Brynäs IF

728240 inlägg · 7961 ämnen

Backar

« · 1541780 · » Till forumet

Sv: Backar
Spinningswede: din anledning att vara uppkäftig är? Att Huge vid det här laget söker bråk konstant är vi ju alla medvetna om. Men va fan vill du?
Kommentera

Gurra88: Men om jag inte läser GD får jag reda på allt så sent!
Kommentera

Huge: bittergubben som trots säkert 30 års slickeri fortfarande saknar insyn i föreningen.
Kommentera

Spinningswede: Gurra måste ju höra med sina andra källa först, förutom GD: munkas.
Kommentera

Tanken är väl som så att dom letar efter en back som dom kan spela in under ET. Men eftersom det inte verkar finnas en tillräkligt bra back på marknaden för tillfället så väljer man att ta kontakt med BIK för att kolla på en lösning där.  Tycket det är OTRLIGT bra av sundlöv, att dels kolla av marknaden efter vad som finns. Kan tänka mig att det finns många spår och ett av dessa r Agell. Och bra att man inte chansar och plockar in nån halvdan spelare utan att man har is i magen och avvaktar tills rätt spelare kan bli aktuell. Kan vara så att någon spelare sagt att man avvaktar till jul innan man fattar beslut (ex. Andersen? Heitanen?? jag har ingen aning).. Fram tills nyår behöver man alltså en back för att ersätta djoos i ET och under JVM.

Efter JVM kommer dels Djoos tillbax och man har förhoppningsvis mer klara besked kring NHL SAMT att de spåren sundlöv pratar med kanske kan bli nått konkret?

Tycker det iaf är bra att man ger grabben chansen, kanske är precis detta han behöver för att lyfta? Den som väntar får se =)
Kommentera

Spinningswede: läs inte då , dumfan
Kommentera

Gurra88: Du är ju till och med långsammare än GD med dina insiderrapporter....
Kommentera

Zzz: Jag är ju inte bakom flötet om det är det du försöker antyda =) Klart det finns en anledning att dom hittat honom och tittat på honom. Men det jag menar är att det inte är läge att laborera just nu, vår (i mitt tycke) stabilaste defensiva back är borta resten av säsongen, det kommer ett uppehåll där man har chansen att spela in hans ersättare. I det läget bör man som sportchef för regerande svenska mästarna helt enkelt lösa så att en ersättare spelas in i laget.

Sen att han garanterat huggit på honom, ja visst, men att skjuta räcker inte en sån här gång. Se bara till att få in en back helt enkelt.

Kommentera

Gurra88: Japp, med Arells agent o ska återkomma om det skulle bli aktuellt längre fram. Det står att läsa på GD nu.
Kommentera

Hörde precis att de letar efter en back för resten av säsongen, hittar vi han så lånar vi inte in någon. Så arell spåret får avvakta lite.. Men som sagt kontakt är tagen med bik
Kommentera

Jeklund: " vet inte vilka alternativen var. Jag är ganska övertygad om att det finns MÅNGA alternativ som är klasser bättre."

Den logiken gick inte av för hackor.
Det vet alltså inte vilka alternativen varit men du vet att det finns många alternativ som är klasser bättre.
Hur får du ihop den ekvationen? 

Kommentera

70 Rodrigues: Sundlöv har varit i kontakt , men inget är klart !
Kommentera

Slajsarn: Läste precis på twitter att Arell inte alls är aktuell i nuläget, allt enligt Sundlöv. Ska bli intressant o se vad som stämmer.
Kommentera

Jeklund: Kanske finns det backar lediga som är klasser bättre, men du måste ju också fundera varför Sundlöv i så fall tar in den här killen. Tror du Sundlöv gör det för att jävlas?

Hade Andersén, Hietanen eller någon annan back varit ledig hade garanterat Sundlöv huggit på honom.

Det kryllar säkert av lediga backar som ligger strax under landslagsklass...

Jaha, Arell bekräftar och Sundlöv dementerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

BIF96: Lugn i båten, han är inlånad för en vecka.
Kommentera

foppa78: om han håller för ES vet jag inte, men han har nog gått fram 100% i år jämfört med fjolåret. Men skulle hålla han som 6-7 back i dagsläget svårt att säga vad han kan göra ett steg högre upp än vad han är van vid. Men dom matcher jag sett typ 5-6 matcher med Bofors så har väl bara Plastino varit bättre men men om det räcker har jag inte en anning om.

Kommentera

Gurra88: Får vi absolut hoppas annars är det ren parodi!
Kommentera

Qvarre:J20 har väl inga defensivt lagda backar med lite tyngd. Något som skulle behövas i Brynäs.

Den här backen har jag inte hört talas om innan och inte sett spela så det ska bli intressant att kolla på torsdag.

Kommentera

Men vad i helvete har katten släpat in nudå?

En allsvensk back driver ni med mig eller.

