1150x200-brynasbanner.jpg

BIF-Frölunda

« · 149307 · » Till forumet

Sv: BIF-Frölunda
Cusken: En jävligt bra artikel av Bengt Andersson.Tycker över huvud taget att AB vågar skriva mer vad dom tycker än GD.
Kommentera

Att räkna upp alla spelmässiga fel Brynäs gör just nu skulle kunna fylla en hel telefonkatalog. Ingen fart på åkningen, bedrövligt passningsspel, uddlöst power play, svaga skott och ingen aggressivitet runt egen och motståndarnas kasse är några detaljer.

enligt Bengt Andersson, Arbetarbladet.

Det beror säkert på skadorna på Soling, Luovi och Wågström. Otur också.
Kommentera

Torpedhockey, schakalhockey...och nu mongohockey.
Säga vad man vill om Esko, han verkar i a f våga sig ut på nya, outforskade stigar.
Kommentera

Loooser: Vad jag inte förstår är varför inte brynäs lyckas få lite sponsorer att gå in och köpa lite spelare. Och då ska det vara spelare som håller några år. Okej att Gävle inte är en så stor stad och kanske har svårare att få sponsorer än exempelvis djurgården. men hur kan Hv och färjestad ha så jävla mycket pengar då+ Sen tror jag att man kan smälla av när dom inte gjorde något åt Soling redan förra året.

Nej det är helt otroligt. Satsa på Janne och Djoos, Sjödin, Kyösti och grabbarna det liknar Leksand så det heter duga!!!
Kommentera

Nu ser det jävligt mörkt ut.
Gå med huvet högt nu på jobbet kan man bara glömma.
Kommentera

Cusken: Jovisst har Tony säkert rätt i det han säger men vi vet det nu ni behöver inte upprepa det 50 11gånger vad tror ni att vi är mongos som håller på ett mongolag ?Varsågod den bjuder jag på ;-) Nä men allvarligt talat Vi måste lägga denna energi på HB o co om det nu stämmer att han håller på LULE vad fan gör han i Gävle lurar skjortan av oss i så fall!!Gör han det så ska den gubben väck fortare än ljusets hastighet(Nu är det mycket Rymdsnack)Anställ någon med Riktigt stort Brynäshjärta(Jag självklart) så vi kan vända skutan åt rätt håll innan det blir ESTONIA!! VI HAJAR LÄGET DET ÄR KATASTROF NÄRA NOG!!!
Kommentera

munkas: Jag tror inte att Huge har råd att gå på matcherna så han gissar lite istället.
Kommentera

70 Rodrigues: "Det enda jag kan säga är att vi är inte bättre än så här, vi är sämst så är det bara. Dom enda som får godkänt är Anger, Ram, Nylander och i viss mån Andersson, resten av gänget kan man skicka åt helvete.Till alla optimister vill jag bara säga att det är dax att vakna upp och haja läget. Det finns inget eget spel och inga linjer what so ever, powerplayspelet är så jävla dåligt så det finns inte.Det finns ingentin som talar för att Brynäs under överskådlig framtid ska vända det här.Det som behövs (3-4 nya spelare) kan vi inte få pga den vanliga pengabristen.Fy fan säger jag, Brynäs IF sköts som en div 1 klubb och det är ta me fan skandal!"

Klockren matchkommentar 70 Rodrigues. Brynäs var äckligt dåliga (!) idag. Gubben bakom mig på läktaren sa efter andra perioden att han aldrig sett Brynäs så här dåliga och han har säkert sett en del. Jag instämmer. Usch! Vad har hänt egentligen?
Kommentera

70 Rodrigues: Kom med något nytt någon gång vi vet nu att Brynäs är skit,mongo o allt vad ni spyr ut varför inte börja heja på något annat lag eftersom ni bara spyr galla ja ja dom går INTE o känna igen i år jag kan hålla med det var länge sen Brynäs var så här dåliga måste varit då på 80-talet för detta är inte det Brynäs vi är vana o se o någon vändning blir det inte med det här gänget något annat vore ju skräll av stora mått nä det måste nog till artistkontrakt av minst 2 spelare om vi ska över huvudtaget klättra några steg det ser jävligt mörkt ut!!Ljuset har slocknat det finns ingen tunnel vi har hamnat i svarta hålet långt ute i rymden o det är omöjligt o ta sig ut därifrån!!Ängelholm nästa!!!
Kommentera

Till alla ärkeneggon:
Läs Keb´s artikel idag, i synnerhet Conny och Esko´s kommentarer.
Nu börjar marschen uppåt.....
Godnatt alla Brynäsvänner
Sov gott ZZZZzzzzzzz
Kommentera

Sylf: "fick höra mycket annat smått å gått"
"skismer finns i laget...."

