Brynäs IF

728088 inlägg · 7962 ämnen

Bif - SAIK 130112, finalrepris!

« · 1549182 · » Till forumet

Sv: Bif - SAIK 130112, finalrepris!
The gallion: Ja hela jävla hockeysverige skrattar åt oss just nu! -16 i målskillnad och VF 1 pinne bakom på 8:e platsen om inget görs kommer vi missa slutspel var så säker!

Fyfan vad förbannad jag är!!!
Kommentera

foppa78:

håller med dig foppa in med ny tänk o då menar jag tränare några spelare. har skrivit på gd match blogg om de men då tycker inte dom att jonsson gör något fel. men han ändrar inte mycket i femmorna o jag tror han kört fast eller inte är så duktig som många tror. nä in med något nytt.

Kommentera

Jag tycker egentligen inte att Brynäs gjorde någon urusel match mot Skellefteå. Arbetsinsatsen var klart godkänt och de grova förlustsiffrorna berodde snarare på att Skellefteå var jävligt bra.

I förlustmatchen mot HV slarvade Brynäs otroligt mycket och HV behövde egentligen bara utnyttja Brynäs misstag för att vinna. Mot Skellefteå var det annorlunda. När Skellefteå skruvade upp tempot hängde inte Brynäs med överhuvudtaget. Man hade behövt en gedigen målvaktsinsats och en otrolig effektivet för att ha en chans i den här matchen. Det hade man i första perioden men inte därefter.

Järnkrok och Lindholm fick inte riktigt till det, men deras kedja fick ett spelmässigt lyft när Granström tog Molins plats. Molin har utvecklats anmärkningsvärt lite, och frågan är hur länge man ska fortsätta ge honom chansen istället för andra juniorer. Snart uppe i 50 ES-matcher och ingen utveckling. Det är sällan man ser, om man säger så. Alexander Lindgren har redan visat stora framsteg och i dagsläget känns han som ett bättre alternativ än Nordquist, även om jag misstänker att Nordquists dåliga form delvis har med hans fysiska form att göra.

För övrigt anmärkningsvärt att Skellefteå gjorde 6 mål i spel med lika många spelare på isen. Brynäsbackar som var inne vid målen:
1-1: Löf, Persson
1-2: Berglind, Styrman
1-3: Löf, Sundqvist
2-4: Persson, Gunderson
2-5: Löf, Sundqvist
2-6: Löf, Persson

+
Victor Berglind. Brynäs bästa back i matchen, även om konkurrensen inte var överväldigande. Han vågade spela sitt spel och han kommer att verkligen att behövas nu när Franson verkar lämna.

+
Jesper Ollas. Han var heltaggad. Flera riktigt bra byten.

Redigerad kommentar

Kommentera

hahii: Så du bestämmer hur en äkta Brynäsare ska vara ? Hur ska en äkta brynäsare vara?
Kommentera

Har precis sett matchen och det blev ju som jag skrev tidigare idag att vi var chanslösa och det var vi dock hade jag fel om resultatet jag tippade ju 0-7 och det blev 2-6 riktigt starkt av Brynäs där!
Stackars publik som betalar pengar för att se skiten!

Avgå Sundlöv och TJ in med nytt nu!
Ge oss 2 nya backar 2 nya forwards och en ny målvakt för det här laget håller inte!
Kommentera

hahii: haha... skulle vilja se en defenition på vad en "Äkta Brynäsare" innebär... Många som säger si å så om vad som förväntas av en supporter... Men samma folk är väldigt snabba på att säga att vi supportrar får inte ha förväntningar på laget!!

Kommentera

Anders Blank: Löf hade spelat över 100 ES-matcher inför den här säsongen. Tycker inte att man kan kalla honom för orutinerad.

"Vi lyfter minsann fram våra juniorer, det blir inget av dom just, men vi lyfter fram dom"...

Vilka syftar du på?

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Blank: En äkta brynäsare...
Kommentera

Brynäslegenden:Ja, jag har då rest klart nu... Nu blire CMore säsongen ut, då kan man slå av innan slutsignalen om det fortsätter på det här viset. Men har man letat sig ner till Gävle (15 mil enkel) så vill man ha lite valuta för slantarna... Men mina slantar kommer inte gå till Brynäs nå mer i år iallafall!
Kommentera

Lindström: Det mest meklämande tycker jag är hur man resonerar före säsongen, när man bygger laget... Man har klart att man tappar Svedberg. Ekholm å Andersén. Man ersätter Svedberg, som seriens bästa målvakt i slutspelet, med Rahm... Inte stått en match på två år, och med ett förflutet som dopad! VARFÖR?!? Å det av en sportchef som själv var målvakt som aktiv...

