Brynäs IF

731219 inlägg · 7961 ämnen

Bedrövligt publiken!

« · 451239 · » Till forumet

Sv: Bedrövligt publiken!
RavenLord: Jag tycker personligen Aftonbladet håller en mycket hög nivå på sina journalister. Både gällande nyhetet, nöjen och sport.
Sen om man tycker att "skriver skit om brynäs och hatar dem" , det får stå för var för sig det...
Men Den tidningen håller som sagt en mycket hög och bra nivå på både artiklar och intervjuer.
Kommentera

Jesus: Var du på plats ? Såg du vad som hände ?
Kommentera

Jesus: Dream on ....de är Aftonbladet vi snackar om
Kommentera

Falken: Det publicerades en hel artikel om Boumedienne och hans betydelse i gårdagens match angående eran vinst .
Kommentera

RavenLord: Så illa som du beskrev det är det inte i Sportbladet.
För det andra så blir inte kemin bättre mellan massmedia och brynäs bättre när det finns drägg som uppför sig så här illa som det som hände igår.
Om vi verkligen visar hela svenska hockeyfolket Hur bra våran hemmapublik är så kommer vi få positiva skriverier i framtiden.
Kommentera

NuMo: Varför finns det nästan alltid en förklaring att lagen förlorar mot Brynäs och inte en förklaringen varför Brynäs vinner?! (Då tänker jag inte på våra lokala tidningar, utan främst Arbetarbladet och Expressen)
Kommentera

NuMo: Okej vad bra men jag undviker att läsa den Fjoll tidningen men jag tror dig de finns nog någon bra ursäkt där
Kommentera

RavenLord: Förklaringen om varför Modo förlorade går också att finna i AB, om man är intresserad.
Kommentera

Lilljanne: Vilket Scoop du har,mejla wennerholm på en gång!!Nr 18 i MODO är väl Peter Öberg,samma kille som började veva på Sjödda efter slutsignalen,men Sjödda klev undan!!
Kommentera

Aftonbladet är en Skvallertidning som hittar på ena hälften de skriver om och den andra halvan består av uppförstorade saker.
Att de kastades in saker är bedrövligt men det har förstorats upp som att hela Gavlerinken gav sig på Foppa pappsen och när han sedan tar upp det på presskonferansen så självklart slår media upp det stort som fan då deras gullegrisar i hockey dessutom förlorat.

Att de flesta på Aftonbladet sedan många år verkar ha något emot Brynäs gör ju inte saken sämre då de kan väga upp den positava artikeln om att BIF slog MoDo med att HELA GAVLERINGEN ANFÖLL KENT ;)

Förutom det så sades det efter premiären att BIF fick 3-3 mot MoDO enbart var för att MoDo inte spelat ihop sig.....Undrar vad de sysslat med de sysslat med sedan dess och vad ursäkten var igår då de fick stryk ???
Kommentera

Lilljanne: Javisst. Det är helt ok att du gör det. Kanske skapa en annan rubrik och prata om något annat.
Kommentera

De var ett himla tjat om flaskan på Kent Forsberg! Jag tror mera på Lilljannes teori. Låt publiken få visa sina känslor!
Kommentera

NuMo: En femte variant skulle kunna vara att man pratar om nå´t annat.
Kommentera

NuMo: dom som gör det här kan ju inte vara intresserade av hockey?
Kommentera

Danne66: Det beror nog på att du väljer att tolka det så. Läser man vad som faktiskt står så står det ju inte så. Det står bla. annat att:

" Tränaren Kent Forsberg träffades bland annat av en flaska i ryggen."

"Kent Forsberg var inte ensam. Både andra ledare och spelare i båset träffades av föremål."

Det står alltså att det inte bara är Forsbergarna som drabbats.

Däremot står det att Peter fick flaskor och andra föremål mot sig i förra matchen.

Det här kan man endera fördöma, som vissa av er gör, eller vara stolt över, som andra av er verka göra. Eller så kan man hålla för öron och ögon och låtsas som att det inte har hänt, som en annan kategori gör. En fjärde variant är att påstå att andra minsan har gjort de allra hemskaste saker, för att få det här att verka vara en bagatell, vilket bara är en annan typ av blockering.
Kommentera

knaskamilla: Kort som jag uppfattade det: Publiken på flera sektioner än den bakom Modos bås var upprörda på domartrion, därmed började det hagla prylar lite överallt i hallen (händer för övrigt inte bara i Gävle), detta tolkar AB som en attack på Forsberg. Jag kan ha fel men det är min uppfattning, och min sambos som är mer intresserad av vad som händer runtomkring än själva spelet.
Kommentera

Danne66:

Jag tror att det är alla icke-MoDofans som förstorar upp det hela till att det ska vara något särskilt med att det är just Skägget som fått en flaska på sig. Själv tror jag att det hade stått samma sak i tidningen om det hade varit Moras eller MIFs eller Frölundas, eller Brynäs för den delen, tränare som beklagade sig över att publiken betett sig sådär.
Kommentera

