Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Backfrågan 2010-11

1250874 · » Till forumet

Sv: Backfrågan 2010-11
Zzz: Skulle Gärna vilja se Fredrik Eriksson från Malmö I Brynäs. Han ryktas vara på väg till ES
Kommentera

henke1: Hietanen har 1+1 år så det blir inte tal om något köp. Ekholm har även NHL och elitserieklausul så det blir inget köp där heller.
Kommentera

leovalkama: Det ryktas om att Brynäs vill köpa Mattias Ekholm från Mora och att HV vill köpa får Finska Backung Hietanen.
Kommentera

SNABBKOLLEN

KVARTSFINAL 1:7
Brynäs–Djurgården 3–4, 0–1 i matcher

Snackisen
Markström. Hur skulle Jacob Markström palla ett slutspel. Svaret blev - sådär.

Profilen
Marcus Nilson. Hur stark som helst i offensiv zon.

Publiktempen
Inte fullsatt. Man bra tryck på Brynäs klack.

Det där sista är nåt man inte hör för ofta.
Kommentera

Pettisbif: Du måste nog kolla det där med Peja först.
Kommentera

Lindström:
Så här vill jag se backarna nästa säsong:

Jonsson-Sundqvist
Kokko-Ekholm
Nolander-Andersén
Bertilsson-Sundström
Kommentera

"Huge: Synd att du inte såg matchen.
Då hade du märkt att CZ coachade bort bl.a Dackell och Eero i sista.
Dom fick inte många minuters speltid.
Förstår dock att det inte är lätt för dig och gurrasnurra att se på texttv...."

Hahahahahahahahahahahahahahahahah, du är för sorglig. Tycker du att Hansen varit bra i dom senaste 20 matcherna oxå eller?
Eller har det vart bra av NC att tvångsköra han fast han är uppenbarligen i sitt livs sämsta form?
Ja att ta time outen med 56s kvar när man inte varit inne i matchen på 58,30 för ser väl du som ett genidrag oxa va?
Kommentera

arnio: precis.. och jag förväntar mig att man vinner nästa hemma.. och att vi t o m kan skrälla nästa.. - om inte så blir det 4-1
Kommentera

Gurra88: några avslut kommer ju Brynäs till och det kan faktiskt bli bättre. En dålig match behöver nörvändigtvis inte följas av en till. Tänk på att det är bäst av sju..
Kommentera

arnio: Hjälper väl för fan inte när man inte kommer till avslut?
Kommentera

lordi73: "Inte över förran den berömda feta damen sjungit!"

Hon sjunger senast nästa fredag........

Nc har absolut inte ett enda motdrag att komma med, ingen förmåga att vända en matchbild till sin fördel, coachar som ett arsel mellan varven.
Kommentera

lordi73: Och Difs målis ser darrig ut, det måste vi utnyttja bättre..
Kommentera

Huge:

Ja som jag ser detta...är att spela såhär men ändå "bara" torska med ett mål...att det finns så mycket mera att ta av och har djurgårn så mycket mer i spelet att bevisa?Det var ju olyckligt med bp 3-5 sen 4-5 och djurgårn målade direkt när 4e man kom in om jag minns rätt.

Så upp med hakan alla Brynäsare...fast det skulle stå 2-0 i baken efter imorn..men det hoppas jag inte.Inte över förran den berömda feta damen sjungit!
Kommentera

lordi73: Ja, tyvärr så kunde inte OPG hålla sig från att peta hjälmen av Krüger(?). Hade han nöjt sig med tjafset innan så hade han säkert klarat sig från utvisning.
Nu målade dom dessutom när han satt i båset, vilket kändes extra tungt.
Generellt sett måste alla upp nåt snäpp och ligga närmare deras spelare i markeringen. Som nån sa: det blev lite för mkt halvmarkerande från vår sida, och sånt håller inte mot ett lag som Djurgården.
Överlag spelar vi helt rätt, bara det att dom var lite kvickare i både fötter och tanke igår. Men sånt går att ändra på, om man nu inte har gamnacke och ger upp inför minsta motgång.
Sånt har vi nog av härinne....
Kommentera

Huge:

Håller med om analysen och dom kör på rejält och får en jäkla snurr i anfallszon..brynäs var "lite" yr i mössan många gånger.

