Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?

« · 1620649 · » Till forumet

Sv: Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?
EskilstunaLasse: Här kan du höra varför man dementerade under påsken.
Kommentera

Peja: Tyvärr, varför vara kvar i 2 månader till?
Kommentera

Zappaholic:Så vad är DIN reaktion över de senaste händelserna?

Du sitter lugn i båten eller?

Kommentera

EskilstunaLasse: Din och den andra tomtens definition av support? Att ifrågasätta och tvivla på allt favoritlaget säger och gör? Att säga NEJ till allt som har med Brynäs att göra?

Kommentera

Jajjen: Vad är DIN tolkning av den här affären?

Talade HGK sanning när han sa att han inte visste något annat än att MS skulle fortsätta som SC

Hur tolkade du MS SMS till GD redaktionen "Stämmer inte" lyckades han visst kläcka ur sig...

Skitkastande????

Kommentera

Sundlöv slutar inte med omedelbar verkan. Han kommer jobba tills sista juni.

Kommentera

EskilstunaLasse: Näpp, tror inte på allt som sägs, men har inget behov av att hosta upp gammal sur magsyra i varje inlägg jag skriver.

Capice?
Kommentera

Jajjen: Förstår att du har det jobbigt nu, ta en bira o slappna av vetja😃
Kommentera

Zappaholic: Ja det kan man undra...kanske svalnade intresset lite till nu. Jag är jättenöjd över att MS slutar. Jag har länge efterlyst hans avgång. Men som jag skrivit innan. De är fel läge för att det ska kännas bra.

jag har hellre ett helttomt glas än ett fellt eller halvfullt glas med piss eller förhoppningar baserade på vad Brynäs ledning vill att vi ska tro.

Men du tror säkert helt blint på allt Brynäs skriver och säger.

Kommentera

EskilstunaLasse: Klubbdirektören blåljuger, föreningen lägger dimridåer, laget pissar på fansen, ledningen ljuger, Brynäs sysslar med hastverk och nödlösningar...

Från dina fyra senaste inlägg. Jag kan fylla en A4 över ditt skitkastande.

Kommentera

Zzz: Förstår det 😃
Kommentera

70 Rodrigues: Orkar inte ta diskussionen om vison och målsättning igen.
Kommentera

EskilstunaLasse: ditt så kallade intresse svalnar ju mer och mer så varför sitter du och oroar dig?

Var glad och tacksam du istället för att MS slutat. Men inte ens det mäktar du med... Glaset är heltomt mest hela tiden va?

Notorisk ja-sägare? Vad grundar du det på?
Kommentera

EskilstunaLasse:  Vad har det med saken att göra?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tillhör kanske ja-sägarna men så jobbigt att Sundlöv slutar har jag inte. Nytt blod är säkert bra. Skrattretande dock att vissa (inte du) nu ska gnälla sig harmynta över hur Sundlöv slutat. De borde vara glada och tacksamma men inte då. Nu hittar de en massa andra jävla fel att klaga på.

Hur fan orkar vissa?
Kommentera

Jajjen: Kastar jag skit för att jag ifrågasätter hur detta har gått till och för att jag uttrycker en oro för att läget är illa valt?

Utveckla...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Måste kännas jobbigt i hörnet!
Kommentera

Zzz: Vad är det vi begär förutom det klubben själv uttrycker " Vi ska leda svensk hockeys utveckling" Vi ska vara ett stabilt topp 4 lag" ?
Kommentera

Zzz: "Trist attitiyd föresten mot en kille som lagt hela sitt vuxna liv på vår förening. Allt annat än heder och respekt är att pissa på klubbmärket för att använda ett slitet uttryck här inne."

Han har säkert fått rätt bra betalt för att göra det. 70 har lagt ner en del energi han med, fast då givetvis fått betala för det.

Kommentera

EskilstunaLasse: Har du en aning om hur andra elitklubbar jobbar? Varför tror du att konkurrenterna skulle vara bättre? Du kastar ju bara skit på Brynäs oavsett vad dom gör.

