Brynäs IF

728273 inlägg · 7961 ämnen

Backar

« · 1541876 · » Till forumet

Sv: Backar
Gurra88: Själv törstar jag efter förhandsinformation, sakliga analyser, roliga synpunkter angående Brynäs säsongen 12-13. Men tråkigt nog drunknar detta i ett aldrig sinande käbbel, så det är väldigt svårt att föra en diskussion om något intressant.
Kommentera

Spinningswede: Verkligen. Det finns ju dock en del nötter här inne så några hade säkert gått att lura. Men nu va det inte så och jag har fått mail och SMS regelbundet hela dagen. Sen att GD va så heta på gröten trodde jag inte.

Blev dock förvånad när Arnell stod som klar på AB redan idag, vilket också visade sig vara falskt.

Kommentera

Spinningswede: Om folk istället var tacksamma för att man la ut info, nu blev det lite fel idag eftersom en del av det jag fått redan nått flera öron på annat håll.. istället är det 2-3 st som är där och hugger.. Vad har jag då för gläjde att fortsätta delge de gånger man får info?
Kommentera

Gurra88: Det var väl Wärmlands Folkblad, eller vad blaskan heter, som fått info från spelar/agenthåll. Sedan är ju AB snabba på att sprida vidare utan att säkra riktigheten i informationen.
Kommentera

Johan Norrström: Lite underlig historia detta med Arell. Först presenterar man nyheten att man gjort klart med en back som ska ansluta tills på torsdag. När sedan namnet läcker ut så dementerar man detta, och hävdar att man jobbar på att hitta en back på permanent basis. Om man inte har en back klar, hur kan man då vara säker på att en sådan ansluter på torsdag?

Jag tror att det är en mix av flera saker. Sundlöv har varit i kontakt med Karlskoga och Arells agent för att föhöra sig om chans till att ev. låna in Arell som en B-plans lösning. Karlskoga, Arell och agenten blir glada i brallan och säger Yes! Medvetna om att det bara är eventuellt så ser agenten och Arell sin chans att fixa till Arells märknadsvärde till det bättre. Ty om mästarna Brynäs är intresserade så blir det ju ett plus i Arells cv för framtiden, läs kommande värvningsfönster. Så Arell och agenten läcker nyheten till media.
Detta överaskar Sundlöv som måste gå ut med en något krystad dementi. Han måste agera försiktigt i o m att Arell är B-plans lösningen.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Förstår att en massa agenter från alla möjliga ligor har mailat och SMS:at dig hela dan, för att hålla dig uppdaterad om den senaste insideinfon.
Synd bara att vi måste vänta till GD offentliggör affären....
Kommentera

Wesley: Det där lät ju ännu mer krystat än min egen konspirationsteori.... ;-)
Kommentera

Gurra88: Har du, eller någon annan för den delen, intressant information att delge, gör det då! Visar det sig sedan att du har på fötterna så kommer troligtvis de flesta att läsa och uppskatta det du berättar.
Kommentera

Huge: Nej då Huge, sånt här håller spelaragenter på med titt som tätt. Deras adepter måste ju synas på marknaden.
Kommentera

Huge: Absolut, hör av mig om jag hör något. Men du hoppade över min fråga. Varför blev du avskedad som lärare? Överkvalificerad? De tyckte att du skulle testa nya utmaningar som busschaffis?
Kommentera

Wesley: Vad jag kan se har inget officiellt kommit från vare sig Brynäs eller Karlskoga.
Det enda som sagts är att BIK är villiga att släppa Arell, om intresse finns från Brynäs sida.
NWT kan sen ha dragit egna slutsatser, mer är det inte.
Inte ens Arells förmodat egna ord om hur roligt han tycker det ska bli att testa ES-spel, är ju i sak nån bekräftelse på att han skulle vara klar.
Kommentera

Huge: Vad jag kan se har inget officiellt kommit från vare sig Brynäs eller Karlskoga.