Man förväntar sig att LJ ska "ta över" Ekholms poängproduktion trots en oerhört svag säsong året innan. En i Elitserien oprövad Dennis Persson ska kliva in å ersätta lagets kanske tryggaste defensiva klippa, Andersén... Plus att man förväntar sig att Löf ska ta en plats bland de 5 backarna och att Berglind (som hade överlägset sämst +/- statistik av alla i ALLSVENSKANS sämsta lag året före!!!) och Djoos som visserligen varit duktig i J20 ska ta en 6:e 7:e backplats... Det är för naivt å tro att det bara ska flyta på!

Bertil, Sunqen, LJ, Gunde å i värsta fall Dennis skulle kunna varit en stomme. Med Löf och Berglind som fått variera sig som 6:e å 7:e back för att få ES-rutinen dom saknar, Djoos har haft ett år till i J20, vilket jag tror inte skulle skada honom nämnvärt. Men det verkar vara en jävla hets att flytta upp juniorer, sen om dom är redo spelar mindre roll. Men dom ska flyttas upp!! o_O

Sen när DP blev skadad i match två och man visste att det skulle bli lång frånvaro skulle han naturligtvis ha ersatts per omgående, likaså LJ skulle ersatts när han fick sin diagnos. Då kom Cody in, vi är fortfarande 1 "stom-back" kort samtidigt som Bertil blir skadad och det är också resten av säsongen. Då är vi 2 "stom-backar" kort nu, å försvinner Cody nu då, så är det tre för lite!! Så från utgångsläget är det Sunqen å Gunde och DP som är stommen bland backarna, det är för uselt det!!

Mikko Luoma i HV har varit deras sjunde back och många gånger bänkad, han skulle fan vara näst bäste back i Brynäs efter Gunde! Sad but true! Då spelar det ingen roll om dom lyfter upp 150 spelare från J20 varje år om det inte blir nåt av dom... "Vi lyfter minsann fram våra juniorer, det blir inget av dom just, men vi lyfter fram dom"...

Kommentera

Den här tiden påminner mig om tidigare tuffa år med Brynäs. Skillnaden nu är att jag förr i tiden kunde vara stolt Brynäsare nu känner jag mig allvarligt talat sviken utav laget, allvarligt talat, Rahm,Sunken,Persson,Widing,Nordan,Lauritz,Johansson,Olles,Granström och Lavander. Vad fan håller ni på med? Tänk alla pengar fansen lägger varenda match och resor över hela Sverige.
Kommentera

Anders Berg: Han har ju helt rätt, vi gör en helt ok match arbetsmässig om man jämför hur det sett ut på slutet, saik är helt enkelt för bra idag!
Kommentera

sylf: Ja att snåla ger ju garanterat inte framgång det ser vi ju tydligt..

Att åka att och mässa om att man ifjol hade 9é största budgeten och kunde vinna ändå verkar satt sig i huvet.

Ut backar; Andersén, Ekholm, 1á backen Jonsson, Bertilsson.

In backar; Skadade 7è backen från SAIK, Djoos, Berglind, Cody?, Persson.

Ska man sitta och mjölka lönen från te x Lasse så blir man mörkrädd, eller är det så enkelt att Widing, Lauritzen & Hansen har på tok för bra betalt?

Sen är der FEGT/KLENT Av TJ att bänka Lavander en spelare som knappast har nån topp lön. För att försöka väcka laget.

Bänka av #16, 24, 41, 5, och plocka in hungriga varger från J20. För så mycket sämere kan det då fan inte bli. 

Dom uppräknade ska få göra minst 1 match i J20 å passar inte det så är det bara att låna ut dom kontrakts tiden ut eller lösa ut dom.

Får vara SLUT med DALTANDET om det ska bli några framgångar. Eller är det viktigare att dom spar in X kronor?!

Kommentera

Anders Berg: Avd Bagdad Bob 2
Kommentera

Humor:

– Ja, när dom gjorde 4–2 gick luften ur oss. Men jag är nöjd med vår arbetsinsats. Spelmässigt var det också okej, säger Brynästränaren.

Kommentera

munkas: Vem ska det vara? Vi har ju sveriges bäste sportchef!!!!
Kommentera

Bara att släppa den här säsongen och hoppas att den inte kostat för mycket. Nästa säsong, då jävlar!

Kommentera

Lindström:Det är inte mycket annat att göra än att tacka Skellefteå för en magnifik lektion i ishockey. Problemet idag var inte kämpaglöden i Brynäs, vilket var en jäkla tur eftersom det då troligtvis hade blivit tvåsiffrigt. Det är dock riktigt bistert att det är så stor skillnad mellan lagen trots hemmaplansfördel och lördagsmatch. Ring arga snickaren, nån har fuskat med bygget...
Kommentera

Huss: Mot mål?! - Är du galen?!
Kommentera

Huss: Amen!!
Kommentera

Lindström: Måste ha in minst en back om vi skall nå slutspel snarare...
Att gå rakare mot mål verkar jätteläskigt och obekvämt, usch vad jag saknar Johan Larsson.

Rögle är på g nu...

Kommentera

Måste in minst en back om det inte ska bli respass i ett ev slutspel.

