Brynäs IF

730060 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2517500 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
bradberry: Länge sedan det presenterades några nyförvärv, vakna Alcén!
Låst ämne

9682: Vi får väl se när vi möts nästa säsong. Gamla leftovers som Mannberg och Pettersson tar ju lätt en tröja i Modo så jag tror nog Rödin och Bertilsson ska kunna hävda sig väl.
Låst ämne

Å snart presenteras Greg…😊
Låst ämne

Mrassarson: Johan Larsson skulle vara toppspelare i SHL..
Låst ämne

Mrassarson: Rahimi har varit otroligt viktig för Björklöven de senaste årena. Bertilsson är utan tvekan bättre än han är, minns hur usel Rahimi var sista året i SHL.
Låst ämne

Ge mig mer!! :D

Bertil upp och ner i år, men i match 4 mot Malmö fick han in ett par klockrena tacklingar, nästan skönare att se på än när vi gör mål...

Skiter i sommaren, vill ha september nu!
Låst ämne

Back: Jättenervösa, haha!
Låst ämne

9682: Jag ser det som självklart att Rödin och Berra är två svinbra förlängningar, det är inte SHL längre kom ihåg det. Båda dessa herrar kommer vara toppspelare i Allsvenskan, är övertygad om det.
Väldigt bra signalvärde på dessa förlängningar med.
Låst ämne

Jan Grismöbel: Bra där, kämpa på..håller tummarna för att det kommer att bli bra.
Låst ämne

Tigerhjärta: Usch! Vi ska ju möta Färjestad ;-)
Låst ämne

Back: Berra är klar ✔️
Låst ämne

9682: Vi ses i höst👋🏼
Låst ämne

9682: Det motsvarar väl ca 20 mål i allsvenskan.
Men förstår att ni börjar bli nervösa😉
Låst ämne

9682: Nu är det ju lite annan ekonomi i Brynäs när dem spelar HA, så de har nog gått med på rätt mycket lägre lön än innan. Vilket jag anser iaf visar att de tar sitt ansvar att de spelat ner Brynäs i HA
Låst ämne

Silfver: Det är klart att man gärna ha kvar dessa veteraner i Hockeyallsvenskan, men som du säger är skadorna ett bekymmer. Om vi leker med tanken att Brynäs hade spelat Hockeyllavenskt slutspel nu - är det troligt att spelare som Rödin, Bertilsson etc hade varit skadefria i en "finalserie"?

Med det sagt, så hoppas jag på fler kontraktsförlängningar. Lindbäck, Kinnvall och Ölund vore bra stommespelare, Blomvist en bra utfyllnadsspelare som tillför rutin lägre ner i hierarkin, och naturligtvis vill man se att Lindstein & Nordh blir kvar också.
Låst ämne

Back: Klass? 32-åring som gjorde 6 må! Är Rödin så fantastisk? Hoppas han är billig.
Låst ämne

Anders Berg: Om de hade kunnat skriva kontrakten med alla recyclade 30+ spelare utifrån antalet matcher som de faktiskt spelar vore det ett snillrikt IKEA drag.
Problemet är att det kräver en stor trupp med tanke på hur skadebenägna många av dem är.
Låst ämne

Tommy: Känns bra att Rödin stannar. Vi skulle aldrig kunna locka till oss en spelare av hans klass i nuläget.
Kommer nog kunna locka Bertilsson, Kinnvall och några till att skriva på. Då har vi en bra stomme att bygga på.
Låst ämne

Alfred : ... ytterligare en kille som har mycket att bevisa - har inte alls varit bra senaste åren.
Låst ämne

Anders Berg: BEEEEERRRRRTIL!!!!!
Låst ämne

Anton Rödin i tre år till alltså. Han har ju - faktiskt - mycket att bevisa. Det var många år sedan han kändes som den naturliga ledaren. Men kanske är det bra att han var först ut - det kan innebära att fler hänger på - men återigen; jag är inte säker på att det är så värst bra att han stannar.
Låst ämne

pjåtor: beklagar sorgen. Hoppas 2024 blir ett bättre år för dig och alla andra Brynäsare.
Låst ämne

Jockster : håller med. Hans attityd klarar vi verkligen oss utan.
Låst ämne

370:
Var nog ett krav från Antons sida att han skulle få ett längre avtal om han skrev på för allsvenskt spel så att han har klart med kontraktet vid avancemang till SHL.
Låst ämne

10272:
Lindbäck skall inte få något erbjudande alls.
Lindbäck skall för evigt förknippas med skam och vanära
Låst ämne

Tommy: Helt inne på samma linje. SHL har blivit för bra för Anton, men att kliva ner i HA vill jag jämföra med att det blir som se Anton för 2-3 år sedan igen.
Nu kommer han få den där extra sekunden som han behöver!
Låst ämne

Tigerhjärta: måste erkänna att jag var less på det mesta i o kring klubben direkt efter förlusterna i kvalet, och dessutom funderat över ex Antons roll i de svaga upplagorna men nu känns det fan bra ändå. På den här nivån borde han vara en toppspelare och att han har hjärta för klubben råder väl ingen tvekan om. Om det följer ett par till nu som stomme så tror till o med jag på det här....
Nä hindra mig nu...jag flyger iväg som vanligt så här års...
Låst ämne