Jag är bergsäker på att det är agenten som är boven i dramat. "Han har inte hält mjölet i ren påse"...OBS! ett skämt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Nå???
Kommentera

Huge: En kille på HS säger sig ha inside info och kan lämna tips om detta. Låter som just vad såna här forum ska syfta till.

Vad händer?

- Killen hånas och sågas med fotknölarna.

Vad är det med folk...?
Kommentera

Spinningswede: Det enda konkreta som Gurra har presenterat och som han isf skulle kunna ha fått från en påstådd "källa" är att det förmodligen blir ett lån.
Nåt som vi isf hade kunnat räkna ut själva iom att det är en trolig lösning sett till läget på marknaden, med ev slutgiltigt besked från NHL inom relativt kort tid.
Så gurraponken har mao inte yppat nåt vi i princip inte redan vet eller har kunnat räkna ut.
Och med tanke på hans historik, manifesterat i det nu så berömda "Sundlövs sämsta lag"-citatet, så har väl hans trovärdighetsaktier i det här fallet knappast stärkts.
När man dessutom vet att såna här rykten från skribenter med påstådda egna "källor" till 99% är rent nonsens, då blir man knappast MER benägen att tro på hans skriverier i det här fallet.
Kommentera

bradberry: Den svenska avundsjukan:)
Kommentera

Huge: Varför fick du sparken?
Kommentera

bradberry: Dom flesta som kommer med såna här "jag har en källa"-påståenden brukar nagelfaras och även häcklas en aning, av naturliga skäl.
Minns munkas berömda rykte kring Patrik Elias och det finns fler att dra fram om man orkar leta.
Det komiska är ju att Gurra går i taket och t.o.m hoppar på stackars tompa71 med tillmälen, utan nån som helst anledning. Och sen följer upp med att gråta över hur elaka alla är, när han själv är den som oftast svarar med tillmälen och hån på fullt normala och seriöst menade inlägg.
Han får svar som han ropar, svårare är det inte.
Även om jag vet att det inte är fruktbart att sänka sig till hans ofta låga debattnivå, så finns det gränser för när tålamodet tar slut och man själv tvingas kliva ned i hans sandlåda.
Kommentera

Gurra88: Den svenska avundsjukan visade sig även när du hånade mig pga att jag hade snackat med spelare som talat gott om Gunnar Persson... ;)
Kommentera

Huge: Gråter över hur folk är elaka?? Haha, eller hur. Konstaterade bara det lustiga i att han snackar om en bättre stämning här inne, men nu va det han själv som häcklade någon.. Märkligt minst sagt. Nå varför fick du sparken? Verkar vara en svår fråga?
Kommentera

Gurra88: En tråd om Brynäs backar... Varför är det i detta sammanhang viktigt varför Huge fick sparken från ett jobb?!
Kommentera

Peja: Mm, är väl inget märkligt med det. Precis som det fanns mängder med spelare som varit missnöjda med honom. Vart vill du komma?
Kommentera

Peja: För att jag är nyfiken? något annat du undrar?
Kommentera

Gurra88: Sparken?
Jag är fortfarande magister härinne.
Bussjobbet har jag som extraknäck.
Nån ska ju jobba för att du ska få ditt socialbidrag...
Kommentera

Huge: Bra försök att smita undan. Vi testar igen. Varför fick du sluta som lärare?

Som sagt 20,0 och vidare bra utbildning och jobberbjudanden på rad.. Det är som du.. bussbolagen drar i dig....

Kommentera

Gurra88: "något annat du undrar?"

Ja. Varför är det viktigt för dig att överglänsa Huge?

