Brynäs IF

724799 inlägg · 7958 ämnen

Backrykten

« · 423058 Till forumet


Sv: Backrykten
Gusten: Custemo????
Kommentera

Sv: Backrykten
Vart kommer ryktet om att Anders Eriksson är aktuell för Brynäs från början ?
Är det bara taget från luften eller finns det någon substans i det ?
Kommentera

Sv: Backrykten
Fast iofs så är det bara 3,5 timmar kvar....nöjer mig snart med vem som helst utan stödkrage.
Kommentera

Sv: Backrykten
Bisset19: Det första jag tänker på om Eriksson är att han väl var det första nhl-profset som kallats hem till vm och sedan blev petad innan turneringen startade. Men det är nog ganska många år sen detta hände.

Lockouten ändrar onekligen förutsättningarna i serien, och nu när nhl-spelarna kommer hit ser jag hellre förstärkningar i FBK och VF än i Brynäs troliga streckkonkurrenter Luleå, SSK, MIF och Mora.
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Tack Micke!!..........Frågan är ju om det kommer nåt beskad för oss ikväll,knappast från hemsidan iaf,får väl kolla GD istället.....
Kommentera


Sv: Backrykten
Makkan: Det där med att spela i nystartade hockeyligan i USA/Canada stämde inte riktigt med Anders. I någon Ljusnantidning säger Eriksson att han saknar klubb och har tagit kontakt med MoDo, men dom var inte intresserade av honom. Nu visste han inte vad han skulle göra. Länk till artikeln finns i några av Kebs svar i hans Brynäsdel på GD.
Kommentera

Sv: Backrykten
Makkan: Jo precis, läste att han hade gjort 7 assist!! i en match,som slutade 17-16 eller nåt sånt där.....låter lite märkligt!!Trots allt Anders eriksson vet man inte direkt hur bra han är idag,men man förstod ju att det skulle bli en back i hans status för Brynäs nåt annat har man inte råd med........Men Anders är väl en defensiv back med hyfsat skott o bra på rören.

det blir iaf en kväll med biran framför datorn och invänta besked!!

Det bästa skulle ju vara att man vakna upp imorrn och att lockouten har tagit slut!!Men det var ju bara en dröm...........
Kommentera

Sv: Backrykten
51 Roger:

Jag tror faktiskt att Anders Eriksson spelar i Toronto Maple Laefs.
Jag läste någonstans att han var ende svensken i den nystartade hockeyligan i USA/Canada med dom 6 ursrungslagen Toronto, Detroit, Boston, Chicago, NY Rangers och Montreal.
Men det är möjligt att han kan sticka därifrån när som helst.
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Helt rätt.Sundlöv har suttit i telefonen hela natten.Hoppas han har lyckats.
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Precis...
Kommentera

Sv: Backrykten
p j davydjoos: Jo Columbus spelade han med i våras.
Kommentera

Sv: Backrykten
51 Roger: 1998-1999 spelade han för Detroit Red Wings senast... Eller har jag helt fel?
Kommentera

Sv: Backrykten
Rykte:Anders Eriksson Deitroit förhandlar med Brynäs.
Kommentera

Sv: Backrykten
Huge:

Det stämmer säkert att det räcker att förbundskansliet har fått pappren senast 24:00.
Sen om det är bemannat då eller ej borde inte spela någon roll.
Kommentera

Sv: Backrykten
Visserligen har man slutat för dagen på förbundskansliet, men är det inte så att underskrivna papper måste ha skickats senast kl 2400?
Annars är det ju inte deadline vid detta klockslag...
Kommentera

Sv: Backrykten
björne: Enligt hockeydb så spelar han för Kassel, men vem vet...det är ingen Salo eller Souray men det är ingen Björkman heller.
Hur som helst kul med lite rykten...nu vaknade jag igen :)

stats Schultz
www.nhl.com/lineups/player/8468513.html
Kommentera

Sv: Backrykten
Från hockeymagasinet

Idag, 16.28
Habs
Senior Member Reg.datum: aug 2004
Inlägg: 194

Brynäs letar

--------------------------------------------------------------------------------

Har hört att Brynäs försöker signa Nick Schultz från Minnesota, 22åring som lyckats få treårskontrakt av Minnesota som annars är försiktig med längre kontrakt.
Skall alltså vara mycket lovande. + 12 i +/- statistiken.
Har också hört att man har en forward på G.
Kommentera

Sv: Backrykten
Det känns som om att OM det inte blir nått backförvärv så vill man ändå ha ett uttalande. Orkar inte hållas på halster längre känner jag, nä nu blir det att döva ångesten med en fredags whisky.
Kommentera

Sv: Backrykten
bradberry: Besviken är bara förnamnet väntade mig ett toppnamn.

Klarar vi oss kvar i år utan förstärkningar och de 2a lagens stjärnor lockar folk till rinken ja då kanske vi kan vara mer med i matchen nästa säsong.

