Brynäs IF

728041 inlägg · 7962 ämnen

Bertils skada

« · 1607674 Till forumet

Sv: Bertils skada

Peja: Folk har sett ett fall uppe i Vemdalen också :-)

Kommentera

70 Rodrigues: Jo, men att ramla på fyllan är ju en sak, att råka ut för den typen av skada en helt annan. Särskilt då man mycket väl kan tänka sig skadan uppstå på träning och som folk på plats har sett incidenten?
Kommentera

Peja: Jag med, har festat med de flesta årgångarna. Putte, Huss o grabbarna visste var skåpet skulle stå, Widing och Soling också :-) Så om Bertil nu skulle ha ramlat på fyllan och skadat sig är väl ändå ingen konspiration ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: tror nog Bertilssons grova haka skulle ta den värsta smällen vid en fyllvurpa. Så då återstår bara puck i ansiktet teorin som sannolik.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, men det är svårt att tro på 'konspirationsteorin' när den bara är grundad på att folk har sett honom full. Vi som bor i Gävle har sett i stort sett alla laget fulla många gånger...
Kommentera

Peja: Normalt vet jag inte, men om man är packad så är det inte alla ggr man hinner att få upp händerna o skydda sig. Jag vill också att det är en hockeyrelaterad skada men om nu inte så är fallet så kan man väl säga det, shit happens typ, dom var ju lediga.
Kommentera

Peja: Jag brukar mest spräcka ögonbrynen.
Kommentera

70 Rodrigues: Är en fraktur under ögat en normal skada att få när man ramlar?
Kommentera

Peja:"Däremot vet jag ingen som har fått en ansiktsfraktur av sig själv av att ha varit full i fjällen."

Nä, för ramla på fyllan måste ju vara helt jävla unikt ;-)

Kommentera

tjugo8: Minns skador som har kommit på dylika situationer i matchspel, men kommer inte ihåg detaljer. Det vore ju inte direkt den märkligaste skadan som en spelare har råkat ut för. Däremot vet jag ingen som har fått en ansiktsfraktur av sig själv av att ha varit full i fjällen.
Kommentera

Peja:

Visst, men kan du erinra dig ngt fall m liknande utkomst...?

Kommentera

tjugo8: Att spelare får puckar under visiret händer lite då och då, särskilt när skott styrs. Oftast av backens egna klubba.
Kommentera

tjugo8: Fjällfylla...
Kommentera

Fr pappers-GD

"Fraktur i ansiktet på ett litet ben nära ögat efter en puck i ansiktet. Har fått vara i stillhet fram till nu"

Låter det sannolikt att en puck ska flyga upp under visiret o orsaka en fraktur nära ögat (o tvinga honom t 2,5 veckas stillhet) eller låter det som om ngt annat orsakat?

Kommentera

mk: Mitt förra inlägg var givetvis till Lejonkräk.
Kommentera

bifhjärta: Jaja. Du beöver inte bli så arg;) Jag frågade bara efter din källa eftersom du sa att Bradberry hade fel.
Nu säger ju du att han hade fel, då får vi hoppas att det är så..
Kommentera

mk: Det finns en källa nämligen nån som  jobbar på GD, har initialerna C.Å. Sen finns en källa till nämligen en massör inom Brynäs organisation.

Redigerad kommentar

Kommentera

mk: Då ska Bradberry komma med källa också.. och inga "rykten"
Kommentera

Carl Lejonkräk: Källa på det..
Kommentera

bradberry: skadan uppstod på träning, det är 100% bekräftat. Skäms på dig.
Kommentera

bradberry: Gd lär ju inte ta i det här med tång ens. Efter förra årets turbulens så vill dom nog inte göra mer skada. Men stämmer det du tror så är det oerhört oproffsigt av Bertil. Hoppas att han har lärt sig..
Kommentera

bradberry: Lokaltidningen bör ju rimligtvis ha åtminstone en person på plats på varje träning för att få reda på det senaste. Om så var fallet måste ju denne ha sett situationen (och således kunna bekräfta Brynäs version).
Kommentera

tjugo8: Exakt vad vill du säga här?

Att han var i Vemdalen såg jag ju med egna ögon och det faktumet har ju ingenting med fylleryktet att göra egentligen. Att det står som det gör i tidningen säger ingenting då det handlar om Brynäs officiella förklaring till skadan. Enligt en källa har det gått till som jag beskrev tidigare. En annan källa har bara hintat om att det som står i tidningen inte stämmer... Min teori är att skadeförklaringen i GD är uppdiktad och att något döljs för allmänheten här. Förmodligen något av pinsam karaktär som riskerar leda till badwill och störande fokustapp.

Märkligt bara att inga murvlar nystat i detta...

Kommentera

se och lär av Sidney Crosby anno 12/13 :)
Kommentera

bradberry:

Simon Bertilsson, 22, back i Brynäs, Gävle: –Jag ska till en kompis i Vemdalen, vi är ett helt gäng som ska fira.
Kommentera

bradberry:

"- Simon Bertilsson har fått en puck i ansiktet väldigt olyckligt och det är därför han inte kan vara med"

Kommentera

Trevlig kille, den där Warg :-)
Kommentera

tjugo8: Vet int! Kanske var me nån polare som hyrde... Det var han i alla fall. Jag slogs av hur jävla snabbt han tagit sig till Vemdalen. Match kväll 131230. Spotad i fjällen på förmiddag 131231...
Kommentera

bradberry:
Bra där! Ska försöka dra i lite trådar också...
Men han hyrde väl inte skidor va???
Kommentera

Bertils skada
Obekräftat rykte:

Nyårsafton...
Vemdalen...
Dräggfull...
Ramlat...
Skadat ansiktet...
Diciplinärt avstängd eller av skadeorsak?

Undertecknad kan bekräfta närvaron i Vemdalen då jag mötte honom i skiduthyrningen... Det övriga har jag bara hörts viskas om. Men vad är väl syftet med detta forum om inte att presentera sådana rykten å smaska lite skvaller.

#ingenrökutaneld
Kommentera

« · 1607674