Skulle förresten kunna fråga honom precis samma sak men om dig...
Kommentera

Peja: Tro inte på allt, överlåt det åt Gurra.
Hans skitkastarkompis Slajsarn lurade i honom nånting. Dom båda anser uppenbarligen att det finns yrken som är mer och mindre värda och att det dom själva ev jobbar med är finare än att ex köra buss.
En tragisk inställning som säger rätt mkt om den människosyn man har.
Trots att vi slänger käft härinne så skulle jag aldrig nedlåta mig till att håna eller raljera över nåns yrkesval, finns massor av anledningar till varför ex en radiotelegrafist i handelsflottan kör buss eller en amatörtrubadur jobbar som mekanikoperatör.
För att ta ett par hypotetiska exempel....
Kommentera

Peja: Ställ den frågan till din busskompis
Kommentera

Huge: En tragisk inställning, det är väl ren fakta att vissa jobb är finare än andra. Vissa nöjer sig med att köra buss, fine, men med din attityd här inne kan man tro att du är greve. Sätt dig inte på så jävligt stora hästar.

"Trots att vi slänger käft härinne så skulle jag aldrig nedlåta mig till att håna eller raljera över nåns yrkesval"

Hahaha, men det är helt okej att häckla mig för mina 20,0 och att jag tränar Fotboll på hög nivå. Vart går din hårfina gräns?

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Har inget behov av att överglänsa nån. Har bara svårt för tvärsäkra gaphalsar som kastar skit på fackfolk och tror att dom vet bättre, trots minimal eller obefintlig kunskap om eller erfarenhet av det man kritiserar.
Kommentera

Gurra88: Om man jobbar och därmed bidrar till att samhället fungerar så finns det inga "fina" eller mindre värda jobb.
Din syn på saken vittnar om en nedvärderande attityd mot människor som av olika anledningar har valt ett visst yrke, även om dom kan vara kvalificerade för ett i dina ögon "finare" jobb.
Din omognad lyser igenom än mer, visar väl bara att världen är full av omogna personer.
Om det nu är nån tröst.....
Kommentera

bradberry: ja, det är sjukt jävla tragiskt.
HS har värre paktbildningar än Expedition Robinson...

Det ska kastas skit fram och tillbaka, hela tiden, ingen ger sig, för alla har ju så rätt och måste visa det genom att få sista ordet... De som anser sig stå beskyddande åt endera hållet är ju de som bidrar mest till fördärvet, kan ingen kliva ett steg tillbaka och inse att de enbart fungerar som fördärvsinkubatorer!?

Tyckte det började bra då alla snackade om vad de hört och hur de tänkte/tyckte... Sedan var cirkusen igång igen...

Varför inte hålla nivån till: "så tycker du, intressant, så här tycker jag"!?
Nej, nu ska det vara "så du tycker så, vilken jävla idiot du är". Det kommer knappt ens med någon "så här tycker jag"...

Nivån är milt sagt låg, sorgligt... Man får bläddra sidor för att hitta relevanta inlägg i denna GB...
Kommentera

Huge: så vad är skillnaden..

Du får håna mina betyg och min goda fotbollskarriär?
Kommentera

DavyDjoos: det svider tydligen i vissas ögon när man har någon forn av info, något som jag kan tycka borde vara intressant. Nu blev det ju lite sådär eftersom GD postat något liknande. Jg är hårdhudad och bryr mig inte jättemycket, men man är ju inte skitsugen på att dela med sig nästa gång det dyker upp något
Kommentera

DavyDjoos: Tror att problemet är att folk tar allt så jädra seriöst och har haft personliga vendettor med andra användare i åratal (inget skämt). På retorikspråk gör de allt för att bygga sina "ethos"... Men jag tror att jag talar för många andra när jag säger att jag är helt ointresserad av vem som har bäst jobb, betyg etc i gästboken. Det finns andra sidor där man kan diskutera yrkesval och sånt, här är det meningen att Brynäs ska vara temat...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: och du får gärna backa upp din parhäst. Gör mig inget . Men hade du haft lite stake hade du istället sagt ifrån till den som började häckla när jag försökte bidra till information. Dock inte förvånad
Kommentera

Gurra88: visst, all info, oavsett ny, gammal, rätt eller fel är ju det som detta forum är till för, att utbyta intressant info om vårt favoritlag...

