Brynäs IF

727751 inlägg · 7961 ämnen

BIF-FBK

« · 298619 · » Till forumet

Sv: BIF-FBK
2-0 vad fan är det som händer i 3:e formationen? :)
Kommentera

sylf:
Vad f-n säger man dom två mest utskällda spelarna på försäsongen
lever rövan.
Kommentera

sylf: Taxarna hugger till igen!
Kommentera

2-0 nyllet igen....otroligt !!!
Kommentera

sylf: 2-0

Doping????
Kommentera

sylf: attacktax nylander
Kommentera

Frisco: Holy mama....Nyllet.
Kommentera

westerlind: ojojo.. vilken start.
Kommentera

Nog för att vi är kassa men inte f-n behöver vi hjälp?
Tack Hyvvö
Kommentera

micke & sylf: ...och jag har bra ljud och vemdalstechno* om vartannat.

Bry-bry-bry-bry-brynäs, Se-se-se-selander osv...
Kommentera

65Selander: OK
Kommentera

sylf: Starta om datorn din en gång om den har varit på en längre tid
Kommentera

sylf: Bra ljud här.
Kommentera

micke: Vilket pissljud !! hörs det bra där du är ?
Kommentera

sylf: Jorå- här gör dom det.
Kommentera

sylf: Jo det går fär fullt

logga in via www.hockeyligan.se och inte ngn gammal länk via felia
Kommentera

Sänder inte hockeylive ???
Kommentera

65Selander: Det kommer att krävas forechecking ala´SSK matchens andra period.Hela matchen !!
Kommentera

hm.. Wally är borta och Grizzly står, kan bli intressant nog för att Wally har riktiga plattmatcher ibland samt att Kalt är borta också!
Kommentera

Huge:
Inte grisspel men vi måste nog ligga på och störa som bara f-n!
för får deras Fw köra med pucken som vanligt så kommer dom att ha motorväg förbi våra backar.
Kommentera

Taktiken ikväll måste väl vara glasklar: Full fart framåt!
Ifjol tog vi ju FBK borta genom grisspel, ngt som väl var tvunget pga kända omständigheter. Årets upplaga tror jag inte är speciellt roade av den taktiken. Kan grabbarna bara komma i närheten av det man såg mot SSK i början av 2:a, tror jag att FBK:s ngt lättare backar får svårt att hänga med. Molin måste ju vara ruskigt spelsugen nu och Soling glödhet.
Kort sagt, vi har 3 pinnar som i en liten ask....
Kommentera

westerlind: Njae, snarare sejdlarna. Allt i form av vätska tror jag :)
Kommentera

Ang insamlingen, om 2000 av medlemmarna (och alla andra BIFare) pyntar 400 kr i engångsinsats ger det 800000 kr, samt att de som kan gå till hemmamatcherna (-medlemmarna) ger 10 kr /match ger 1 mille extra (4000 snitt. Totalt 1,8 mille!!! 1 mille måste vara möjligt att nå!!
Jag skickade just 400 pix, Kör hårt ikväll!!!!
Kommentera

micke: Vad säger du, stoppade han sedlarna i munnen?
Kommentera

micke: OK. Är det nån som vet när nästa uppdatering av insamlingen kommer? Jag vill se krona för krona droppa in.
Kommentera

Lilljanne: Just den insamlingsbössan som Rodrigues hade i lördags var i form av en genomskinlig plastboll :)
Kommentera

micke: Plastbollar?
Kommentera

65Selander: Exakt. Det blev väl 6000 pix i den enda plastbollen?

Tänk om varje matchprogramsförsäljare, korvkiosk, souvenirstånd hade sådana alla matcher samt att några gubbar gick runt i hallen och skramlade med bössor. 10 plastbollar a´6000 * 25 hemmamatcher = 1,5 miljoner... Det hade varit något det! :)
Kommentera

ruppe:

Har för mig att all insamlingen efter 25/9 inte är redovisad.
rätta mig om jag har fel.

I kväll visar våra Taxar vad som gäller! 4-3 till Brynäs och ca 20 inlägg från Rodrigues hur han avgudar Kuparinen :))
Kommentera

65Selander: För några år sedan blev väl Färjestads målvakt (Ketterer?) attackerad av just en tax utanför Löfberg Lila Arena när han joggade och värmde upp inför en match. Tror han missade ett par matcher pga tax-attacken. Taxar är inte att leka med mao :)
Kommentera

endast 38000 insamlade slantar måste ses som ett misslyckande än så länge... hoppas folk stöttar genom att gå på kvällens match vilket jag iaf ska göra!
Kommentera

65Selander: Då kanske den här passar...
Kommer kallad men ej strax ty född till slav är ingen tax...

