Gurra88:
Huge må vara bitter, men i det här fallet har han en poäng. Alla som såg Linus intervjua Sundlöv i GD:s inför-sändning i lördags fick då veta i princip samma sak som du har "snokat" fram nu.
Redigerad kommentar
Marcus Högström känns (tyvärr) som det skulle kunna vara..
Lite på try-out sådär.
Stratan: Om Sundlöv anser att han är en back av bra elitserieklass så är det nog dags att vi på allvar gör något åt hans existens som Brynäs sportchef. Det är ett hån mot Bertilsson om han tänker ersätta honom med Marcus Högström.
NEJ tack!
Redigerad kommentar
Jeklund: Håller med dig på alla punkter. Det var bara en känsla som dök upp när jag funderade på vad som finns tillgängligt hemma i Sverige..
Men jag skulle inte bli jätteförvånad om det blir något åt det hållet - en tillfällig lösning.
Redigerad kommentar
Gurra88; Stämde det med vad du hade hört?
Kan va intressant om du hört nåt annat om det nu är ett högst tillfälligt lån och nån annan är på G.
Anders Berg: Känns som en ny Skoog. En enda sak som e positivt med detta, 1 veckas kontrakt. Förhoppningsvis för att avvakta mer besked gällande NHL. Man kan inte ersätta en landslagsspelare med en kille som precis tagit en ordinarie plats i ett allsvenskt lag.
Jeklund: Vi vet inte vad alternativen var. Tycker det känns positivt att Sundlöv tar in en back med defensivprofil. Visst hade man hoppats på något bättre men han kanske är intressant för nästa år också.
Vi ger honom chansen, han ska spela ET sen kanske han är tillbaka i allsvenskan. Finns inget som säger att han är den som ska ersätta Bertilsson för hela säsongen.
Zzz: Ja det kan vi alltid försvara honom med isåfall, vet inte vilka alternativen var. Jag är ganska övertygad om att det finns MÅNGA alternativ som är klasser bättre. Laget kommer inte gynnas ett skit på att ta in en kille från FBKs farmarlag i 1 vecka, bättre att ta upp en junior isåfall.
Visar det sig vara en kanonvärvning är jag den förste att erkänna det.
Hade varit ganska smart kanske att ta in Bertils ersättare i det här läget för att ge honom några matcher i BIFtröjan innan det rullar på med seriespel.
Men jag är ingen expert på området givetvis, dock framför jag min åsikt och vad jag grundar den på.
Redigerad kommentar
Men vad i helvete har katten släpat in nudå?
En allsvensk back driver ni med mig eller.
Qvarre:J20 har väl inga defensivt lagda backar med lite tyngd. Något som skulle behövas i Brynäs.
Den här backen har jag inte hört talas om innan och inte sett spela så det ska bli intressant att kolla på torsdag.
foppa78: om han håller för ES vet jag inte, men han har nog gått fram 100% i år jämfört med fjolåret. Men skulle hålla han som 6-7 back i dagsläget svårt att säga vad han kan göra ett steg högre upp än vad han är van vid. Men dom matcher jag sett typ 5-6 matcher med Bofors så har väl bara Plastino varit bättre men men om det räcker har jag inte en anning om.
Jeklund: Kanske finns det backar lediga som är klasser bättre, men du måste ju också fundera varför Sundlöv i så fall tar in den här killen. Tror du Sundlöv gör det för att jävlas?
Hade Andersén, Hietanen eller någon annan back varit ledig hade garanterat Sundlöv huggit på honom.
Det kryllar säkert av lediga backar som ligger strax under landslagsklass...
Jaha, Arell bekräftar och Sundlöv dementerar.
Redigerad kommentar
Jeklund: " vet inte vilka alternativen var. Jag är ganska övertygad om att det finns MÅNGA alternativ som är klasser bättre."
Den logiken gick inte av för hackor.
Det vet alltså inte vilka alternativen varit men du vet att det finns många alternativ som är klasser bättre.
Hur får du ihop den ekvationen?
Zzz: Jag är ju inte bakom flötet om det är det du försöker antyda =) Klart det finns en anledning att dom hittat honom och tittat på honom. Men det jag menar är att det inte är läge att laborera just nu, vår (i mitt tycke) stabilaste defensiva back är borta resten av säsongen, det kommer ett uppehåll där man har chansen att spela in hans ersättare. I det läget bör man som sportchef för regerande svenska mästarna helt enkelt lösa så att en ersättare spelas in i laget.
Sen att han garanterat huggit på honom, ja visst, men att skjuta räcker inte en sån här gång. Se bara till att få in en back helt enkelt.