Brynäs IF

727654 inlägg · 7962 ämnen

BIF - SSK

« · 158460 · » Till forumet

Sv: BIF - SSK
Lilljanne: Vi har de senaste matcherna börjat spela HOCKEY igen och uppträda som ett lag. Tycker du att förutsättningarna för att vi skall ordna upp det hela var bättre INNAN uppehållet?
Det tycker inte jag, alltså borde väl chansen att vi fixar det hela vara större nu.
Förmodar att du menar att MÖJLIGHETEN att ordna upp det hela minskar för varje omgång, men det är ju en annan femma...
Om ledningen nu som jag tror och hoppas, kommer upp med åtminstone 1 nyförvärv - gärna en rejäl målskytt - blir både förutsättningarna och möjligheterna dessutom ännu större att lyckas...
Kommentera

Angeldust: Kommer du ihåg dom andra juniorerna (fyra sammanlagt) som gick från BIF till SSK samma säsong (sjuttitalet?)?
Kommentera

Lilljanne: Lilljanne var för övrigt en spelare som var en fröjd för ögat att skåda. Han spelade ju några år för oss och har poängrekordet i klubben för en säsong, låt vara i näst högsta serien men ändå.
Kommentera

Angeldust: Klarsynt för att vara från Sötälje!
Kommentera

Huge: Anledningen till att vi spelar defensivt är att vi har en sopa i båset, ES överlägset sämsta tränare. Med det laget vi har borde vi spela mycket offensivare.
För Brynäs finns det givetvis inget hopp, ni har haft för stor tilltro till Larsson, Molin, Djoos och Sjödin för länge. Dom är tvärslut och det enda dom bidrar med är att ta halva er lönebudget och ni har ingenting bakom förutom Anger och Miettinnen, resten skulle inte platsa någon annanstans. Se sanningen i vitögat och inrikta er på kvalet, det blir svårt där också, gubbarna lär ju inte åka fortare där heller när dom möter hungriga och äregiriga unga spelare. Ert största misstag var att sparka Noskelainen, han var det bästa ni hade och jag hade gladeligen bytt honom mot vår Sopsäck.
Men skulle det gå så illa att ni åker ur så kommer nog förbundet på att dom ska utöka och stänga elitserien.
Kommentera

Huge: Och du, vilken sinnesstämning tycker du passar vårt tabelläge?
Kommentera

Huge: "Förutsättningarna för att vi skall lyckas har i alla fall kraftigt förbättrats och det är det viktigast just nu." Vi har spelat två matcher efter uppehållet och vunnit en, fortfarande åtta poäng under kvalstrecket. På vilket sätt har förutsättningarna förbättrats och dessutom kraftigt? I mina ögon försämras förutsättningarna för varje omgång som inte innebär att vi hämtar in delar av försprånget. Att vi alla hoppas på en vändning är helt klart men nånstans går gränsen mellan förhoppning och självbedrägeri. Ledningen begår ett enormt misstag om dom gör som vi andra, alltså hoppas. Dom har ansvaret att agera när laget ligger sist och avståndet inte krymper. Jag säger inget om satsningen på piloterna, men det räcker inte när laget fortfarande efter 19 omgångar sladdar.
Kommentera

Bright: Ja, ngn måste ju förbarma sig över alla HS-snackare från övriga lag som går in hos oss och läser alla mano-depressiva och schizoida inlägg....

Lilljanne:

Vilka slutsatser talar du om?
Kommentera

Lilljanne: Håller helt med dej angående Huge Den Skonsammes senaste inlägg!
Kommentera

Huge: Drar styrelsen samma slutsatser som du är det helkört!
Kommentera

Min jämförelse av Miettinens humörsvängningar med flera skribenter här på sidan var väl inte helt fel. Tycker också att det var tråkigt att vi förlorade idag när förhoppningarna efter senaste matchen var så stora. Men man måste ändå försöka hålla huvudet kallt och se nyktert på situationen. Det viktigast är ju att vi börjat spela hockey igen. Nu fick vi möta ett SSK som antagligen var mkt taggat, av vissa orsaker. Man har dessutom enligt min mening ett av ES absolut starkaste försvar som inte bjuder på det minsta när man är på humör, vilket man tydligen verkar ha varit på idag.
Vad jag förstått så har vi 1:a perioden klart men trots det 0-1 i mål. Det är psykologiskt jobbigt men inte helt ovanligt. Efter kvitteringen får SSK ytterligare ett psykologiskt mål i början av 3:e och det blir ny uppförsbacke. För att slå ett lag som SSK tror jag att man måste få hål på dom i ett tidigt skede och tvinga laget att öppna sig. Dagens matchutveckling passade nog Södertäljeborna som hand i handske. Som helhet verkar det i alla fall ha varit en jämn match där SSK troligen tagit intryck av vår FBK-match och kopierat vår inställning där en aning.
Tyvärr finns det inga garantier att man skall vinna bara för att man gjort en bra insats i föregående match. Ingen har heller påstått att uppgiften vi har framför oss blir lätt. Förutsättningarna för att vi skall lyckas har i alla fall kraftigt förbättrats och det är det viktigast just nu.
Kommentera

Igor: Jag önskar inte att kreativa, talangfulla och spelglada juniorer ska förvandlas till bärnstenar på A-lagets bänk som redan är fylld med fossiler från kritaperioden.
Kommentera

