Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

BIF-FBK

« · 440531 · » Till forumet


Sv: BIF-FBK
Jag säger som Gessle...det är över nu.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: Eskovarning på TJ? Inte riktigt än, va? Var har han gått fel?
1. Han coachar rätt skumt ibland, har riktigt knepiga uppställningar i PP och BP.
2. Hans fjompande med sömnige lille-Danielsson måste ju för faan sluta nu. ND fick komma in idag enbart eftersom han var ende omklädde forwarden när Soling fick matchstraff.
3. Sen tycker jag han borde fortsatt köra med en ren finnkedja efter att ha sett hur bra de funkade tillsammans mot MoDi i första matchen.

Annars har TJ haft ett grymt oflyt med Wahlbergs lungor, Solings vad och Gud vet inte allt.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Jompe:

En annan fundering.
Börjar det bli "Esko-varning" på Tomas Jonsson?
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Jompe:
Då får vi ta och besöka riksarkivet om vi skall hitta fyra Brynäsnollor i rad tidigare...
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: Varför stanna vid tre nollor? På lördag möter vi Skansen borta.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Gjorde en snabb koll ocjh med risk att få smisk på statistikfingrarna av oraklet Lindgren så hittar jag (via swehockey) åtminstonde sedan 99/00 som mest två nollor i rad just säsongen 99/00 och så förra säsongen, dvs 03/04.

Men inte tre nollor i rad.
Jag har också svårt att tro att det blev tre nollor i rad 98/99...
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Kung_Sjödin:
Men för fa,,,,,
11,a matcher spelad, kom igen nu. Bara att klappa på i nästa match. Kommer säkert tillbaka några sjuklingar....

Hoppet är det sista man ger upp......
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Forget about it.
Nu är det tyvärr definitivt.
Hockeysagan från Gävle är all !
Tack för alla dessa fina minnen, jag skall veta att berätta dem för mina söner när de blir äldre.

(När själen lämnar kroppen då är man död)
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Larry:
Det är svårt att ändra kurs på ett stor gammalt tankfartyg, som under många år fraktat olja utan att gå på grund. Men ! När väll alla i besättningen vet om att det skall ändras kurs, då kan allt hända, även ett guldlag från Gävle.
Skotta in mer kol i maskin, höj trycket i pannan, det kommer att ordna sig....
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: bara att hålla med, jag går så långt och säger: spelarna skämmer ut Brynäs nu. Ingen vilja, enkla misstag och spela som Mini-Bäckis säger jag. Han ville spela hockey ikväll, resten av laget? Gled runt på isen och lyfte lön. Domarn var inte heller så jävla bra, men varför lägga skulden på han?
Spelarna är ju inte intresserade av att kämpa, VAKNA Brynäs!!!

TJ: ta upp Erik Belin och Kim Sunna från J-20 nu.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
westerlind:
Jag köper principen!
Men tyvärr, westerlind, är vilja och hat inget man kan lära ut.
Det fostras man till i unga år!

Drivkraft, vägra att förlora...

Ja, när fanns de egenskaperna i Brynäs senast?

De sista spelarna som verkligen hatade att förlora (och kunde göra någonting åt det) hette:
Pär Djoos, Marko Tuulola, Johan Lindström och Anders Huss

I dagens Brynäs... ääh!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Det är ta mig f-n totalt bedrövligt.
Som jag ser det nu så är det två alternativ som gäller.

1. Skicka in J20 laget i nästa match. (Jag vill minnas att det står i regelverket för Elitserien att varje klubb är skyldig att ställa bästa tillgängliga lag på isen i varje match. Å det torde bli J20 det + Honken å Sjödda!!!)

2. Lämna walk over resten av säsongen och bespara oss fans denna förnedring! (Dessutom så får vi en bättre målskillnad i sluttabellen!)

Tack för kaffet!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis:
Sjödin, ja.
De andra tre jobbar, ja. Men de är också i högsta grad en av förklaringarna till att Brynäs nuförtiden är ett mediokert lag.
De är inga hockeyspelare!
Handleder av cement, kreativitet som den döda papegojan i Monte Python sketchen.

