Brynäs IF

730077 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2516602 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
Mrassarson: Känns sådär att spekulera om placering när vi sitter med ett blankt papper i näven...
Låst ämne

Brynäsgubbe: Topp-6 fixar vi nästa år. Blir bra det här, nu måste vi stötta o peppa laget.
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Europas bästa backar visar framfötterna i VM och OS. Bertilsson har knappt spelat landskamper överhuvudtaget. Han har möjligtvis varit en av SHL:s bästa defensiva backar, men knappast den bästa backen i SHL någon säsong. Och då ska man komma ihåg att Schweiz och Ryssland har haft ännu bättre backar i sina ligor.
Låst ämne

SnowKing: Bra skrivet, Brynäs behöver trots allt stöd. Det som är gjort kan inte ändras däremot kan man påverka framtiden. Eftersom många sponsorer bestämt sig att fortsätta stödja föreningen och t.o.m ökat stödet aå tror jag på ett positivt utveckling. Nedgraderingen var kanske det bästa som kunde har skett Brynäs.
Låst ämne

Peja: jo det har han väl han var grym när brynäs tog guld bland annat och han har varit riktigt bra alla säsonger utom Den som nyss var
Låst ämne

JohnnyBotox: Exakt!
Låst ämne

SnowKing: Enig!! Kom igen nu alla för fan!! Lägg ner raljerandet eller sätt er i ett Leksandsforum.
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Bertilsson har aldrig varit en av Europas bästa backar. Dessutom avslöjade Alcén sig själv när han sa det, alltså hur mycket Brynäs överskattar sina egna.
Låst ämne

Tigerhjärta: nej, han har inte imponerat. Värvar dyrt och dåligt. Verkar vara lite omodern i sitt sportchefande, som Sundlöv.
Låst ämne

Peja: Folk flyr sjunkande skeppet.
Låst ämne

”CLOCKWORK FÖRLÄNGER SOM OFFICIELL PARTER - VÄXLAR UPP STÖDET!”

Varje kronor räknas..
Låst ämne

SuneMangs: Blir rejält förvånad om vi grejar topp 10.
Låst ämne

Treklövern1912: han har varit en av Europas bästa back för ett par år sedan men börjar bli lite till åren bertillsson men tror han kommer vara bra på allsvensk nivå jag gillar bertilsson en av mina favoritspelare🖤💛❤️
Låst ämne

SuneMangs: Däremot är fan Pajen ingen sportchef jag hade varit nöjd över att få in vid en sådan satsning. Har knappast gjort underverk med LHC. Värvar bara massa leftovers från övriga klubbar.
Låst ämne

SnowKing: Ännu ett lag som kommer storsatsa i HA nästa säsong.
Låst ämne

Treklövern1912: ” Europas bäste back klar, toppen”

Kommer från Europas bästa supporter, toppen!
Skämt åsido, positiva tongångar nu gänget! Hoppas vi får tränarna + spelare presenterade snarast, det är på tiden!
Låst ämne

Treklövern1912:
Det här raljerandet över vad som varit är så gränslöst smaklöst...
Brynäs står inför en aldrig skådad prövning, då kan vi väl för h---vete sprida positiva vibbar... eller tiga still?
Forza Brynäs!
Låst ämne

Chanzone: Podden, 23 minuter in. Kommer säkert en artikel också.
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Europas bäste back klar, toppen
Låst ämne

Hmm..Karin var den som svarade på mitt mail om att uppmärksamma Fansens värvning och medlemskapen mer. Den andre, Hallman, har inte svarat mig, han fick samma mail.
Låst ämne

pjåtor: det kan nog handla mycket om kommunikation mot sponsorer och leverantörer och liknande för att bygga långsiktiga relationer. Sen bör man som förening så klart leverera kommunikation mot supportrar också, tro inget annat.
Låst ämne

Peja: Det har jag också funderat på? Vad gör en kommunikatör i en förening? Supportrarna verkar inte vara prio för en sådan?
Låst ämne

Lemp: I podden? Eller står det i expressen?
Låst ämne

Malken: Man funderar ju lite vilken klass han håller nu för tiden. Spontant känns det inget vidare faktiskt.
Låst ämne

xxx BIF xxx: Ja, som utomstående är det svårt att förstå vad Brynäs kommunikatörer gör på dagarna. Brukar kunna vara så när man inte är insatt i folks jobb men det är svårt att förstå vilka de kommunicerar med.
Låst ämne

Chanzone: "Molin och Wännström har oxå kritat på"

Wännström har -18 i +/- senaste säsongen för Augsburger Panther. Hu!
Låst ämne

Lemp: Jasså, det hade jag missat 😅
Låst ämne

Peja:
Frågan är vad hon gjort under sin tid i BIF
Klart att hon gjort nått men jag har inte sett mycket från henne..
Låst ämne