Läste just text-TV. Där står det att Brynäs var spelmässigt överlägsna. Kan man inte vinna en sån gång blir det svårt att vinna överhuvudtaget. Lär av Södertälje Tråkklubb - satsa på defensiven, stora backar med långa armar. Där har vi svensk hockeys framtid och lag som Linsöping och S-tälje går först.
Kommentera

Igor: Nä, han är för ung. Är man under 35 måste man ha särskilda kvaliteter för att ta en plats.
Kommentera

Sylf: Han är väl för gammal. De vill väl ha nya fräscha 84:or ;-)
Kommentera

Och Floberg har 1 mål och 1 ass mot Löven efter halva.
Kommentera

Igor: Är inte Östlund med i A-truppen längre ???
Kommentera

Lilljanne: Hoppsan vi skrev visst samma inlägg.
Kommentera

rafalski: Kan vi inte börja följa J20 istället? 7-3 efter andra. Östlund har gjort 2 och Mattias Larsson 3 - något för A-truppen kanske ;-)
Kommentera

Snart dags att spela in juniorerna. Mattias Larsson 3 mål, Simon Östlund 2 efter 2 perioder mot Modo i dag i J20. Får juniorerna 30 matcher i elitserien kan nån av dom vara flygfärdiga lagom till kvalserien.
Kommentera

rafalski: Håller med,hur kunda man tro nåt så jävla dumt.Så länge styrelsen inte gör ett skit så får vi dras med det här.
Kommentera

Sylf: Man blir så jävla besviken, hur kunde jag inbilla mig själv att en vändning skulle komma. Vad göra nu ? Mitten på november och året är redan förstört. Vi får hoppas att Leksand följer med ner i kvalserien. Nattsvart!
Kommentera

Sylf: Vem trodde att det skulle fixa sej efter en vinst? Är man inte inställd på kvalspel med tanke på dels det spel Brynäs presterar, dels med tanke på tabelläget då är man inte läs- och skrivkunnig.
Kommentera

rafalski: Vi hjälper ju alla med sina komplex !
Kommentera

Sylf: Skönt att vi hjälpte SSK med sitt bortakomplex.
Kommentera

Bright: Dom lät oss vara glada i 2 dar,sen tog dom ner oss på jorden igen.Fan va jävla besviken jag blir på dom.
Kommentera

Lilljanne: Med ett gäng mongos i styrelsen kommer det aldrig att hända.
Kommentera

1-4
Kommentera

1 min kvar..Kom igen nu!
Kommentera

Styrelsen måste planera för ett kvalspel och framförallt leta spelare. Kosta vad det kosta vill. I kvalserien måste vi spela som ett elitserielag och till det behövs elitseriespelare.
Kommentera

Bright: Jublet kom väl av att man slog just FBK,det tyder på visst kunnande.Men det verkar som om det berodde mer på FBK än BIF,Hade BIF haft lite IQ hade dom vunnit idag.
Kommentera

Vad tror ni om att sparka Gunnar och flytta upp Sundlöf...kan behövas en NY röst i båset.
Kommentera

Lilljanne: Årtusendets kortaste formtopp ?
Kommentera

Gust: jippii
Kommentera

3 min kvar
Kommentera

Det är så löjligt att börja jubla som om vi vunnit SM-guld efter en (1) sketen segermatch som den i torsdags. Att det ska va´så svårt att fatta att det här kommer inte att ordna upp sig. Ett lag som knappt vet hur man gör mål finns det inget hopp för. Nej, ladda nu för kvalet i mars allihop!
Kommentera

Tycker att det är ett fall framåt...Dom gjorde ju mål i första hemmamatchen på tre försök.. :)
Kommentera

Lilljanne: Hur ska det gå till ??? med det här laget ?
Kommentera

Sylf: Nu var det ju inte det jag sa. Ska Brynäs ta in 9 poäng på bottenlagen måste man bli ett topplag.
Kommentera

town-m86: Ja,ett riktigt jävla lågvattenmärke.
Kommentera

Men gud så dåligt..det här är ju inte sant!
Kommentera

Lilljanne: Man behöver ju inte bli ett topplag för att slå sina bottenkonkurrenter.
Kommentera

Gust: Svårt att rå på ett gäng som har råd att hålla sej med målskyttar som Törmänen och Zetterberg. Det här bekräftar ju bara att man inte kan trolla i hockey (heller). Ett lag som spelat så dåligt som Brynäs under säsongen kan inte plötsligt bli ett topplag, vilket krävs om vi ska ta in dom poäng som vi ligger efter.
Kommentera

Sylf: Ja verkligen, snacka om att vinna fel match (FBK). Måste ju för helvete slå lagen i nedre regionen på hemmaplan. Som sagt nyförvärv hade ju inte varit tjänstefel av SK.
Kommentera

Bright: Dom är ena jävla nötter,nu om nån gång skulle dom tagit vara på tillfället och vunnit,men icke.
Kommentera

Gust: Tillbaks på ruta 1. BP-spelet läcker som ett såll idag igen.
Kommentera

Bright: det är ju bara såååå dåligt alltså..

Brynäs får kvala i år om dom inte börjar vinna hemma...
Kommentera

Lugn allihopa!Brynäs vinner ju en match om tre veckor igen...
Kommentera

Gust: Jaha,tillbaka på ruta ett igen då...fy fan
Kommentera

Fy fan!!! gonatt!!
Kommentera

« · 158460 · »