70 Rodrigues: Säger inte du JA till Sundlövs avgång?

Kommentera

Man undrar varför vissa påstår sig gilla Brynäs när de önskar spelarna utbytta och ledarna ersatta med "personer utifrån", vad sjutton blir då kvar? Det är ju kärleken till de som representerar och leder laget som visar att man är en riktig supporter. Tragiskt detta med allt gnäll från vissa håll.
Kommentera

Zappaholic: Intressant att de notoriska ja-sägana som du och Jajjen reagerar när man utrycker en oro.

Men du tycker säkert att allt är fine and dandy i nuläget?

Kommentera

70 Rodrigues: Ingen person i hela världen kan leverera det du och några till begär av den här klubben.

Trist attitiyd föresten mot en kille som lagt hela sitt vuxna liv på vår förening. Allt annat än heder och respekt är att pissa på klubbmärket för att använda ett slitet uttryck här inne.

Kommentera

Jajjen:Haha... som jag skrev nyss. Mitt intresse för Bynäs svalnar mer och mer. Jag saknar mycket i den föreningen. En rakhet jämtemot klubbens medlemmar för att nämna en sak.

MS dementerade twitterryktet så sent som i förrgår och nu går man ut med nyheten att han slutar.. Hmmm.

HGK säger i samma veva att han inte vet något annat än att MS ska fortsätta som SC... Hmmm.

Det är idel rökridåer och lämnar medlemmar och supportrar att endast spekulera i vad som hänt NÄR det hände.

Att läsa det "offentliga" skälet på brynas.se känns i det här fallet, som i så många andra fall helt osäkert. För framtoningen och motiveringen ger ju sken av att detta är ett beslut som funnits länge hos MS, eller vad tror du.

Ändå ljuger man och Ja-sägarna jublar och säger "Där ser ni...lita inte på det som skrivs på twitter" och så denna bomb i mina ögon helt fel läge.

Kan man bli annat än trött?

Kommentera

Herregud, jävlar vad JA-SÄGARNA måste ha det jobbigt nu. Sundlöv är borta, så JÄVLA skönt😃

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Du tog orden ur munnen på mig. Detta är för komiskt. Nu när Sundlöv slutar är det fel på hur han slutar...

Herrejösses...
Kommentera

EskilstunaLasse: Du är fan otrolig! Nu när Sundlöv äntligen slutar är inte det heller bra! Vad krävs för att du ska uppskatta Brynäs?
Kommentera

Carl Lejonkräk:Precis min tanke. Att han skulle hoppa av i protest på grund av detta köper jag inte. Man har varit i ett liknande läge förr och då har man gått ut med att man på grund av det stora budgetunderskottet tvingats skärna ner. Senast på allt utom juniorverksamheten.

Är man för stolt för att göra det igen med en avhoppad sportchef som följd så blir man riktigt rolig för hur denna förening sköts.

Jag menar Sundlövs SMS som svar på "det befängda ryktet" att han skulle ha sagt upp sig som resulterade i att HGK står och blåljuger i media om att de skulle ha ett samtal i veckan. Jag blir riktigt orolig över alla dessa rökridåer.

Inte nog med att laget har en förmåga att pissa på fansen med blicklösa insatser. Ska man behöva ta att LEDNINGEN står och ljuger med?

Mitt intresse för Brynäs svalnar mer och mer...

Kommentera

70 Rodrigues: Haha, det skulle inte förvåna mig ett dugg. det skulle vara så jävla "Brynäs"

Googlar du "Nepotism" så får du frågan "Menade du Brynäs" ;-)

Kommentera

EskilstunaLasse: Någonting måste ha hänt Härryda tidpunkten är märklig. Direkt efter uttåget ur slutspelet hade varit en mer logisk tidpunkt, eller nära inpå nästa säsongsstart. Man blir orolig att det kan ha att göra med den ekonomiska delen gällande byggandet av nästa års trupp. Sundlöv har å andra sidan inte klagat tidigare trots stålbad och låg lönebudget.
Kommentera

EskilstunaLasse: Jag tror att det är ett plötsligt beslut. Annars hade det varit känt redan.

Men det låter ju lovande - Sundlöv var sämst, men nu kommer en som är sämre.

