grismöbel: Mjo, det är lite av filosofin kanske. Växa tillsammans och bli bättre människor både på isen och utanför. Låter fint men det ska ju ge resultat också.
Låst ämne

Brynäsgubbe: tänk positivt, vi sparar dem bara till lite viktigare matcher!
Låst ämne

Ända sättet att klara oss är en konstgjord andnig med ny tränare. Men vad hjälper det nästa säsong? Nä kanske lika bra bränna ner allt till grunden så precis alla försvinner bort. Ur askan ur elden..
Låst ämne

Silfver: Kollar man de två senaste mötena lagen emellan så ser det ju inte bra ut. Totalt utspelade i Malmö där vi vann turligt och hemma lyckades vi oxå vinna rätt oförtjänt.

Den enda jag är säker på är att jag kommer må skit från start till slut.
Låst ämne

Nollade 2 matcher i rad inför ett kval, det bådar gott.
Låst ämne

Hörde under myspratet med Alcén att vi tycker om Manner han är en fin person ..Går som en röd tråd genom föreningen . Det är personen som är viktig . Inte hur bra man är som utespelare målvakt tränare ..Har man varit spelare engång i Brynäs så har man förtur som spelare eller ledare. Skit I om man kan leverera i en proffisionell förening som en uppgift . Vinna guld leverera underhållning . Dom har missat på alla punkter utom 1 gång på 24 år
Låst ämne

Bulten: kompis med alcen.
Låst ämne

Horace76c: Klarar inte av honom. En spelare som på egen hand kan fucka upp hela kvalserien
Låst ämne

parks: exakt.
Det sista jag vill är att åka ner till HA men vi har ju snart provat allt annat och ändå bara trampat vatten. Det blir en spännande utmaning och kanske vad som behövs för att klubben ska kliva ner från sina höga hästar och inse vart fan vi står
Låst ämne

Bulten:
Fyyy fan, bryr med timashov NU... fan vad han skämmer ut oss!
Låst ämne

Chanzone: japp. De flesta experter tycks anse att Brynäs är en ”dead man walking”, men hoppet är väl det sista som överger en antar jag.
Brynäs backsida är stark i förhållande till Malmö, men de har en starkare forwardsida. Jämnt skägg som i tabellen med andra ord. Eller så är Kollar en mkt bättre tränare än Manner, kan ju vara så också…
Låst ämne

brynäs08: Ja jag tror snart det är dags för en workshop med River Jump om jämställdhet! Kanske det kan rädda oss
Låst ämne

brynäs08: ja samma här, mitt sjätte kval också 95/96 säsongen mitt första kval.. och jag håller med, så här dåligt har det nog aldrig känts inför ett kval.. 2005kvalet kändes ju ordentligt tufft efter leksand förlusten i kvalserien vill jag minnas.. men dom lyckades ju den gången till slut.. våra nio liv kanske är slut nu..
Låst ämne

bradberry: men läs kommentaren igen för i helvete. ”BARA ETT EXEMPEL, BomBom”.
Låst ämne

J-S: Bom bom har säkert viktigare saker å göra än att rädda en patetisk å misskött förening o Gävle ..
Låst ämne

J-S:
Spelartruppen som gjort att alla tränare fått sparken?
AL, Tima, Tjecken, Johannesson, Kinnvall, alla finnar, JL, blomman ... Ingen av dessa spelare har bidragit till att ngn tränare fått sparken.

Att tidigare tränare fått sparken är historia och det finns olika anledningar till varför de fick sparken.

Det är här och nu som gäller och Manner har inte levererat.
Han har helt enkelt inte lyckats med att få laget att spela en effektiv och stabil hockey.
Han vill spela en långsam och defensiv hockey som inte fungerar I en skridskostark liga som SHL.
Detta har han fått svidande kritik för av många experter.

Att han har OS och VM guld funkar inte heller då det finns många parametrar som spelar in i de korta turneringarna plus att han är ass tränare och inte huvudtränare.
Låst ämne

Silfver: Vi får se helt enkelt.
Låst ämne

Om jag räknar rätt blir det här mitt 6e kval. Jag har aldrig trott i hjärtat att vi inte ska klara ett kval förrän denna gång. Det har aldrig sett så håglöst ut inför ett kval som nu. Det har aldrig varit så mjuka värden i klubben som nu, vart fan är brynäsandan?
Den här pk-upplagan av brynäs är då fan inte det lag jag började följa som grabb.
Låst ämne

Läser artikeln från Aftonbladet, och det är lite samma känsla som det man läste på GD att något är på gång. Får se vad de gör, men något kommer att hända. Det är så det känns.

Det är väl ändå rätt rimligt då vi, just nu, är en poäng från att sluta sist i serien samt mest insläppta mål och sämst +/- i hela serien.

I år floppade vi, och någonstans har inte saker skötts rätt. Oavsett om det är värvningar, rollen som sportchef, tränarna eller ihopsättningen av laget så bär någon ansvaret för det här. Man kan inte gå igenom hela organisationen utan att hitta något som inte skötts rätt, eller utan någon som inte bär ansvaret.

