Brynäs IF

728255 inlägg · 7962 ämnen

BIF-FBK

1134544 · » Till forumet

Sv: BIF-FBK
Gusten: AMEN!!
Kommentera

Gusten: Vem skall ge FBK på käften? Tror att FBK väljer TIK ;-)
Kommentera

Bissett19: Ja för helvete! Ska Färjestad gå till semi så ska det kosta också, hellre torsk och vi har gått över gränsen ett par gånger. I framtiden ska inget jävla lag vilja välja Brynäs ... det ska göra ONT!

Käka taggtråd och skit kätting!
Kommentera

Huss:

Motståndet mot Färjestad förenar...
Kommentera

rackham: Skalp?
Du umgår för mycket med indianer ;-)
Kommentera

Bissett19:

Nä, hata att FÖRLORA!

Vi skiter i Maffian från Värmland, det är Guldet vi skall ta.
Deras skalp är färskvara...
Kommentera

HF:

Härligt,du är superladdad.

Nu får det vara slut på Lallandet,HATA pöjkera från Sandgrund!!
Kommentera

Huge o rafalski: Men herregud, vinnarskallar på halvtid? Striden om guld varar från första barmarkspasset till suddenmålet i sjunde finalen. Har man inte den inställningen så är korpen öppet för alla tror jag. Ungefär som inställningen, som florerar lite varstans: "Det är skönt att slippa KS, hur det går i slutspelet spelar ingen roll". Jaha, va i helvete gör vi i slutspel om vi inte satsar på att vinna?

HATA ALLT som står i vägen för Brynäs på deras resa mot guldet!
Kommentera

Svanru: Själv hoppas jag Brynäs fullständigt krossar färjestad och allt annat motstånd som kommer i deras väg. Sen får mysgrabbarna på Sätraåsen planera hur många jävla saftkalas de vill.

HATA färjestad och alla dess dansbandsångare!
Kommentera

Svanru:

Och här kommer mer...
Kommentera

Svanru:

Ja, det är redan diskonterat.

Herb Brooks ligger som skärmbild...
Kommentera

rackham: Jag hoppas att det blir en jämn och tuff kvart om vi väljer er och sedan får ni tänka på OS 1980 dvs inget är omöjligt.
Kommentera

rafalski:

B-hallens omklädningsrum är fina.
Kommentera

rafalski: Helt rätt uppfattat.
Igår var vi snälla och hyllade sumplaget som sig bör, med korrekta och traditionella metoder.
På torsdag är det slut med artigheterna och dom vedertagna traditionerna.

Nya boxhandskar åt mormor, till att börja med....
Kommentera

Gusten:

Tätt följd av hyllningen till Ronny för hans 700 matcher i FRÖLUNDA...

Fy fan!
Kommentera

Gusten: "Du menar strategin som förekommer ständigt här på HS? :)"

Exakt... :-)
Kommentera

Gusten: Dags att odla slutspelsskägg, ringa nattliga samtal Kåberg och co, stänga bortalagets omklädningsrum pga "vattenskada", tajta till spelargången och placera ut luffaren strategiskt.

NU, inte igår börjar slutspelet.
Kommentera

Gusten:

Till torsdag är det bara att lägga in den här i introt så att vi har ett intro värt namnet.

Skicka fram Widing som chef och sätt igång den här (se länk) precis innan det är dags för nationalsången.

Då pratar vi intro!

Då pratar vi om att leda utvecklingen i svensk hockey!

Mörda!
Kommentera

Huge: "Kritiken känns enbart fånig och ett försök att medvetet försöka hitta fel hos en part man generellt sett kritiserar i mkt annat, som jag ser det."

Du menar strategin som förekommer ständigt här på HS? :)
Kommentera

rackham: Vore intressant att höra vad Brynässpelarna tänkte och tyckte.

Jag är fortfarande i chock sen dom spelade "leksandstars-låten" för att hylla att Leksand gick upp. Kumbaya i kvadrat!

SURSTRÖMMING I BORTALAGETS OMKLÄDNINGSRUM I FÖRSTA KVARTEN!
Kommentera

HF:

Skicka det där inlägget till Kent Larsson med rekommenderat brev!

Ren jävla idioti!
Stryk skall de ha!

Undrar vilka hyllningar det blir på torsdag!

Ett fyrfaldigt HURRA för FBK som valde Brynäs i kvarten?

Grattis FBK, ni kan stanna hemma, vi skickar 3 poäng på posten?
Kommentera

Huge: Vafan, är det så svårt att fatta att Brynäs sysslar med elitidrott? Det är KRIG, döda eller dödas. Inte nåt jävla saftkalas där vi hyllar motståndarna. Färjetad (och andra lag) ska fan känna olust från den sekund de kliver in i arena till de lämnar komunen. De ska ha ångest för att komma till Gävle. Läkerol arena är vår hemmaplan, inte nån jävla neutral zon där alla är lika värda och ska hyllas för det ena och det andra. Om alla hade buat när de delat ut checken hade det varit ett steg i rätt riktning. Hur fan tror du kämparglöden i Brynäs påverkas av att deras, ofta mediokra, hemmapublik står och hurrar för motståndarna?
Kommentera

Huge:

"Bättre att i det läget agera korrekt och inte nedlåta sig till deras fasoner.