Nä, in med grythundarna och skräm ut vargarna ur sina lyer..
Kommentera

65Selander: Grythundar? Å herregud...
Kommentera

Nu har Brynäs också skaffat sig ett spelsätts namn.
Inför matchen idag så har GP satt namnet "Grythundar" på våra ytterforwards! på FBK's forum på hemsidan så vart det genast översatt till, Taxar.

Vi får väl se vilka som biter bäst ;)
Kommentera

20 Lindgren: Inget jag skriver är glasklart men i detta fallet tycker jag att Kupan skulle klarat sig med en 2a. Nu är det väl hyffsat klart iaf!?
Kommentera

Prosten: Jag köper det resultatet direkt. Det verkar mycket sannolikare än att Kuparinen gör avgörande målet på straffutskjutning!

Det är dags för mål nu — Brynäs har misslyckats med att göra mål i sina tolv senaste övertider i Elitserien.

Vidare på min önskelista finns ett short handed goal och en hållen nolla men man får väl tills vidare vara nöjd så länge man vinner matcherna!

Målsättningen på 147 poäng i Elitserien lever vidare (i 24 timmar från nu).
Kommentera

4-3 efter sudden, Kupan avgör!
Kommentera

Lunkan: Långsinte Lindgren jobbar vidare med efterarbetet av Södertälje SK—Brynäs IF.
“Detta resulterar i 2+2 för båda spelarna tycker nr 5 skulle klarat sig med 2.”
Bert Robertsson och Mikko Kuparinen har båda nummer fem så syftningen är inte glasklar.
Kommentera

Joolson: Nä jag menar 4-0 i finalserien är säger väl en del om det..det var ju dom ända matcherna på länge där det VERKLIGEN gällde..och hur går det motto: Bäst när det gäller.. Och det är nog FBK men inte bättre än så är dom inte.. Så ni har STOR chans
Kommentera

Joolson: Men om BIF inte tätar defensiven ordentligt så kan det bli svårt att uträtta ngt framåt. Man måste kämpa minst lika mkt i denna match som i de två senaste på alla delar av banan, ligga på som iglar, störa, och vända spelet snabbt... Annars finns risken att man blir rundningsmärken för FBK...

Nej, hoppas BIF kämpar på och vinner imorgon, men nog blir det svårare än mot DIF iallafall...
Kommentera

Fagersta: ja.. FBK kan ju inte vinna jämt.. =)
Kommentera

Joolson: ja FBK ser ganska heta ut just nu men ingenting är omöjligt.
Kommentera

jag tror på brynäs om dom bara får fart under grillerna... 3-2 till brynäs...
Kommentera

Lunkan: Själv tror jag det blir 2-4 till FBK om dom får spelet att stämma.
Kommentera

Lunkan: Vi har saknat en spelare som Kupan ett par säsonger.
Kommentera

Lunkan: Det var många fina tacklingar under matchen. Först ut var ju Soling som åkte på en propp. Undertecknad reste sig bakom båset och skrek: "Du tar honom i nästa!". Om han sen tacklade rätt kille vet jag inte men nästa byte kom Soling ut och var helt vild. Direkt skridskorna satt i isen tog han fart rakt över rinken och satte in första proppen. Och sen fortsatte det så. :)
Den "open ice"-tackling som Malmström åkte på var inte att leka med heller. Jag trodde faktiskt det var färdigspelat för hans del, han såg inte ut att må särskilt bra.
Kommentera

Ford Prefect: Kupans tackling i 3e är värd en kommentar.

B.Robertsson står med pucken vid blå Kupan tar det säkra före det osäkra smäller på den stackars SSKare så både han och pucken flyger ut i mittzonen. Att sedan sskaren börjar veva har han inget för, tur för honom att lagkamraterna håller Kupan tillbaka! Detta resulterar i 2+2 för båda spelarna tycker nr 5 skulle klarat sig med 2.
Kommentera

Ford Prefect: :-))
Kommentera

Gäst: Marchstraffet kommer sen han greppat Jönsson i vristerna och använt honom som tillhygge för att slå Prestberg. ;)
Kommentera

Lunkan: För att spela bort FBK från poängen så gäller det att spela tätt på dom, störa och böka.

Samt att vi får hålla koll på Söderström som verkar komma i form efter fjolårets svacka. Prestberg är också en att hålla koll på.

4-3 till Brynäs. Tyvärr så får Kupan matchstraff efter att Frögren gruffade en gång för mycke. ;)
Kommentera

« · 298619 · »