Brynäs IF

724868 inlägg · 7958 ämnen

Barometern

« · 315769 Till forumet


Sv: Barometern
Hong Kong: Japp.

Sitter nu och laddar om!
Kommentera

Sv: Barometern
65Selander: Var du för bakis för att åka till Gävle??
Kommentera

Sv: Barometern
Hong Kong: Typiskt ämne för diskussion över "en" öl.

Du skulle hört referatet från Gamla Ullevids när Gais gick upp i Super-ettan. Måste ha varit 10-11000 där.

Sylf: Precis--TFF, hela Sverige suckar...
Kommentera

Sv: Barometern
Hong Kong: Tråkeborg! ;-)
Kommentera

Sv: Barometern
sylf: Men det är säkert 2500-3000 i Trelleborg som jublar. :)
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Vi får ta det över en öl någon gång :)

Dom spelar "snickarboa" vid Hv utvisning. Var det inget snack om det för något år sedan att man inte skulle få göra de.
Kommentera

Sv: Barometern
Hong Kong: TFF !!!??? Hela Sverige suckar...........
Kommentera

Sv: Barometern
Hong Kong: Din fascination för TFF är något vi bör ta en diskussion om vid tillfälle.... Men nu är det ju Brynäs det gäller!
Kommentera

Sv: Barometern
sylf: Det kan vara så att Black Army inte har mycket för sig just nu; slår man dem en sigal så drar de väl in i arenan.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Verkar vara bra drag på läktarna idag, kul för laget att få respons på bra spel.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Så trevligt. Här kommer man hem efter ett långt möte på jobbet. Sitter i bilen och lyssnar på radion...gläds åt att TFF åter är i allsvenskan. Sen slår man på burken och vad händer..1-0 till Brynäs...vilken dag, än så länge.
Kommentera

Sv: Barometern
lindberg: YESSS! Daniel Johansson, ass El Roggo Kyrö. Lysande!
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe:Undrar varför AIK bara behöver gå ut och annonsera efter publik så kommer den.Efter att ha sett TV bilderna igår så måste dom ha fått in bra med deg bara igår.

1-0 D.Johansson...Kanon !!
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: MÅÅL
Kommentera

Sv: Barometern
lindberg: Nej, såvitt jag vet ska det inte behövas tillstånd. Selander travade runt med en spann på Scandinavium och det var inga problem. Den enda gången det var problem med bössor på Gavlerinken var vid någon match där det skulle genomföras en insamling för Världens Barn; då sade föreningen till BT att inga andra bössor fick förekomma.

Sylf: Bra publiksiffra om Rodrigues tippar rätt.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Är det så att det krävs något tillstånd för att stå med insamlingsbössor? På sporten igår visade de från Hovet och där möttes AIK-besökarna av folk med insamlingsbössor direkt innanför dörren.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Enligt Rodrigues cirka 5-5500 pers på plats.
Kommentera

Sv: Barometern
lindberg: Wow! Det är ju kanonreklam för insamlingen.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: nu pratar de om insamlingen! de som startat insamlingen ska hyllas! berättade om hemsidan gjorde de också.
Kommentera

Sv: Barometern
sylf: Det är vad jag också hört; att han ska vara på bättringsvägen. Verkar som om han kommit rätt långt på den vägen.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: 4-14 i skott, hv skjuter gärna, bif har farliga kontringar, bra match enligt hockeylive.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Ser att Östlund nätat 2 ggr i J-20 idag,är inte han skadad ?
Kommentera

Sv: Barometern
lindberg: Tack! Har problem med mina högtalare så kan inte använda hockeylive, tyvärr. Får köra Hockeyligans textrapportering; inte riktigt samma sak...
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Du vet väl att du kan lyssna på matchen live via

www.hockeyligan.se

Annars så är det lungt. lite småchanser åt båda hallen
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: hockeylive sänder direkt, hv har haft det mesta av spelet, 10-2 skott till hv men brynäs har jämnat ut spelet nu enligt kommentatorerna. Lind och Kyrö har haft bra chanser.Korhonen verkar på g!!
Kommentera

Sv: Barometern
65Selander: Det är ju Du som är suveränen på det, Patrick!

Sportradion här kör GAIS-Mjällby... Nån som hört vad de säger från Gavlerinken?
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Ang bössa i båset så tycker jag att man måste gå aktivt och samla pengar.
Kommentera

Sv: Barometern
Lundström 6: hej på Dig! Perfekt att ni har en bössa i båse på hemmamatcherna. Det bör bli gott om folk idag, så förhoppningsvis får ni in en rejäl slant.

Det blir en ny "skräll" (TV4:s uttryck) av Brynäs idag.
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: ,

Hej på dej

Det är en bössa i vårat bås vid varje match.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Barometern
Huge: Perfekt :-))
Kommentera

Sv: Barometern
70 Rodrigues: Låter finfint. På torsdag är det match i Globen mot Skansen. Jag tar med mig en av mina gamla golfdrivers så skall vi nog lyckas få blåränderna att också lätta på penningpungen.... :-))
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: såg att det var inbetalingskort i vissa matchprogram så dek kom vell in någon krona men det är lång tid kvar så vi kommer nog upp kring 500.000 kr tom kanske nära en mille
Kommentera

Sv: Barometern
Jompe: Ska försöka att halta omkring med mina kryckor och samla in mera stålar inför matchen i morgon, folk lägger i av rädsla i tron att dom ska åka på ett kok stryk när jag kommer farande :-)) Så räkna med ytterligare 5-6000 i morgon!!!
Kommentera

Barometern
Insamlingsbarometern är nu uppdaterad. Vi ligger på strax över 95 000 kr, men det kommer att komma en hel del insättningar i anslutning till oktober lönen. Strax har vi alltså spräckt 100 000-kronorsvallen! Starkt jobbat, allihop!

Det kommer fler initiativ kring insamlingen inom kort. Föreningen hjälper oss dela ut information och inbetalningskort vid matcherna. Brooklyn Tigers jobbar vidare med sin verksamhet kring insamlingen; blir det någon bössa i ert bås imorgon vid HV-matchen? Det kommer också annonser i GD och AB och en massa andra grejor kring insaamlingen.

Nu när det börjar se riktigt bra ut på isen måste vi se till att vi har ekonomin i balans till 30 april så att vi är kvar i ES nästa säsong. Det är alltså bara att jobba vidare, allihop. Tusen tack för all hjälp så här långt! Vi ska alla vara stolta över vad vi åstadkommit så här långt.
Kommentera

« · 315769