Vikarierar du för Wennerholm på Sportbladet?
Kommentera

munkas: *asg* .. skoj inlägg i dom annars fullt seriösa nattsvarta inläggen här, lite ironi behövs. Gillar särskilt att "Indianerna mäktade bara med 28skott på dom två inledande perioderna" :)
Kommentera

munkas:
Vet inte vad jag skall svara på dina 2 senaste inlägg, så jag avstår.
Citerar istället Ingemar Stenmark:
"Det är int´lönt å förklar´för en som int´begrip´"
Kommentera

munkas: Mongohockey..Klockrent !!
Kommentera

Huge: Njae, vet inte om jag vill göra just det bytet. Fast tar ni Ledin så kan jag helt klart tänka mig att ta Aspen och junisarna i utbyte. Ni skulle nog nästan kunna få honom utan någon annan i utbyte också nu när jag tänker efter : )

Petter är en förjävla skön spelare. Han spelar lite som han vill, ja som någon slags enmanstorpedback eller nåt. Han är ju inte direkt världens mest defensiva back om man säger så.
Kommentera

Huge: Varför inte åka upp till Gävle och kolla på någon match Huge? Brynäs spelar ju kanonhockey enligt vissa. Själv måste jag ha råkat hamnat i fel gavlerink, för där jag har varit de senaste veckorna har det varit mongohockey i div5 klass.
Iallafall från hemmalagets sida...
Kommentera

Lulekickan:
Förstår att du undrar, men Esko deklarerade tidigt på säsongen att
Ramen skulle vara förstemv. Idag satt vår 3emv på bänken, en lovande junior f.ö.
Aspen har gjort några inhopp, bla mot MoDo i 0-5 matchen (ingen skugga över honom där) samt mot Djurgår´n i 1-7 förlusten i Globen (ingen skugga där heller) så jag förstår om han vill bli utlånad.
Kan vi inte göra ett byte, ni får Aspen och junisarna så får vi
Petter Nilsson? ;-)
Kommentera

P J Davydjoos:
Kul att höra lite positivt, inte helt nattsvart mao.
Verkar som om grabbarna koncentrerat sig på att täppa till bakåt idag i första hand (förståeligt med tanke på tidigare insatser).
Ett SHG iofs men sån´t händer ibland när man ligger på i iver´n...
Skulle tro att koncentrationen på att hålla tätt gör att anfallsspelet blir lidande en aning.
Var det enbart Ramen som var bra eller hade han hjälp av försvaret?
Kommentera

70 Rodrigues: Med fart, fläkt och sylvassa skott trängde ikväll Brynäs tigrar tillbaka Frölundas indianer in i skåpet igen! Maken till utskåpning lär man få leta efter.
Laget fullständigt exploderade vid nedsläpp och i vissa sekvenser av matchen trodde man nästan pucken var radiostyrd, framförallt i power play. Ibland spelade brynäsarna pucken så fort så det nästan såg ut som om de tappat bort den! Sponsorerna fullständigt tjöt av glädje och med trånande blickar såg de framför sig en ny och modern arena ute på alderholmen där det skall investeras fett med pengar.

Indianerna (som är kända för att vara ett dåligt bortalag) såg väldigt trötta ut. Man mäktade bara med 28 skott mot Ram i de två inledande perioderna. Med den hockey Brynäs visade upp idag raderas alla tvivel. Det blir SM-guld 2003!
Jag måste erkänna att jag har varit lite skeptisk när jag skrivit i denna gästbok de senaste veckorna. Jag ber om ursäkt för detta och riktar ett speciellt litet förlåt till de förlorade änglarna Huge och ClaesW.
Jag tycker nästan att samtliga på detta forum är skyldig dessa båda herrar en ursäkt. Vi hade fel, ni hade rätt. Brynäs är på gång. Riktigt på gång!!

