Brynäs IF

728260 inlägg · 7961 ämnen

Backar

« · 1541981 · » Till forumet

Sv: Backar
sylf: du missade inget:) är bara inte skitsugen att namedroppa
Kommentera

Styrman lämnar SAIK och är född -91. Låter troligt?

www.eliteprospects.com/player.php?player=9850 
Kommentera

sylf: Han vill bara säga "vad var det jag sa", trots att han initialt bara sa det som stod i GD.
Låt honom nu få njuta lite av den glädjen, om den är så viktig för hans ego... :-)
Kommentera

Huge: vissa väljer att förstå att jag missade GD, andra väljer att häckla. Olika det där.. Ger er en hint för att bekräfta att jag har koll. Källan bryr sig inte om jag droppar eller inte
Kommentera

Huge och Gurra88: Är ni döva, blinda mm? Här har de flesta i gästboken bett er att sluta med erat interna skitkastande, men ni skiter totalt i det, varför? Det ni håller på med att så totalt respektlöst mot allt och alla så man häpnar.
Fortsatt era strider via windows messenger eller dyl istället.

Kommentera

HappyX3: Varför inte?
Han vill väl isf spela i ett lag som har chans på guld....
:D
Kommentera

HappyX3: Precis vad jag just kom på oxå! Där har vi det...
Kommentera

Stratan:enligt Ros från Aftonbladet är Styrman klar.
Kommentera

Stratan:

Det sägs så

Fredrik Styrman lämnar Skellefteå. Ny klubb blir Brynäs. Intressant att mästarna tar bottenskrap från konkurrent.

Kommentera

FÖRLÅT!! skrev fel namn haha!!

www.eliteprospects.com/player.php?player=9850
Fredrik Stryman är det som lämnar SAIK och inte LINDGREN!! tog fel spelare ;) men Stryman lämnar iaf SAIK och är född 1991.. Bra ålder..

kan det vara han?? 
Kommentera

Stratan: Var står det att han lämnar? Eller har det stått i AB förr när jag tänker efter...
Kommentera

Wesley: Vad i mina inlägg efter Gurras nya info rubricerar du som skitkastning?
Vi är några som bara undrar varför han inte avslöjar namnet, när det nu enligt honom själv är ok från "källan.
Har han rätt och det kommer ut innan Sundlöv och GD annonserar namnet så stiger ju Gurras trovärdighet med 500%, typ....
Kommentera

Totte:

En typisk Sundlövare. Får se om det bär eller brister. Hoppas på det först nämnda. Platsar han inte i SAIK?
Kommentera

1. jag skrev styrmna ser jag haha yrnisse man är.....

2.

Fredrik Styrman och Skellefteå AIK går skilda vägar. Inte oväntat - med alla backar friska är han chanslös att få speltid.  
Kommentera

Huge: Vad i mina inlägg efter Gurras nya info rubricerar du som skitkastning?

Ställ frågan så här istället " Vad i mina och Gurras inlägg efter Gurras nya info rubricerar du INTE som skitkastning"

Då behöver jag bara skriva en rad. Nog sakt om det här.

Kommentera

HappyX3:

Mmmm ett lite antiklimax minst sagt. Med alla backar friska har Styrman noll chans att få speltid. I regerande mästarna däremot...
Kommentera

Wesley:

Finns två alternativ. Antingen förstår man inte, eller så väljer man det man vill förstå.
Kommentera

Johan Norrström:

Känns väl sådär, Styrman har ju dessutom haft rätt mycket problem med ljumskarna.

Kommentera

tompap71: Ja vad ska man säga, Brynäs ende landslagsback går sönder och blir borta resten av säsongen. Sundlöv ersätter honom med en back som inte platsar i ett elitserielag. Vem försöker han lura? Ser han Styrman som en back av hög elitserieklass, för det var väl vad han sa att han letade efter?

Ja han kan säkert bli det, men inte i år.

Kommentera

Wesley:

Håller med. Dom kan skypa ;)

Kommentera

tompap71:

Håller med. Hoppas jag har fel, men det känns mer som ett komplement än ett lyft.
Kommentera

Johan Norrström:

Ja det är ju känslan man får. Får hoppas att han bevisar oss fel, om det nu stämmer att det är han det gäller.

Kommentera

HappyX3: Bra jobbat!:) Styrman it is!
Kommentera

tompap71: Om man inte som Svenska mästare kan få tag i bättre spelare så är det otroligt konstigt. Hur ska man motivera att han ska ersätta BIF bästa back. Nej hoppas verkligen att detta är felaktiga rykten.
Kommentera

Styrman är bara ytterligare en Löf :-(
Kommentera

70 Rodrigues: Sveriges mest patetiska sportchef fortsätter på samma bana som vanligt. Finns väl inte någon Brynäsare som kan försvara denna värvning?
Kommentera

70 Rodrigues:

o där blev det officiellt

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Kollar man vad SAIK har för unga killa på backen så är Klingberg inne på lån som är J20-landslagsman, Alm som är egen produkt och Burström är A-landslagsman. Sen har de Granberg skadad och Edström i Västerås

Svårt att slå sig in där

Som vanligt blir spelade kapade här inne innan de ens varit i Gävle.

Låt honom iaf få ett par matcher att visa upp sig och komma in i spelet (om det nu är han som kommer)

Han är ju iaf en defensiv back vilket det inte vimlar av i dagens Brynäs 

Kommentera

dreamland:

Är han verkligen defensiv? När han spelade i Luleå var det snarare så att defensiven var det han hade problem med.

