1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446131 inlägg · 7963 ämnen

Bäckström kvar eller inte??

Sv: Bäckström kvar eller inte??
micke: Nu var det inte Widing mitt resonemang gällde...

Du verkar vara väldigt insatt i vem som värvar åt Brynäs. Tänk om du kunde lägga fram bevis för dina påståenden.

GävleLasse:
"Men som det är nu så har Brynäs investerat mycket tid och kraft på ett antal spelare. Inte minst så har Brynäs verkligen gett dem chansen att utvecklas"

-Please. Widing var här en kort tid och spelade väl ett dussin matcher. Han är inte direkt en brynäsprodukt om man säger så, snarare en resande försäljare som säljer hockeytjänster här och var till högstbjudande.

"Alla förändringar som inte kommer planerat från Brynäshåll kan sällan vara bra för laget."

-Alla professionella elitserielag måste räkna med och planera för att deras killar kan få NHL-erbjudande. Så har det varit de senaste 15 åren och är knappast en nyhet. Nu är iofs inte Brynäs IF en professionell skött föreningen så jag förstår om Sundlöv & Co grinar idag och inte förstår vad som har hänt.

"Att Widing packar väskan är därför inte bra i nuläget, men det KAN bli bra i slutändan OM Sundlöv hittar en bättre spelare som fyller tomrummet efter Widing"

- Hi hi hi. Sundlöv hittar en bättre spelare. Jo du, den var bra. Det återstår väl att se vem Borken värvar åt BIF, det är ju trots allt han som håller i trådarna. OM han inte hittar någon (dvs om allsvenskans spelare redan har dammsugits) så får väl Sundlöv kliva in och plocka en på måfå som någon slug agent lurar på honom.

65Selander: Det är en ganska intressant fråga du ställer. Jag ställde mig själv samma fråga när jag skrev det längre inlägget igår.

Men som det är nu så har Brynäs investerat mycket tid och kraft på ett antal spelare. Inte minst så har Brynäs verkligen gett dem chansen att utvecklas. Alla Brynäsare vill ju att Brynäs skall bli så bra som möjligt och när spelare tackar för kaffet och lämnar Brynäs för spel i NHL, AHL så måste man ju reagera. Alla förändringar som inte kommer planerat från Brynäshåll kan sällan vara bra för laget. Att Widing packar väskan är därför inte bra i nuläget, men det KAN bli bra i slutändan OM Sundlöv hittar en bättre spelare som fyller tomrummet efter Widing.

HF: (65 Selander) Vilka är dessa "vissa"? Skriv riktiga namn istället för att vara så vag.
Personligen bryr jag mig inte ett kattöre att Widing drar till NHL, man vet ju redan att ersättaren kommer vara någon Borken scoutat ut i allsvenskan för något år sedan. Förmodligen någon från Almtuna/Huddinge/Hammarby eller någon annan han fått upp ögonen för, tex en överårig norrman som aldrig presterat något högre än allsvenskan/div1/norska ligan....

Det roliga är att vissa tycker att det är fär jävligt att vissa sticker. Under säsongen så var brynäs värd nada...

Hur kommer det sig att skitlaget Brynäs har fått intressanta spelare för NHL när dom inte dög för Brynäs under säsongen?

65selander

Db_04: När man börjar tro på det som står i Aftonbladet då är de inte långt kvar tills man sitter i ett rum med tvångströja i ett madresserat rum och kanske t.o.m sjunger att Leksand är Svenska mästare dvs man lever helt i en fantasivärld ;)

rödovithockeydy: enligt aftonblaskan har han börjat ändra inställning lite åt de hållet

Har Bäckström sagt att han vill "ta chansen" i NHL redan i år?!

wap.hockeysnack.com
Tror att Gubben Bäckis inte släpper iväg grabben. Men som 18-åring så blir han nog teasad utav kosingen som finns på andra sida. Han har dock sagt att han inte spelar för pengarnas skull som vissa andra resande i hockeyn gör. Mitt stalltips är att han lirar i Läkerol Arena till hösten. Honken kan också vara kvar ihöst eftersom han vet hur lunken är i farmarligan och dit vill han inte igen. Om Brynäs får behålla dessa två så skall dom utnyttja dessa två i promotion fullt ut för klubben och arenan.

GävleLasse: Jag tänkte som dej för en månad sen, men nu på slutet så vägrar ju både Bäckström själv och Sundlöv att utesluta att han går till NHL nästa säsong. Det är mest därför som jag har undrat åsikt. Känns konstigt att de säger så om de är säkra på att han stannar ett år till.

claesw: Ja,precis...lägg ner det här med Elfsborg.snacka fotboll istället:D

JanT:
Lägg ner Elfsborgssnacket i denna gästbok för f-n ; ))

Db_04: Du missade ironin där. Vi har ambitioner, frågan är om Brynäs har samma mål. Slutspel och Semi tycker jag borde vara ett vettigt mål.

GävleLasse: Du har ju glömt det tyngsta namnet av alla!!! (Simon Skoog - släng dig i väggen)

"Liket" Andersson, denna formidable BORÅS-bördige försvarare med thailändskt ursprung. Nu är det dock försent, då han idag skrev på för HC Eppan.....

65Selander; Har sagt det förr, säger det igen;

Heja di våra, inte de dära, trampa di främmersta pôjka på tära.

Elfsborg, Elfsborg, Elfsborg!

