Brynäs IF

728224 inlägg · 7961 ämnen

Anrells hyllning till Brynäs

« · 497663 Till forumet

Sv: Anrells hyllning till Brynäs
Lilljanne: "Anrell är en sopa men visst fan har han rätt: Brynäs är riktigt illa ute"

Det värsta är att han säkert har 40.000 i månaden för att komma fram till denna unika slutsats....
Kommentera

Bissett19: "klockrent o dagens sanning,en del sitter o gömmer sej bakom sina datorer o texttv;n i stället för att se matcherna live!!''"

Ja, vill man göra lite uppehåll i klagandet på laget och ledningen, så kan man ju alltid fördriva tiden med att gnälla lite på de som av olika orsaker inte alltid har möjlighet att se laget live.
Omväxling (i gnället) förnöjer! :-)
Kommentera

Huge:Det är nog en överdrift att INTE säga att D:J är vår sämsta back.Han har haft det tungt flera säsonger och jag har blivit lika överraskad varje gång BIF har förlängt med honom.Tyvärr ser DJ. ut som en fotbollsspelare som är rädd om benen, eller en modell som inte vill förstöra frisyren.Han hamnar problem i sitt spel pga. att han inte går in i kampen helhjärtat utan hamnar mycket på mellanhand. Kolla bara in gårdagens generalmissar,där DJ väljer att stirra på puck istället för att gå på kropp.Dessa är några anledningar till hans dåliga spel och borde således stå utanför laget.
Kommentera

Huge: Jag tror inte att PP och BP räknas in i +/- statistiken, kanske nån jävligt insatt kan upplysa om det dock.
Kommentera

Gusten: Utgår från att +/- räknas in i statistiken.
Har ngn en vettig sida att rekommendera, där +/- och annan statisktik redovisas?
Kommentera

Gusten:
BP och PP räknas inte in i +/- statistiken!
Kommentera

Huge:
swehockey har väl den bästa offentliga statistiken. Annars måste du nog upp i scout-nivå om du skall ha bättre statistik...
Kommentera

Om det är statistik i plus och minus för våra tigrar ni söker kan ni kolla nedan, där ser nu hur det just nu ser ut. Har även tagit med spelare som har försvunnit men som spelat under den här säsongen, alltså säsongen 2004/2005. Som sagt, Timonen är och var i en klass för sig. Förresten, dom som har lämnat laget har jag satt ** framför, så ni vet. Och en länk där all statisk går att beskåda för våra tigrar i år finns länkad.

Lind, Mikael -12
Miettinen, Tommi -4
Viitakoski, Vesa -11
Dackell, Andreas -8
Danielsson, Björn -9
Malmström, Henrik 0
Wahlberg, Mikael -4
Sjödin, Tommy -15
Molin, Ove -22
Soling, Jonas 0
Johansson, Jacob 2
Sulku, Sebastian -12
**Timonen, Kimmo LD 9
Phillips, Chris -14
Casselståhl, Daniel -2
**Boumedienne, Josef -5
Kuparinen, Mikko -4
**Luovi, Mikko -4
Sjögren, Christian -5
Johansson, Daniel -4
Bergeron, Marc-Andre 1
Petrovicky, Ronald 1
Kronwall, Staffan 1
Andersson, Niklas -12
Lundin, Erik 0
Morin, Linus 0
Andersson, Jonas -2
Wackfeldt, Johan 0
Lundström, Joakim 0
**Almtorp, Jonas -1
**Arnason, Tyler -1
Eriksson, Patrik 0
Strid, Fredrik 0
Karlsson, Mattias -1
Jokela, Antti GK 1
Bäckström, Nicklas -5
Korhonen, Markus -3
Danielsson, Nicklas -1
Holmqvist, Johan -22
Kommentera

Falken:
Med statistik kan man bevisa vad som helst.
Johan Holmqvist, sämst i Brynäs (tillsammans med Molin) med -22.

(ja, jag vet att han har klubb & plock...)
Kommentera

Falken: Tack för det jobb du måste lagt ned på statistiken.
Intressant som sagt, att DJ ligger i topp bland våra backar.
Kanske vi kunde få en rimlig förklaring av ngn "DJ-hatare" ??
Kommentera

En topplista med alla som spelare i Brynäs just nu ser ut så här, då går jag på + och - statistik.