På lördag är det ny hemmamatch. Jag kan knappt bärga mig!
Kommentera

Bright: Som dom spelar nu är det inte så säkert att dom klarar kvalserien...Och dom har ju fortfarande fullt förtroende både för spelare och tränare så det blir nog ettan nästa säsong.
Kommentera

Huge: Ja, det förstås. Får de inte istid med Brynäs är det ju vettigare att låna ut dem till ett allsvenskt lag, precis som vi har lånat ut Fabbe och Jonas Johansson till PHC den här säsongen. Men Asplund? Har ni tre målisar eller är det möjligen ett nyförvärv (artistskattespelare kanske) på gång?
Kommentera

Idag spelade Östlund 1 byte i 2:a per,skapade 1 målchans och drog på sig en utv.Sen bänkad resten....good move Esko !!
Kommentera

Lulekickan:
Det är väl förmodligen just för att bereda för ev nyförvärv som man vill låna ut juniorerna och Asplund. Jobs och Floberg har spelat några matcher och skött sig hyfsat, dock inte så pass att en ordinarie plats är att räkna med.
En utlåning av juniorerna behöver ju inte nödvändigtvis betyda att man inte satsar på desamma....
Kommentera

cervante: Brynässupportrarna pratar nyförvärv och att satsa på de unga spelarna. Eran ledning verkar resonera annorlunda och har velat låna ut Asplund, Jobs och Floberg till Kiruna, men Kiruna har tackat nej. Se länktips.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag var till Gävle idag,sket i matchen som tur var,men fick höra mycket annat smått å gått.Skismer finns i laget den saken är klar.Vissa spelare har blivit tillsagda att spela si och så.vilket kanske inte är fel i sig men om man ber typp Foppa att stå i mål så blir det fel om ni förstår.Jag tror att det kommer att hända nåt inom en snar framtid.Hoppas bara att tåget inte har gått då.Djoos inte ens på bänken idag,tror ni att det var en tillfällighet eller ?
Kommentera

4.615 åskådare. DET är bra!

Resten av eliserien blir ingen transportsträcka. Nu måste spelet trimmas, formen toppas, juniorerna spelas in, box- och powerplay ska tränas osv. På 4 månader måste vi bli elitseriemässiga eller åtminstone bättre än allsvenskan. Det är nu allvaret börjar. Med Brynäs mot fortsatt elitseriespel. Vad ska vi kalla projektet för? Upptåget? Rälsbussen? På spåret? På håret?
Kommentera

Bright: Vi gör en Timrå, överlever kvalserien o studsar upp i topp! =)

Nej men allvarligt talat, vi är löjligt, överlägset, ensamt lämnat sist i elitserien.. Varför inte börja lira J20, dom har ju iaf några vinster i ryggen!!
Kommentera

Bright: Man kan inte vara säker på det efter att bevittnat lördagens och kvällens pinsamma insatser!
Kommentera

KentaK: För 25 år sen undrade man hur i helsicke Brynäs kunde va´så fantastiskt bra. I dag undrar man hur i helsicke Brynäs kan va´ så förskräckligt dåligt... Det där du skriver om att vi inte kommer att behöva ta kvalserien med nån chock för att alla redan bör va´ inställda på den, har jag också tänkt på nu den senaste veckan eller så. Fr o m nu anser jag att vi ska kasta allt hopp och istället bara "simma lugnt" fram till mars och kvalspelet. Resten av elitserien får bli en lång och i och för sig smärtsam "process", men ändå en kravlös och avspänd ökenvandring fram till kvalet, då det riktigt viktiga börjar. Laget räcker helt enkelt inte till i den pågående serien och vi måste inse det nu. Vi får ta de återstående 35 omgångarna som de kommer och är, glädjas åt det lilla, alltså varje liten BIF-seger. För ett par såna till ska det väl ändå bli...
Kommentera

Lilljanne: Va sägs om terrorhot??

Dom sköt ju på Ryder Cup, så varför inte elitserien!? =)
Kommentera

cervante: Ja vet va du menar.. Brukar själv kunna hålla till i fikarummet me radion påslagen, men dom e ju inte nog kritiska mot Brynäs på P4 så de har ja lagt ner för länge, längesen.. vi går mot ljusare tider.. Snart är det kvalserie och lite spänning iaf.. =(
Kommentera

Hallå! Har precis suttit mig ner vid Hotel Winns internet dator efter att ha bevitnat ytterligare en förlustmatch för Brynäs.Det enda jag kan säga är att vi är inte bättre än så här, vi är sämst så är det bara. Dom enda som får godkänt är Anger, Ram, Nylander och i viss mån Andersson, resten av gänget kan man skicka åt helvete.Till alla optimister vill jag bara säga att det är dax att vakna upp och haja läget. Det finns inget eget spel och inga linjer what so ever, powerplayspelet är så jävla dåligt så det finns inte.Det finns ingentin som talar för att Brynäs under överskådlig framtid ska vända det här.Det som behövs (3-4 nya spelare) kan vi inte få pga den vanliga pengabristen.Fy fan säger jag, Brynäs IF sköts som en div 1 klubb och det är ta me fan skandal!
Kommentera