Och OPG får lära sig att bråka lite lagomt..han höll på lite väl länge och djurgårdarn gjorde ju inget tillbaka så det kan ju ingen domare blunda för.. vi vet att dom kan spela härlig hockey Brynäs...gäller att våga hela vägen..inte bry sig om folk som tror sig veta (media inräknat)!
Kommentera

lordi73: En bra sammanfattning av läget.
Förstalinan måste upp ett par snäpp om det här ska gå vägen.
Tror att en viss anspänning/överladdning kan ha varit en förklaring till deras svaga insats. Trots allt en del nerver inblandade i en sån här match, där vi ska vara favoriter i kraft av hemmaplan och bra statistik mot Djurgården i LA.
Finns helt klart mkt att ta av från Dackell, Dixon och Eero.
Tror också, som Rodrigues var inne på, att Djurgårdens frenesi och aggressivitet överraskade till viss del. Att dom skulle komma ut stenhårt visste vi, men kanske inte så pass mkt som dom gjorde.
Hela deras spel bygger ju på aggressivitet och full fart framåt. När dom sen fick sitt break vid kvitteringen så rullade det bara på för deras del.
Inte lätt att få stopp på ett sånt lokomotiv i en handvänding men tycker att vi ändå visade bra tåga i sista när vi vände tillbaka det mesta av deras initiativ.
Totalt sett vinner dom ändå rättvist men det här är inte slut än.
Även om djävligt många gnälliga skitkastande gamnackar härinne redan har gett upp....
Kommentera

Huge:

Brynäs förlorade på 1 kedjans dåliga insats och att djurgårdens 1 kedja var grym!Thats it!Nya tag på lördag och hoppas på bra takter av dixon,eero,dackell och alla andra.
Kommentera

Huge: Säger mannen som mer än någon annan har haft åsikter och kommentarer om matcher genom att bara ha kollat text-tv :-)
Kommentera

Huge: Humor.:) Haha, jodå jag såg mycket väl.. Men Hansen fick sin beskärda del av istid.. right'?
Kommentera

Lindström: "Men nej sosse hocky i kubik var receptet innans match å så skulle det vara. i 60 min oavsätt."

Synd att du inte såg matchen.
Då hade du märkt att CZ coachade bort bl.a Dackell och Eero i sista.
Dom fick inte många minuters speltid.
Förstår dock att det inte är lätt för dig och gurrasnurra att se på texttv....

Kommentera

Låt gå för att han vill spela i Khl, men att gå till hv är fan inte okej.. Trodde bättre om Juuso
Kommentera

Tväst: Problemet är att Brynäs inte har lyckats lösa backskadorna den här säsongen. För nog vill du väl allt bygga ett lag som klarar av att passera kvartsfinalspel? Och som sagt, när det finns andra (bättre) alternativ på marknaden finns det ingen anledning att be kvar en gammal, skadedrabbad, ojämn spelare. Kokko har varit otroligt ojämn under hela sin karriär. Om han hade spelat 10 matcher till i Brynäs hade han lika gärna kunna varit medioker i dessa. Låt hans tid i Brynäs vara över så minns vi honom som en bra spelare.
Kommentera

70 Rodrigues: Beaudoin kanske skulle vara ett bra namn eftersom han även kan användas på en kant. Samt att han är bra i boxplay där Molin (och Dixon?) lämnar en lucka efter sig.
Kommentera

Bissett19: Finns ju fler alternativ om Dixon skulle dra, såsom Lehoux, Pakhaslahti, Beaudoin, alla tre mycket bra centrar?
Kommentera

70 Rodrigues: Nytt backpar kan bli Angell och Jonsson, öppna spjäll
Kommentera

Peja:
Nej, jag menar inte att vi måste ha kvar nån av de skadedrabbade. Ny säsong o nya spelare kommer o går.
Om Brynäs lyckades balansera 09/10 med alla dessa skador så tror jag bestämt att vi kan hoppas det löser sig till nästa säsong åxå.
Kommentera

Zzz: Klart :-)
Kommentera

Tväst: Helt seriöst, varför skulle Brynäs ha kvar en gammal skadedrabbad spelare som har varit extremt ojämn under hela sin karriär när det finns andra backar på marknaden?
Kommentera

Bissett19:
Tråkigt så klart om Hietanen går men vi får ju tillbaka Jonsson som ju var borta hela säsongen.Vill dessutom Kokko va kvar så ser det väl inte så nattsvart ut på backsidan.
Markström vet vi sen länge att han skall gå o Dixon har väl inte direkt övertygat det senaste.
Brynäs nästa säsong måste ju framstå som attraktivare för ev. nyförvärv än som det varit de senaste åren så det finns ingen anledning o kasta varken yxor eller klubbor i sjön.
Kommentera