I år gäller det att överleva kvalserien ser inte ut att gå av för hackor när de allsvenska lagen ochså kryddas av NHL proffs.

Ok jag går händelserna i förväg men just nu känns det inte bra.
Kommentera

Sv: Backrykten
bradberry: Såg att Rögle--nu är vi alltså nere i allsvenskan--skrivit kontrakt med en spelare från Calgary.

Jag inbillar mig att vi nu är inne i ett "defining moment" vad gäller förhållandet mellan klubben och sponsorerna. Får Sundlöv inte det ekonomiska stöd han behöver kommer klubben att ha anledning att se över sin sponsorsstrategi i stort. Kanske inte en dum idé.

Jag var tidigare tveksam till att vi skulle ta in en utlåst NHL-spelare, men med den mängd spelare som kommit till ES kommer vi inte att lyfta oss från vår nuvarande serieplats, dvs kvalplats.
Kommentera

Sv: Backrykten
rackham: DISAPOINTEEEEEED!!!!!!!!!! Eller kommer det ett äss i rockärmen snart.......?
Kommentera

Sv: Backrykten
rackham:

Sundlöf hittade väl ingen som var bra nog helt enkelt.

Kl 18 är det kvartsfinal i TV-pucken. Om Gästrikland vinner kan man se dom på TV imorrn.
Kommentera

Sv: Backrykten
Nu har tjänstemännen på Svenska Hockeyförbundet i Johanneshov gjort helg.
Gonatt!
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Ja kanske det. Hoppas Sjödda och Sulku blir skadade oxå så junisarna får ta lite ansvar i kvalserien.
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Jag ger upp. Nu får junisarna speltid i alla fall. Det är verkligen jättebra...
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Det verkar svårt att övertala #14 Stormqvist att snöra på sig grillerna igen. Det är väl vad ekonomin tillåter.
Kommentera

Sv: Backrykten
Jag blir fan galen av den här väntan, sitter och refreshar den officiella sidan, Kebs frågespalt, GD-sporten, BT´s, Hockeymagasinet mfl HELA jävla tiden....förlös mig Sundlöf...frigör mig från denna vånda NUUU!
Kommentera

Sv: Backrykten
Ja aldrig har väl klyftan mellan fattiga och rika varit så stor som denna säsong. Jävligt tråkigt då jag tror att laget hade stått sig enormt bra utan den där förbannade lockouten.
För övrigt hoppas jag fattiglappen Alfredsson aldrig kommer tillbaka!
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Ja den här säsongen känns mer som lotteri än hockey. Vilka får man hur länge stannar dom vad händer sen?

Det ända som verkar klart är att BIF värvar minst av alla. Tillbaks till vår bakgård igen...
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten:Jäkligt jobbig att se när andra lag förstärker så går det undan.Men när BIF har nått på gång är allt så otroligt segt. Ofta kommer ett rykte eller"det är på gång" sen skiter det sig.Jag får känslan att BIF aldrig är på tårna eller så försöker man ta kontakt med en spelare som i samma ögonblick signar ett annat lag. Kanske lite överdrivet men nått åt det här hållet ligger nog sanningen.

Ang.Timråmatchen: Hur kan man åka upp med taktiken"igelkottförsvar", när fart och möta högt i banan funkade så bra mot Modo? Fattar det inte!!! Några bortförklaringar om bortaplan håller inte.
BIF är sämst i sin egen försvarszon och där ska man vara så lite som möjligt!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Backrykten
Lunkan: Det värsta är ju att även om t.ex Staios skriver på för Brynäs så känns det ändå inte tillräckligt.
Jag menar de senaste dagarnas slutspurt av de andra lagen skulle nästan kräva både en Staios, en Chara och en Koivu...ja ja jag vet detta är varken speciellt troligt eller positivt tänkt men jag är så förbannat trött på de andra lagens hetsrustning...jävla Kalle Anka säsong.
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Just nu skiter jag i vilka andra lag värvar jag vill att BIF får tummen ur.....
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Var det inte FBK som sade vi skall inte värva NHL spelare vi håller ändå.....
Kommentera

Sv: Backrykten
Lunkan: Jätten Chara är klar för FBK.
Kommentera

Sv: Backrykten
Mickis: Snälla BIF dax att redovisa en riktig klassback! Överraska oss positivt tack.
Kommentera

Sv: Backrykten
Domarn: Men är det någon som har nått rykte att bjuda på då?
Kommentera

Sv: Backrykten
Nästan Speedwayvarning på honom. Annars är ju coolaste hockeynamnet Keith Tkachuk. Coolaste namnet i sportvärlden; Clay Reggazoni, Formel 1.
Kommentera

Backrykten
Dags att glömma matchen, det roligaste en sån här dag måste väl vara att skvallra om vilken back som ramlar in kl 23.59 ikväll. Steven Staios vore bra, inte minst för han har ett coolt namn..
Kommentera

« · 423058