Brynäs IF

730001 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2518538 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
xxx BIF xxx: Tänk vad mycket Brynäs betyder för en ändå. Före kvalet blev klart tänkte jag att jag inte kommer att bry mig lika mycket om matcher o s v om det blir HA. Inför säsongen skrev jag här att jag satsat på en 86 tummare för hockeyn, varpå Munkas skojade om att jag kanske kommer att slänga ut den genom fönstret senare på säsongen 🙂. Har den dock kvar ändå och nu längtar jag till HA-starten i höst…
Låst ämne

KalleTeodor: Nu är ju vinst eller förlust rätt trubbigt att utgå ifrån.
Här kan du se lite Limpan quality, det är svårt att snacka bort.
www.shl.se/single-video/video%7Cstaylive%7C190000
Låst ämne

brynäs08:
Jag är också nöjd med alla 4 signingar!
Scott o Larsson hoppas jag också på ännu även om Larsson känns osäker.

Finns inte en chans att David stannar men fan vad jag gillade den backen. Ryktas han någonstans redan?
Låst ämne

brynäs08: Ja, det är säkert Alcéns visioner, spelsätt och identitet som grabbarna köpt in sig på. Inte alls klubbhjärta, eller hur? Tror mer att det var killarnas egna beslut och pliktkänsla mer än något vi ska tacka Alcén för. Dom här förlängningarna hade du och jag klarat av att göra också.
Låst ämne

Nåja… måste ändå ge Alcen 5plus för de fyra senaste värvningarna.
Låst ämne

Tack Ölund, hoppas du får ett C på bröstet.
Låst ämne

Mogel: Loggar in efter några timmar borta från datorn och *poff* Cahling borta och Linus förlänger! Ge mig en Larsson-förlängning nu också så är det den bästa dagen på många år.

Alcén får vi nog dras med minst en säsong till, tyvärr.
Låst ämne

Tigerhjärta: Undra hur många poäng han kan göra nästa år. Jag säger 43 vad tror ni?
Låst ämne

Linus!!! Det trodde jag aldrig! 💪💪💪 ❤️🖤💛
Låst ämne

Bra där Linus, tack
Låst ämne

Tigerhjärta: Mycket, mycket bra. Imponerande av Ölund ⭐️
Låst ämne

Förlängningen av Ölund är helt klart mest anmärkningsvärd hittills!
En kille i sin bästa ålder som med all säkerhet fått anbud från mängder av andra klubbar.
Fina jävla Ölund!
Låst ämne

Attila: Ölund klar. Kom ihåg var ni läste det sist
Låst ämne

JohnnyBotox: 4 rätt, jävlar
Låst ämne

Alvin : Ölund har skrivit på för 1 år till! Kom ihåg vart ni läste det först.. skj.
Låst ämne

Spacebb:
HÄRLIGT!
Låst ämne

Spacebb: Ölund klar ✅
Låst ämne

Såja ölund förlänger ❤️💛🖤
Låst ämne

Back: Finns det någon Brynäsförbannelse så kommer han att bilda fruktat par med Karlqvist.
Tyvärr drabbar det ju inte Brynäs...
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Olesen 30 mål! Då får han nog räkna med träningarna också.
Låst ämne

Lunkan: I BP stal han många puckar från motståndarna som han fick frilägen på. Även om han missade 9 av 10 så gick det värdefull tid. Jag kommer sakna Eklind.
Låst ämne

Cahling borta
Låst ämne

Bratwursten : Det var väl dom flesta?
Låst ämne

Lunkan: Kommer inte sakna varken Olesen eller Eklind. Båda var likbleka när det gällde som mest i kvalspelet.
Låst ämne

lapad:

" Aldrig varit imponerad av Eklind"

Lite imponerande är det allt att missa så många frilägen!
Låst ämne

lapad: nej jag har inte heller varit imponerad av eklind var bra var tionde match ungefär men blir säkert bättre I luleå
Låst ämne

Kuntakinte: Och framför allt.Vi kan inte göra som i shl,nu har vi facit.
Låst ämne

lapad: Eklind är en bra grinder, stor och stark och viktig i boxplay. Men vi kommer att klara oss utan honom 👍
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Aldrig varit imponerad av Eklind.
Låst ämne

JohnnyBotox: Skönt att det är klart med laget så slipper man uppdatera sidan var 5:e minut för att läsa senaste nytt 😁
Jag tycker att den nya coachen ska vara klar innan nya spelare presenteras.
Håller tummarna för nytänk och ett djävla driv!
Låst ämne

Ove Myling: Jag har hört att Brynäs kommer vinna minst 1 match och förlora minst 1 match i HA nästa säsong. Kom ihåg vart du läste det först.
Låst ämne

Ove Myling: Hahahaha
Låst ämne

lapad: Jag hör att Brynäs kommer att göra klart med många nya spelare. Kom ihåg vart du läste det först.
Låst ämne

lapad: haha ja jädrar i min låda :D
Låst ämne

JohnnyBotox: Du lyckades med 3, grattis 😂
Låst ämne

Ove Myling: haha tror han flög i mig och tog över min själ för en stund :)

nej, skämt åsido. laborerar bara med lite namn som florerat här och i blaskorna och baserat på vad Alcén sagt, kollat lite kontrakt på berörda spelare osv. Tycker själv att det är lite för "erfaret" lag, behöver nog föryngras lite och kanske lite billigare och mer utvecklingsbara spelare.