Jag går av barmhärtighet inte in på Brynäs övriga backar.
Lätt som forward när det kommer puckar i nackhöjd, studsar i glaset, passningar i ryggen...
Beklämmande!

Det värsta av allt, mickis:

Det finns ingen med hjärta av Brynässtål!
Bara en grå massa av hockeyarbetare (från Finland).

Man blir gråtfärdig att se bristen på hunger och jävlaranamma!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: "Ut med välkomstkommittén till Rörberg och hämta Flygvapnets kaospiloter! Immediately! "

Ja, jag håller med. Men åter igen så vill jag ännu hellre ha in Stigge, Tord och alla de andra gamla krigarna som kan lära upp dagens Brynäs hur man får den intensiva viljan att vinna och det obotliga hatet att förlora.

Kämpa Brynäs!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: Ja Sjödin håller nog. Malmström jobbar iaf, Soling var på g innan streckgubben fick hjärslit. Björne tänder till i ny omgivning. Honken naturligvis.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Positivt dock att Arne Anka + Dalén tog upp problemet med NHL förstärkningar, kanske kan leda till nån bra debatt?! Dalén sa i C+ att om man nån gång ska köra 14 lag så är nästa säsong absolut den rätta.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis:
Vilka seniorer tänker du på?
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: Kanske vi kan ställa ett juniorlag på isen på lördag. Tillspetsat med dom bästa seniorerna kanske?
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis:
Inte mållös i tre matcher, va?
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis:
Lill-Bäckis har ingenting att förlora (som det etablerade spelarna har) och han spelar enkelt hela tiden.
Tänk om fler spelade enkelt och som att de inte hade något att förlora...

PRESTATIONSÅNGEST!!

Ut med välkomstkommittén till Rörberg och hämta Flygvapnets kaospiloter!
Immediately!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis: Har jävligt svårt att tro att det nånsin har hänt nåt lag ;)
Kommentera

Sv: BIF-FBK
rackham: Kan nog ha hänt säsongen 02-03 lr?
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Någon som vet när Brynäs blev nollade tre matcher i rad senast?

Lindgren?
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Huge: Lillbäckis är det enda som glädjer just nu.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Inget självförtroende för tillfället gör att det ser tafatt ut.
Liten uppryckning i andra men FBK hade bestämt sig för att täppa till bakåt efter 3 raka förluster. Dackell fortfarande hänging efter infektion, Luovi och Molin borta från start samt Soling GM i första underlättar knappast en redan decimerad trupp. Positivt var ju Lill-Bäckis som verkar var en riktig talang. Läser spelet bra. Den får vi nytta av.
För övrigt hade vi en trevlig kväll hemma hos undertecknad.
Vad sägs om följande konstellation:
Huge, Rodrigues, Sylf samt 65Selander.
En salig blandning av dysterkvistar och tokoptimister som synes.
Men trevligt, det hade vi. (om man bortser från hockeyn...) :-)
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis: Nej,det kommer att sina med folk.Jag känner tom dom som inte går längre fast dom har säsongskort.Det är en gigantisk kris i klubben och det vet dom.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis:
Jag håller med det var en usel match idag , både från dommarn och defentivt från brynäs , spelar ingen roll vem som dömt vi hade torskat iaf men för det var dommarn usel
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Danne66: Säkrare med 16 lag kanske?;-)
Kommentera

Sv: BIF-FBK
sylf: Jag pallade inte att vara kvar efter 0-3 målet. Tredje säsongen man går på match utan förhoppning om poäng. Vänder inte det här snart så kommer det inte att finnas nån publik i gavlerinken.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Gusten: Leksand förstärker för fullt redan!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
lindberg: 3-4 NHL spelare räcker inte, dom har redan kraschat självförtroendet och lagkänslan. Det enda som löser Brynäs problem är 14 lag nästa år.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis: Skitmatch,visst,av stora mått.FBK behövde bara ställa in grillorna så var poängen hemma.

