Brynäs IF

727814 inlägg · 7961 ämnen

ÅRSMÖTET!!

« · 725940 Till forumet

Sv: ÅRSMÖTET!!
sylf: I så fall så var det fel "svåger" som kom in med tanke på minerna från diverse styrelsemedlemmar...
Kommentera

65selander: Brynäs IF har tagit ett steg tillbaka till stenåldern igen.Reander har varit där och kluddat förut,lär inte bli bättre den här gången.Ni som yrar om svågerpolitik på sätraåsen..........Va fan tror ni det var som fick in honom???
Kommentera

65selander: Angående Reander så nämndes det ju att de var sena och hann inte med att presentera honom till Valberedningen. Sen om detta var en kupp eller ett helt normalt demokratiskt förfarande återstår ju att se..
Har du gått och blivit dysterkvist på äldre dar? ;)
Kommentera

GävleLasse: Man kan anställa kompetensen ang media. Kompetensen behövs.

Stefan: Reander blev invald utav Brynäs Alltimers. Han var inte anmäld till valberedningen. Tror knappast han var ovetande att han var påtänkt som han sade bör hans namn komm upp helt plötsligt.

Kommentera

GävleLasse:
Jag har varit väldig tydlig med namn som jag tror kan
tillföra föreningen det lilla extra. Jan Reander var ett av
de namnen.
Kommentera

65selander: You win some, you lose some...

Kul med ett litet erkännande att Brynäs varit en "locket på förening" ;)

Visst är Brynäs i ett skriande behov av en person som kan biten med information och kommunikation, och den har blivit marginellt bättre under året som gått. BRA är det fortfarande inte i mina ögon. Det nya lite smått oväntade tillskottet i styrelsen, (för att ta till i underkant), Jan Reander är ett aktat namn i företagarkretsar som med största säkerhet kommer att tillföra mycket på marknadssidan. Han i kombination med det andra "nyförvärvet", Christer Sundin med fina meriter inom näringlivet bådar för att det kan bli mer vind i seglen rent marknadsmässigt.

Att Brynäs blir försvagade på "informationssidan" är något man får åtgärda. Skall man vara ett företag i 100 miljonersklassen så måste en sån kompetens in. Det bästa alternativet är att anställa en informatör då man kan ställa högre krav på en person som är anställd än vad man kan kräva av en förtroendevald person. Varför inte erbjuda Katarina en anställning?

Pengar säger många, ett svar man får rent reflexmässigt från Brynäs. Men åter igen. Skall man vara med "de stora" så måste man även vara professionell på det här planet. Det finns inga genvägar helt enkelt.
Kommentera

Svarta Ögon:
För egen del känns det mycket skönt att sitta en fin sommarkväll på Alnö och få läsa på hockeysnack att Jan Reander valdes in i organisationen.
Grattis Brynäs IF och heder till dig/er som föreslog hans namn.
Tack än en gång!
Kommentera

Gert Samuelsson som nominerade Bilhandlaren Reander måste vara genialisk. Förr lockade Brynäs med en skinnpaj och ett par Playboyskor för att spelarna skulle skriva på.

Nu får spelarna möjlighet att som extra signing bonus välja mellan att kryssa i två rutor:

Alt 1. Ferrari
Alt 2. Maserati

Snacka om ett erbjudande som ingen kan tacka nej till!

Imponerande klarsynt av lagledaren i Brynäs Veteranlag.
Man märker att Veteranerna har klart för sig hur en slipsten skall dras!
På nästa årsmöte skall jag föreslå att Gert Samuelsson blir vald som hedersmedlem!

Nu tror jag på SM-guld för Brynäs igen!!
Kommentera

sniper: Härligt med lite friskt och kunnigt blod i föreningen, nu kanske det är slutlallat med svågerpolitiken uppe på Sätraåsen.
Kommentera

65selander: Har samma känsla som dig, är oroad. Valberdeningen har ju till uppgift att ge förslag på personer som besitter den kompetens som saknas i gruppen. Risken är nu stor att gruppen kommer att halta i sitt arbete. Dessutom är jag tveksamt till att Reander är en person som passar in i vårat brynäs. ( se tidigare länk).
Kommentera

65selander: ni får ha extra årsmöte och välja in dig så löser sig allt ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jan må vara en lämplig kandidat, det får tiden utvisa. Men det de som valde Jan inte inser är att förlusten av kompetens gällande mjuka frågorna. Catarinas uttåg ur Brynäs styrelse kommer att ta tillbaka föreningens utveckling ett antal år. Föreingen har under detta år sakta men säkert gått från att vara mycket slutenförening till en öppnare variant. Detta beror på största del på Catarinas unika, inom styelsen, kompetens gällande information och kommunikation. Den nuvarande styrelsen saknar nu dena viktiiga kompetens, jag är oroad...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jan må vara en lämplig kandidat, det får tiden utvisa. Men det de som valde Jan inte inser är att förlusten av kompetens gällande mjuka frågorna. Catarinas uttåg ur Brynäs styrelse kommer att ta tillbaka föreningens utveckling ett antal år. Föreingen har under detta år sakta men säkert gått från att vara mycket slutenförening till en öppnare variant. Detta beror på största del på Catarinas unika, inom styelsen, kompetens gällande information och kommunikation. Den nuvarande styrelsen saknar nu dena viktiiga kompetens, jag är oroad...
Kommentera

70 Rodrigues: ok
Kommentera

sylf: Katarina Karlsson
Kommentera

70 Rodrigues: Istället för vem??
Kommentera

ÅRSMÖTET!!
Jan Reander blev idag invald i styrelsen :-)
Kommentera

« · 725940