Har inte tagit hänsyn till spelartyper alls, bara position. Men någon träff kanske jag kan få :D
Låst ämne

JohnnyBotox: Verkar som Pettis har hackat dig.
Låst ämne

Wesley: "Alex är ingen stjärnspelare. Han spelade JVM med tex Lias Andersson, Tim Söderlund mfl"

Nu kanske du resonerar som så att ni fortfarande spelar i SHL och där är Alex ingen stjärnspelare. Tror dock många hade sett Alex som en stjärna även i SHL.

Vad jag har för problem? Är snarare du som snackar rappakalja och sen inte kan erkänna att du hade fel , utan du surnat till istället :)
Låst ämne

Alcén mailade, tydligen nästan klart nu. Två backar till ska in. Kom ihåg var ni läste det först!

25 Jonas Johansson
39 Anders Lindbäck

4 Theo Lindstein
15 Simon Bertilsson "A"
23 Lucas Carlsson
28 Johannes Kinnvall
57 Karl Johansson
74 Chad Billins

9 Taylor Matson
10 Johan Larsson
14 Alexander Ljungkrantz
18 Anton Rödin "A"
21 Miles Powell
22 Sebastian Wännström
24 Hampus Eriksson
29 Johan Persson
34 Noel Nordh
36 Linus Ölund "C"
41 Greg Scott
44 Jacob Blomqvist "A"
71 Tyler Vesel
72 Joakim Rohdin
76 Oskar Kvist
Låst ämne

modomille: "Oj vad du letar efter halmstrån. Det var under corona säsongen som Kellman spelade några matcher i början av säsongen med Kristianstad. Många spelare valde att börja säsongen i HA för att sedan återvända till Nordamerika.

På HA nivå så är A Nylander en mega stjärna. Om du inte kan förstå det så vet jag inte vad jag ska säga."

Och!? Har jag sagt att han inte är det skulle vara det. Det är ju precis det jag snackar om att vissa behöver få gå ned något steg för att dominera eller bli megastjärnor som du uttrycker det. Är det förälskad
i Alex eller så eller vad har du för problem?
Låst ämne

modomille: "På HA nivå så är A Nylander en mega stjärna. Om du inte kan förstå det så vet jag inte vad jag ska säga."

Kanske i Modos jävla skitlag. Stick tillbaka till din egen lagsida och fortsätt trolla där istället.
Låst ämne

Wesley: Oj vad du letar efter halmstrån. Det var under corona säsongen som Kellman spelade några matcher i början av säsongen med Kristianstad. Många spelare valde att börja säsongen i HA för att sedan återvända till Nordamerika.

På HA nivå så är A Nylander en mega stjärna. Om du inte kan förstå det så vet jag inte vad jag ska säga.
Låst ämne

Dallemas: Djuuuuuuuuuuuugårn
Låst ämne

Lindström: Kommer man vara ett topplag nästa säsong, vilket kan bli fallet om fler och fler spelare väljer att stanna, så kommer nog också Alcén vara mer tillgänglig och synas mer i media. Precis som att Svedman fick ta majoriteten av all media innan och under kvalet, men Alcén syntes helt plötsligt till i Cmore-studion när man hade vunnit nere i Malmö…
Låst ämne

Nån som hört vart Anton Gradin spelar nästa säsong? Om han inte har kontrakt borde han va nått för oss…. Rightare med näsa för målet å bara 23 bast.
Låst ämne

modomille: "Finns flera Kanadicker och Amerikaner som har varit nere och vänt i HA, som har haft liknande bakgrund som Alex"

Och Varför kan inte Alex göra det om Joel Kjellman kunde ta 14-15 matcher i HA för att sedan samma säsong gå vidare till AHL och NHL igen. Han hade säsongen innan spelat ett antal matcher i AHL och NHL. Blandar du ihop Alex med brorsan William?
Alex är ingen stjärnspelare. Han spelade JVM med tex Lias Andersson, Tim Söderlund mfl.
Låst ämne

Auchinleck: Jag skulle säga att det finns en väldigt tydlig otydlighet. Kanske är det man försöker vara tydlig med!
Låst ämne

Brynäs forever 1912:
Ser du nån ändring av tydligheten i hur Brynäs skall spela 23/24?
Rekryterar Brynäs för att spelarna skall pyssla med det spel de är bra på under matcherna?
Eller är det fortsatt otydligt trots att en av sportcheferna är tydlig nu?
Låst ämne

Wesley: Så det var inte du som skrev det här?
"Finns flera Kanadicker och Amerikaner som har varit nere och vänt i HA, som har haft liknande bakgrund som Alex"

Kanske var hunden som kom åt tangentbordet? :)
Sen så håller jag med dig om att det kan vara bra för spelare att ta ett steg ner för att få en skjuts i karriären, men att spelare av A Nylanders kaliber ska göra det i HA? Nej det händer inte.
Låst ämne

« · 2518538 · »