Sen kan man ju också vända på steken:
Genom att uppträda korrekt och berömma motståndaren så invaggar du honom i säkerhet, sas.
Istället för att medvetet avstå från att uppmärkamma seriesegern, ngt som isf borde ha retat upp motståndaren och därigenom fått motsatt effek för vår egen del."

Hick.

Två andra saker att titta på när vi möter FBK i kvartsfinalen:

- Spelet utan puck. Titta på FBK:s hakningar, interference, crash the net, och skitsnack efter avblsåningar... angånde genom att uppträda korrekt och berömma motståndaren så invaggar du honom i säkerhet, sas.

- Spelet mot domaren. Jönsson, Wallin och Kåberg (m fl!) ägnar mer tid åt att prata med domaren (domarna) än att vila mellan bytena... angående att agera korrekt och inte nedlåta sig till deras fasoner.

Vakna, Huge!
Vi möter Vargarna från Karlstad!
Kommentera

GävleLasse: Ärligt talat: tror du verkligen att några Hurrarop hade gjort nån skillnad?
4 st Hurra-rop är en sed man använt i Sverige sen lång tid tillbaka, så varför ska man avstå från detta i just det här fallet?

Kritiken känns enbart fånig och ett försök att medvetet försöka hitta fel hos en part man generellt sett kritiserar i mkt annat, som jag ser det.
Kommentera

Huge: Det är klart att man ska applådera för seriesegrarna när de skall belönas före match. Men det finns gränser.

Applåder hade räckt gott.
Kommentera

GävleLasse: "Men herregud. Hur naiv är du egentligen? Då är det väl snarare så att det resonemanget sänkte Modos kämpakraft snarare än höjde brynäs. För SÅ jävla bra var man inte i den matchen."

Jag tog den matchen som exempel på hur uttalanden som i onödan retar upp motståndaren, kan påverka ett lag.
Sjävlfallet så påverkade det även Modos insats, men det ändrar väl inte på faktum att det med stor sannolikhet hade stor betydelse för Brynäs insats?

"Varma applåder i samband med överräckandet av checken hade räckt gott och jag tror inte nån i FBK hade reagerat negativt på det."

Bra, då är vi rätt så överens om att nån form av hyllning var på sin plats.
Men vad är det isf som retar upp bl.a Pucken så till den milda grad att han håller på att få blodstörtning?

4 st "HURRA"-rop, som man brukar använda i de flesta normala hyllningssammanhang?

Tja, har man inte större problem att reta sig på så är man väl inte större själv, som person...
Kommentera

Huge: Men herregud. Hur naiv är du egentligen? Då är det väl snarare så att det resonemanget sänkte Modos kämpakraft snarare än höjde brynäs. För SÅ jävla bra var man inte i den matchen.

Som jag skrev förr. Brynäs vann sitt SM-guld på grund av en het målvakt och ett vasst PP.

Visst skulle man ha uppmärksammat FBK's serieseger innan match igår. Men det finns liksom gränser.

Varma applåder i samband med överräckandet av checken hade räckt gott och jag tror inte nån i FBK hade reagerat negativt på det.

Nej du, de är så jävla utsvultna på framgång så de till och med tar chansen att få fira lite i Läkerolen att det inte spelar någon roll att det är ett motståndarlag. Ett lag som sannolikt inte kommer att vara lika gästvänliga när matchserien börjar.
Kommentera

GävleLasse: Så bara för att det ev inte funkade igår så menar du att det aldrig funkar, eller vadå?

Generellt sätt tror jag faktiskt att det lönar sig att INTE reta upp en motståndare i onödan.
Jämför läget inför sista matchen i Ö-vik 1999.
Vilken effekt tror du att Bäckmans snack om "hemma i Kempis är vi oslagbara" hade på brynäsarna?
Kommentera

sylf: Vad gör han då på landskamperna som är så oerhört mkt bättre?
Är bara nyfiken...
Kommentera

Huge: Tyckte du att det fungerade som tändvätska igår? Nej du bäste Huge. Brynäsarna åkte runt och hurrade i 60 minuter igår.
Kommentera

Partyjack: Ja, skillnaden är faktiskt hårfin. Han är bra när han "speakrar" på landskamper. Men i GR/LA är han passe´
Kommentera

rackham: Så bara för att Färjestad går emot strömmen och agerar som nån sorts rebeller, så måste vi själva skita i traditionen att hylla seriesegraren?
Bättre att i det läget agera korrekt och inte nedlåta sig till deras fasoner.

Sen kan man ju också vända på steken:
Genom att uppträda korrekt och berömma motståndaren så invaggar du honom i säkerhet, sas.
Istället för att medvetet avstå från att uppmärkamma seriesegern, ngt som isf borde ha retat upp motståndaren och därigenom fått motsatt effek för vår egen del.
Kommentera

sylf: Eller Sveriges bästa..
Kommentera

rackham: "Steg 1: Byt ut lallande speakern."

