Brynäs IF

728260 inlägg · 7961 ämnen

Backar

« · 1541891 · » Till forumet

Sv: Backar
Huge: En kille på HS säger sig ha inside info och kan lämna tips om detta. Låter som just vad såna här forum ska syfta till.

Vad händer?

- Killen hånas och sågas med fotknölarna.

Vad är det med folk...?
Kommentera

Huge: Nå???
Kommentera

Huge: Vad jag kan se har inget officiellt kommit från vare sig Brynäs eller Karlskoga.

Jag är bergsäker på att det är agenten som är boven i dramat. "Han har inte hält mjölet i ren påse"...OBS! ett skämt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley: Vad jag kan se har inget officiellt kommit från vare sig Brynäs eller Karlskoga.
Det enda som sagts är att BIK är villiga att släppa Arell, om intresse finns från Brynäs sida.
NWT kan sen ha dragit egna slutsatser, mer är det inte.
Inte ens Arells förmodat egna ord om hur roligt han tycker det ska bli att testa ES-spel, är ju i sak nån bekräftelse på att han skulle vara klar.
Kommentera

Huge: Absolut, hör av mig om jag hör något. Men du hoppade över min fråga. Varför blev du avskedad som lärare? Överkvalificerad? De tyckte att du skulle testa nya utmaningar som busschaffis?
Kommentera

Huge: Nej då Huge, sånt här håller spelaragenter på med titt som tätt. Deras adepter måste ju synas på marknaden.
Kommentera

Gurra88: Har du, eller någon annan för den delen, intressant information att delge, gör det då! Visar det sig sedan att du har på fötterna så kommer troligtvis de flesta att läsa och uppskatta det du berättar.
Kommentera

Wesley: Det där lät ju ännu mer krystat än min egen konspirationsteori.... ;-)
Kommentera

Gurra88: Förstår att en massa agenter från alla möjliga ligor har mailat och SMS:at dig hela dan, för att hålla dig uppdaterad om den senaste insideinfon.
Synd bara att vi måste vänta till GD offentliggör affären....
Kommentera

Johan Norrström: Lite underlig historia detta med Arell. Först presenterar man nyheten att man gjort klart med en back som ska ansluta tills på torsdag. När sedan namnet läcker ut så dementerar man detta, och hävdar att man jobbar på att hitta en back på permanent basis. Om man inte har en back klar, hur kan man då vara säker på att en sådan ansluter på torsdag?

Jag tror att det är en mix av flera saker. Sundlöv har varit i kontakt med Karlskoga och Arells agent för att föhöra sig om chans till att ev. låna in Arell som en B-plans lösning. Karlskoga, Arell och agenten blir glada i brallan och säger Yes! Medvetna om att det bara är eventuellt så ser agenten och Arell sin chans att fixa till Arells märknadsvärde till det bättre. Ty om mästarna Brynäs är intresserade så blir det ju ett plus i Arells cv för framtiden, läs kommande värvningsfönster. Så Arell och agenten läcker nyheten till media.
Detta överaskar Sundlöv som måste gå ut med en något krystad dementi. Han måste agera försiktigt i o m att Arell är B-plans lösningen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Det var väl Wärmlands Folkblad, eller vad blaskan heter, som fått info från spelar/agenthåll. Sedan är ju AB snabba på att sprida vidare utan att säkra riktigheten i informationen.
Kommentera

Spinningswede: Om folk istället var tacksamma för att man la ut info, nu blev det lite fel idag eftersom en del av det jag fått redan nått flera öron på annat håll.. istället är det 2-3 st som är där och hugger.. Vad har jag då för gläjde att fortsätta delge de gånger man får info?
Kommentera

Spinningswede: Verkligen. Det finns ju dock en del nötter här inne så några hade säkert gått att lura. Men nu va det inte så och jag har fått mail och SMS regelbundet hela dagen. Sen att GD va så heta på gröten trodde jag inte.

Blev dock förvånad när Arnell stod som klar på AB redan idag, vilket också visade sig vara falskt.

Kommentera

Gurra88: Själv törstar jag efter förhandsinformation, sakliga analyser, roliga synpunkter angående Brynäs säsongen 12-13. Men tråkigt nog drunknar detta i ett aldrig sinande käbbel, så det är väldigt svårt att föra en diskussion om något intressant.
Kommentera

Gurra88: Då skulle du vara ganska blåst, eller hur?
Kommentera

Huge: Nej jag är mest intresserad av varför du blev avskedad som lärare?
Kommentera

Spinningswede: Så du tror på fullaste allvar att jag postat det om jag hade läst det på GD innan?
Kommentera

Gurra88: Men om du går tillbaka och läser vad jag skrev från början kan du se att jag var intresserad av vad du hade att berätta. Men sedan när du började med ditt "ni är dumma så då tänker minsann inte jag berätta" och därefter släpade du lägligt med din rapportering i förhållande till övriga nyhetsspridare. Därför pikade jag dig beträffande din trovärdighet. Själv har jag ingen som helst insyn i dagens Brynäs göranden och låtanden och är följaktligen nyfiken när någon som du hintar om att du har något att avslöja.
Kommentera

Gurra88: Nej men se på fan, vår egen lilla mullvad i värvningsgruppen. Har du hört nåt nytt från Sundlöv?
Vi väntar med spänning eller ska vi behöva läsa i GD igen, för att få namnet på den nya backen?
Kommentera

tompap71: Jag vet att jag bidrar till nivån här inne, därför jag klagar följdaktligen inte heller på den. Det gör du, trots det så väljer du att häckla folk, märkligt minst sagt.
Kommentera

Huge: Säger den avskedade läraren.. Svårt att veta om man ska ta tips från en sådan. Jag väljer att avstå
Kommentera

Huge:

Skulle du och Gurra hålla er därifrån då?
Kommentera

90Steen_: Verkar behövas ännu en tråd, som det verkar.
En tråd för dig och andra där ni kan tjata och gnata om hur trötta ni är på att läsa allt tjat och gnat...   :-)
Kommentera

maddog1970: Ja, jag vet att det var min idé, men de får fan skapa den själv! Men visst behövs den, k*kmätningen fortsätter ju som sagt.
Kommentera

Hur blev det med "kasta skit på varandra" tråden? Eller vänta, det är den här va?
Kommentera

Gurra88: "blir bara patetiskt att ena stunden kräva en bättre nivå och andra stunden bidra till den"

Snacka om Freudiansk felsägning....

