Brynäs IF

727955 inlägg · 7962 ämnen

Almtuna IS-Brynäs IF

« · 897870 · » Till forumet

Sv: Almtuna IS-Brynäs IF
Metal Guru: Får man 3 års kontrakt så är han inte ens närheten av frysfacket :-))

Däremot så dröjer det nog till Åland/Leksand/Sundsvall innan vi ser han på isen. Själv trodde jag att jag skulle få se honom i Uppsala i morgon.

Laget imorgon är inte ens i närheten av ett startklart fält. Själv tycker jag det är rätt samtidigt som man vill se det bästa laget på isen. Fast efter matchen så får man se kvällens gigant "on stage"i Gävle iaf.

Sthlm-Uppsala-Gävle-Sthlm.

Laget enl hemsidan- (De i svart skall bli kul att följa närmare. Hutten för att han var trög i spelet och de andra för dom är nya eller är lovande från j-20.

Målvakter
Markus Korhonen (Välkommen tillbaka)
Daniel Sperrle (Växer med uppgiften)

1:a femman
Daniel Johansson (allas idol)
Niclas Andersén (Leksing som lämnade skeppet i tid)
Mathias Månsson (Utan Bäckis, funkar ändå)
Janne Hauhtonen
Daniel Widing (växer ännu mer denna säsong)

2:a femman
Juuso Hietanen
Jörgen Sundqvist
Johan Alcén
Sebastian Karlsson
Lars Erik Spets (En Trönd är alltid en bra Trönd, Rackhams idol)

3:e femman
Linus Morin
Rickard Eriksson
Daniel Hermansson
Alexander Sundström
Andreas Salmonsson

Extra forward: Richard Gynge
Kommentera

brynästigern:
Ja, och det blir ju ännu svårare när man använder fel bokstäver också.

65Selander>
Alla Moringar tycker inte Brendl är värdelös. Det är en missuppfattning. Vi var oerhört imponerade över hans förmåga att lappa till puckfan - ofta med streck i målprotokollet som resultat.

Däremot är vi samtidigt medvetna om hans 'brister' både i spel och i lagbygge. Och det gör övergången till Brynäs extremt intressant, eftersom ni har en coach som gjort sig känd för att inte tillåta allt för mycket egenexcesserande i dessa ämnen. Många Morafans tror att det kommer spraka om kombinationen Brynäs, Boork och Brendl. Det kan bli hur bra som helst med Brynäsögon sett. Men det kan också bli raka motsatsen.

Det försökte vi påpeka vid övergången, men ni missförstod vad vi sade och trodde att "alla Moringar tycker Brendl är värdelös"...

Det är med förväntan/förundran i blicken vi följer med er försäsong.
Kommentera

Paddan: Hmm..jag tror jag avstår,ryska har jag svårt för..
Kommentera

brynästigern: Säg "Neftekhimik Nizhnekamsk" 10 gånger snabbt utan att snubbla på bokstäverna
Kommentera

GävleLasse: Då mindes jag rätt, fråga mig inte vilket lag det var bara..hade ett konstigt namn som jag varken kan skriva eller uttala namnet på.
Kommentera

brynästigern: jo han skrev väl på för nåt lag lååååångt österut..
Kommentera

GävleLasse: Vi får väl se, lirar inte P. Nylander i ryska ligan också?
Kommentera

brynästigern: ja, han fick inte ut så mycket i onsdags...det ska bli intressant om han lyckas där i år...
Kommentera

Bissett19: och Lasse... verkar ju ha gått rätt bra för honom i afton...(åtminnstone då det lirades hockey)
Kommentera

brynästigern: han skrev på i våras för dem...
Kommentera

brynästigern: Ny för denna säsong.
Kommentera

Bissett19: åfan. Kanske inte så konstigt de hade säkert resan i benen när de mötte Brynäs i onsdags, när de satte fart så gick det verkligen undan.
Kommentera

Bissett19: Sedan när spelar Dragan Umicevic för CSKA..?
Kommentera

GävleLasse: Tänk, på 71 matcher ifjol hade han bara 58 utvisningsminuter
Kommentera

GävleLasse: 5-1 till Ryssarna.
Kommentera

Bissett19: han verkar inte ha några studieskulder den där inte.. hur gick det i matcchen annars? För de spelade väl hockey med?
Kommentera

GävleLasse:

Saprykin följde upp sitt fula spel från Brynäsmatchen.

58.20 5 min CSKA 91. SAPRYKIN, Oleg KICK
58.20 5 min CSKA 91. SAPRYKIN, Oleg ROUGH
58.20 20 min CSKA 91. SAPRYKIN, Oleg MATCH
58.20 20 min CSKA 91. SAPRYKIN, Oleg GA-MI
Kommentera

Stigsson: Skilj dig, inget är viktigare än hockey ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hmpff... Skriva under färd, Verka aka osv skall det vara
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bisset: Patricia är väl det snällaste jag har blivit kall på länge. I jorn skall iaf Patricia aka Verkabaka 65selander till Uppsala och efter det Gävle för att DiLeva. Det blir en höjdag för Patricia...
Kommentera

Patricia Selander:

It takes one to know one;)
Kommentera

65selander: Det gäller att maxa allt sånt där nu innan säsongen börjar på allvar.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten: klart det blir en ''camp'' fast inte på Orsa vis
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Stigsson: weekend med frugan, trodde det var baa Bisset som var kärring...
Kommentera