NuMo: Nej jag säger egentligen att AB har förstorat upp hela grejen helt oproportioneligt. Det är möjligt att nåt sånt kan ha hänt men AB får det att verka som om det var krig mot Forsbergarna.
Kommentera

NuMo: Jag var på plats i G-rinken. Forsberg fick en flaska på sej. Nr 18 i modo (vet inte vad han heter) blev bänkad i slutet på matchen. När han satt i båset och Forsberg stod och tittade ut på spelet drog han en flaska, hårt som fan, rakt i ryggen på K. Forsberg. När K. Forsberg vänder sej om för att se vem det var pekade nr 18 upp på en gubbe i publiken. En kille som satt bredvid nr 18 på bänken garvade som fan. Funderar på att tipsa AB.
Kommentera

Vill säga att alla Brynäsare: Ge er! Det var mycket dåligt att saker och ting kastades in i Modo båset. Det skall ej förekomma i svensk hockey.
Sen om det nu var en flaska elelr inte, det spelar ingen roll, det är fortfarande inte acceptabelt att kasta in saker på motståndarna.

Jag tror personligen inte Kent Forsberg ljuger ang att han fick en flaska på sig. Varför skulle han ljuga?

Inse fakta alla Brynäsare som inte ser det än: Detta skall ej upprepas!! Det är pinsamt att det händer! Der skadar heal föreningen samt oss "vanliga" supportrar. Se på Alla huliganer i Aik Solnas förening.
Se vad som händer när de är i farten...
Kommentera

Danne66: Du verkar i alla fall påstå att Kent inte fick någon flaska på sig, om jag inte totalt misstolkar dig.
Kommentera

NuMo: Tja jag så inte allt men inte fan var det nåt flaskregn i Modo-båset alla fall.
Kommentera

Danne66: Jag tvivlar inte det minsta på att du sett allt som hänt på arenan.
Kommentera

NuMo: Håller med, har det hänt ska dom skämmas, men jag är väl blind då eller så har vi en skitpress! Jag satt nog närmare Forsberg än Aftonbladet i alla fall.
Kommentera

NuMo:

Möjligt, det är möjligt :-)
Kommentera

Danne66: Kanske det, eller så vill ni blunda för det som hände för att det helt enkelt är något att skämmas för, om man gjort det eller blundar för det. De här som faktiskt skäms över det och som håller med om att det är fördjävligt har jag största respekt för.
Kommentera

Makkan: Menar du att Kent kastar flaskor på publiken.
Kommentera

NuMo:

Man ser det man vill se.
Farbror Kent kanske ska städa bakom sin egen dörr först.
Men han kanske var för puppig efter förlusten mot budgetlaget nr 1.
:-)
Kommentera

NuMo: Han fick väl ett matchprogram på sig och tittade ner och såg en vattenflaska som nån spelare hade slängt ifrån sig i ren frustration över hur överjävligt dåligt försvarspel Modo hade ;)
Kommentera

Danne66: Två meter ifrån och inte kunna erkänna att Kent fick en flaska i ryggen. Civilkurage noll, eller blind. Patetiskt.
Kommentera

51 Roger: Du glömde: Kasta kastrerade katter på spelarna, bussa våra knivförseddabarn på domarna, låta våra menstruerande fruar kissa i motståndarsupportrarnas bussar och göra bombatacker i Israel. Men vad har det med att Kent blir upprörd över att få en flaska i ryggen att göra?

Jag kan förövrigt meddela att efter tio år som reguljär stamgäst i kempehallen aldrig har upplevt något agggresivt förutom ett och annat programblad eller annat skräp på isen. Om man inte räknat busvisslingar och buanden. Naturligtvis är det annorlunda för personer som kallar sig 51 Roger. Men det är ju inte så konstigt när de springer omkring naken i bara luleåhalsduk runt halsen och beter sig som svin.
Kommentera

51 Roger:

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,557573,00.html

Snacka om att förstora upp incidenter. Jag satt 2 m bakom herrarna Forsberg och såg inget förutom matchprogram som kastades på grund av en serie mindre lyckade domarinsatser – menade för isen. Det är iofs inte heller tillåtet men ”Publikattack mot Forsberg” Patetiskt!! Har för övrigt inte heller sett flaskor i rinken någonsin, så nåt flaskhagel var det inte heller frågan om i premiären vilken jag också var på plats och såg ca 2 m från Forsberg.

Löjligt, Fan vilken skitpress vi har i Sverige.
Kommentera

Hmm, visste inte ens att Brynäs hade nån..
Kommentera

Okej,det är bedrövligt att vissa skämmer ut sig i Gavlerinken,men snälla Kent Forsberg,att ta till så stora ord mot Gävlepubliken,hur du ej sett hur din egen publik uppträder i Kempehallen,spottar på supportrar,kastar cocacolaburkar på supportrar,uppmanar barn att torkar av sig skorna på vår sora flagga i periodpausen,hatar alla bortalag som ställer sig på isen,men det är ju klart det flesta händelserna av det jag skrivit hände 1999 i slutspelet.
Kommentera