Kommentera

EskilstunaLasse: Tror att Videocoach är lika med sportchef 😃
Kommentera

Jajjen: Klart att det kan bli sämre. Jag tycker att tidpunkten är VÄLDIGT illa vald av Sundlöv.

Han gör det ju knappast inte i ett optimalt läge. Detta är säkerligen inget beslut som kommit helt plötsligt så jag hade föredragit att man gått ut med det långt innan så att den nya SC's alternativt den tillförordnade SC'n hade kommit in tidigare för att styra lagbygget. Nu känns det som att Sundlöv inte kommer hinna med. Det har väl aldrig hänt att någon förening haft sin trupp färdig i Juni. Det luktar hastverk och nödlösningar lång väg.

Kommentera

EskilstunaLasse: Spännande det här måste jag säga.
Kommentera

Sundlöv, loose cannon i organisationen...signar nytt 3-års t Sunken...

Bilden börjar klarna...

Kommentera

EskilstunaLasse: Menar du att det kan bli sämre?
Kommentera

I sämsta fall har Sundlövs avsked att göra med ett större budgetunderskott än väntat och en utebliven satsning kommande år. Årets värvningar så här långt bekräftar den bilden. Jag hoppas Karlsson kan bekräfta motsatsen i morron.
Kommentera

Johan Norrström: Så är det, men spelare kan ju skriva längre kontrakt än så. Inför säsongen 2015/16 har vi ny sportchef och kanske ny tränare (troligtvis) så som spelare vill man kanske veta hur SC tänker innan man skriver på.

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8:Rökridåer in i det sista... Så jäkla Brynäs.

Jag ser med spänning fram emot att se vilken gammal kompis från Brynäsleden som får posten nu. ;-)

Kommentera

Zzz:

Sundlöv är ju sportchef fram till sista Juni. Så det är ju han som kommer bygga nästa säsongs lag. I det bästa av världar är väl laget löst i slutet av Juni.
Kommentera

bifhjärta har rätt, bara lösa rykten detta.

Finns absolut ingen sanning i detta. Bara rykten.

bifhjärta

Kommentera

70 Rodrigues: 1993 är ju ett tag sedan men för mig så är det som igår.
Kommentera

Tack för ditt hårda jobb,Sundlöv ! En sann Brynäsare rakt igenom.

Vissa beslut har man ju förbannat,men på det stora hela tycker jag Micke har gjort vad som stått i hans makt.

Kommentera

Vi får väl hoppas att Micke inte helt oväntat säger upp sig på skärtorsdagen utan att det planerats under en längre tid. Annars sitter vi nog i skiten. Vilken spelare skriver på för ett lag där man inte vet vem som blir sportchef?

Stort tack till Micke. Början på kärriären som sportchef var lite tuff men på senare år har varit en av dom främsta sportchefterna i hela serien. Svårt att förstå hur mycket han betytt för klubben och vart klubben hade varit utan hans hårda arbete. Synd att han inte fick det riktiga erkännandet då han alltid har varit hårt hårtkritiserad och näst intill mobbad av vissa. Dock vet vi ju att 10 missnöjda låter mer än 1000 nöjda.

Vem tar vid? Förhoppningsvis någon med lite rutin. Melin, Boork, Stefan Bengtzon är väl bra namn, Kanske Gozzi som någon var inne på. Tommy Westlund var ju inne som assisterande sportchef för några år sedan, nu scout i Pittsburghs ordanisation. Känns spännande och väldigt oroande på samma gång. Inget lätt jobb för den som kommer in, höga krav och knappa resurser.  

Kommentera

Johan Norrström: Ok, trodde att det var sportchef som Lejonkräk vi snackade om😃

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:

Han syftar på det Sundlöv tog som målvakt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sundlöv var väl bara sportchef 2012 eller?
Kommentera

70 Rodrigues: ja två SM-guld
Kommentera

Carl Lejonkräk: 2 SM-GULD?
Kommentera

Sundlöv för mig är en levande legend med 2 SM guld där han båda gånger sannerligen spelat huvudrollen. Allt negativt är förlåtet och bråket i tunneln var en höjdare. Tack för allt och vem vet han kanske inte gjort sitt i Brynäs ännu.
Kommentera

« · 1620649 · »