65selander: "Du är mer än välkomjen till Camp Brynäs "

JAVISSTEVÄLDET! Det blir en camp ändå! :)
Kommentera

Bissett19: Farligt, farligt men härligt, härligt. :-)
Kommentera

Stigsson: Det låter jävligt farligt;)
Kommentera

65selander: Det tackar jag för, kan dock inte lova att jag kommer finnas på plats eftersom jag jag räknar med att vara på kärleksweekend med min fru i Stockholm då.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Stigsson: Visste väl att du var seriös. Du är mer än välkomjen till Camp Brynäs på Tallbacken för en Fernet.
Kommentera

65selander: Nja det är väl inte så många som egentligen tycker att han är värdelös men när man förlorar bästa målskytten till en konkurrent så vill man ju inte gärna att den nya klubben ska få ut nåt bra av honom. Då kan man nog väldigt lätt förstora upp dom brister som han har vilket är försvarsspelet och inställningen.
Personligen tyckte jag nog ändå att fördelarna med Pavel med råge överglänste nackdelarna.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Stigsson: Vet att du är seriös och vill därför fråga en sak. Varför tycker alla moringar att Pavel är värdelös. Han tjurade till förrra säsongen och sådant är diva fasoner men till skillnad mot våra iskalla killar så gjorde han poäng. Förresten välkommen till Tallbacken under Insjön Cup
Kommentera

Kung_Sjödin: Det gick att förboka biljetter via Almtunas hemsida ett tag, men nu gäller bara biljettinköp uppe vid hallen. Med tanke på att AIS firar 75:års jubileum i samband med matchen så kan det bli fullsatt.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
65wappare:Du har nog rätt där.På Åland kommer Boorken säkert börja spela in de formationer han vill ha.Precis som förra året.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Stigsson: Pavel bröt lårbenshalsen förra veckan. Snubblade på en flaska. Det är fler ordinarie som står över. Med bred trupp så måste man testa ee på tröskeln. Tror att på Åland och Leksand kommer det spelande laget att vara på is. Förutom Angell som kör på i Tammerfors/Tappara tills Oktoberl
Kommentera

Trevligt. Då får man se Brendl i Sandviken.
Kommentera

Paddan: Det är ju det svaret som jag helst vill höra ;-) men det kanske är någon annan som vet bättre.
Kommentera

Lunkan: enliigt den uppstälningen ska Andreas Salmonsson spela i 3 kedjan är det en junior eller är det salle dom menar?
Kommentera

Stigsson: Dörren till Boorks frysbox har gått i baklås.
Kommentera

Lunkan: Varför spelar inte Brendl så här i början av säsongen? Skadad?
Kommentera

Zettergren: Ingen Brendl på isen i morgon heller :(
Uppställningen finns på officiella nu.
Kommentera

Kung_Sjödin:
Vet ej, jag har aldrig varit i den arenan. Drygt 2500 pers är lite men det är träningsmatch som drar mindre folk än en seriematch. Jag tror det inte blir fullsatt.
Kommentera

Vi kör en liten sammanställning av inkommna tips så här långt.

Almtuna-Brynäs IF

Bissett19 1-3
brynästigern 2-5
Linström_92 1-4
Hence 2-4
79andersson 0-3
70Rodrigues 2-5
GävleLasse 2-4
64Waern 1-3
Zettergren 4-8
Kommentera

Zettergren: Det går väl inte att förköpa biljett. Vad tror ni blir det överfullt i hallen? När bör man vara där för att få en biljett? Dom har ju bara 2562 st platser, å med tanke på att det var över ett 2000 på en isträning så...
Kommentera

Almtuna-Brynäs 4-8
(1-2 1-2 2-4)
Silly season äntligen över.
Kommentera

brynästigern: Verkar ha varit en hyfsat jämn match mellan AIS och LHC igår, var i slutet på matchen som LHC satte in en högre växel och gick ifrån till 2-4. Allt enl. en kompis som var upp och kikade, kan man hoppas på en liknande match i morgon med lite intensitet från båda sidor?
Kommentera

20 Lindgren: ok, tack för tipset
Kommentera

Linström_92: Är du brynäsare får du aldrig prova 65selanders tröja! Säg istället att du håller på vilket annat hockeylag som helst och du är klädd i 65selander snabbare än du hinner säga Garmisch-Partenkirchen! Okay, det tar rätt lång tid… Säg Bonn!
Ovanstående skämt är mestadels © Claes Eriksson | Kulturtuben 1993
Kommentera

64selander och 65Waern eller tvärtom: Hittelön utlovas till den som kan uppbringa en vitblå maströja med trycket 65 Selander! Sågs senast avvikas från ett fönster två trappor upp på Södra Kungsgatan. Datum för försvinnandet dock bortsupet sedan länge.
Kommentera

brynästigern: Ni får ha en kanon trevlig lördag i uppsala med hockey och sport dryck!! ;) Själv missar jag matchen, sport drycken och det trevliga sällskapet, det stavs flyttning.... :( Men det är klart... Sportdrycken lär jag nog få i mig ändå!! :d
Kommentera

65selander: Jag kommer...har lite att uträtta innan, men ska ringa henne i morgon och meddela att jag dyker upp. Vore kul om det blev ett gäng!
Kommentera

« · 897870 · »