Japp, han är värdelös!
Kommentera

Huge:

"Nä, Brynäs som värd inför den sista matchen ska naturligtvis tiga ihjäl ngt som i alla år varit kutym och sed: att seriesegraren uppmärksammas i ngn form inför nedsläpp, och det oavsett var matchen spelas och vilket lag som står för motståndet."

Vet du varför?

Titta tex på FBK. De har inget J20-lag fast det är "lag" på det. Det skiter de högaktningsfullt i... tror du att det är en slump att de är framgångsrika?

Här står en 6:e plats på spel och VINNARSKALLARNA i Brynäs borde skickat allt som ha med firande av motståndare åt helvete! Eller åtminstone till Karlstad.

Taggtråd!

Allt som behövs för att VINNA!

Steg 1: Byt ut lallande speakern.
Kommentera

Bissett19: "Ska vi hurra för laget som Brynäs ska besegra den här kvällen och laget man antagligen får möta också i kvartsfinalen?

Snälla någon, där går gränsen. Något mer korkat har jag inte varit med om."

Nä, Brynäs som värd inför den sista matchen ska naturligtvis tiga ihjäl ngt som i alla år varit kutym och sed: att seriesegraren uppmärksammas i ngn form inför nedsläpp, och det oavsett var matchen spelas och vilket lag som står för motståndet.

Pucken visar prov på osedvanlig omognad och stingslighet som retar upp sig på att Brynäs visar lite respekt och agerar på ett sätt som ALLA lag skulle gjort i samma läge.
Kommentera

Vi ska vara glada att ha tagit oss till slutspel med denna trupp, bara det kan ses som ett smärre mirakel.

Därför bör vi vänta tills vi åkt ut mot FBK innan vi spyr ut vårat missnöje. Förvånande många negativa kommentarer i afton.
Kommentera

Bissett19:

"Vi pratade i periodvilan om vi skulle ta mycket fler avslut. Det gjorde vi också och vi får väldigt bra utdelning."

Mats Bäcklin om J-20s tredje period 7-0...läge för honom att viska något i örat på CZ...?
Kommentera

HF:

Du har "The Puck" på din sida:

"Men jag blir förbannad då speakern i Läkerol Arena uppmanar oss på läktarna, över 7 000 personer, att ställa sig upp före matchen och utbringa ett fyrfaldigt leve för Färjestad.

Ska vi hurra för laget som Brynäs ska besegra den här kvällen och laget man antagligen får möta också i kvartsfinalen?

Snälla någon, där går gränsen. Något mer korkat har jag inte varit med om.

Tänk er att Brynäs varit seriesegrare och matchen spelats i Löfbergs Lila Arena. Är det någon som tror att man då kommit med det korkade förslaget att hurra för gästerna?

Nä, jag kunde väl tro det…"

Kommentera

mattias - 74: Skillnaden mellan Brynäs och Leksand... Brynäs gör allt för att INTE hamna i kvalserien. Ni gör allt ni kan för hamna i den...

Nivåskillnad :)
Kommentera

Bissett19:

Tur för dig att inte Brynäs hamnade i KS då. det ver ju inte direkt långt ifrån om man säger så.

God natt..
Kommentera

GävleLasse:

Jo det är ett härligt vårtecken där Leksand återigen får rusta för ytterligare en säsong där dem hör hemma.
Kommentera

GävleLasse: Ja nu är det fokus på KS, fan man har ju fem favoritlag ... det borde gå vägen :)
Kommentera

mattias - 74: han skrev om honom i våran GB också....

"Hahl Bundy:Tydligen stjärtsjuka i Leksand,Huokko lät de andra pojkarna i laget få leka med hans dildo efter gårdagens träning.;)...

Bissett19 @ Tidahölm. Igår kl. 19:05 | | Permalänk "
Kommentera

GävleLasse:

Jag hoppas på Leksand och AIK... Tänk dig vilka matcher, Leksand - Brynäs och AIK - DIF !!
Kommentera

mattias - 74:

Leksand ner i ettan,Huokko tar den i tvåan.
Kommentera

Bissett19:

Det verkar ju bara vara du som skriver om det..

Släpp det där nu och lägg fokus på hur ni skall slå FBK istället !
Kommentera

mattias - 74: Det ska bli intressantare att följa KS, denna gång helt utan nerver. Istället för att se Brynäs bli förnedrat i kvarten mot FBK...

Mitt tips blir att Leksand åter igen missar ett avancemang. Varför? För att det är tradition att de viker ner sig.

SSK och AIK är mitt tips.
Kommentera

mattias - 74:

Haha.
Det där är aldrig utagerat.

Leksand ner i ettan,Huokko tar den i tvåan.
Kommentera

Bissett19:

" Leksand ner i ettan,Huokko tar den i tvåan "

Tyvärr måste jag göra dig besviken på det första påståendet, eftersom det inte inträffar åtminstone inte i år...

Vad beträffar Jannes eskapader med sin mobiltelefon så tycker jag att det där är utagerat men du verkar tydligen lägga mycket energi på honom , likadant i går i Leksandsboken. Är det en drömvärvning till Brynäs månne om inte Leksand går opp ??
Kommentera

1134544 · »