70 Rodrigues: Då säger vi det, skickar du ut pressmeddelandet? =)
Kommentera

Zzz: Angell hade funkat, hans kontrakt med Franfurt Lions går ut nu....
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har inte sett honom så mycket men han verkar ju ha gjort en ritkigt bra säsong i Växjö. Men jag hoppas verkligen att Hietanen stannar.
Kommentera

Bissett19: Blod på Hovet,? jag kan skalla dig... ;-)
De får fan inte låta Gårdarna in på mål så jävla lätt.
Kan man hoppas på magsjuka för DIF?
Kommentera

Bissett19: Täknte samma sak, och det frigör garanterat pengar för att stärka upp back eller forwardssidan. Om vi lyckas behålla samtliga centrar blir Järnkrok svårplacerad nästa år. Du nämner Angell, kanske kan han vara en ersättare för Hietanen?
Kommentera

Zzz: Sant, Josh MacNevin i Växjö kanske vore något samt att man även värvar Granak, det är verkligen en spelare som jag vill se i Brynäs?
Kommentera

70 Rodrigues:

Nej men vilket lag har det?

Järnkrok (kommer vara ännu bättre nästa säsong)
Nordqvist (får en hel försäsong,kommer säkert innebära att han blir bättre)
Granis (Trivs ju bäst och vill helst spela center)
Hansen (måste höja sej 3000% procent tills nästa säsong för att ta plats)
Kommentera

Bissett19: Även om Järnkrok skulle kunna ersätta Dixon så måste han ändå ersättas med en riktigt bra center, annars så blir det med all säkerhet sämre.

Järnkrok
Nordqvist
Granström
Hansen

Är inget man får skrämselhicka av.
Kommentera

70 Rodrigues: Inte rakt av eftersom han inte är rightare. Vi måste ha en spelskicklig rightare att använda i powerplay.
Kommentera

Zzz:

Samtidigt iom Järnkroks inträde den senaste tiden gör att om Dixie försvinner inte kommer kännas lika mycket.
Jag ser Calle som en förstecenter nästa säsong.Klart det vore viktigt att behålla Hieta,högerfattade,offensiva,spelskickliga backar växer inte på träd direkt.
Annars känns ju tendensen igen,Angell skulle ju ersätta Åkerman i HV och det gick ju sådär,tror även att Hietanen inte riktigt kan fylla upp Petraseks kostym riktigt.

Kommentera

Zzz: Granak kan ersätta Hietanen.
Kommentera

sylf: Självklart så ska jag drömma och hoppas istället för att ge upp och sitta och gnälla.
Kommentera

sylf: Tror nog att fler spelare ligger i förhandlingar. Lauritzen har garanterat gjort klart med Timrå, han sitter nog inte i en sits där han kan vänta för länge med att ge svar. Dixon kanske gjorde klart med en KHL klubb under OS, kanske därför han har varit sämre på slutet.
Tycker du underskattar Hietanen när du säger att vi kan ersätta honom lätt, det ska i så fall vara en spelskicklig rightback som är bra nog att styra i powerplay, dom växer inte på träd direkt.

Det blir inte kul nästa år om vi tappar Markström, Hietanen och Dixon.
Kommentera

arnio: Dream on!
Kommentera

Zzz: Visar det sig att Hietanen ligger i förhandlingar eller har signat med HV/KHL så kan han dra direkt!
Han är dessutom inte oersättlig till nästa säsong, en sån som Kokko är fan så mycket bättre.
Kommentera

Gurra88: äh va fan vi tar nästa match sen är vi tillbaka igen. Vi har Markan de har ett såll, skärper vi till defensiven och PP så har vi chans.

Jag tror på det här stenhårt.

Ove, Ove, Ove Molin!

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Sant, jag dömmer ingen. Jävligt tråkigt att tappa spelare till konkurrenter dock. Men pengarna styr och det var väll för pengarna han valde oss före Skellefteå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Av dom du räkna upp så var det väl bara Dacke å Eero som var lika dåliga.
Sen så var det märkbart att Bif skulle propa allt å alla vilket dom inte är vana vid/klarar av. Så om Bif spelar sitt gnet spel så finns chansen annars så är det Good bye.
Men att toppa upp med dom han gjorde e ju nästan ett hån mot dom som var minst dåliga igår..
Kommentera

Zzz: Ja, han vill väl ha chansen att vinna något?
Kommentera

Lindström: Egentligen var väl inte dom sämre än några andra,jag tycker vi ska kritisera dom som ska bära det här laget:

Var var Dixon?Dackell?Eero?Sunken?Hietanen? etc...
Imorrn vill jag se blod på Hovet!!

Kommentera

1250874 · »