Den stora frågan är ju vad vi gör så här dags nästa år. Kollar text-TV onsdagar och söndagar, eller? Kan vi åka ur? Jag menar kan Brynäs åka ur på riktigt? Brynäs utanför elitserien. Finns det? Finns tomten? 95/96 orkade jag inte ens lyssna på radio under kvalserien. Och då hade vi ett kanonlag. Resten av årets elitserie kan man ju garva. Men kvalserien! Fy faan! Har man tur blir det världskrig före årets slut.
Kommentera

P J Davydjoos: Dom kan väl inte ha haft allt för mycke spännande på gång ändå!? 18 skott på mål e nästan = div2!!?
Kommentera

Juniorerna gjorde iallafall ingen dålig insats, dom fixade de flesta Frölunda utvisningarna, det var stundtals rätt ok spel för att vara ett bottenlag...

Med lite tur hade inte Frölunda inte gjort sitt 1:a mål och Brynäs gjort ett, då hade dom kunna vunnit ikväll...

Och ett nytt anfallsvapen har hittats Kyrö-Miettinen-Anger var uppe och snurrade friskt, behåll den linen så blir det kanske lite kvalitet i anfallszon i framtiden...
Kommentera

KentaK: Och hockeyn som brukar lysa upp mitt höstmörker.......jag tror fan jag går och lägger mig...det blir tungt på jobbet i morgon (igen... och igen och igen.......)
Kommentera

Lilljanne: Spar pengarna och vänta till kvalserien då dom verkligen behöver stödet.. Då kan du behöva punga ut med biljett ner till Ängelholm om du har otur.. =)
Kommentera

Lilljanne: det är långt.......
Kommentera

Bright: Jag e fan beredd att hålla med..
Optimisten tänker väl att fördelen med detta är att vi inte kommer att behöva ta kvalserien med någon chock!? Alla är inställda på den, redan i slutet av oktober.. VÄRLDSREKORD?
Kommentera

Jag hade tänkt åka 40 mil tur och retur på lördag för att se Modomatchen. Vad tycker ni? Ge upp eller visa att vi är några som fortfarande bryr sej?
Kommentera

Bright: Värre än så här blir det inte ..sa pessimisten

-Jodå! sa optimisten
Kommentera

Ja nu e det fan tungt för er..som sagt hoppas detta vänder så ni hamnar på rätt sida tabellen. Har dock svårt att se att något sådant skulle hända.
Kommentera

"It´s all over now" sjöng Mick Jagger och Stones en gång i forntiden. Nu säger jag samma sak - efter omgång 15 av elitserien, i nutid den 29 oktober 2002: Det är helt över nu...
Kommentera

KentaK: Förlorar gör vi ju ändå.........
Kommentera

ruppe: Herregud vilken jävla tröst,är du rubbad på nåt vis eller ?
Äcklet Jonsson avgör !! låt dom där jävla piloterna eller spärrvakterna eller vad det var få spela i nästa match,det har ändå gått åt helvete.Berg kan packa sej upp till Lappland igen med sina jävla segergester.
Kommentera

Bright:

0 mål hemma igen suck suck suck. 1 ny back och 1 ny forward (målskytt) NU!

Ta nån som inte riktigt platsar i NHL satsa allt på ett kort någonting måste göras och det SNARAST!
Kommentera

Jag orkar inte rabbla upp all skit en gång till. Bara att Brynäs kommer att spela kvalserie nästa vår. Den som tror nå´t annat är inte ärlig. Ju fortare föreningen greppar det ju fortare kan man börja planera för att hänga kvar. Två backar på artistkontrakt i december och börja om från noll - nu!
Kommentera

Bright: J20 spelarna verkar hungriga,,,inte kan det bli sämre iallafall coh dessutom får du motiverade juniorer (med hetluftsvana) som stannar i klubben..
Kommentera

Bright: Det speglar mina åsikter i junior-diskussionen perfekt.. Junisarna hade aldrig fått stå bredvid i ett sånt här läge, om man inte håller klassen.. det gör dom inte helt enkelt!!
Kommentera

ruppe: De där är till att vara överdriven optimist tycker jag!
Vi gör inte ett mål på 60 minuter, skjuter 12 skott i dom två första perrarna på hemmais.. Det är ju katastrofalt dåligt!

Det enda som lutar mot positivt är väl just att Ramen har hållt ovanligt tätt..
Kommentera

« · 149307 · »