1.Johansson, Jacob 2
2.Bergeron, Marc-Andre 1
3.Jokela, Antti 1
4.Kronwall, Staffan 1
5.Petrovicky, Ronald 1
6.Malmström, Henrik 0
7.Soling, Jonas 0
8.Danielsson, Nicklas -1
9.Karlsson, Mattias -1
10.Andersson, Jonas -2
11.Casselståhl, Daniel -2
12.Johansson, Daniel -4
13.Kuparinen, Mikko -4
14.Miettinen, Tommi -4
15.Wahlberg, Mikael -4
16.Bäckström, Nicklas -5
17.Sjögren, Christian -5
18.Dackell, Andreas -8
19.Danielsson, Björn -9
20.Viitakoski, Vesa -11
21.Andersson, Niklas -12
22.-Lind, Mikael -12
23.Sulku, Sebastian -12
24.Phillips, Chris -14
25.Sjödin, Tommy -15
26.Holmqvist, Johan -22
27.Molin, Ove -22
Kommentera

Falken: Det är ju intressant att den enda kedja som går helt jämnt med motståndarna i 5 mot 5 är JJ-Soling-Malmström. Kanske för att dom inte matchas mot NHL-proffsen.
Kommentera

Falken: Jacke i topp vad gäller +/-, och har spelat alla 40 matcherna.
Och han som inte ens håller AS-klass, enligt många.
Bra koll.... :-)
Kommentera

70Igor: " Kanske för att dom inte matchas mot NHL-proffsen."

Är det fakta eller gissar du bara?
Finns det statistik på detta?
Många frågor nu... ;-)
Kommentera

Huge: Oftast matchar man 1:akedja mot 1:a kedja. Då får ju vår tredje lite lugnare. Sjödda och Phillips har också matchats hårt mot deras bästa vilket statistiken visar. De har ju dessutom klart mest speltid och alltså mer tid att dabba sig på.
Kommentera

70Igor: Det stämmer nog rätt bra. Skulle dock vara intressant att se hur man matchar t.ex på hemmaplan, då man har fördelen av att byta in femma efter att motståndaren gjort sitt val.
Vår checkingline kanske ställs mot tuffare motstånd oftare än man tror.
Vad tror du?
Kommentera

Huge: Eftersom BIF största delen av säsongen spelat med 3 kedjor och motståndarna nog med 4 kan man ju ej ha matchat vår 1a mot deras 1a deras 2a mot vår 2a 3e mot deras 3e oså deras 4e mot vår 4e som vi inte har haft
så det lär bli rätt haltande och roterande så nog har vår 3e spelat en hel del mot andra lags 1a kedjor om nu inte vår 1a kedja dubblerat matcherna igenom....Hmmm jag kanske är helt fel ute men då beror de på allt jobbande och förkylningen jag har som gör att jag yrar ;)
Kommentera

Huge: Tycker bara att det är ngt märkligt att man sitter o gör matchanalyser när man knappt ser en match per säsong!!
Kommentera

RavenLord: Tror det ligger rätt mkt i ditt kloka inlägg, och att vår checkinline rätt ofta får möta motståndarens förstauppställning.
Det är väl just det som också är lite av vitsen med att ha en checkingline..
Kommentera

Huge: Vad är det som har hänt med vårat powerplay spel? Kommer ihåg förra gången vi mötte Lindköping så klagade Melin på att det enda som Brynäs hade var just det.
Kommentera

Bissett19: Jag gör matchanalyser av de matcher jag själv sett.
Antingen live eller via PPV. Man kan även bilda sig en någorlunda uppfattning via webbradion.
I övrigt är det väl mest funderingar och försök till analys om VARFÖR det gått som det gått, som jag brukar ägna mig åt, då jag inte sett matchen själv. Tror du har blandat ihop sakerna lite grann. Jag brukar försöka tänka klart , och inte dras med i den allmänt upptrissade lynchstämning som brukar råda efter en förlust. Kan det vara min avsaknad av spy-gallamentalitet som du misstar för brist på kritik?

Om jag nu gör märkliga matchanalyser:
Vad säger du isf om alla som inte sett matchen, men självsäkert sågar laget totalt vid en förlust, och dessutom kastar skit på spelare och ledare?
Tycker du isf inte att det är lika märkligt?
Kommentera

« · 497663