Kommentera

dreamland: Blir man av med en spelare som Bertilsson så ska han givetvis ersättas med en spelare av samma kaliber och det är inte Styrman och kommer aldrig att bli, hur många matcher han än får i Brynäströjan.
Kommentera

Hmm, nionde backen i Skellefteå ska ersätta vår förstaback. Låter liiite jobbigt. Trots allt finns det potential i killen, vi får hoppas att det lossnar för honom när han får på sig en snygg dress. Harju var ju inte så kul förra säsongen heller i Luleå, men se vad en flytt gjorde för honom...
Kommentera

tompap71: Hade för mig att han var defensiv....kan ha fel, var länge sen jag såg honom spela nu
Kommentera

Jag tror  att Arell hade varit bättre men hoppas att jag har fel...
Kommentera

70 Rodrigues: Ja självklart hade jag också hoppats på en spelare av högre klass, och gärna nåt år äldre. Läser man på hemsidan så känns det väldigt viktigt för Sundlöv att spelaren är i samma ålder som Bertil....vill de hålla ner medelåldern för att det ska se bra ut??

Men och andra sidan så kanske vi får in en spelare som spelar matcher och inte är skadad hela tiden??

Kommentera

Väldigt få sågningar av mig och min info?? Huge, tompa, jajjan??

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Detta  är ju en back som fått väldigt mycket beröm i unga åldrar. Han är också hockeyfostrad i Luleå (vilket vi verkar värva alla spelare ifrån nu förtiden)...  Nej SAIK har en sån sjuk bredd på sina backar så känns verkligen inte som att han är ett bottenskrap, skulle säkert platsat i många ES Lag.  Hoppas han kan få en nytändning Brynäs och fortsätta utvecklas, bra värvning, inte allt för dyr (misstänker jag?) bra ålder och med en hunger att visa SAIK att dom gjorde fel. 

Nu finns det ändå utrymme att värva Lockoutade spelare när väl NHL säsongen ställs in =) bra gjort sundlöv! Nu ger vi grabben en chans att visa vad han kan innan motorsågen åker fram.. 
Kommentera

Gurra88: Är såna där inlägg som får igång skitsnacket....lägg ner och njut av att du visade alla att du hade rätt istället :)
Kommentera

70 Rodrigues: Blir man av med en spelare som Bertilsson så ska han givetvis ersättas med en spelare av samma kaliber och det är inte Styrman och kommer aldrig att bli, hur många matcher han än får i Brynäströjan.

Känns som en riktig panik värvning, men här där jag jobbar i Kalix så jublas det. Äntligen får en Kalixbo representera världens finaste ishockeyförening jublar dom om.

Kommentera

Wesley:

Är inte Harju också från Kalix? Jag har fått för mig det, men kan ha fel.

Kommentera

dreamland: Ja deras tystnad talar iofs sitt tydliga språk;)
Kommentera

Övertoneå som Omark väl ? =)
Kommentera

dreamland: Hade för mig att han var defensiv....kan ha fel, var länge sen jag såg honom spela nu

När Styrman är i form så är hans offensiv lik Rundblads offensiv, inte på samma nivå, men de har liknande spelstil.

Styrman har faktiskt i en match mot Brynäs soloåkt från egen blå in i Brynäs försvarszon och serverat en läcker macka fram till ett mål, så potential finns det i grabben. Men i det här läget behöver vi ett säkert kort,.

Kommentera

HappyX3: Övertoneå som Omark väl ? =)

Japp, det stämmer. Både Harju och Omark är från Övertorneå.

Kommentera

Gurra88:

Eftersom du redan har bestämt dig för vilka åsikter jag har och vad jag menar med det jag skriver, oavsett vad jag skriver så väljer jag att lägga ner diskussionen med dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wesley:

"Japp, det stämmer. Både Harju och Omark är från Övertorneå."

ok, fel av mig alltså

Kommentera

tompap71: Det svider när man är fel ute. Låter bra!

Styrman känns väl inte klockrent.. Med tanke på vem han ska ersätta. Men vi får väl hoppas att miljöbytet gör susen.
Kommentera

Sundlöv för någon tid sedan:

"Det viktiga för oss är att den killen passar in i vårt lag och har en bra ålder. En back som verkligen kan tillföra något och som håller bra elitserieklass. "

Kommentera

Gurra88: enligt mig finns det bara ett problem med den här backen. Han väger för lite. Som en defensiv back och en som ska vara rejäl framför mål, så känns det inte som styrman är rätt kille. Sen hade väl lite mer erfarenhet inte skadat.
Kommentera

Anders Berg: För att vara ärlig, väldigt DÅLIGT jobb av Sundlöv. Han går på sin höjd in i 3e backpar nu med skadorna vi har, och vad jag vet spelade Bertilsson en lite viktigare roll än så.

Man kan inte gå ut och säga att dom tänker sikta på att försvara guldet, sen när viktigaste backen går sönder ersätter man honom med en kille som inte platsar i laget vi slog i finalen i våras. Bedrövligt.

Kommentera

Linus Wickman: ja, ingen större skillnad mellan Arell och Styrman. Hade nog föredragit Arell faktiskt. Nej, Sundlöv verkar kallt räkna med att NHL inte blir av och bidar sin tid, om inte så är det en rejäl försvagning av Brynäs försvar jämfört med ifjol.
Kommentera

« · 1541981 · »