Brynäs kommer att spela kval till våren,helt klart.Frågan är bara hur mycket dom tänker förnedra oss supporters på vägen dit.Det här är löjligt att behöva se.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
lindberg: Skulle bli förvånad om INTE Skellefteå och Leksand förstärker.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis: Nej för tillfället känns det väldigt mörkt, 13 skott på mål på hemmplan hur lyckas man och vad gör spelarna istället? var de överhuvudtaget inne i anfallszon? Förutom att spelarna blir friska så är det enda hoppet att antingen nhl kommer igång (inte så troligt) eller att Brynäs skakar fram ett antal miljoner för att kontraktera 3-4 nhl-spelare (känns inte heller så troligt).
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Mickis: Feber, hörde nått om rampfeber men det KAN även vara vanlig.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
lindberg: Jag tror inte vi spelar i elitserien nästa år. Finns inte en brynäsare som kan göra mål. Finns knappt en brynäsare som kan träffa mål.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Gusten: Det som jag oroar mig är att om det blir en kvalserie framåt vårkanten (vilket det blir om de fortsätter så här) är att det är flera av de tänkbara motståndarna tex Leksand och SAIK som mkt väl också kan vara förstärkta med spelsugna nhl-proffs.. och då är vi körda där med..
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Gusten: Jaha vilken skitmatch men det har ni nog hört, men jag var tvungen att se skiten. Vet ni varför inte Molin spelade? Kan inte fatta att DJ fick nytt kontrakt på bekostnad av Adam. DJ har för fan inte ett rätt på hela matchen.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Äh, efter 4-5 raka segrar har vi glömt den här matchen. 3 poäng till kvalstrecket, 39 matcher kvar, 117 poäng att spela om.

Men dom måste nog snitta mer än 0 mål/match om vi ska fixa det här.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Hong Kong:
ENBART Malmö vi skulle kunna passera känns det som....om ens det vill säga.
Hv71, SSK och DIF kommer garanterat förstärka och det skulle inte förvåna mig om Simons i Mora har ytterligare några ess i rockärmen.
Men även Malmö letade förstärkning hörde jag...huvva :(
Kommentera

Sv: BIF-FBK
1.Frölunda 11 9 0 2 43-15 28
2.Timrå 11 8 1 2 34-21 24
3.Linköping 11 6 1 4 32-25 19
4.Modo 11 5 3 3 31-27 18
5.Luleå 11 6 0 5 33-30 18
6.Färjestad 11 5 2 4 27-28 17
7.Djurgården 11 5 1 5 29-33 14
8.Mora 11 4 2 5 30-33 13
9.Södertälje 11 4 0 7 20-27 12
10.HV 71 11 3 0 8 26-41 11
11.Malmö 11 3 0 8 24-40 10
12.Brynäs 11 2 2 7 20-29 8
Kommentera

Sv: BIF-FBK
3 mållösa matcher i rad måste vara elitserierekord, inte ens Vilda Väsby mäktade med det!! Finns absolut inget positivt att skriva om Brynäs denna match!!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Det bästa som kunde hända nu om jag får vara lite taskig är ju att Cassel, Kupan, Bommen och D.J hade gjort en Björck och blivit långtidsskadade.
Det hade frigjort lite pengar....känns som om en på måfå handfull AS-backar hade inte blivit ett nerköp.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
björne: På måndag ska dom ha ett porträtt av "vinnaren" Tomas Jonsson i hockeykväll...kan bli roligt och se.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
70 Rodrigues: 1-1 blir det farbror
Kommentera

Sv: BIF-FBK
70 Rodrigues:
Fel, i med och motgång heter det
Kommentera

Sv: BIF-FBK
Gusten: Ja man väntar ju bara på att Ove ska gå sönder
Kommentera

Sv: BIF-FBK
björne: Vi tar inte ens 1 poäng gosse. Vi håller tyvärr på ett sk-lag!!
Kommentera

Sv: BIF-FBK
björne: Hoppas kan man alltid men jag är rädd för att nästa vecka så kommer vi gå runt på 1 kedja och ett ytterforwardspar.
Kommentera

Sv: BIF-FBK
70 Rodrigues: Har inte sagt att dom vinner
Kommentera

« · 440531 · »