Peja:
Själv tror jag inte att Bäckis kommer gå som top3 , möjligen som val 4-6 nånstans vilket är grymt bra även det , Bäckis är för närvarande rankad 4:a av ute spelare efter Eric Johnson , Jonathan Toews , Jordan Staal ... Staal som bror till Carolinas forward Eric som fått ett jättelyft denna säongen och Marc som gick 1:a rundan förra draften så han tillhör en stark hockey familj

Inte för att vi lyckades nå vidare med våra ambitioner men ja trodde Brynäs satsade på slutspel ...kanske tillåme Semi

GävleLasse: har ni inte högre ambitioner än så ?

70 Rodrigues: bedriften att hänga kvar blir desto större ju mindre namnkunnigt lag man har ;)

GävleLasse: Ja, att förstärka laget kan man ju inte göra :-)

70 Rodrigues: Men i det läget så hade de Bäckis som förste center...

GävleLasse: Hade dom varit villiga och betala för en riktigt bra center, så hade dom väl knappast värvat Hansen??

70 Rodrigues: Det finns gott om centrar OM man är villig att betala för dem. Sen återstår det ju att se om de är villiga att pröjsa...

GävleLasse: Så helt plötsligt finns det gott om centrar som kan ersätta Bäckis om han nu skulle sticka, var har dom spelarna varit tidigare när vi behövt dom??

GävleLasse: mmm det tror jag är en grej som han vill vara med på.... JVM på hemma plan + att spela som förstecenter ett år till i ES samt landslagsuppdrag m.m.

Db_04: Det är han inte ensam om, jag tror de enda som kommer att vilja ha över honom är laget som draftar honom. Räkna med påtryckningar från agent, Boork och Brynäs. Jag kan även tänka mig att BÅG vill ha honom i tre kronor under alla turneringar i höst. Ledningen för J-landslaget är säkert sugna på att kunna använda honom under JVM med.

Men jag är inte orolig angående Bäckis, visst en bra spelare med det finns gott om centrar. Värre är det att ersätta Honken OM han förvinner. Det avhoppet skulle vara mer kännbart.

GävleLasse: Gunnar Svensson (bäckis agent) försöker då få honom att stanna i sverige 1 år till

B_I_F: Eller jag missade ett ord, Bäckis kommer nog vilja stanna i Gävle 1 år till men Honken kommer nog kunna sticka tror jag.

Förlåt för förra inlägget.

Peja: Jag är säker på att Bäckis kommer sticka redan i år men Honken han kommer nog att kunna sticka.

Peja: Nu är det ju inte så att laget som draftar honom bara kan tvinga över honom. Bäckström väljer själv om han vill sticka över.

Han stannar, det är jag övertygad om.

Som ser det ut nu så verkar ju Bäckström gå som tvåa eller trea i draften. De som går så tidigt brukar ofta gå över direkt till NHL.

Klubben som draftar honom, låt oss säga tex Washington, har ju inte sex forwards som är bättre än Bäckström så det finns ju ingen anledning för dom att inte plocka över honom.

Sorgligt men sant. Blir nog ingen Bäckström i Brynäs de närmaste 15 åren.

Huge: hmm Jamie Ram har inte spelat hockey sedan 03-04 ??

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=38771

Huge: Jamie Ram... nja, det KAN funka förutsatt att vi förstärker på backsidan. Jussi Pekkala, Brad Berry och Simon Skoog måste in ;)

GävleLasse: Nä, jag tror inte heller att vi behöver vara oroliga för att Bäckis ska sticka redan till hösten. Allt har gått mkt fort och jag tror att han själv känner att det bästa vore att stanna iaf över nästa år, för att sas konsolidera det han byggt upp och även utveckla sig ytterligare, inte minst fysiskt. Här tror jag även att Boorkens råd väger tungt.
Med Honken känns det som fiftyfifty om han sticker eller stannar kvar.
Om han drar så har jag en säker häst att satsa på: Jamie Ram.
Kom ihåg var ni läste det först....

GävleLasse: Då är vi överens då :-)

70 Rodrigues: Ja den frågan kvarstår. Men jag är tämligen säker på att oddsen INTE blir bättre av att de försvinner. Publikmässigt skulle det vara ett rejält avbräck om de stack och inte nya "kioskvältare" tog in.

Truppen är "annonym" ändå som den är. Visst finns det några "reliker" som Molin, Sjödin och Dackell men de är inga kioskvältare.

GävleLasse: "En sak är i alla fall klar. OM både Bäckis och Honken sticker så lär det inte räcka med några "framtidsvärvningar" Då är det en erkänt bra målvakt och en given förstecenter som måste införskaffas..."

Frågan är om det räcker även fast dom blir kvar???

Bissett19: Jag tror inte att Bäckis drar redan till nästa säsong utan spelar kvar minst ett år till. Dels så kommer pappa anders och så även påtryckningar från Brynäshåll att påverka honom. Sen finns det andra saker som jag tror lockar, JVM på hemmaplan är en av dessa saker.

Sen får man ju se hur den franchise i NHL som draftar honom tänker. De kanske t om vill att han stannar hemma ett år till...

En sak är i alla fall klar. OM både Bäckis och Honken sticker så lär det inte räcka med några "framtidsvärvningar" Då är det en erkänt bra målvakt och en given förstecenter som måste införskaffas...

70 Rodrigues: "- Han får nog inga problem med att platsa. De lär vilja ha över honom direkt, säger NHL-stjärnan Henrik Zetterberg"

Dessa ord av Zäta gör en inte lugn direkt,bara att hoppas att han är så klok att han stannar ett år till,han kommer nog få många kloka ord på vägen innan han bestämmer sej!!
Tappar vi båda så är vi "in deep shit":)

Bäckström kvar eller inte??
Intressant läsning ang "Bäckis"

« · 720540