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: Tja, det han isf har att förlora är kanske det jag redan varit inne på: han hade själv velat offentliggöra värvningen istf att media nu verkar ha gjort det.
Då väljer han att dra en liten vit lögn om ett förstaalternativ som man avvaktar med då inget är klart.
Annars finns det som du säger, ingen anledning att smyga om Arell nu ändå är klar, oavsett om det blir han eller ett ev förstaalternativ.
Å andra sidan: hade ju ändå varit enklast att säga att Arell är klar och att man samtidigt inväntar ett ev förstaalternativ om det dyker upp nåt.
Kommentera

Gurra88:

De etiketter och åsikter du tillskriver mig i din fantasivärld bryr jag mig inte om, men ett tips innan du använder sådana ord som patetisk är att du testar lite självrannsakan. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:

Blir ju lite patetiskt att Sundlöv inte kan bekräfta, då Arell själv påstår att han lånats in för att hjälpa till några matcher. Vad har han att förlora på det?
Kommentera

tompap71: blir bara patetiskt att ena stunden kräva en bättre nivå och andra stunden bidra till den
Kommentera

Gurra88:

Förlåt Gurra, jag tar tillbaka alltihop, det är ju uppenbart att du är den störste humoristen av oss alla!

Känner du dig häcklad var gång någon ifrågasätter det du påstår lär du få ett jobbigt liv, men det är din sak. Kör ditt race du, det blir nog bra det.

Kommentera

Peja: Ja, Arell är troligtvis redan klar och införstådd med att det kan bli normal vila under jul ifall Sundlöv hittar ett förstaalternativ.
Kommentera

Johan Norrström: Man kanske jobbar på ett förstaalternativ och har ett backupalternativ klart? Då kommer ju en back oavsett vilket.
Kommentera

Lite underlig historia detta med Arell. Först presenterar man nyheten att man gjort klart med en back som ska ansluta tills på torsdag. När sedan namnet läcker ut så dementerar man detta, och hävdar att man jobbar på att hitta en back på permanent basis. Om man inte har en back klar, hur kan man då vara säker på att en sådan ansluter på torsdag?
Kommentera

tompap71: så vem bestämmer om jag känner mig häcklad? Du eller jag?

Nu skiter jag i sånt, men kul att det kommer från bror duktig som söker bättre stämning här inne.

Om du ska vara så jävla korrekt kunde du bara sagt att det står redan på GD.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Nej.. Skaffa dig vänner. Om det är möjligt
Kommentera

Gurra88:

Nu får du väl för fan ge dig, jag har skrivit två inlägg direkt riktade till dig idag. Det ena för att tala om att den info du kom med i stort sett fanns tillgänglig på lördag e.m. och det andra var om att se på det med humor än att ta så förbannat allvarligt på när du blir häcklad tillbaka. Vari ligger mitt bidrag till häcklandet i det? Jag undrar vem som är obegåvad jag...

Kommentera

Gurra88: munkas?
Kommentera

Huge: nej. Men en av hans bättre vänner.
Kommentera

Gurra88: Ahaaaaa....
Så Sundlöv ringde dig först och berättade hur han ser på saken och sen hann du inte lägga ut infon härinne innan GD fick nys om saken?
Sicket oflyt...
Kommentera

Huge:*
Kommentera

Slajsarn och Gurra88: Snillen spekulerar, märker jag.
Jaja, det är ju Nobeltider så varför inte...
Kommentera

Gurra88:Nej det är dessutom stor humor när han kallar oss för barnrumpor för att vi, som han säger "Häcklar" Brynäs. Så han häcklar oss.

Det beteendet borde ju gå in i samma kategori vilket gör honom själv till en barnrumpa.

Kommentera

sylf: hur Sundlöv såg på saken. Men det uppskattades inte. Och delar av det kom ut på GD typ samtidigt
Kommentera

Gurra88: Vilken info har du lagt ut?
Kommentera

Slajsarn: jag är inte helt förvånad att han fick lämna det jobbet
Kommentera

tompap71: la jag ut min info för att häckla någon??Trodde det kunde vara av intresse. Och jag missade gd. Att Huge hugger , räknar jag med.. Men kom fan aldrig tillbaka och klaga på dålig stämning när du själv är med och bidrar. Det är vad jag kallar obegåvat
Kommentera

Gurra88:Huge har varit lärare. Nu kör han buss.

Det är ju solklart att han fått foten från läraryrket på grund av att han mobbat ut vissa elever.

Kommentera

Gurra88:

Allt ligger i betraktarens öga sägs det, ser du mina inlägg som häcklande så...tja, det är väl upp till dig antar jag men det verkar ju lite märkligt då det tydligen går bra att kalla mig korkad och ironisera över min begåvning.

Kommentera

tompap71: viss info fanns redan ute. Men jag sitter inte och uppdaterar GD 24/7.. Har för mig att du är en av dem som söker en bättre miljö här inne. Trots det är du där och häcklar. Begåvat
Kommentera

« · 1541891 · »