Kommentera

Zzz: Ja det kan vi alltid försvara honom med isåfall, vet inte vilka alternativen var. Jag är ganska övertygad om att det finns MÅNGA alternativ som är klasser bättre. Laget kommer inte gynnas ett skit på att ta in en kille från FBKs farmarlag i 1 vecka, bättre att ta upp en junior isåfall. 

Visar det sig vara en kanonvärvning är jag den förste att erkänna det.

Hade varit ganska smart kanske att ta in Bertils ersättare i det här läget för att ge honom några matcher i BIFtröjan innan det rullar på med seriespel. 

Men jag är ingen expert på området givetvis, dock framför jag min åsikt och vad jag grundar den på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88:
Har vi slut på livande junis backar? Antar att så är fallet.
Kommentera

Gurra88: högst tillfällig och inte alls tänkt att ersätta Bertilsson..
Kommentera

Stratan: Japp. Denna värvning ska främst ansluta så vi har 7 backar inför europén trophy.. Får stanna till dess att NHL ställer in..
Kommentera

Jeklund: Vi vet inte vad alternativen var. Tycker det känns positivt att Sundlöv tar in en back med defensivprofil. Visst hade man hoppats på något bättre men han kanske är intressant för nästa år också.

Vi ger honom chansen, han ska spela ET sen kanske han är tillbaka i allsvenskan. Finns inget som säger att han är den som ska ersätta Bertilsson för hela säsongen.

Kommentera

tobhund: Verkar vara ett lån under EHL...
Kommentera

Jeklund: Jag hade hellre sett Timonen..........
Kommentera

Jeklund: Ngn som är förvånad???
Kommentera

Anders Berg: Känns som en ny Skoog. En enda sak som e positivt med detta, 1 veckas kontrakt. Förhoppningsvis för att avvakta mer besked gällande NHL. Man kan inte ersätta en landslagsspelare med en kille som precis tagit en ordinarie plats i ett allsvenskt lag.

Kommentera

Gurra88; Stämde det med vad du hade hört?

Kan va intressant om du hört nåt annat om det nu är ett högst tillfälligt lån och nån annan är på G.

Kommentera

Kommer han ens att platsa? 

Kommentera

Se där, det blev den typen av lösning som jag just skrev om. Sen kanske denne back är bättre än Högström, men det är jag för dåligt påläst för att uttala mig om.
Kommentera

Stratan: Om man inte kan få tag på något toppback vore det inget fel att köpa sig tid genom att ta in en "medioker" back på korttidskontrakt. Man kan ju inte matcha sönder de nuvarande backarna i en - ärligt talat - ganska meningslös turnering. Med köpa sig tid menar jag att man köper sig tid tills man får tag på en riktigt bra back, men vi får väl se vad som händer... Snackade med massa personer i lördags och hörde massa lösa rykten, precis som man alltid gör när man snackar med folk så där...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jeklund: Håller med dig på alla punkter. Det var bara en känsla som dök upp när jag funderade på vad som finns tillgängligt hemma i Sverige..

Men jag skulle inte bli jätteförvånad om det blir något åt det hållet - en tillfällig lösning.

Kommentera

zigge: Va? Han skulle aldrig platsa i Brynäs!
Kommentera

zigge: Missa? Definition av missa?
Kommentera

Jeklund:En forward ni tyvärr verkar missa  - just nu iaf.
Kommentera

Stratan: Om Sundlöv anser att han är en back av bra elitserieklass så är det nog dags att vi på allvar gör något åt hans existens som Brynäs sportchef. Det är ett hån mot Bertilsson om han tänker ersätta honom med Marcus Högström.

NEJ tack!

Redigerad kommentar

Kommentera

Spinningswede: kan inte bry mig mindre. :)
Kommentera

Marcus Högström känns (tyvärr) som det skulle kunna vara..

Lite på try-out sådär.

Kommentera

Således kan vi inte verifiera uppgifterna. Kvalificerat BS alltså.
Kommentera

Gurra88: Gurra, Gurra, jag vet inte om din taktik är den optimala om du vill verka trovärdig fortsättningsvis.....

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: imorgon får jag veta. Men uppskattas inte här så ni får vänta tills torsdag
Kommentera

Gurra88: Kom igen och gläns nu, gläd oss innan Brynäs släpper pressreleasen!
Kommentera

Gurra88: "I början på veckan..."

D är ju nu det ta mig tusan! :)
Kommentera

tompap71: ja men då så, då skiter jag även i att berätta vem den nya backen blir då jag vet det i början av veckan
Kommentera

Veli-Pekka Laitinen? 
Kommentera

Gurra88:

Huge må vara bitter, men i det här fallet har han en poäng. Alla som såg Linus intervjua Sundlöv i GD:s inför-sändning i lördags fick då veta i princip samma sak som du har "snokat" fram nu.

Kommentera

bradberry: Tveksamt om det är Juuso... behövs en vänsterback om det är en ersättare till Bertilsson. Möjligen att Gunderson kan byta sida men det ser inte riktigt bekvämt ut...
Kommentera

Huge: haha. Va inte så jävla bitter..
Kommentera

« · 1541780 · »