Brynäs IF

727630 inlägg · 7961 ämnen

#BIFFBK

« · 1771619 · » Till forumet

Sv: #BIFFBK
Till matchen på torsdag ❤

På torsdag hedrar vi Wille Löfqvist i Gavlerinken Arena

Hyllning innan match
Brynäs IF kommer att hedra Wille Löfqvist med en ceremoni innan nedsläpp. Wille Löfqvist var en av Brynäs IF största och mest tongivande spelare. Han var dessutom en mycket omtyckt person som har haft stor betydelse för Brynäs IF först som aktiv spelare och efter det på många olika poster i föreningen. Wille Löfqvist är en av Brynäs IF:s största profiler och en mycket speciell person för oss.

Wille Löfqvist är en av de nio spelare som tidigare hyllats genom att en vepa har skickats upp i Gavlerinkens tak. Där sitter idag Brynäs IF:s legender och största spelare genom tiderna. På torsdag när vi ska hedra Wille kommer samtliga av de hyllade spelarna som sitter i taket finnas på plats på Gavlerinkens is. Tillsammans ska vi hedra en annan stor spelare som nu gått bort.

De som kommer att vara på plats på isen är:
Tord Lundström
Lars-Göran Nilsson
Hans ”Virus” Lindberg
Stefan ”Lill-prosten” Karlsson
Stig Salming
Anders Huss
Janne Larsson

Förutom spelarna som finns i taket kommer ytterligare spelare och ledare att finnas på plats på isen. Dessa är:
Inge Hammarström
Michael Sundlöv
Andreas Dackell
Lennart Hovelius

Dessutom kommer Lars-Göran Gerdin att finnas på plats som en representant från Strömsbro IF som är Wille Löfqvist moderklubb och Olle Hedblom som representant från Gävle golfklubb.

Hockeysnack i entréhallen till Willes ära
Innan match kommer vi att ha ett hockeysnack i entréhallen som helt kommer att tillägnas Wille Löfqvist. Där kommer Peter Strömsten tillsammans med Hans ”Virus” Lindberg, Stig Salming, Inge Hammarström, Stefan Canderyd och Lennart Hovelius minnas en stor spelare i Brynäs IF. Hockeysnacket i entréhallen startar kl. 18.15

I entréhallen kommer det även att finnas en kondoleansbok för alla av våra hockeybesökare som själv vill skriva en sista hälsning till Wille.

Vi hoppas att så många som möjligt vill vara på plats på torsdag och vara med och hylla Wille Löfqvist. Vi uppmanar dessutom alla att sitta på sin plats i god tid då cermonin startar 18:50.
Kommentera

bifhjärta: Har han sagt det själv att hans efternamn uttalas så?
Jag har tänkt på de franska städerna Versaille och Marseille med liknande ändelser som Paille och de städerna uttalar man ju som ett "j" på slutet, så kan inte Huge faktiskt ha rätt i det här fallet med vår nr 16?
Kommentera

bifhjärta: Tänkte detsamma. Men trodde jag bara missade det, men så var det tydligen inte.
Kommentera

Jag har inte kunnat följa matchen ikväll så ni har sluppit min skepsis i realtid. Det gör ni så här timmarna senare också, fattas bara efter en sån slutperiod. Jag har varit inne på det tidigare att detta är nog vad vi får av Brynäs den här säsongen - ömsom vin, ömsom vatten.
Vinet skulle smaka bra några matcher till nu. Men kan vi verkligen hoppas på det från detta oberäkneliga lag?
Kommentera

Huge: Tror vi får skratta åt DIG. Paj-je är det och ingenting annat.
Kommentera

Huge: Nope, det gör han inte.

Han uttalar sitt namn Paj-je.
Källa: Daniel Paille.

Sedär, Huge. Du har faktiskt inte alltid rätt ändå (haha).
Kommentera

Brynäsgubbe: Det enda som är värt att skratta åt är väl isf du och de två som tryckt plus på ditt inlägg.
Hans namn uttalas nämligen "paj".....
Kommentera

riggen: Hur i hela friden kan han lyckas undvika att nämna Brynäs i den krönikan?
Kommentera

Brynäsgubbe: HEMSKT!! Dessutom på Radiosporten ikväll..han sa PÄJL. Blir så trött.
Kommentera

"Daniel PAJ" 😂

Alltså hur kan man som journalist bara gissa hur saker uttalas? Vad är detta. Hahaha.
Kommentera

Wesley: Jonatan Lindquist på Viasat försvarade värvningen av Paille när många andra sågade den. Han sa att har man en gång i tiden slagit sig in i NHL så har man haft offensiva kvalitéer. Sedan har Paille (och många andra) hamnat i ett fack som har varit svårt att ta sig ur.

Har man sedan harvat runt i en fjärdekedja i NHL i nästan 10 år så är det givetvis osäkert hur mycket av "skillsen" som egentligen sitter kvar. Jag är säker på att inte ens att Bengtzén själv vågade hoppas på att Paille skulle vara så här bra. Så man kan verkligen kalla detta för en lyckoträff. Liksom det ofta behöver vara när man värvar spelare raka vägen från Nordamerika.
Kommentera

Rodrigo: Var det någon av oss som trodde att Paille skulle producera i någon större grad?