Ibland får folk för sig att ifrågasätta/dissa. Då kan man ju välja att ta det längre eller avsluta med att komma överens om att man inte kommer överens... Nu är ju bägge sidor uppeldade och drar vidare med en diskussion som de flesta helst hade sluppit läsa...

Skulle man kunna komma överens tidigare om att det inte är lönt att fortsätta diskussionen desto bättre. Men ingen sida vill ge sig...

Min respekt går till de som avslutar det hela, kanske med sin syn på det hela och inte kastar skit på den andre och sedan inte tar upp det till diskussion igen... Låter forumet gå tillbaka till en bättre nivå...
Kommentera

Gurra88: Jag backar inte upp någon. Tycker att er vendetta är lika löjlig från båda hållen. Sedan är inte min definition av att visa stake att häckla folk på internet. Men personligen har jag ingenting emot att folk bidrar med information. Sen är det ju, precis som alltid, upp till var och en att bedöma hur pålitlig den infon är. Spelar väl ingen roll för dig om Huge eller någon annan väljer att förkasta (eller tro på) det du säger?

Tagga ner lite och tänk tillbaka på Silfverbergs mål i den sista finalen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: jag vet, var med från uppstarten i stort sett, men lämnade HS i flera år pga. den sjunkande nivån, läste enbart som anonym gäst då och då - mitt gamla konto var till och med borta, då jag tänkte ge detta forum en ny chans att bevisa att det är värt att vara här igen. Men vendettorna känner jag igen från urminnes tider så att säga... Och jag funderar alltmer på att lämna HS igen, jag kan inte scrolla i mobilen och läsa ett intressant inlägg utan att få kramp i touch-tummen...
Kommentera

DavyDjoos:

Förstår precis hur du känner..... hemmavid finns ett gammalt uttryck som får anses gälla än idag "den som har bäst vett håller tyst".

Det finns skribenter man inte har så mycket gemensamt med, inte respekterar vad det gäller attityd eller allmänt uppträdande.......

..... försök ignorera, slå dövörat till, och som sagt, den som har bäst vett håller tyst.

Kommentera

bradberry:

Håller med till hundra procent. Dessutom är det med ljusår mer intressant att snacka lösa rykten än att läsa de verbala attacker som vissa ägnar sig åt här. Det är åtminstone med råge närmare Brynäs och hockey än att Gurra och Huge försöker reda ut varandras mentala hälsa.
Kommentera

Peja: om ingen vill ha infon så kan man ignorera den. Inte håna den. Den va ju knappast felaktig?
Kommentera

Hockeysnack - någon?
Kommentera

Anders Berg:

Jag försöker. Tänkte på detta med Huselius. Är han free agent och befinner han sig i samma situation som Cody Franson? Huselius spelade väl i Columbus förra säsongen.
Kommentera

Johan Norrström: Husse är kontraktslös precis som Cody!
Kommentera

foppa78:

Förutspår att det blir ett jävla liv i Karlstad nu, med påhopp i något matchprogram. Hade inte AIK någon Junior att satsa på?
Kommentera

Johan Norrström:

"Brynäs är en back på spåren som stannar hela säsongen.
Att Brynäs, efter att de förklarat sitt intresse för Arell, insåg att de är mycket nära sin önskade backvärvning.

Det borde bli klart vilken minut som helst.

Det lät lite så på Micke Sundlöv också, att han var nära att landa en värvning av en etablerad back."

Kommentera

tjugo8:

Är ju mycket glädjande i så fall. En bra back som stannar hela säsongen är ju naturligtvis den bästa lösningen.
Kommentera

tjugo8:Men vem är han? Finns det etablerade backar lediga som inte tillhör lockouten? Vill att det ska bli klart nu!
Kommentera

« · 1541876 · »