Såg den avgörande matchen mellan ÖIS och Assyriska i kvalet till Allsvenskan. Fast jag inte bryr mig det minsta om något av lagen kunde jag känna spänningen och vilken förväntan det låg i luften. När sedan matchen tog slut så blev det (om man var ÖIS:are) otroliga glädjescener och naturligtvis (om man var Assyriska-fan) extremt deppande. Man kunde tro att ÖIS hade vunnit SM-guld och att livet nästan tagit slut för Assyriska. Det är sådant här som är idrottens otroliga förmåga, locka fram engagemang och känslor, hos spelare och fans. Det finns de som vill stänga ES. Jag tycker de förstår väldigt lite om idrottens kraft och grunder. Jag tycker de är dödgrävare. Må ES för alltid bli en öppen serie där man kan trilla ur och ta sig upp på sportsliga grunder. Må man aldrig kunna köpa sig en ES-plats som det går i korgbollsligan. Se hur utvecklande deras agerande har varit för svensk korgbollsutövning.
Kommentera

De som kastade saker in i motståndarbåset borde bli portade ifrån arenan för åtminstone resten av säsongen.

Tycker det är typiskt Aftonbladet att förstora det här. Aftonbladet är bara intresserade av att sälja lösnummer, det är det enda de är intresserade av att göra. Någon sanning behöver man ju inte bemöda sig att skriva som sportjournalist, det är bara att ösa på med de bästa överdrifterna som ger lösnummerförsäljning a lá engelsk tabloid.
Kommentera

Ok inte snyggt att slänga bråte på Forsbergarna kanske, men äntligen visar Gävleborna lite lidelse......
Kommentera

Anneli:

Frisco hälsar att Molin får skylla sig själv om folk buar när han åker ut från isen. Dessutom skulle jag framföra att 66% av Friscos autografsamling är Molinautografer.
Kommentera

Jesus: Jaha jag som trodde han hette Knet ;)
Kommentera

Rättelse: Namnet är Kent inte Knet -skrivfel....
Kommentera

Man skämms faan i mig ang publiken som beter sig som vargar som hugger efter bete. Betet denna gång var Knet. förr a matchen var det Peter. Snacka om att skämma ut hela föreningen och alla supportrar som är supportrar till brynäs. Jag anser inte att de som gjorde detta är riktiga fans , utan parasiter som ej skall visas inne i Gavlerinken någe mera..

Fy faan...

Men man e grymt glad över segern igår, så förbaskat skönt!!
Kommentera

65selander: Jag kan faktist inte komma ihåg att detta har hänt tidigare i Gavlerinken, men jag kan ju ha missat det. Jä..... sorgligt att vi ska sänka oss till den nivån som de håller i tex. Timrå. Där vet jag att det har hänt! Janne Larsson fick en petflarra i huvudet då han satt utvisad, men tro inte att stenansiktet gjorde en min! Vakterna däremot var snabba att kasta ut syndaren. I Ö-vik har jag också stött på en hel del otrevligheter, så som hån av liggande skadade spelare, buandet då dom med hjälp har åkt ut från isen. Men jag ursäktar absolut ingen, inte ens en Brynäsare som beter sig så illa. Ut med dem bara!
Kommentera

Lunkan: En bra fråga...........
Kommentera

65selander: vem kan hantera den då?
Kommentera

70 Rodrigues: Troligtvis äldre sittplatsnissar som inte kan hantera alkoholen. Går på hockey när dom blir bjudna utav något företag!

Nä fy f-n ut med dom bara
Kommentera

Bedrövligt att vissa ska skämma ut sig genom att kasta flaskor o dyl, stäng av dom på livstid om dom får tag i dom. Pinsamt!!
Kommentera

Falken: Klart sånt här inte ska få hända, men tyvärr så kan det ju göra det när känslorna tar över för en del folk. Tror nog inte detta upprepas, eftersom det blev ett jävla liv. En plastflaska på Kent Forsberg fick visst nästan en helsida i tidningarna, det är ju inte så lite överdrivet. Tänk vad folk ute i världen lider..
Kommentera

ERIKSSON47: Det finns inget som rättfärdigar att kasta saker mot spelare/ledare, hoppas att den/dom som gjorde sig skyldiga till det blev utslängda med huvudet före.

Sen skulle det vara intressant att veta vilken utvisning du syftar på som domaren bjöd på...
Kommentera

ERIKSSON47: Nej, ingenting ska kastas mot spelare, domare eller ledare. Visst, frustration kan man känna över dålig beslut från domaren, men det är i alla fall inte försvarbart att kasta saker mot aktörerna. Men vi får hoppas att dom som gjorde det inte fortsätter med det, skämmer bara ut sig själv och den övriga publiken.
Kommentera

Falken:
Man bör ju inte kasta några saker i huvudtaget... Men jag kan förstå frustrationen hoss de som gjorde det--Dommaren var inte bra helt enkelt. Han bjöd MODO på ett PP vilket resulterade i ett mål.
Verkade inte som dommarkonferensen igår gav någon utdelning...
Kanske hade Kent och Kyrrö sagt något olämpligt till Rådbjer då... :P
Vem vet?
Kommentera

« · 451239 · »