Bif MÅSTE börja spela enkelt, var väl 775784 passningar som vart enbart för att avsändaren ville slippa ta en tackling eller ta ett extra skär.

Åka i halvfart i ES funkar inte mot något lag, kommer att svida mot RBK om inte TJ stämmer i bäcken.
Kommentera

Matchen mot Rögle blir viktig om vi ska nå slutspel och inkassera slantar för 2 hemmamatcher, vi måste plocka några poäng över huvudtaget. Utan Cody riskerar raset att fortsätta trots att han inte är något frälsare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Under CMores studieprogram ikväll (lördag 12/1) tog Petter Rönnqvist upp ett antal punkter som skulle föra Elitserien framåt enligt honom. Jag ställer mig bakom samtliga punkter och gör härmed detta upprop för att få upp ögonen hos Hockeyligan. Blir vi bara tillräckligt många så är förhoppningen att Hockeyligan tar till sig av kritiken...

Punkterna han tog upp var:

• Utöka Elitserien till 16 lag.
  • Mindre målvaktsskydd = fler mål.
  • Gör om seriesystemet. Införa "playout", så det blir svårare att åka ur.
  • Bonustabeller. En bonus till serieledaren efter varje 10 spelade omgångar på t.ex. 500.000:-.
  • Officiella löner på spelare och ledare.
  • Prestationsbaserade kontrakt.

Jag tycker dessa punkter är en bra början till att göra Elitserien intressantare för oss fans!

Skriv under och dela om ni delar min uppfattning!!

Kommentera

70 Rodrigues: Han skulle försvara Sundlöv, även om Sundlöv mot förmodan skulle såga sig själv.
Kommentera

Huge: Ja det är väl sådan skit man endast kan höra när man som dig har huvudet så långt upp i Brynäsröven.
Kommentera

sylf: Nu är det tyvärr fritt fall. Frågan är bara vad TJ kan göra? Hans enda alternativ nu blir att köra med fler juniorer och be Sundlöv om minst två nyförvärv. Cody måste ersättas (Louma kan jag tänka) men det räcker tyvärr inte på långa vägar. I min värld behöver vi två duktiga backar samt en karaktärspelare framåt, gärna nordamerikan.
Kommentera

Huge: Bara du som sett matchen via texttv som tycker det såg ok ut.
Lauritzen vart matchens lirare va?
Kommentera

Huge: Så klarspråkig har sundlöv aldrig varit...Du måste hört i syne....
Kommentera

Lesky: Sundlöv sa ordagrant: "Fy fan vad trist att höra alla skitkastande gnälliga medgångare på HS under match, maken till värdelösa supportrar får man leta efter. Spelarna vill ha stöttning när det går tungt, inte när det flyter.
Det är liksom lite av poängen med att vara supporter.
Ett jävla grinande och gnällande i 60 minuter, dom låter som ett gäng tjuriga 8-åringar som tappat sitt lördagsgodis"

Nåt sånt tyckte jag mig höra från Sundlöv...
Kommentera

Vad sa Sundlöv?
Kommentera

Rossa: Vad sa han....Kollar på Sundlöv på Americas funniest home videos nu.....
Kommentera

Rossa: Är TJ full??
Kommentera

Tycker ändå Rahm är en av Sunklövs bästa värvningar:)
Kommentera

sylf: Lavander måste undra vart fan han har hamnat...
Sen löken på laxen är när Sundlöv mumlar och skämmer ut sig.
Kommentera

maddog1970: Trodde jag med, men nu var han inne och dominerade igen!
Kommentera

Jakob Silfverberg gråter i Kanada.

Kommentera

Lesky: Precis.
Kommentera

sylf: Jaha....Spelar han efter första perren....Trodde han var bänkad...
Kommentera

maddog1970: Bra tackling av #16 där, synd att han gav sig på en Brynäsare bara!
Kommentera

Men vi måste i varje fall ge cred till TJ för hans kraftfulla coching. Genidrag!...Jag är säker att signalen gick fram till alla!
Kommentera

maddog1970: Ser ut som att de flesta är på G!!
Kommentera

-4 på Löf....Jag tror han är på G!
Kommentera

maddog1970: Nej -4
Parodi
Kommentera

sylf: Det låter inte klokt, men det kan funka tror jag!
Kommentera

sylf: Vågar Tommy bänka av te x #16 i nästa match?
Eller ska hans få bjuda på minst ett mål till i nästa match?

Nu har vid mött lag som bara spelat styr spel och kontrat sönder oss, och även lag som spelar med fart.
Resultatet - Utspelade.
Kommentera

maddog1970: Så kraftfullt, räcker det inte om dom lindar med vit tejp istället för svart? 
Kommentera

Nä! Nu kräver jag kraftfulla åtgärder från TJ till nästa match!!!! Typ byt plats på Hansen och Lindholm!!!! 
Kommentera

JA! Vi ska försvara guldet!
Kommentera

« · 1549182 · »