Loomis666: Viktigt! Vilka signaler det sänder!
Låst ämne

Loomis666: Nu gävlar är det dags!
Låst ämne

Loomis666: ytterligare tre år alltså
Låst ämne

Anton först...
Låst ämne

pjåtor: Beklagar sorgen, pjåtor
Låst ämne

10272: Det enda som kommit fram är att Brynäs lagt ett lågt utgångsbud. Allt annat du säger är spekulation. Du vet inte vad han kräver i lön eller vad budet ligger på. Imponerade att störa sig på krav man inte vet.
Låst ämne

Minns inte var jag läste att Brynäs gett Lindbäck ett bud som denne inte är nöjd med.
Låter inte bra i mina öron. Lindbäck om någon ska bara vara glad att han ens får ett bud efter årets säsong.
Att han blir girig nu luktar inte gott någonstans.
Om han inte vill ställa upp med den lön Brybäs erbjudit så kan han väl lika gärna sticka dit han får den lön han kräver. Vilket inte kommer bli någonstans. Tror faktiskt ingen är sugen att värva Anders efter årets säsong.
Om Brynös vill lägga mest pengar på typ Rödin, Ölund och Larsson så ska Lindbäck vara glad att dom ens vill ha honom kvar i laget.
Nej, jag stör mig på Lindbäcks krav och hans inställning till vad han är för målvakt 2023.
Låst ämne

Metalman: Raset ner i as var ju väntat samtidigt med cancerbehandling så erkänner att raset inte känns så tungt då fokus är på något annat. Som tur är så ser min behl ut å funka . Men jobbigt när man inte kunnat äta på 3 veckor . Å sonden spyr jag upp hela tiden . Färdig med strål å cellgift 21/4 . Sen kan jag hoppas på att det vänder . Mer sugen på en god middag med massa smak än Brynäs just nu ❤🖤💛
Låst ämne

pjåtor: Beklagar sorgen! Hoppas han får se oss komma tillbaka till shl från ovan
Låst ämne

pjåtor: Beklagar verkligen. ❤️🇧🇪
Låst ämne

pjåtor: Beklagar😢❤️
Låst ämne

Blindpass: Det började alltid med att Stig Östling eller "Jos" Svensson tog burskydd på den gamla goda tiden!
Låst ämne

pjåtor: Beklagar
Vid sådana händelser så förekommer ishockey väldigt oviktigt om vilka Brynäs nya tränare eller spelare är
Låst ämne

pjåtor: Beklagar sorgen, Pjåtor. Även min älskade storebror gick bort i cancer. Även han råbrynäsare. Lider med dig ⬛️🟥🟨
Låst ämne

Blindpass: "dra en gubbe"??
Låst ämne

"Stiff upper lip" som gäller framöver alltså. Spännande resa, hoppas vi kommer fram från burskyddet och börjar spela lite klapp, klapp som på den gamla goda tiden.
Låst ämne

Peja: Masken var också GM/SC när Rögle tog steget upp från HA till SHL. Van vid att jobba med små medel.
Låst ämne

Bratwursten : "Tycker Gällstedt känns spännande. Men istället för masken borde man satsa på en duktig scout."

Glöm inte att Masken har gjort en massa år som NHL-scout. Det skulle kunna vara så att han är tilltänkt i den rollen, eller att han ska lära någon av sportcheferna hur man jobbar med scouting.
Låst ämne

Tigerhjärta:
Jag hade fel där. Förlåt för jag skenade iväg. Skulle haft mer belägg för det inlägger.
Låst ämne

Jag har varit Brynäsare sen mitten av 60-talet, därför måste jag erkänna att min kunskap o erfarenhet av allsvenskan är mycket begränsad. Följde förstås skadeglatt Frölundas besök där under slutet av förra årtusendet...
Men, jag har ingen aning om hur man bygger ett lag för HA eller vad som krävs för att ta sig ur det träsket på kortast möjliga tid.
Dock behöver man inte oroa sig för sin okunskap, forumets experter förefaller ha järnkoll på allt från ismaskinist till bästa hotell i Karlskoga...

Förlåt en anings blåögda dagdrömmar... Men, tänk om nån talat om för Manner att bästa målvakt skall stå... att det är tillåtet att ta timeout i SHL... att det kan va taktiskt att toppa laget i slutet av tredje och gå ner på 3 femmor om man har en knapp ledning...
Men, jag inser att så enkelt kan det ju naturligtvis inte va... mycket enklare att ge Alcèn skulden för ALLT!
Låst ämne

Tigerhjärta: Tycker så illa om dessa nya konton...

Har man så många personligheter så man måste ha flera?
Det är ju bara samma gnäll på alla ändå.
Låst ämne

Tigerhjärta: Janne Larsson kanske är för rak och ärlig för det stora Brynäs-egot. Allsvenskan är ingen lek kan jag upplysa om. Alla vill slå er i varje match. Ni kommer dock att lyfta ligan som den klassiska klubb ni alltid kommer att vara. Städa upp rejält, är fortsatt mitt tips. Sen kommer det bli kul igen...
Låst ämne

xxx BIF xxx: Scouting är obefintligt i Brynäs IF, alla vet det.
Låst ämne

« · 2517500 · »