Jag sa från första början att han var en mycket bra spelare.
Det många hade missat att han var en stor poängspelare i junior åldern. Draftades därför. Men fick ta en defensiv roll i NHL likt många offensiva svenskar får ta i NHL. Riktigt kul för honom att få visa sin offensiva kvalitéer igen :-)
Kommentera

bradberry: Haha, ville bara försvara Uffe lite så han inte ställs i dålig dager här. Egentligen förtjänar han mer cred än vad han får!
Kommentera

Rodrigo: Jag har alltid kännt mig lugn med Paille sen han blev klar. Gillar Uffe Bodin skarpt, men blev chockad av att se det där uttalande (har inte sett det förens nu) från honoms sida. Förstår att vissa var lite fundersam, pga Modos härliga värvningar ifjol. Men tycker det skiljer sig ändä. Paille var ett mycket starkare namn än modos övriga värvningar.
Kommentera

Detta var faktiskt lite roligt!

"Det enda lag det går att lita på är Leksand. De bara fortsätter att förlora."

www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article23788537.ab
Kommentera

Rodrigo: Tråknisse! Njut av en usel profetia istället! 😜
Kommentera

Dalrt: Man borde länka det här:
Kommentera

Rodrigo: Brynäs trodde ju inte heller att Paille skulle producera så här storartat, men som jag har uppfattat blev man väldigt positivt överraskade av hans "skills" på träningarna och förstod därför tidigt att han var en skickligare spelare än man initialt trodde.
Kommentera

Dalrt: Fast det är väldigt lätt för oss att sitta och peka på när folk har fel när vi själva ofta har det i förhand. Jag hade också fel om Paille. Det mesta pekade på att han inte skulle producera mycket. Dessutom är jag helt säker på att Uffe Bodin sett honom väldigt mycket i NHL då Uffe är en väldigt inbiten NHL-kännare. Dessutom är han en av Sveriges bästa hockeyjournalister och är på en helt annan nivå än journalisterna i kvällstidningarna.

Var det någon av oss som trodde att Paille skulle producera i någon större grad?
Kommentera

Jorå.
Uppladdat:

450x300-capture_1.pngcapture_1.png

Kommentera

Jag har fått en del mothugg för min åsikt om Rautio tidigare ikväll.
Alla verkar lyriska över hans spel ikväll.
För min del så är det så här han ska vara varje match.
Det är inte orimligt av en såpass rutinerad spelare
Men det är oxå en avsevärd skillnad på försvarsarbete i sista.

Men i övrigt en helt otrolig sista period.
Fan va skönt!!!!!
Kommentera

Sjukt fin insats ikväll.
En riktigt jämn period i två perioder där FBK tyvärr har ledningen med 1-0 men där det lika gärna kunnat vara tvärtom.
I tredje perioden är väl vad man kan kalla för effektivitet. Galet vad vi äntligen sätter våra chanser!
Otroligt många som är bra idag men Pailles inställning, Rautios stabilitet, Jensen och Lindbloms smartness är några saker man gärna tar med sig!

Nu är det bara hoppas vi kan studsa vidare på detta när vi möter ett formstarkt Hv på torsdag!
Då går vi för tre nya pinnar!
Kommentera

Låt oss minnas detta nu när Pajen leder poängligan i hela SHL
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, jäklar vad surt det kändes efter två perioder. Grymt härlig vinst! Märklig sport det där...
Kommentera

Davey85: Ja, kändes som att vi spelade bra i både första och andra men avsluten var inte tillräckligt vassa. Sen i tredje lossnade det rejält!
Kommentera

Ikväll spelade grabbarna för Wille ❤️❤️❤️

TACK! 👍🏻👊🏻💪🏻
Kommentera

Carl Lejonkräk: haha ja, helst i alla formationer ;)
Kommentera

+++++ till Rautio idag. Han ska verkligen ha beröm idag!
Kommentera

Vinstreceptet!
Uppladdat:

100x100-file-placeholder.png

Kommentera

bradberry:
Tre enkla.
Torsdag... hmmm... mycket psykologi inför den matchen...
Kommentera

Alltså, i brist på andra analyser..vilken ketchupeffekt. Fan va det här kändes bra!

Rautio tar oss igenom de djupaste dalarna idag, men sett till tre perioder är detta vår starkaste match på länge.

Älska Brynäs.
Kommentera

Brynäsgubbe: hade tippat 2-4 så det sprack men är lika glad ändå 😀så jävla gött
Kommentera

Tack som fan Brynäs!!!
Rautio ska stå på Torsdag PUNKT!!!
Kommentera

Bratwursten : Det behövdes inte mer än en halvtimmes nattning av dottern, det får f-n bli återkommande!!
Kommentera

Discolight94: Fint att köra över skitlaget på det där sättet. Tar en whisky på det här!!
Kommentera

Tack som fan gubbar. Finns ingen bättre känsla än efter seger
Kommentera

Bratwursten : Jag vill se Paille i alla formationer
Kommentera

Bratwursten : nja tycker Johnson har bra kemi med pajen. De ska spela tillsammans
Kommentera

Skulle vilja se tvillingarna tillsammans med Paille
Kommentera

Bästa känslan är att man kan sen sova lugnt och inte frustrerad och bitter.
Kommentera

Gamnacke: Han är ett jävla svin!
Kommentera

pjåtor: Haha tänkte precis på dig. Snyggt gissat.
Kommentera

Forsberg 1978: Tollefsen gör sitt bästa för att göra lite skada i alla fall
Kommentera

Carl Lejonkräk: jag tror HV är tillräckligt bra, så att vi kan spela bra då....typ
Kommentera

Brynäsgubbe: Blev ju en lätt match 😉hade en skön känsla i morrse som tydligen infrias 👍
Kommentera

Alltså att slå det gröna laget.... det är tammefan något av det vackraste som finns. Veckan, månaden, hela julen är räddad!
Kommentera

5 mål i sista borta mot fbk..känner igen drt=)
Kommentera

Tommy: må Brynäs nu inte skämma ut sig i Willes match, en seger vore så vackert .
Kommentera

Heinz big pack
Kommentera

« · 1771619 · »