Vår bästa chans till att undvika Hockeyallsvenskan är vår nya målvakt.
Låst ämne

Chanzone:

Det gör ont att åka in i positioner där man kan göra mål.
Brynäs har inte tillräckligt modiga spelare...
Låst ämne

10187:
HAHAHA helt otroligt HAHAHA att du tror att HAHAHAHA ingen fattar att HAHAHAHA du HAHAHAHA är HAHAHAHA Pettis HAHAHAHA

Bara hån och hat. Lär dig lite hyfs!
Låst ämne

munkas: Som sagt jag har ett fruktansvärt snedvridet självskadebeteende när det kommer till brynäs som gör att jag måste titta på skiten oavsett hur jävla nedpissad jag blir, nu håller jag dock på att ta MC kort och ska köpa mig en motorcykel så jag har stort fokus på detta och ett jävla intresse och något kul att se framemot, tror detta har gjort att jag bryr mig mindre och börjar faktiskt vänja mig vid tanken att vi kommer åka ur och på så vis börjar nog intresset svalna för detta patetiska lag och förening....
Låst ämne

Chanzone: Tabellen och målskillnaden säger emot din bok. Formmässigt finns egentligen ingenting som pekar på att Brynäs skulle klara detta.
Låst ämne

munkas:

Om Alcen varit lika duktig på jobbet som sportchef som han är på att prata fort då hade BIF lett SHL
Låst ämne

Attila: ”Kan ett alternativ vara att ha kvar Manner, men ta in, bara ett exempel, BomBom som assisterande som hjälper till som matchcoach?”

Absolut ett alternativ t ex Nils Ekman,
Detta för att undvika HA,
Men efter säsongen många spelare plus sportchef som måste få foten,
Elitidrott bara resultat som räknas underkänt för sportchef och flera ledande spelare,
🙉🙈😥🤔
Låst ämne

JohnnyBotox: Alltså själva spelet har ju varit bättre än resultaten. Men tyvärr så är man för uddlösa framåt och man bjuder på enkla mål. Svårt att säga om det är kvaliten som saknas eller om det är psyket som är för vekt. Eller båda?

Att vi har mer kvalite i laget än Malmö och råder det inget tvivel om i min bok. Men man ska få ut det på planen oxå.
Låst ämne

Gunderson: Nä fan. Man får en tår i ögat faktiskt. Var på plats i Timrå i förrgår. Spelet såg inte bra ut. Anemiskt. Laget verkade inte vara påkopplat trots att det gällde så mycket. Var besviken över det jag sett när jag och brorsan lämnade arenan. Krävs något extraordinärt mot Malmö nu.
Låst ämne

munkas: jag kollar alla matcher! 💪 igår kollde jag på almtuna-östersund för att scouta nästa säsong..
Låst ämne

Supportern: jag är helt klart orolig. Tveksam till att vi klarar det denna gången.

Men det går ju inte att vara besviken på denna match. Tro fan att det inte är särskilt lätt att tända till. Är förvånad att det inte blivit fler mål till Växjö.
Låst ämne

Attila: Å hur i helvete skulle det gå till tänkte du? Uppdrag som chefsscout i Columbus samt i Tre kronor… Hur ska Brynäs matcha det?
Låst ämne

Chanzone: Hur ofta sker de där ”överkörningsmatcherna”? Är var 10e match ungefär?
Kvalserien går i bäst av 7 så kanske en match då.
Om vi har tur med domaren.
Låst ämne

munkas: gäller att kolla vad juniorerna går för. Resultatet skiter jag fullständigt i :)
Låst ämne

Visste inte att Lule hade 11 junisar ikväll. Jag har inte orkat följa sportnyheter sen Timrå. Första Brynäsmatchen jag missar på ett par säsonger ikväll. Laddar om inför kvalet likt laget verkar göra också.
Låst ämne

brynäs08: Sitter det alltså folk på riktigt och ser matchen ikväll??
I vanliga fall finns det ju iaf nån sorts nerv även om spelet är pissuselt.
Nu är det både betydelselöst och pissuselt.
Passa på och njut nu istället innan eländet börjar nästa vecka.
Låst ämne

Chanzone:
Jag ställer mig frågan. Hur i hela helvete kan man gå på matchen ikväll.. hahaha! Då har man inte mycket till fritid.
Ölund pratar om positiva vibbar i spelet att det är viktigt.
Hahahahah fyfan va kassa dom är... Kommer åka ut i år. Var så säkra allihopa!
Låst ämne

Chanzone: mmm, jag är dock tyvärr tveksam.
Låst ämne

Forsberg 1978:
Haha jobbigt för han då!
Låst ämne

J-S: Kan ett alternativ vara att ha kvar Manner, men ta in, bara ett exempel, BomBom som assisterande som hjälper till som matchcoach?
Låst ämne

“Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat”
Låst ämne

Supportern: Har ju absolut ingenting att spela för. Undviker nog mest att bli skadade typ. Med tanke på hur man körde över hv för nån match sen så bör man kan höja sig om man vill.
Låst ämne

« · 2490938 · »