Chanzone: Att Gällstedt är klar har redan bekräftats av Höken imorse.
Låst ämne

Auchinleck: Karin Johansson lämnar kommunikationsavdelningen.
Låst ämne

Chanzone: Jag har hört exakt samma!
Låst ämne

Chanzone: Å så bra, tre gamla Brynäsare!
Låst ämne

mk:
Sitter inte på JAs kontrakt, men det har skrivits om 4 år från ca juni 2021, det bör väl betyda tom juni 2025 nånstans.
Kostnad 1 MSEK per år inkl sociala?
Det talar för kontinuitet i hans fall?
Oavsett kompetensen.
Låst ämne

Auchinleck: Fan. Nu blir jag Huge igen..

Men vi vet ju ännu inte hur organisationen kommer se ut.

Jag kommer vara på din sida om det visat sig att JA sitter kvar över nästa säsong.

Med det sagt så kan han få sätta vissa kontrakt, men då kicken när det ska byggas mot näst år.
Eller varför tar KD det nu om JA ska vara kvar?

Som jag läser det så är JA kvar till 31/4 när de flesta kontrakt har slutdatum. Skulle tro att hans 3:e år startar då..
Då byts han kanske ut.

Så gjorde ju HV med TS.
Man var inte förutseende. TS hade 2+1. Hans andra år slutade 31/1. Därav att man kickade då.
Låst ämne

Får uppgifter att Gällstedt är klar som tränare. Molin och Wännström har oxå kritat på.
Låst ämne

mk:
"Tror jag absolut inte.
Men säkerligen bättre på att förhandla kontrakt."

Du menar först förlänga med tränaren för kontinuitetens skull, sen sparka honom för kontinuitetens skull och sen ansvara för att
Brynäs åker ur högsta serien efter 63 år, för kontinuitetens skull?

Det verkar intuitivt som kontinuitet utan kompetens är kontraproduktivt?

Men allt är bra.
Låst ämne

Lyssnade på podden sanny Svensson och höken säger att bertilsson är i princip klar för fortsättning, ölund och rödin hade brynäs fått positiva signaler om att dom kan tänka sig stanna hoppas det stämmer🖤💛❤
Låst ämne

Molla: Tror dom flesta instämmer med det.
Låst ämne

Molla: Att KD är involverad i kontraktsförhandlingarna är väl säkerligen pga att alla ekonomiska beslut över ett visst belopp måste gå via honom i det här utsatta läget. Vem som har gjort den initiala sportsliga värderingen vet jag inget om, men troligtvis våra sportchefer.
Låst ämne

Lemp:

Vi behöver få in ny sportslig kompetens, annars går detta ännu mer åt h-vete
Låst ämne

lapad: 4 år stämmer enligt den här artikeln. Borde alltså vara 2 år kvar.

Ber om ursäkt om någon uppfattar länken som stötande. Det är en svår mental prövning att läsa igenom artikeln.
Låst ämne

Molla: Alternativet är att Alcén ska styra sporten och jag vet inte hur mycket tryggare man blir av det heller.
Låst ämne

TheSickSwede: Och hur i helvete kan man skriva så lång kontrakt med någon utan erfarenhet?
Låst ämne

Malken:

Och kompetensen?
Låst ämne

Anders Berg: Han har väl avverkat strax 2 år av sina 4 om jag inte missminner mig.
Låst ämne

Molla: Med alla spretande viljor behövs nog faktiskt en järnhand som alla följer. Det är förstås alltid trevligare när man kan diskutera sig fram till konsensus - men den möjligheten finns nog inte här!
Låst ämne

Visst har Johan Alcén kontrakt i fyra år till? Eller är det bara 3 nu? Blir dyrt att sparka. Men det är ju å andra sidan inget nytt inom Brynäs - det kanske till och med har en fond för såna utgifter?
Låst ämne

cog:

Problemet är att vår KD charmar alla med sitt lugna och vältaliga sätt. Men helt ärligt, vem känner trygghet i att han nu är den som styr sporten men järnhand?
Låst ämne

Hakning-Henrik: Då är det bara anställa en ansvarig för korvinköp eller varför inte låta Alcén ta det uppdraget, det "kanske" han skulle klara av
Låst ämne

kulltorp: 10 poäng för den. Skrattar fortfarande.

Annars så är det inte så lite provocerande när spelare uttalar sig om hur hemskt och hur ledsna de är att de lyckats spela ner lagen i HA och sedan tar största sedelbunten och drar.
Det är ett stålbad i HA, gud bevars om ni hittar ett guldkorn, då kommer SHL och knycker spelaren genom att vifta med 1 promille av alla miljarders miljarder som cmore ger till SHL medan HA får finansiera spelarna med såld korv på matcherna.
Låst ämne

« · 2516602 · »